Hyviä pointteja kaikilta ketkä ovat kirjoitelleet

!
Minusta on myös hyvä, että Mikko nosti tuon lihavuuden esille. Uskon, että miksi siihen ei puutata mutta esim. tupakanpolttoon tai tatuointeihin puututaan on myös osaksi se väärä yhteiskunnan opetus lihavuuden synnystä. Sanotaan, että se on geneettistä, tokihan se jonkun verran onkin.
Monet ovat kuitenkin lihavia ruokailu tottumuksiin takia, vaikka söisivät virallisterveellisen ruokavalion mukaan. Uskon, että kun ihminen tulee uskoon, niin on myös todella tärkeä opettaa raamatunmukaista ruokavaliota, jotta ruumis olisi terve ja voisi paremmin palvella Jumalaa.
Itse olen ymmärtänyt, että ihmisen painoon vaikuttavat monet asiat ruokavalion lisäksi mm. hormoonitoiminta, sairaudet, lisäaineet, stressi, unettomuus...
Ihminen on kokonaisvaltainen paketti ja uskon, että on tärkeää myös karsia ylensyönnin synti pois elämästä koska se tuhoaa terveyttä.
Petri kirjoitti minusta hyvin tuossa aiemmin tatuointien myrkyistä ja että haluaisiko Herra että laitamme itseemme myrkkyjä?
Samoin on kosmetiikka täynnä myrkkyjä, shamppoissa ym. puhistusaineissa on teollisuuspesuaineita. Kemialliset hiusvärit ovat todella hurjia myrkkyjä.
Sitten on onneksi myös vihreää kosmetiikkaa, joka on luonnon raaka-aineista valmistettu. Itse olen todennut että varsinkin hiukset ja päänahka on todella hyvässä kunnossa nykyisin kun pesen pään oliiviöljy saippualla, maksaa alle 3€ ja kestää kuukaudesta kahteen...
Samoin kaikki "43 eri E-koodia" mitkä saattaa olla siinä kaupan kolmio leivässä, ovat aika myrkkyä elimistölle.
Eli summa summarum, olisiko se kaikessa mahdollisimman naturel, niinkuin Jumala on luonut, parasta?
Luomulihaa ilman antibiootteja ja hormooneitta kasvanutta, luomu kasvikset, yksinkertaiset pesuaineet ja voiteet joiden ainesosat tulevat luonnosta, ei tatuointi myrkkyjä ihoon, meikeissä luonnon meikit ja hiusvärit, ei tupakkaa ym...
Olisiko näillä ihminen terveempi tai keho puhtaampi? Kaikkeen ei varmasti ole edes tavallisella tallaajalla varaa, esim. luomulihaan tai määrättyihin kasviksiin. Luonnonkosmetiikka taas on monesti jopa halvempaa kuin marketti kosmetiikka...
Ainakin itse raamatusta olen ymmärtänyt, ettei tule ottaa kuvia, leikata tukkaa tai partaa sillä tavalla kuin pakanat epäjumalan palvonta menoissa ovat tehneet.
Lisäksi sitten vielä se, että muste on myrkkyä elimistölle, ei kai Herra halua että myrkyttämme itseämme millään....
Uskon, että jos sydän on rakastunut totuuteen niin meille kaikille kyllä avautuu nämä asiat ihan kaikissa elämän osa-alueilla, että mikä on Jumalan tahto minkäkin suhteen, niinkuin Herra on varmasti myös minulle avaava ne asiat missä väärässä olen.
"Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa."
Se olisi hienoa, että niissä asioissa mitkä on niitä tärkeimpiä oltaisiin yhtä mieltä ja niissä missä eri mieltä tai ei tiedetä, se sisarus rakkaus vaikuttaisi niin, ettei kellekkään tule sydämmeen vääriä tunteita sellaista kohtaan joka ajattelee eri tavalla kuin itse, tai joka ei vielä ole jotain asiaa ymmärtänyt.
1. Tess. 5
1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
5 sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
6 Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
7 Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.
8 Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.
9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
10 joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
11 Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin.
12 Mutta me pyydämme teitä, veljet, antamaan tunnustuksenne niille, jotka tekevät työtä teidän keskuudessanne ja ovat teidän johtajanne Herrassa ja neuvovat teitä,
13 sekä pitämään heitä erinomaisen rakkaina heidän työnsä tähden. Eläkää rauhassa keskenänne.
14 Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan.
15 Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille.
16 Olkaa aina iloiset.
17 Rukoilkaa lakkaamatta.
18 Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.
19 Henkeä älkää sammuttako,
20 profetoimista älkää halveksuko,
21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
24 Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.
25 Veljet, rukoilkaa meidän edestämme.
26 Tervehtikää kaikkia veljiä pyhällä suunannolla.
27 Minä vannotan teitä Herran kautta, että luetatte tämän kirjeen kaikille veljille.
28 Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne.