Masturbointi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Masturbointi

ViestiKirjoittaja Janne » 02. Syys 2014 19:11

Lily kirjoitti:Joo komppan sitä, että ei uudestaan pilkille tai paremmin päälle vaatteita. :D

Mutta olihan Paavalillakin piikki lihassa, saatan enkeli rusikoimassa jottei Paavali kerskailisi...

Minä kyllä ainakin itse nöyrtyisin ja olisin koskematta itseeni, koska mistä voipi olla varma, että tuon "lääkkeen" käytön yhteydessä alkaakin pikku hiljaa himo heräämään...

Eli kannattaako alkaa leikkimään tulella.

Monilla uskovilla on paljon kaiken näköisiä erilaisia kipuja, eri puolilla kehoa, mikä tekee tästä Tepon kivusta niin erilaisen, että hän saa sitä alkaa hoitamaan " lääkkeellä" joka voi olla kohtalokas...

Onko siis silloin myös oikein, että hyväksymme lääkekannabiksen käytön?

On siinä sitten kanssa kärsijät, annetaan kaverin vaan kärsiä kivuissaan, kielletään harrastus ja vielä tuputetaan näsäviisaita neuvoja :crazy:

Mut joo, näillä neuvoilla se Tepon olo varmaan helpottuu ;)

huom: Teppo varmaan muistaa pitää vaatteet päällä ihan jo senkin takia että ei voi enään yksinkertaisesti olla vähissä vaatteissa ;)

Mutta minusta ei tuota kannabista voi oikein verrata tähän asiaan. Suuri osa vahvoista ja vähemmän vahvoista lääkkeistä on huumejohdannaisia. Lisäksi ne lääkkeet jotka ei ole huumejohdannaisia on yleensä muuten epäterveellisiä, joten tuo kannabisheitto oli varmaan vitsi.

Monilla uskovilla on paljon kaiken näköisiä erilaisia kipuja, eri puolilla kehoa, mikä tekee tästä Tepon kivusta niin erilaisen, että hän saa sitä alkaa hoitamaan " lääkkeellä" joka voi olla kohtalokas...

Tepon kivut on hoidettavissa luonnollisesti ja ei kai se ole muilta sairailta uskovilta mistään pois jos Teppo saa hoidettua omat kivut luomuna. Vai pitäisikö Tepon vaan ihan sympatian vuoksi kärsiä kivuista kun muutkin kärsii?

Ps. ja sitä paitsi En oo koskaan kuullut että joku olis "runkkaamisella" itteään telonut ;)
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Syys 2014 19:29

Itse olen kyllä myös ehdottomasti lääkekannabiksen kannattaja. Suurin osa nykyisistä vahvoista kipulääkkeistä on paljon kovempaa kamaa katukaupassakin.. Tosin kannatan aina ensisijaisesti selviytymistä ilman mitään lääkkeitä. Siis myös ilman paracetamolia ja ibuprofeenia tms. Kaikilla lääkkeillä on sivu- ja haittavaikutuksensa. Tepollekin suosittelisin luonnollisinta keinoa hallita vaivaansa.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Joel.A » 02. Syys 2014 19:37

Raamattuhan ei suoranaisesti kiellä masturbointia
.

Tämä ei ole Jannelle vaan yleisesti kaikille:

Minun mielestä tälläinen ajattelu tapa on hyvin vaarallinen, koska tällä logiikalla Raamattuhan ei suorasanaisesti myöskään kiellä mm seuraavia asioita. katsomasta väkivalta videoita taikka pelata väkivalta videopelejä, pilven polttoa, tupakan polttoa, maallista musiikkia jne jne..

Voidaan vain sitten ajatella vain näin...

"Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna. 1. Korittolaiskirje‬ ‭10‬

Muistetaan, että Jeesuskin opetti paljon vertauksilla jossa oli täynnä profeetallisuutta... Nyt järki pois kädestä ja hengelliset korvat ja silmät kuuntelemaan Jumalan aivoituksia :)

:toghether: :angel:
Joel.A

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 02. Syys 2014 23:48

Olen aina ajatellut myöskin, että itsetyydytys on syntiä. Ja tämä raamatunpaikka nousi mieleeni. Vai oliko tämä jo täällä?

1kor6:18 Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.

Mutta seuraan keskustelua, kun en ole koskaan tähän oikein syvemmin perehtynyt.
Isoäiti

ViestiKirjoittaja Janne » 03. Syys 2014 07:03

Isoäiti kirjoitti:Olen aina ajatellut myöskin, että itsetyydytys on syntiä. Ja tämä raamatunpaikka nousi mieleeni. Vai oliko tämä jo täällä?

1kor6:18 Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.

Mutta seuraan keskustelua, kun en ole koskaan tähän oikein syvemmin perehtynyt.

Joo, mäkin oon aina ajatellut että itsetyydytys on syntiä ja olen tuominnut sen mutta nyt huomasin että raamattu ei itseasiassa sano itsetyydytyksestä mitään, ei kieltävää eikä puoltavaa.
Sitten lähdin ajattelemaan mistä nämä ajatukseni on lähtöisin ( siis että itsetyydytys on syntiä ) ja huomasin että yleinen mielipide asiaan on vaikuttanut minun mielipiteisiini.
Itsetyydytykseen on aina liittynyt paljon pelottelua varsinkin kristillisissä piireissä mutta myös niiden ulkopuolella. Nyt haluan perusteluja näille pelotteluille ja haluan haastaa itseni tämän asian kanssa mutta myös muut.

Se on selvä asia että jos itsetyydytykseen liittyy haureellisia ajatuksia niin ne ovat väärin, mutta ne ovat myös yhtä väärin esim. avioliitossa suoritetun yhdynnän aikana. Eli tästä päästäänkin siihen että onko itse teko syntiä vai tekoon liittyvät ulkoiset tekijät.

Voidaan myös kysyä onko orgasmin saaminen avioliiton ulkopuolella syntiä? Mitä ajatuksia tämä herättää?
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja Janne » 03. Syys 2014 07:09

Joel.A kirjoitti:
Raamattuhan ei suoranaisesti kiellä masturbointia
.

Tämä ei ole Jannelle vaan yleisesti kaikille:

Minun mielestä tälläinen ajattelu tapa on hyvin vaarallinen, koska tällä logiikalla Raamattuhan ei suorasanaisesti myöskään kiellä mm seuraavia asioita. katsomasta väkivalta videoita taikka pelata väkivalta videopelejä, pilven polttoa, tupakan polttoa, maallista musiikkia jne jne..

Voidaan vain sitten ajatella vain näin...

"Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna. 1. Korittolaiskirje‬ ‭10‬

Muistetaan, että Jeesuskin opetti paljon vertauksilla jossa oli täynnä profeetallisuutta... Nyt järki pois kädestä ja hengelliset korvat ja silmät kuuntelemaan Jumalan aivoituksia :)

:toghether: :angel:

On myös vaarallista väittää synniksi sellaista asiaa joka ei välttämättä ole sitä, joten siksi olisikin tärkeää että tällaisia asioita tutkitaan joka kantilta ja perspektiivistä eikä vain omien mututuntumien ja kokemusten kautta.
Janne

ViestiKirjoittaja Janne » 03. Syys 2014 07:30

Syvennetään aihetta hiukan :)

Saako uskova masturboida itseään harrastaessaan "seksiä" puolisonsa kanssa ?

Mielipiteitä?
Janne

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Syys 2014 08:13

Nyt käy kyllä ajatukset Jannen kans ihan yksiin.Justiin näitä samoja oon kelannu tänä aamuna ennenkö tähän koneelle tulin.Ajattelin että se itsensä "räplääminenhän" alkaa jo useimmiten ihan lapsena.Lapsi tajuaa että se tunne tuo mielihyvää ja lohdutusta.Onko se väärin? ja millä tavalla siihen pitäisi suhtautua kun sen huomaa.Jos siitä torutaan kovasti lasta ja sanotaan hyi,lapsi saa ensimmäiset traumat ja häpeän tunteet niskaansa.
Muistan erään tapauksen vuosien takaa.
Olin eräässä kyläpaikassa jossa oli yhtäaikaa vaikeasti kehitysvammainen aikuinen tyttö vanhahkon äitinsä kanssa.Tyttö istui seinänvieressä lattialla ja hyväili itseään kokoajan estottomasti.Olin aivan häkeltyneenä asiasta ja ihmettelin että miksi ihmees tuo äiti ei paa sitä tyttöä ojennukseen.Se oli tosi hämmentävä tilanne.
Sanoisin kyllä nyt että lapsilla tuo on hyvinkin luonnollinen tapahtuma josta voi tulla tapa, jota ei oo toki tarkoitettu julkisilla paikoilla tehtäväksi mutta kehitysvammainen ei sitä tajua.Ja likaisen siitä tekee se että ihminen saadessaan ymmärryksen asioihin alkaa toteuttaa aina vaan pahempia fantasioitaan sen kautta.
Etsin eilen tuota samaa Raamatunpaikkaa jonka isoäiti laittoi..sen perusteella minäkin oon ajatellu tuon asian synniksi ja sitähän se onkin kun siitä tehdään rumaa ja likaista.
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2014 09:14

Janne kirjoitti:Syvennetään aihetta hiukan :)

Saako uskova masturboida itseään harrastaessaan "seksiä" puolisonsa kanssa ?

Mielipiteitä?

En näe siinä pahaa asiaa. Ja myös voi masturboida puolison nähdessään koska toinen puoliso on estynyt syystä esim. väsymyksestä tai sairaudesta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 03. Syys 2014 09:35

Yhtäkkiä tuntuu, että tämä on 'kuvottava' aihe. Mietin, että mistä se johtuu? Pelottaa oikein katsoa aina, että mitä täällä seuraavaksi lukee. :D
Isoäiti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu