*
No eilen illalla katsoin yhtä tv-leffaa "kasvoton mies". Siinä yksityiskohdassa oli runojen harjoitus niin opettaja sanoi; 'armo höystää lakia'. Niin se pani miettimään.

Koska Raamatun mukaan 'armo' on ensimmäisessä tärkeysjärjestyksessä ja seuraavassa on 'totuus' (laki). Minä ajattelin miettien että armo on niinku pehmeä tyyny ettei totuus kohluuta ja käy koville niin ihminen ei kestä kuulla totuutta. Siis armo pehmentää totuutta niin ihminen pystyy kuulemaan sitä ettei ihminen mene rikki. Koska Raamatun mukaan Jumalan Sana on niinkuin kastepisara joka ei riko ihmistä vaan se nostaa, hoivaa, lohduttaa, virkistää, eheyttää ja vahvistaa. Mitä te tuumitte?
5Moos. 32:1 "Kuunnelkaa, te taivaat, kun minä puhun, ja kuulkoon maa minun suuni sanat!
2 Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.