Lily kirjoitti:Uskon ja olen itse todistanut, että Herra käyttää omiaan myös kirkkokunnissa ja yhdistyksissä vaikkakin tuo tapa kokoontua ja erottautua omaksi porukaksi ei olekkaan Hänen tahtonsa.
Isoäiti kirjoitti:Herätyksen syntyminen maksaa aina 'hintaa'.
Ansaitsematon rakkaus meidän osaksemme.
Lily kirjoitti:Minä ainakin tunnen hengen yhteyttä ihan arjessa muiden uskovien kanssa ollessa, en ole koskaan ajatellut että hengen yhteyden ja ykseyden merkkeinä pidetään ehtoollista ym. herätyskristiilisyydessä imeneviä tapoja( jotka muuten ovat paljolti samanlaiset tänä päivänä kuin katolilaisuudessa, esim. Ehtoollinen ja näin ollen eivät ole raamatunmukaiset tavat toimia) Täytyyhän meillä olla yhteys hengessä koko ajan muiden uskovien kanssa, ei se minulla ole vaan kokouksissa tai yhteisissä hengellisissä tapahtumissa...
Uskon ja olen itse todistanut, että Herra käyttää omiaan myös kirkkokunnissa ja yhdistyksissä vaikkakin tuo tapa kokoontua ja erottautua omaksi porukaksi ei olekkaan Hänen tahtonsa.
Jasmiini kirjoitti:Siivetön kirjoitti:paa kirjoitti:Siis mulle on ihan sama kuuluuko joku kirkkoon tai herätysliikkeeseen, ihan samalla tavalla yritän kohdella kaikkia. Sitä en vaan ymmärrä miksi juosta ihmisten keksimien perinteiden perässä eikä kuunnella Jumalaa tässäkin asiassa, mutta kuten Kalamos jo sanoikin, niin tämä aihe taitaa mennä otsikon ohi, joten ei tästä sen enempää.
Tiedätkö Paa, että meille kaikille hengellinen seurakuntakoti ei ole vain ihmisten keksimien perinteiden perässä juoksemista, vaan Raamatun opettamaa totuutta.
Me olemme Raamatusta ymmärtäneet, että jokaisella tulee olla seurakuntayhteys myöskin tällä tasolla, eli minusta tämä lausuntosi; "...Sitä en vaan ymmärrä miksi juosta ihmisten keksimien perinteiden perässä eikä kuunnella Jumalaa tässäkin asiassa..." oli aika halveksuva meille merkitykseksellisestä seurakuntakodistamme, johon kuulumisen me näemme Jumalan tahdon kuuntelemisena, ei vain ihmisten keksimien perinteiden perässä juoksemisena.
Jos toinen ihmettelee jotakin asiaa, niin eihän se ole halveksumista. Kyllä minäkin olen samaa mieltä kuin paa. Kyllä uskovat ovat sisaria ja veljiä,
kuuluivatpa sitten mihin tahansa. Mutta miksi pitää kiinni sellaisesta, mikä on ihmisen keksintöä, eikä Jumalan. Saahan tuota ihmetellä.
https://www.youtube.com/watch?v=aILQ7CTOflE
Isoäiti kirjoitti:Uskon kylläkin, että myös täällä meilläkin alkaa vielä vaikeat ajat, mutta samalla uskon jotenkin hengessäni vielä tulevaan herätykseen. Jotenkin sellainen odotuksen tunne sisimmässä. Ja Herra on puhunut minulle jotain siitä ajasta. Sen näkee sitten, että toteutuuko se mitä olen hengessäni kokenut.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa