Huomioithan ketjun aiheen ja avaukseni sisällön tässä keskustelussa.
Eivätkö esimerkiksi Martti Luther ja John Wesley olleet mielestäsi Jumalalle kuuliaisia?
Isoäiti kirjoitti:Herätyksen syntyminen maksaa aina 'hintaa'. Ja uskon, että sellainen 'hinnan' maksu on aivan oven edessä. Se myöskin tulee perkaamaan jyvät pois akanoista. Sydämeltään todelliset Jeesuksen seuraajat saavat nousta alennustilastaan loistamaan kuin kirkkaat tähdet tulevan vaikean ajan keskelle. Ne jotka seuraavat Jeesusta, eikä ihmistä ja ihmisen asettamia vaatimuksia. Ne jotka turvaavat kirjoitettuun Sanaan ja tekevät sen mukaan saavat uuden voiman ja nousevat siivilleen kuin kotkat. Siinä unohtuu opit ja kirkkokuntien järjestelmät. Ja monet lähtevät ulos ykkösenä sydämessään Jeesus. Jumala tekee tämän kaiken itse oman aikataulunsa mukaan. Eikä kunniaansa ihmisille mistään jaa.
Mutta ehkä ensin tapahtuu jotain järisyttävää.
Tuli vielä mieleen, niin laitan tähän, kylläkin asiayhteydestään irroitettu jae. Mutta kun tuli mieleen niin laitan. 1kor.10: 12 Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.
kalamos kirjoitti:Sepä kummallista. Oletko käynyt sisäpuolella?
Minä en muista koskaan kuulleeni kenenkään julistavan,
että vain meidän seurakuntamme on oikeaoppinen.
Sen sijaan olen nähnyt ja kuullut esimerkiksi
luterilaisten puhuvan helluntailaisten tilaisuuksissa jne.
Eikä suinkaan toisia solvaten vaan veljesrakkaudessa.
paa kirjoitti:Siis mulle on ihan sama kuuluuko joku kirkkoon tai herätysliikkeeseen, ihan samalla tavalla yritän kohdella kaikkia. Sitä en vaan ymmärrä miksi juosta ihmisten keksimien perinteiden perässä eikä kuunnella Jumalaa tässäkin asiassa, mutta kuten Kalamos jo sanoikin, niin tämä aihe taitaa mennä otsikon ohi, joten ei tästä sen enempää.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa