Uskosta luopuminen vahingossa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 16. Syys 2014 10:27

Kalamos on totta että Jeesus sanoi että kukaa Hänen omistaan ei joudu hukkaan eikä kukaan voi ryöstää heitä Hänen kädestään. Mutta jos emme ITSE HALUA pysyä Hänen lampainaan ja HALUAMME ITSE lähteä pois, niin en lue raamatusta että mikään meitä pidättelisi tai että Jeesus pitäisi meitä väkisin Hänen omanaan etkä ole perustetta sille näyttänyt raamatusta.
Appaloosa

ViestiKirjoittaja kalamos » 16. Syys 2014 10:40

Siivetön kirjoitti:Minusta näyttä nyt siltä, että Sinulla on monessakin kohdin erilainen Raamattu kuin minulla. Eli olet siis senkin näkemyksen kannattaja, että VT ihmiset eivät uudestisyntyneet, vai?

Minun Raamattuni kuitenkin sanoo tuossa lainaamassani kohdassa, että "Herran henki poistui Saulista", eikä niin että Herran henki poistui Saulin yltä.

Mutta toki tämäkin näkemyksesi liittyy kyseiseen oppiisi.

Edellä vastasin tuohon yllä olevaan.

kalamos kirjoitti:Usko nyt jo. Minä en julista mitään oppia.
Minä julistan Jeesusta Kristusta, joka Jumalan Sana.

Jumalan Sana (Joh 7:37-39) sanoo näin:

Juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus nousi seisomaan ja huusi:
"Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon.
Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan,
hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat."
Tämän hän sanoi Hengestä,
jonka häneen uskovat tulisivat saamaan.
Sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu.

Siis vasta kun Jeesus oli kirkastettu, oli mahdollista saada Pyhä Henki niin,
että me synnymme Hengestä Jumalan lapsiksi.
Ennen Jeesuksen ylösnousemusta, ei kukaan ole tätä kokenut.
Opetuslapset kokivat sen, sinä päivänä,
kun kohtasivat ylösnousseen Jeesuksen.
Näin on meidänkin kohdallamme.
Ja kun me olemme syntyneet Hengestä,
on meistä tullut uusi luomus, Jumalan lapsi,
joka on saanut kivisydämen tilalle lihasydämen,
ja jonka sisimmässä juoksevat Elämän veden virrat.
Meidät on silloin siirretty kuolemasta elämään,
pimeyden Vallasta Jumalan Rakkaan Pojan Valtakuntaan
eli Hänen hallintavaltaansa.
Ja näistä ihmisistä Jeesus sanoo:
He eivät ikinä joudu hukkaan,
eikä kukaan ryöstä heitä Minun kädestäni.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
kalamos

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Syys 2014 11:03

Janne kirjoitti:
kalamos kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

Siis Jeesuksen lampaat kuulevat Hänen äänensä ja seuraavat Häntä.
Lammas, joka seuraa jotakuta toista paimenta,
ja kuulee jonkun toisen paimenen ääntä, ei ole Jeesuksen lammas.

Jeesuksen lammas voi toki eksyä,
mutta Jeesus kertoi, mitä Hyvä Paimen tekee,
jos Hänen lampaansa eksyy.
Hyvä Paimen ei hukkaa yhtäkään lammastaan.

Minusta Kalamos tuot edelleenkin tällä ylläolevalla viestillä esille asiaa "kerran pelastettu, aina pelastettu"

Minusta opetat tässä suoraan vertauksen kautta että Jeesukseen uskova ei voi luopua uskostaan koska Jeesus ei hukkaa yhtään lammasta. Toisin sanoen, jos joku luopuu uskosta niin sinun mielestäsi hän ei ole koskaan uskossa ollutkaan.

Olen samaa mieltä Jannen kanssa, että Kalamos edelleen tuo foorumille, varoituksestaan huolimatta, "kerran pelastettu, aina pelastettu"-harhaoppia.

Kalamos, saanko kysyä sinulta, huomaatko itse tuovasi foorumille tuota mainittua harhaoppia?

Ja saanko kysyä sinulta edelleen: onko mielestäsi väärin, että sinun kirjoituksiisi puututaan?

Muistuttaisin sinua ystävällisesti, että foorumin säännöt kieltävät julistamasta harhaoppeja.

Kuulisin mielelläni vastauksesi. Mutta edelleen saat itse valita haluatko vastata.

Siunausta päivääsi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Joel.A » 16. Syys 2014 12:30

Kalamos, olet varmasti uudestisyntynyt, joten ajatteletko niin, että Jumala ei sinua koskaan hylkää siitäkään huolimatta, että saatat eksyä elämän tielläsi ja tehdä paholaisen pettämänä asioita joista olisi tuomiona kadotus?

Eli Jumalan silmissä elämäsi kohdalla ei tule enää koskaan olemaan vaihtoehtona kadotus vaikka jos sattuisi niin, että perkeleen pettämänä teet syntiä joka on kuolemaksi?

Näihin kysymyksiin ei varmasti ole vaikea vastata? :roll:
Joel.A

ViestiKirjoittaja Siivetön » 16. Syys 2014 15:46

kalamos kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:Minusta näyttä nyt siltä, että Sinulla on monessakin kohdin erilainen Raamattu kuin minulla. Eli olet siis senkin näkemyksen kannattaja, että VT ihmiset eivät uudestisyntyneet, vai?

Minun Raamattuni kuitenkin sanoo tuossa lainaamassani kohdassa, että "Herran henki poistui Saulista", eikä niin että Herran henki poistui Saulin yltä.

Mutta toki tämäkin näkemyksesi liittyy kyseiseen oppiisi.

Edellä vastasin tuohon yllä olevaan.

kalamos kirjoitti:Usko nyt jo. Minä en julista mitään oppia.
Minä julistan Jeesusta Kristusta, joka Jumalan Sana.

Jumalan Sana (Joh 7:37-39) sanoo näin:

Juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus nousi seisomaan ja huusi:
"Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon.
Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan,
hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat."
Tämän hän sanoi Hengestä,
jonka häneen uskovat tulisivat saamaan.
Sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu.

Siis vasta kun Jeesus oli kirkastettu, oli mahdollista saada Pyhä Henki niin,
että me synnymme Hengestä Jumalan lapsiksi.
Ennen Jeesuksen ylösnousemusta, ei kukaan ole tätä kokenut.
Opetuslapset kokivat sen, sinä päivänä,
kun kohtasivat ylösnousseen Jeesuksen.
Näin on meidänkin kohdallamme.
Ja kun me olemme syntyneet Hengestä,
on meistä tullut uusi luomus, Jumalan lapsi,
joka on saanut kivisydämen tilalle lihasydämen,
ja jonka sisimmässä juoksevat Elämän veden virrat.
Meidät on silloin siirretty kuolemasta elämään,
pimeyden Vallasta Jumalan Rakkaan Pojan Valtakuntaan
eli Hänen hallintavaltaansa.
Ja näistä ihmisistä Jeesus sanoo:
He eivät ikinä joudu hukkaan,
eikä kukaan ryöstä heitä Minun kädestäni.

Kyllä Kalamos tuo on oppi siinä, kuin Raamatussakin
on oikea ja terve oppi, mutta Sinun oppisi ei vain
valitettavasti ole meidän kaikkien mielestä tervettä
ja oikeaa Raamatun mukaista oppia, jos olet kerta
tuota mieltä, mitä me monet olemme ymmärtäneet
Sinun olevan.

Paavalikin neuvoi mm. Tiitusta tällä tavoin:

Tiit. 2
2:1 Mutta sinä puhu sitä, mikä terveeseen oppiin soveltuu..

Eli jokaisella meillä on jonkin sortin oppi hengellisistä asioista,
eikä Raamatun terve ja oikea oppi itsessään ole mikään paha asian.

Se vain tuntuu oudolta, ettet anna näihin kysymyksiimme suoraa
vastausta, vaan kiertelet ja kaartelet ja vastaat aina hiukan asian
vierestä.

1 Tim. 6
2. ...........Tätä opeta ja tähän kehoita.
3. Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4. niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5. alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.

Tässä Tim.kirjeessäkin puhutaan Raamatun terveestä Raamatun opista, eli ei opissa itsessään ole mitään pahaa, ellei se ole jotain muuta oppia, kuin Raamatun tervettä ja oikeaa oppia.
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 17. Syys 2014 05:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 16. Syys 2014 16:37

"Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin". Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää. Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.'' ( Roomalaisille 11:19-22 )
Siivetön

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Syys 2014 16:39

Paavalin toinen kirje Tessalonikalaisille kertoo selkeästi pari asiaa. 1) Kristuksen seurakunnassa tulee tapahtumaan luopumus ennen antikristuksen ilmestymistä. 2) Herra Jeesus ei tule ennen antikristuksen ilmestymistä vaan Hän tulee vasta tuhoamaan antikristuksen.

Biblia. 2.Tess.2:1. Mutta me rukoilemme teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen tulemisen ja meidän kokoontumisemme kautta hänen tykönsä,
2. Ettette aivan nopiasti teitänne salli teidän mielestänne kääntää pois* eli peljätettää, ei hengen, eikä puheen, eikä kirjan kautta, niin kuin se meiltä lähetetty olis, niinkuin Kristuksen päivä jo käsissä olis.
3. Älkäät antako kenenkään teitänne vietellä millään tavalla; sillä ei hän ennen tule* kuin luopumus tapahtuu ja synnin ihminen ilmoitetaan, kadotuksen lapsi,
4. Joka on vastaanseisoja, ja korottaa itsensä kaikkein päälle, mikä jumalaksi taikka jumalanpalveluksi kutsutaan, niin että hän istuttaa itsensä Jumalan templiin niinkuin Jumala, ja tekee itsensä jumalaksi.
5. Ettekö te muista, että minä teidän tykönänne ollessani näitä jo teille sanoin?
6. Ja mikä nyt estää, te tiedätte, että hän pitää ajallansa ilmoitettaman.
7. Sillä hän nyt pahuutta vaikuttaa salaisesti*, ainoastaan että se, mikä nyt estää, tulee pois.
8. Ja silloin se pahanilkinen ilmoitetaan, jonka Herra suunsa hengellä tappaa*, ja tekee hänen kanssansa lopun, tulemisensa ilmoituksen kautta,
9. Jonka tulemus saatanan vaikutuksen jälkeen tapahtuu*, kaikella voimalla ja merkeillä ja petollisilla ihmeillä,
10. Ja kaikella vääryyden petoksella niiden seassa, jotka kadotukseen tulevat*, ettei he rakkautta totuuden puoleen ottaneet, autuaaksi tullaksensa.
11. Sentähden on Jumala heille lähettävä väkevän eksytyksen*, niin että he valheen uskovat:
12. Että ne kaikki tuomittaisiin, jotka ei totuutta uskoneet, vaan vääryyteen suostuvat.

Paavali kertoo että Herran Jeesuksen tuleminen ja meidän kokoontuminen (tempaus) Häntä vastaan tapahtuu Kristuksen päivänä (Herran päivä). Paavali varoittaa ettei kristityt saa antaa kenenkään vietellä heitä luulemaan että Herran päivä tulisi ennen kuin antikristus (laittomuuden ihminen) ilmestyy. Paavali sanoo ettei Hän (Jeesus) tule ennen kuin luopumus tapahtuu ja synnin ihminen ilmoitetaan, kadotuksen lapsi. Luopumus tarkoittaa seurakunnassa tapahtuvaa Raamatullisesta uskosta luopumusta - Jeesuksen opetuslapsi luopuu seuraamasta Kristusta ja alkavat seuraamaan villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. Tämä luopumus on tapahtuva ennen antikristuksen ilmestymistä ja Jeesus ei tule ennen antikristuksen ilmestymistä.

2.Tess.2 luvussa Paavali siis visusti varoittaa kristittyjä antamasta vietellä itseään sellaisella opilla jossa Jeesus tulisi ennen antikristusta sillä Paavalin mukaan ei hän (Jeesus) ennen tule kuin luopumus tapahtuu ja synnin ihminen ilmoitetaan, kadotuksen lapsi (antikristus). Kristuksen oma voi siis luopua uskosta ja niin tulee tapahtumaan joillekkin seurakuntalaisille. Ihminen joka uskoo kerran pelastettu aina pelastettu oppiin uskoo myös helposti tempausoppiin ennen antikristusta mutta Paavalin selkeän opetuksen mukaan Jeesus ei tule ennen antikristusta ja Paavali korostaa sitä ettei kukaan saisi antaa vietellä itseään tempausoppiin jossa opetetaan Jeesuksen tulevan ennen antikristusta hakemaan seurakuntansa. Älkäät antako kenenkään teitänne vietellä millään tavalla; sillä ei hän (Jeesus) ennen tule kuin luopumus tapahtuu ja synnin ihminen ilmoitetaan, kadotuksen lapsi.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Siivetön » 17. Syys 2014 10:21

Minusta Toni T nyt liiaksi yksinkertaistat tempausoppia.

Sillä ei minusta tempausopissa opeteta, että tempaus tapahtuisi ennen tätä: "ennen kuin luopumus tapahtuu ja synnin ihminen ilmoitetaan, kadotuksen lapsi."

On hyvä muistaa myöskin nämä kohdat:

"...se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa." (1.Joh. 4:3.) Johannes sanoo tässä: "Olette kuulleet antikristuksen tulosta. Sitä on saarnattu ja opetettu, ja te odotatte hänen tuloaan. Mutta rakkaani, herätkää - sillä antikristuksen henki toimii jo nyt!"

"Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää." (2. Tess. 2:7.) "

David Wilkerson kirjoittaa mm. näin:

"Teidän täytyy ymmärtää, ettei antikristus ilmesty äkkiä näyttämölle kuin jostain tyhjästä ja valloita koko ihmiskuntaa. Pikemminkin hänen henkensä toimii jo salaperäisellä tavalla ja perustaa valtakuntansa kylmiin, myöntyväisiin sydämiin. Ja kun synnin mies lopulta ilmestyy, hän ilmestyy julkisesti maailmalle, joka jo on valmistautunut häntä varten - sydämiin, jotka hänen henkensä on jo ottanut hallintaansa. Juuri nyt näemme antikristuksen mukaisen mielialan ja elämäntyylin kasvun. Mutta pian tämä muuttuu vuolaaksi virraksi ja lopulta suunnattomaksi valtamereksi. Ja kun antikristus lopulta ilmestyy, jopa monet entiset kristityt toivottavat sen tervetulleeksi - koska heidän sydämissään on siihen valmistanut henki!

Paavali varoitti tästä. Hän sanoi, että viimeisinä aikoina väärät profeetat tunkeutuisivat seurakuntaan ja saarnaisivat toisenlaista evankeliumia ja toisenlaista Jeesusta. Monia sellaisia vääriä profeettoja on jo ilmaantunut, ja he saarnaavat antikristuksen evankeliumia.

Antikristuksen henki tunkeutuu nytkin monien luopuneiden kristittyjen sydämiin. He ovat täysin pahan vallassa. "Mutta miten?" sinä kysyt. "Miksi tietyt luopiokristityt kääntyisivät antikristuksen puoleen?" Koska he ovat samanmielisiä kuin se! Johannes kirjoittaa: "Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta... Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika." (1.Joh. 2:15-18.)

Täällä:

https://www.mstc.ms.us.gov_www.davidwil ... /node/5234
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 17. Syys 2014 10:28

Ihminen joka uskoo kerran pelastettu aina pelastettu oppiin uskoo myös helposti tempausoppiin

Itse uskon myöskin Jumalan lasten ylöstempaamiseen ennen Jeesuksen toista lopullista tulemista, mutta en silti kannata esim. Kalamoksen esille tuomaa: "Kerran pelastettu, aina pelastettu" oppia, eli ei pidä myöskään tehdä liikaa yleistyksiä, että nämä kaksi oppia kulkisivat käsikädessä.
Siivetön

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Syys 2014 10:31

*
Ylöstempaus tapahtuu Jeesuksen tulemisen ohessa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu