Uskosta luopuminen vahingossa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Syys 2014 18:05

Missä menee siis opettamisen ja mielipiteen ilmaisun välinen raja..? :thumbdown:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja JHK » 15. Syys 2014 18:08

Se on piirretty veteen.
JHK

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Syys 2014 18:09

Kalamos kirjoitti, lainaus:

"Niin. Tuo oli ja on edelleen minun vastaukseni ketjun aloittajalle.
Jos minun ei sallita täällä vastata kysymyksiin,
niin sitten tämä foorumi ei ole minua varten.

Siunasta kaikille
t. kalamos"

Mutta ethän sinä vastannut kolmen kirjoittajan kysymyksiin jotka sinulle esitettiin tänään.

Eli sinulta kysyttiin, voiko uskova luopua uskostaan? Mitä Raamattu tuosta asiasta opettaa.

Liioin et vastannut siihen, että oletko lukenut ketjusta "Ylläpidon tiedote" saamastasi varoituksesta joka varoitus tuli siis sinulle siitä kun olit julistanut/opettanut tällä foorumilla "kerran pelastunut, aina pelastunut"-harhaoppia.

Tuosta ei voi tulla muuhun johtopäätökseen kuin, että et halua vastata sinulle esitettyihin kysymyksiin muuta kuin valikoivasti. Vaikkakin tietysti sinulla on siihen täysi oikeus.

Siunausta myös sinulle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Joel.A » 15. Syys 2014 18:12

Siivetön kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:Joudun Siivetön pyytämään nyt sinulta anteeksi sitä, että saatoin sinut nyt hieman hämillesi väärien kysymyksieni takia ja näin ollen ehkäpä myös itsesi sekä muitten silmissä saatoit joutua väärään "valoon". Se miksi kysyin väärät kysymykset johtui siitä, että olin ymmärtänyt sinut väärin vaikka tavallaan olitkin jossain määrin oikeassakin. :oops:

Luen tässä vielä tarkemmin aikaisempaa viestittelyä ja esitän kohta sinulle uuden kysymyksen joka ei toivottavasti osu nyt väärin :)

Mitähän Sinä nyt oikein kuvittelet? :D

Ethän nyt vain itse ole hieman hämmennyksissä, kun tekemäsi kuvitelma minusta ei ollutkaan oikea??????

En kuvittele sinua oikean tai vääränlaiseksi, koska en tunne sinua vaan yritän parhaani mukaan ymmärtää sitä mitä ajatuksistasi kirjoitat missäkin/kussakin kohtaa ja mitä haet/tarkoitat milloinkin/missäkin kohtaa. Joskus ymmärrän väärin ja teen vääriä johtopäätöksiä ja jos näin on päässyt tapahtumaan, niin tietysti pyydän anteeksi ja olen pahoillani. Näin toimin jokaisen kirjoittajan kohdalla.
Joel.A

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Syys 2014 18:16

Tuo ihmeellinen Kalamokselta vastausten vaatiminen joihinkin johdatteleviin kysymyksiin on pelkkää riidan haastamista ja epäsovun kylvämistä ja vääryyden etsimällä etsimistä. "Sillä maitoa pusertamalla saa voin, nenää pusertamalla saa veren, ja vihoja pusertamalla saa riidan (Sananl.30:33)."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 15. Syys 2014 18:19

Minun mielestä Ylläpidon valitsemaa linjaa täytyy kunnioittaa vaikka olisikin itse eri linjalla miten keskustelualuetta tulisi ylläpitää. He ovat tämän alueen perustaneet ja tarjoavat meidän keskustelun käyttöön, joten heillä on täysi oikeus toimia just niinkuin itse haluavat. Emmehän me voi mennä toistemme koteihinkaan sanelemaan että kuulkaas täällä pitäisi tehdä näin.

Tietysti asioista voi keskustella jos Ylläpito sen sallii, mutta olen ymmärtänyt että täällä on sen suhteen "pulinat pois"- linja joten mielestäni sitäkin tulee kunnioittaa. Netistä löytyy monia muita alueita tai sitten voi perustaa oman jos ylläpitäjien asettamat säännöt ei miellytä tai jos ei pysty niiden mukaan keskustelemaan.
Appaloosa

ViestiKirjoittaja Siivetön » 15. Syys 2014 18:20

Joel.A kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:Joudun Siivetön pyytämään nyt sinulta anteeksi sitä, että saatoin sinut nyt hieman hämillesi väärien kysymyksieni takia ja näin ollen ehkäpä myös itsesi sekä muitten silmissä saatoit joutua väärään "valoon". Se miksi kysyin väärät kysymykset johtui siitä, että olin ymmärtänyt sinut väärin vaikka tavallaan olitkin jossain määrin oikeassakin. :oops:

Luen tässä vielä tarkemmin aikaisempaa viestittelyä ja esitän kohta sinulle uuden kysymyksen joka ei toivottavasti osu nyt väärin :)

Mitähän Sinä nyt oikein kuvittelet? :D

Ethän nyt vain itse ole hieman hämmennyksissä, kun tekemäsi kuvitelma minusta ei ollutkaan oikea??????

En kuvittele sinua oikean tai vääränlaiseksi, koska en tunne sinua vaan yritän parhaani mukaan ymmärtää sitä mitä ajatuksistasi kirjoitat missäkin/kussakin kohtaa ja mitä haet/tarkoitat milloinkin/missäkin kohtaa. Joskus ymmärrän väärin ja teen vääriä johtopäätöksiä ja jos näin on päässyt tapahtumaan, niin tietysti pyydän anteeksi ja olen pahoillani. Näin toimin jokaisen kirjoittajan kohdalla.

Mitä siis tarkoitit tällä: ".....vaikka tavallaan olitkin jossain määrin oikeassakin."

Nooh, ei tästä kannata vääntää, ei se ole sen arvoista, joten jatketaan matkaa.

Ei minua todellisuudessa haitta, vaikka olettaisit minun olevan kaikessakin väärässä, :) sillä loppujen lopuksi jokaiselle uskovalle merkityksellistä on vain se, miten Jumala meidät näkee ja minkä tuomion tahi kiitoksen Hän meistä antaa.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Syys 2014 18:21

No okei. Yritetään sitten.
Katsotaan miten kauan tämä yritys kestää... :lol:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Syys 2014 18:25

Aamu-Usva kirjoitti, lainaus:

"Tuo ihmeellinen Kalamokselta vastausten vaatiminen joihinkin johdatteleviin kysymyksiin on pelkkää riidan haastamista..."

Itse en ainakaan ole tietääkseni "vaatinut" Kalamosta antamaan vastauksia hänelle esitettyihin kysymyksiin joten en ymmärrä mitä tarkoitat tuolla viestilläsi?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Syys 2014 18:34

Minusta täällä on useinkin ollut sellainen tapa, että kun joku mahdollisesti hieman viittaa johonkin "kiellettyyn oppiin", niin häntä aletaan joka keskustelun yhteydessä painostaa kertomaan yksinkertainen opetuksensa tuosta aiheesta. En ole ymmärtänyt miksi noin tehdään. Jos joku ei ihan oma-aloitteisesti kerro että minä nyt uskon vaikka kerran pelastunut - aina pelastunut -oppiin, niin miksi hänet tulisi saada myöntämään tuollaisen opin kannattaminen jos hänen ajatuksensa vaikka ovatkin siihen suuntaan kallellaan. Kyllähän ne kallellaan olevat ajatukset kallistuvat milloin mihinkin suuntaan, mutta minä uskon laulun sanoin että "tieto, oppi, lahjat eivät auta, voittoon veren tie vain vie..."
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu