Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Elo 2014 17:40

*
No tuli mieleen entinen alkoholisti... Minä panin merkille että entiset alkoholistit ovat uskossa pelastettuja mutta ei täysin sisään pelastettuja Kristuksessa koska armon käsite on pois heiltä ja he ovat lakihenkisiä. Huomasitteko te samoin? Minä saatan erehtyä. Jos te tunnette entisen alkoholistin. Voisitteko tuoda asian tänne ja sanoa onko yhtään missään ne entiset alkoholistit jotka ymmärsivät armon merkityksen? :oops: :roll:

PS. Tarkoitan lakihenkisyydellä että itse sen suorittaa... Toivottavasti olen täysin väärässä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Elo 2014 17:50

Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Siivetön » 14. Elo 2014 11:39

vaisuliini kirjoitti:*
No tuli mieleen entinen alkoholisti... Minä panin merkille että entiset alkoholistit ovat uskossa pelastettuja mutta ei täysin sisään pelastettuja Kristuksessa koska armon käsite on pois heiltä ja he ovat lakihenkisiä. Huomasitteko te samoin? Minä saatan erehtyä. Jos te tunnette entisen alkoholistin. Voisitteko tuoda asian tänne ja sanoa onko yhtään missään ne entiset alkoholistit jotka ymmärsivät armon merkityksen? :oops: :roll:

PS. Tarkoitan lakihenkisyydellä että itse sen suorittaa... Toivottavasti olen täysin väärässä.

Kyllä minusta esim. tämän ketjun aloituksessa olevassa tilaisuudessa https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=1784 tulee hyvin esille se, että alkoholistikin voi kokea kohdallaan täysi- / kokonaisvaltaisen Jumalan armon niin, että hänkin pääsee elämään armon ilossa ja vapaudessa ja siinä tietoisuudessa, että joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon lahjaksi.

Oli ilo mm. huomata, että esim. Late on joutunut, vai olisiko parempi sanoa; - saanut - käsitellä armon riittävyyttä omalla kohdallaan ja minusta hänen tapaukseensa sopiikin hyvin tämä seuraava Raam.kohta, sillä moni ei kykene ymmärtämään sitä, että hänkin on saanut kokea Jumalan armon ja hänen kaikki syntinsä on anteeksiannettu Kristuksen sovintoveressä ja hänkin saa olla näin ollen vapaa Kristuksessa.

Gal. 2
4. Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
5. me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.

Tuossahan Paavali puhuu juuri niistä valheveljistä, jotka haluavat sitoa Jumalan vapauttamia ihmisiä vääränlaiseen lain noudattamiseen.
Siivetön

ViestiKirjoittaja JHK » 14. Elo 2014 16:04

Olin Vaisuliini aloittamassa tänä aamuna ketjua ARMOSTA, mutta sitten pyyhiin sen pois. :D

Näkisin myöskin niin, ettei ihminen voi vastaanottaa totuutta / lakia ainakaan oikealla tavalla, ellei Jumala armo ole ensiksi saanut valaa rakkautta ihmisen sydämeen.

Jumalallinen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme saaneet vastaan ottaa armon, täyttämään Kristuksen lain ja Jumalallinen rakkaus tule vain ja ainoastaan Hänen armonsa ja anteeksiantamuksensa kautta.

AMEN!

Kyllä minusta esim. tämän ketjun aloituksessa olevassa tilaisuudessa viewtopic.php?f=2&t=1784 tulee hyvin esille se, että alkoholistikin voi kokea kohdallaan täysi- / kokonaisvaltaisen Jumalan armon niin, että hänkin pääsee elämään armon ilossa ja vapaudessa ja siinä tietoisuudessa, että joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon lahjaksi.

Amen!

Ei ole sellaista syntistä, jota armo ei voisi puhdistaa, oli tämä sitten murhaaja, orjakauppias, raiskaaja, riistäjä, pedofiili tai kannibaali - ei ole sellaista synnin syvyyttä, mistä Jumala ei voisi ihmistä pelastaa. Samaten ei ole sellaista ihmistä, olipa lääkäri, hyväntekijä, pappi, poliisi, palomies tai hengenpelastaja, joka olisi Jumalan silmissä puhdas tekojensa tähden, ei yhden yhtä. On vain armo, jonka Herra suo uskon kautta Kristukseen,
JHK

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Elo 2014 12:15

*
Ok, hyvä Siivetön ja JHK :angel:

...........♥............♥............♥...........

:shock: :D

https://www.warkaudenlehti.fi/uutiset/k ... lla/820546

https://www.youtube.com/watch?v=gXcMRmqFa1w
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 16. Elo 2014 12:33

Voi ei, aika ihanaa. :D

Meillä ei vain ole viimeaikoina oikein pelittänyt aina Youtube, joten en päässyt nytkään katsomaan videota.

Oletin ensiksi, että on kysymys vain meidän koneella jostain ongelmasta, mutta kuulin sitten, että samaa ongelmaa on samalla paikkakunnalla muillakin, liekö jopa laajemminkin?
Siivetön

ViestiKirjoittaja paa » 17. Elo 2014 12:17

Voi kun ihana Muru :hugehug:

Meidän kissat saa sätkyn, jos yksikin vesipisara osuu niiden turkkiin :D
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Elo 2014 16:38

*
Halauksen kipeys iski minuun kun katsoin sitä youtubetta :shock: :D :unity: :toghether:

https://www.youtube.com/watch?v=l5dN1O-6z8E
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Elo 2014 13:48

*
Missä on Israelin osio? Sorry! :oops:

On toisenlaisiakin näkökulmia...
https://www.hs.fi/mielipide/a1408159471 ... f=fb-share
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 20. Elo 2014 08:05

Onko porukat käyneet mustikassa ja onko löytynyt?

Täällä, missä itse asun, ei ole mustikkaa siinä määrin, kuin viime kesänä.
Viime kesänä kerättävää oli niin paljon, kuin vain jaksoi metsästä hakea.
Nyt ei ollenkaan niissä paikoissa, missä oli viimevuonna, mutta jonkun verran
on kuitenkin saatu. Itsellämme on vielä viimevuotistakin mustikkaa, mutta
on kiva kerätä tarvitseville, huvi ja hyöty samassa paketissa. :thumbup:
Siivetön

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu