vaisuliini kirjoitti:*
No tuli mieleen entinen alkoholisti... Minä panin merkille että entiset alkoholistit ovat uskossa pelastettuja mutta ei täysin sisään pelastettuja Kristuksessa koska armon käsite on pois heiltä ja he ovat lakihenkisiä. Huomasitteko te samoin? Minä saatan erehtyä. Jos te tunnette entisen alkoholistin. Voisitteko tuoda asian tänne ja sanoa onko yhtään missään ne entiset alkoholistit jotka ymmärsivät armon merkityksen?

PS. Tarkoitan lakihenkisyydellä että itse sen suorittaa... Toivottavasti olen täysin väärässä.
Kyllä minusta esim. tämän ketjun aloituksessa olevassa tilaisuudessa
https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=1784 tulee hyvin esille se, että alkoholistikin voi kokea kohdallaan täysi- / kokonaisvaltaisen Jumalan armon niin, että hänkin pääsee elämään armon ilossa ja vapaudessa ja siinä tietoisuudessa, että joka syntinsä tunnustaa ja hylkää,
saa armon lahjaksi.
Oli ilo mm. huomata, että esim. Late on joutunut, vai olisiko parempi sanoa; - saanut - käsitellä armon riittävyyttä omalla kohdallaan ja minusta hänen tapaukseensa sopiikin hyvin tämä seuraava Raam.kohta, sillä moni ei kykene ymmärtämään sitä, että hänkin on saanut kokea Jumalan armon ja hänen kaikki syntinsä on anteeksiannettu Kristuksen sovintoveressä ja hänkin saa olla näin ollen vapaa Kristuksessa.
Gal. 2
4. Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
5. me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.
Tuossahan Paavali puhuu juuri niistä valheveljistä, jotka haluavat sitoa Jumalan vapauttamia ihmisiä vääränlaiseen lain noudattamiseen.