Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Janne » 20. Syys 2014 12:44

Jos joku haluaa ehkäistä "ilmastonmuutosta" niin voisi ihna ensimmäiseksi käydä sammuttamassa tuon Turkmenistanissa olevan öljylähteen joka on loimottanut jo nelisenkymmentä vuotta. mut ei niin ei...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_toNHvH1eus[/youtube]
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Syys 2014 13:05

paa kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Jos Suomi ei eroa EU:sta niin minut otetaan rakkaaltani ja viedään väkisin keskitysleiriin. Parempi allekirjoittaa pois niin saisin olla yhdessä rakkaani kanssa Jeesuksen tulemukseen asti.

Keskitysleiriin?

Niin jos en suostu ottamaan pedonmerkin niin minut väkisin viedään sinne... Haluaisin että Suomi eroaisi EU:sta niin saisin viettää loput päivät rakkaani kanssa Jeesuksen tulemukseen asti. Se parempi kuin EU.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Syys 2014 22:21

*
Sairaanhoitaja rukoili potilaiden puolesta – potkut koeajalla :shock: :?

Vantaa on joutunut puuttumaan tiukin ottein ohjeiden vastaiseen hengelliseen toimintaan kaupungin terveysasemilla. Asiakkaita on hämmentänyt henkilökunnan heille pyytämättä jakama rukousapu.

Torstaina nousi esille tapaus, jossa vantaalaisen terveysaseman asiakkaalle oli rutiinitarkastuksen yhteydessä annettu hengellisen Healing room -rukousklinikan mainoslehtinen. Tapaus sattui viime viikolla.

Rukousapua on Vantaan kaupungin terveyspalveluissa tarjottu aiemminkin. Viime keväänä tuli terveyspalveluiden johtajan Timo Aronkydön mukaan ilmi tapaus, jossa terveysasemalle palkattu sairaanhoitaja esirukoili potilaiden puolesta. Hoitaja myös jakoi vastaavanlaisia mainoslehtisiä kuin nyt esille tulleessa tapauksessa.

– Rukoilu liittyi hänen syvään eettiseen vakaumukseensa. Työntekijä irtisanottiin koeajalla, koska hän ei toiminut ohjeidemme mukaisesti, Aronkytö kertoo.

Aronkytö pitää hyvänä, että potilaat ja päättäjät tuovat esille terveydenhuollossa havaitsemiaan epäkohtia.

Viimeviikkoinen rukousklinikalle ohjaaminen tuli esille, koska potilas sattui olemaan Vantaan kaupunginvaltuutettu Juha Simonen (ps.). Simonen toi tapauksen ilmi eilisessä valtuustoinfossa.

Tapauksen selvittämiseen ja jatkotoimenpiteisiin on terveyspalveluissa tartuttu rivakasti.

– Yleinen ohje hoitokäytännöistä on jo käyty läpi terveysasemien esimiesten kanssa, Aronkytö sanoo.

– Meidän hoitomme perustuu koululääketieteen ja kouluterveydenhuollon oppeihin. Julkisilla varoilla ei harrastetta uskomushoitoja, jollaiseksi rukousavunkin lasken.

Mainoslehtisen antaneen työntekijän kanssa asiaa on Aronkydön mukaan käyty läpi.

– Hän saa kirjallisen huomautuksen. On esimiehen asia arvioida, pitääkö työntekijälle antaa rangaistus, käytännössä varoitus, terveyspalveluiden johtaja sanoo.

Aronkytö kuitenkin muistuttaa, että jokainen tekee virheitä ja että on annettava mahdollisuus korjata toimintaa.

– Tarkastamme myös, ettei ole mitään, mikä heikentäisi työntekijän työkykyä. Tehtävämme on tarvittaessa ohjata työntekijä työterveyshuoltoon, hän lisää.

https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli ... witterfeed

No tunnen yhden miehen jonka sisko on uskova ja on itse sairaanhoitaja. Niin haluaisin kertoa vähän hänestä. Veli kertoi minulle samaa juttua mitä sisko kertoi hänelle. Joku vuodepotilas kertoi siskolle nähneensä selittämättömän ihmisen. En muista oliko se enkeli vai joku muu. Sisko ei uskonut ja sanoi; höpö... Sinä iltana se vuodepotilas kuoli. Sisko olisi voinut kuunnella ja uskoa ja olisi toiminut rukoilijana. Mitä tuumitte? Jos töissä ei saa rukoilla niin voi salaa rukoilla vuodepotilaan puolesta ja pyytää Jumalalta että kuolema ei saisi tulla ensin ennenkuin tämä vuodepotilas saisi kuulla pelastussanoman. :roll:

Tuo Healing room -rukousklinikka on kuulemma epäraamatullinen. En muista miksi se on epäraamatullinen...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 25. Syys 2014 07:39

Tämä sairaanhoitajan rukoileminen työssä on vähän vaikea asia. Sairaanhoitajalta odotetaan kuitenkin joissain yhteyksissä potilaan hengellistä tukemista. Potilaan pyytäessä hoitaja voi siis rukoilla hänen kanssaan tai hänen puolestaan. Lähes säännönmukaisesti myös saattohoitotilanteessa lausutaan esimerkiksi Isä meidän -rukous. Esimerkiksi muistisairaiden kohdalla olisi erittäin tärkeää, että hoitaja voi siihen kyetessään antaa myös hengellistä tukea potilaalle, koska muistisairas elää juuri siinä hetkessä. Jos sairaalapastori pyydetään hätiin, niin luultavasti hetki on hänen saapuessaan jo ohi.

Itse olen sitä mieltä, että hoitajan omaa uskonnollista vakaumusta tulisi hyödyntää terveydenhuollossa siten, että esimerkiksi muslimihoitaja voisi halutessaan toimia muslimipotilaiden hengellisenäkin apuna ja taas kristitty kristityn. Joissain hoivakodeissa on nimetty erikseen hengellinen hoitaja, joka pyrkii tukemaan hengellisesti sellaista apua tarvitsevia. Sekin on hieman haastavaa saada selville kuka sitten tarvitsee hengellistä tukea tai apua varsinkin jos potilaina ovat ihmiset, jotka eivät pysty sanallisesti tarpeitaan ilmaisemaan.

Mutta tietenkään kristitty hoitaja ei voi käyttää työnantajan häneltä ostamaa aikaa omien juttujensa kanssa touhuilemiseen. Hoitaja ei voi mielestäni olla väen väkisin tyrkyttämässä rukousapua niillekin, jotka eivät sitä kaipaa. Työssä täytyy toimia työnantajan ohjeistuksen mukaan ja aina selvittää työnantajan kanta näihin asioihin. Jos ei pysty noudattamaan työnantajan ohjeistusta, niin pitää irtisanoa itsensä.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Syys 2014 09:05

*
Kuka on sinun työnantaja? Maallinen työnantaja vai Jumala? Mitä Jumalaan tulee, se vaikuttaa maalliseen työnantajaan ihmeellisellä tavalla. Muistan hyvin kuin eilen niin sinä päivänä kahvitauko alkoi ja silloin olin uusi siellä työssä. Eräs päällikkö kutsui minut kahvitauolle niin menin mukaan. Istahdin pyöreän pöydän viekkuun ja huomasin aistivani jotain pahaa. :? Vieressäni istui eräs nainen niin tunsin jotain pahaa. Se ei lakannut kokonaan vaan aistin selvästi jotain pahaa. Tulin itse hieman levottomaksi. Seuraavana päivänä taas sama juttu. Seuraavana päivänä rukoilin Jumalaa etten istahtaisi tuon naisen viereen. Se nainen istui vastapäätä mutta tunsin vielä jotain pahaa hänessä. :?

Omassa työhuoneessani mietin ihmetellen ja siten päällikkö tuli juttelemaan kanssani niin uskalsin kysyä mikä tuossa naisessa on... Päällikkö kertoi että hänellä on sydänsairautta. :shock: :? Sanoin päällikölle että hänelle pitää kertoa Jeesuksesta. Päällikkö kysyi miten. Mie ehdotin että kerää hengellisiä lehtiä hänelle luettavaksi. Päällikkö teki niin kuin minä ehdotin. Päällikkö vei ne lehdet hänen kotiin ja jäi juttelemaan hänen kanssa mutta se teki valinnan eli ei ottanut vastaan Jeesuksen Herraksi ja muutaman viikon kuluttua kuoli pois.

Päällikkö suhtautui asiaan yllättävän hyvin vaikka hän oli itse tavallaan minun työnantaja ja varmaan Jumala vaikutti häneen. Minun usko ei näköjään häirinnyt häntä ollenkaan. Se mitä minä aistin, oli Jumalan työtä ja Jumala piti huolen että päällikölle ei tule estettä uskon takia. Jumala on minun työnantaja :thumbup: ;) joka tekee ihmeitä työpaikassa ihan estottomasti.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 25. Syys 2014 09:25

Siis oliko tuo päällikösi itse uskosta osaton ja kuitenkin oli valmis toimimaan tuolla tavoina?

Tuo on kyllä suuri Jumala ihme. :thumbup:
Siivetön

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Syys 2014 10:17

Siivetön kirjoitti:Siis oliko tuo päällikösi itse uskosta osaton ja kuitenkin oli valmis toimimaan tuolla tavoina?

En kysynyt mutta myöhemmin päällikkö tuli työhuoneeseeni ja kysyi suoraan uskonko minä Jumalaan. Minä tuollaista kysymystä ihmettelin ja vastasin myöntävästi. Siten kertoi uskovan Jumalaan mutta omalla tavalla, ei samalla tavalla niinku muut uskovat.

Mutta minä tein ison virheen kun minä harkitsemattomasti kerroin omista kokemuksistani mitä Jumala teki minulle. Nyt kyllä kaduttaa koska ne kokemukset eivät saisi ohittaa Jumalan Sanat. Ei ollut tarkoitus ohittaa ja olin niin harkitsematon siinä... Leena kuunteli ahmien niitä juttuja mitä minä kerroin. Minun pitää oppia viemään Jumalan Sanaa muille. :oops: Leena vuorostaan kertoi yhdestä ihmeellisestä kokemuksesta mutta hän ei itse ole sitä kokeillut vaan hänen ystävä...

Se on minun uskonelämäni koulu ja Jumalan Sana pitää viedä kaikille. Jumala saa auttaa minua siinä vaikka se ei tunnu luonnehtivan minulta kuin kokemuksien kertominen. :oops: :oops:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Syys 2014 11:58

vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 25. Syys 2014 12:03

vaisuliini kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:Siis oliko tuo päällikösi itse uskosta osaton ja kuitenkin oli valmis toimimaan tuolla tavoina?

En kysynyt mutta myöhemmin päällikkö tuli työhuoneeseeni ja kysyi suoraan uskonko minä Jumalaan. Minä tuollaista kysymystä ihmettelin ja vastasin myöntävästi. Siten kertoi uskovan Jumalaan mutta omalla tavalla, ei samalla tavalla niinku muut uskovat.

Mutta minä tein ison virheen kun minä harkitsemattomasti kerroin omista kokemuksistani mitä Jumala teki minulle. Nyt kyllä kaduttaa koska ne kokemukset eivät saisi ohittaa Jumalan Sanat. Ei ollut tarkoitus ohittaa ja olin niin harkitsematon siinä... Leena kuunteli ahmien niitä juttuja mitä minä kerroin. Minun pitää oppia viemään Jumalan Sanaa muille. :oops: Leena vuorostaan kertoi yhdestä ihmeellisestä kokemuksesta mutta hän ei itse ole sitä kokeillut vaan hänen ystävä...

Se on minun uskonelämäni koulu ja Jumalan Sana pitää viedä kaikille. Jumala saa auttaa minua siinä vaikka se ei tunnu luonnehtivan minulta kuin kokemuksien kertominen. :oops: :oops:

Itse en näe välttämättä vääränä, vaikka kerromme siitä,
miten mikäkin Jumalan Sanan kohta tai Raamatun ilmoittama
asia on meidän omassa arjessamme tullut käytännöksi, eli
kaanaankielellä sanottuna: "Tullut lihaksi", kunhan se on sellaista,
joka on myöskin Raamatun mukaista.

Tarkoitan siis sitä, että ei ole oikein kertoilla sellaisia omia
kokemuksiaan ja ns. hengen tuntemuksiaan, jotka menevät
ohi kirjoitusten.
Siivetön

ViestiKirjoittaja paa » 25. Syys 2014 19:34

Vaisuliini, et ole ainoa jonka pitää oppia puhumaan Jumalasta.. välillä möläytän ihan tyhmiä ja epäolennaisia juttuja, kun pitäisi sanoa jotain älykästä :oops:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu