kalamos kirjoitti:Olen tässä ketjussa kertonut runsain määrin nimenomaan
Raamattua lainaten, mitä Raamattu opettaa asiasta "uskosta luopuminen".
Olen myöskin kertonut, että en ole tavuakaan kirjoittanut mistään opista.
Esimerkiksi en keskustele kolminaisuusopista,
koska tuo ymmärretään eri piireissä eri tavalla.
Samoin en vahingossakaan keskustele opista,
josta minua on tällä palstalla syytetty.
Olen kerran nähnyt linkin englanninkieliselle sivustolle,
jossa tuosta kerrotaan, mutta en ole vaivannut itseäni
tuohon oppiin perehtymisellä. Se ei minua ollenkaan kiinnosta.
Minä en kirjoita mistään muusta kuin
Jumalan Sanasta eli Jeesuksesta Kristuksesta.
Minua ei saa kinaamaan mistään opeista,
vaikka kuinka provosoisi.
Varoituksenne on siis aivan turha.
Mutta jos olen kirjoittanut viestin,
joka on vastoin Raamatun ilmoitusta,
niin olen todella kiitollinen,
jos minulle sellainen osoitetaan.
Tuossa varoituksen perusteena olleesta
viestistäni en löydä mitään,
mikä ei pitäisi yhtä Jumalan Sanan kanssa.
Joten en voi pyyhkiä siitä kirjaintakaan pois,
ennenkuin joku osoittaa,
mikä kirjain on vastoin Jumalan Sanaa.
Yst. terv.
kalamos
Kopioin Sinulle Kalamos omasta pyynnöstäsi heti keskustelun alkuvaiheissa
tekstistäsi kohdan, joka antaa ymmärtää, että olet "kerran pelastettu, aina pelastettu"
opin kannattaja ja mainitsin myöskin,
että jos et sitä ole, olisiko syytä tarkistaa tai tarkentaa tuota tekstiäsi ja siihen et edes vastannut millään tavalla tahi reagoinut mitenkään vaan jatkoit samaa rataa, kyselleen uudelleen ja uudelleen jokaiselta, mikä tekstissäsi on väärin, eli ilmiselvästi et edes halunnut korjata kyseistä näkemystä opistasi, vaan jatkaa sen esille tuomista, joten minusta oli ihan oikein, että ylläpito puuttui tuohon tilanteeseen.
Kysyin Sinulta myöskin, mitä mieltä olet tästä Raam.kohdasta, etkä siihenkään kommentoinut millään tavalla:
1 Sam. 16
14. Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Josta voi myöskin tehdä tulkinnan, että koska olet "kerran pelastettu, aina pelastettu" opin kannattaja, et halunnut tarttua kohtaan, jossa näin selvästi tulee ilmi, että Herran henki, joka tulee ihmiseen uudestisyntymässä, poistui Saulista ja hänestä tuli saatanan oma, eli tuo kyseinen Raam.kohta on vastoin sitä, mitä itse joissain kohdin väittät, ettei ihmisestä voi tulla saatanan omaa sen jälkeen, kun hän on tullut uudestisyntymän kautta toisen valtakunnan lapseksi.
Eli nähdäkseni olisit voinut jo tuossa tilanteessa oikaista käsityksiämme opistasi, jos olisit halunnut ja toki monessa muussakin tilanteessa.
Etkä ole vieläkään kieltänyt, etteikö oppisi ole tuo, vaan kieltäydyt vain tunnustamasta, että puhuisit mistään opista, joka näyttää vähintäänkin kieroilulta.
Anteeksi nämä näin suorat sanani, mutta itse olen syntyjään suoraluonteista pohjalaista sukua ja olen sitä mieltä, että aina silloin, jos ihminen joutuu jollain tavoin kiertelemään ja kaartelemaan, hänellä on jotain salattavaa.