Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja tanu » 28. Elo 2014 11:38

Isoäiti kirjoitti:Ihanat kisut vaisuliini. :)

Onko täällä muuten jo paastoa käsittelevä aloitus jossain? Lukisin jos löytyy. Ajattelin kysyä ensin ja sitten vasta etsiä, jos sellainen on olemassa. :)

Tuollainen löytyi:
https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic ... lit=paasto
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Elo 2014 14:19

paa kirjoitti:Mä ostin jokin aika sitten sellaisen muistikirjan, johon laitan ylös kaikki Raamatun kohdat ja opetukset. Ihan kätevää, kun tähän mennessä joka paikka on ollut täynnä irtonaisia papereita :-P

Israel-osio vois olla aika hyvä. Vai?

Niinpä, niinhän minäkin päätin jossain vaiheessa elämääni ja niitä täyteen kirjoitettuja kirjoja on nyt huru mykke joka paikassa. :D :D

Harmittaa vain se, että en alkuaikoina kirjannut ylös, kenen opetusta, sanomaa tai mistä olen ylös kirjannut ja nyt kun haluaisi jakaa niitä muillekin, harmittaa, kun ei enää muista, onko omaa pohdintaani ja ajatuksiani tai jos jonkun toisen, kenen sitten.

Mutta paljon olen myöhemminkin saanut noiden vuosia ja vuosia sitten ylöskirjattujen tekstien ja ajatusten myötä, jotka olisivat muuten unohtuneet. :thumbup:
Siivetön

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 28. Elo 2014 22:55

Tänään on ollut minulla sumupäivä. Pää sekaisin ja tulee paljon lukuvirheitä ja voi olla kirjoitusvirheitäkin. Joudun tarkkana olla. Toivottavasti huomenna parempi päivä. Niin jos Herra sen suo ja eletään. :) Ainakin luvattu kauniimpaa säätä.
Isoäiti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2014 00:16

*
Mistä sinä olet kiitollinen?

No olen onnekas monissa asioissa. Kiitos ja kunnia kuuluu Jumalalle. Ja myös siitä mitä minulle tapahtui ja se silmiinnäkijä oli silloin paikalla ja juuri oikeaan aikaan niin näki että minulla oli suojelusenkeli joka pelasti minut. Ilman häntä niskani olisi voinut murtua. Ja olen kiitollinen myös miehestäni koska hän on niitä ihmisiä jotka auttaa pulaan joutuneita ihmisiä. Minä itse sain myös auttaa mieheni kanssa, se tuntui hyvältä.

Mutta hän on kyydinnyt kyytiä kerjääviä humalaisia kotiin ja kuunnellut ahdistuneita humalaisia ja rohkaissut heitä kanssa. Ymmärrän itse koska humalaiset ovat yleensä hankalia tyyppejä ja he tarttuvat miestäni hihasta kiinni ja pakottavat kuuntelemaan. :shock: :? Mutta Jumala on varmaan suojellut miestäni ja pitänyt hänestä huolta. Kiitos Jumalalle!

Raamattu on ainut asia kun koen olevani onnekas että saan lukea. Raamattu on kaikkeni, verrattuna muihin juttuihin mitkä eivät ole kunnossa. Raamattuun nähden ne ovat pikkujuttu, onneksi! Eilen olin yhdessä 'makuuni' -videofirmassa niin siellä kaikki dvd-levyt myydään 1eurolla koska omistaja nainen kuulemma sairastui syöpään ja kaljaantui niin se firma pakkomyydään pois niin löysin tositarinalle perustuvan dvd-leffan 'Keskusteluja Jumalan kanssa'. :clap: Siinä kaikki mitä olen tänäkin päivänä kiitollinen ja koen olevani onnekas.

Entäs sinä? :angel:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 03. Syys 2014 00:33

vaisuliini kirjoitti:löysin tositarinalle perustuvan dvd-leffan 'Keskusteluja Jumalan kanssa'.

Haluan varoittaa sinua tuosta kirjasta. Tässä kirjoittajan taustaa:

"Väitetään, että hänen kirjoittamansa kirjat ovat Jumalan kanavoimia, jotta ihmiset löytäisivät nykyaikaisen näkökulman Jumalaan. Esimerkiksi kirjan Jumala sanoo, että "sinun ei ole pakko tehdä mitään". Walsch/Jumala yrittää viestiä meille epäitsekkäästä Jumalasta, joka on erilainen kuin kristittyjen ja juutalaisten Jumala. Hänen näkemys tuo esille kokonaan uudenlaisen henkisyyden, jossa kaikki ihmisyys tulee keskittymään yhteen - jota voidaan kutsua sanoilla 'ihmisyyden tiimi'.
Kirjoista löytyy rinnastuksia Bahá'í-uskoon. Kirjat ovat saaneet vetovoimaisen vaikutuksen New Age alakulttuurissa."

(Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Neale_Donald_Walsch)
Appaloosa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2014 00:54

Appaloosa kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:löysin tositarinalle perustuvan dvd-leffan 'Keskusteluja Jumalan kanssa'.

"Väitetään, että hänen kirjoittamansa kirjat ovat Jumalan kanavoimia, jotta ihmiset löytäisivät nykyaikaisen näkökulman Jumalaan. Esimerkiksi kirjan Jumala sanoo, että "sinun ei ole pakko tehdä mitään". Walsch/Jumala yrittää viestiä meille epäitsekkäästä Jumalasta, joka on erilainen kuin kristittyjen ja juutalaisten Jumala. Hänen näkemys tuo esille kokonaan uudenlaisen henkisyyden, jossa kaikki ihmisyys tulee keskittymään yhteen - jota voidaan kutsua sanoilla 'ihmisyyden tiimi'.
Kirjoista löytyy rinnastuksia Bahá'í-uskoon. Kirjat ovat saaneet vetovoimaisen vaikutuksen New Age alakulttuurissa."

Ok, kiitos varoituksen sanasta! Minä varron ja katson pää pystyssä enkä lankea uskomaan sitä. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juha » 03. Syys 2014 01:22

vaisuliini kirjoitti:
Appaloosa kirjoitti:

Ok, kiitos varoituksen sanasta! Minä varron ja katson pää pystyssä enkä lankea uskomaan sitä. :thumbup:

Minäkin annan varoitusta tuosta. Googlettelin tuota kirjan nimeä, niin löysin tällaisen sivun:

https://www.keskustelujajumalankanssa.n ... kstit.html

Tuossa linkissä on otteita kirjasta. Outoja elementtejä pilkisti silloin tällöin eteen, mutta yksi mikä lopullisesti käänsi homman pahasti miinuksen puolelle, oli tämä kohta:

Walsch:
- Hetkinen, kuka tässä paholaiseksi pyrkii?
Jumalan vastaus:
- Sinä! Te kaikki! Olette peräti luoneet uskontoja, joissa sanotaan, että olette siinneet synnistä ja että olette syntisiä syntymästänne, jotta vakuuttuisitte omasta pahuudestanne. Jos minä sanoisin, että te olette syntyisin Jumalasta ja että te olette puhtaita Jumalia ja Jumalattaria syntymästänne asti, että te olette puhdas rakkaus, torjuisitte ajatukseni.
Koko elämänne ajan te uskottelette itsellenne että olette pahoja ja kaikki mitä haluatte on pahaa. Seksi on pahaa, raha on pahaa, ilo on pahaa, valta on pahaa. Jotkut uskonnot väittävät että jopa tanssiminen, musiikki ja elämästä nauttiminen on pahasta. Kohta te uskotte että hymyileminen, nauraminen ja rakastaminenkin on pahoja asioita.

Ei ei, ystävä hyvä, monista asioista teidän käsitykset ovat sekavia, mutta yhdestä asiasta olette varmoja, te ja se mitä eniten haluatte on pahaa. Tuomittuanne ensin itsenne tällä tavalla olette päättäneet, että teidän tehtävänne on tulla paremmiksi.
No, ei siinä mitään pahaa sinänsä ole, tavoitehan on loppujen lopuksi sama. On vain olemassa nopeampi ja lyhyempi tie.
- Mikä se on?

- Se että viipymättä hyväksytte sen keitä ja mitä olette ja osoitatte sen. Niin Jeesus teki. Se oli myös Buddhan tie, Krishnan tie. Jokaisen mestarin tie joka on maan päällä kulkenut.
Jokaisella mestarilla on ollut sama sanoma: se mitä minä olen, olette tekin. Sen minkä minä voin tehdä, tekin voitte tehdä.

Rinnastaisiko Jumala Buddhan ja Krishnan Jeesuksen vertaisiksi? Tähän voin vastata vain Paavalin sanoin: "Pois se!"
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2014 08:03

Juha kirjoitti:Rinnastaisiko Jumala Buddhan ja Krishnan Jeesuksen vertaisiksi? Tähän voin vastata vain Paavalin sanoin: "Pois se!"

En kyllä rinnasta Jeesuksen vertaisiksi. En kyllä omista mitä se opettaa vaan ajattelen katsoa vain kerrallaan. Se on niinkuin elokuva niin muut dvd-leffat. :shh: Eikö saa katsoa? :D
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juha » 03. Syys 2014 15:30

vaisuliini kirjoitti:
Juha kirjoitti:Rinnastaisiko Jumala Buddhan ja Krishnan Jeesuksen vertaisiksi? Tähän voin vastata vain Paavalin sanoin: "Pois se!"

En kyllä rinnasta Jeesuksen vertaisiksi. En kyllä omista mitä se opettaa vaan ajattelen katsoa vain kerrallaan. Se on niinkuin elokuva niin muut dvd-leffat. :shh: Eikö saa katsoa? :D

Saahan toki katsoa, mutta tuollaisista voi helposti tarttua jotain ajatuksia tai vastaavia mukaan, minkä vuoksi en suosittele katsomaan. Et paljoa menetä jos jätät väliin :)
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2014 23:10

Juha kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:

Saahan toki katsoa, mutta tuollaisista voi helposti tarttua jotain ajatuksia tai vastaavia mukaan, minkä vuoksi en suosittele katsomaan. Et paljoa menetä jos jätät väliin :)

Haluaisin kysyä, niissä tv-leffoissa ja dvd-leffoissa on yksityiskohdat jossa buddha esittää kuten tänään illalla oli hauska tv-leffa, siinä buddha esitti ja näyttelijänä mr Dean eli Rowan Atkinson esitti agenttia ja leffan nimi 'Johnny English - Uudestisyntynyt'? Niitä ja lisäksi tämän illan leffaa saa katsoa paitsi sitä ostamani dvd-leffaa? Jos niitä saa katsoa paitsi siitä, en ymmärrä eroakaan sori :D

Minä yleensä koettelen Sanalla ja siten hylkään opetusta joka on vasten Raamatun opetusta. En vielä katsonut sitä. Odotan vain että sopiva aika tulee niin sit katson sitä... :angel:
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu