Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja JHK » 05. Elo 2014 16:26

Eikös sodan rasituksia voi hyvin kuvata "veriseksi uhriksi"? Kansa uhraa omaisuutensa ja taistelukykyiset miehensä voittaakseen vihollisensa. Siis luopuvat jostakin saadakseen jotakin, tässä tapauksessa voiton.
JHK

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 05. Elo 2014 17:00

Niin kyllä minäkin ajattelen, että verinen uhri on se miesten määrä mitä suomi menetti sodassa. En ole ajatellut sitä mitenkään Jumalalle uhraamisena. Uhri sanalla on käsittääkseni monenlaista merkitystä. Ja eikös muuten raamatussa sanota jossain venäjää roosiksi?

Olen lukenut ja kuullut vuosien varrella monia, monia profetioita, mutta mikään ei niin sanotusti kolahda, niin kuin tämä ja yksi Niilo Ylivainion saama näky.
Isoäiti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Elo 2014 17:31

*
Minä allekirjoitin jo äsken Israelin puolesta - vastaan vääristeltyä uutisointia pois.

https://www.adressit.com/median_lopetet ... uutisointi
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 05. Elo 2014 23:00

Katsoin, että ainakin hes.38 puhutaan roosista. Mutta voisiko se tarkoittaa venäjää?
Isoäiti

ViestiKirjoittaja paa » 06. Elo 2014 21:52

vaisuliini kirjoitti:*
Minä allekirjoitin jo äsken Israelin puolesta - vastaan vääristeltyä uutisointia pois.

https://www.adressit.com/median_lopetet ... uutisointi

Minäkin :thumbup:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja paa » 06. Elo 2014 22:00

Isoäiti kirjoitti:Katsoin, että ainakin hes.38 puhutaan roosista. Mutta voisiko se tarkoittaa venäjää?

Netistä löytyi parin vuoden takainen Leo Mellerin kirjoitus aiheesta.
https://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/280/maailmalta_tanaan_-_oppi_kolmannesta_maailmansodasta
Melleristä voidaan olla montaa mieltä, mutta hän ei nyt olekaan pointti tässä:

Profeetta Hesekiel ennusti 2 600 vuotta sitten miten "pohjan periltä" Israelia lähestyisivät sota mielessään "kaikki sen sotalaumat", "lukuisat kansat" (38:6, 15). Hesekielin luvuissa 38:2-3 ja 39:1 Goog esitellään "Roosin ruhtinaana". Roos tarkoittaa heprean kielessä esimerkiksi päätä, huippua, johtajaa. "Goog ... Roosin ruhtinas" on Googin sodan liittoutuman ylipäällikköjen korkein, johtaja.

Monet Hesekielin tekstin ja yleensä Raamatun profetioitten tutkijat ovat sitä mieltä, että Roos ei ole ainoastaan adjektiivi vaan myös nimisana. Olisiko Jumalan salliva johdatus huolehtinut siitä, että Roos esiintyisi jonkun lopun päivinä elävän kansan nimen juuressa. Näin profetiaa lukevalle paljastuisi Googin sodan edellä Roosin maantieteellinen sijainti.

Profetian asiantuntija, Kuvan ja Sanan kirjailija Mark Hitchcock kirjoittaa: "Uskon, että kaikkein parhain tapa ymmärtää 'Roos'-sanan merkitys, on käsittää se erisnimenä, viittaamassa kansaan ja asuinalueeseen, joka muinaisissa sivistyskielissäkin on tunnettu muodossa 'Rossia'."

Toisella kotimaisella kielellämme Venäjän nimi on "Ryssland". Suomeksi tulisi nimi kääntää muodossa "Ryssän maa". Koska tämä ei oikein istu kieleemme, meillä on Rossiasta - Roosin maasta - käytössä kummallinen käännös "Venäjä". Valtaosa maailman kansoista puhuu Venäjästä muodossa, joka on johdettavissa suoraan Raamatun vanhatestamentillisista teksteistä.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja paa » 06. Elo 2014 22:05

Lisää spekulointia aiheesta:
https://www.tiede.fi/keskustelu/24466/ketju/3_maailmansota_on_alkamassa

KOLMAS MAAILMANSOTA = Googin ja Maagogin sota = HARMAGEDDONIN SOTA

* käydään uskontojen välillä (pääasiallisesti Israel + tukijat (kristinusko) vs. Islam)
Sitä ennen tiettyjen maapallon alueiden täytyy muuttua muslimienemmistöiseksi. Raamattu mainitsee Jumalan kansaa
(Israel = Juudan valtio eli Juutalaiset eli Juuda ja Benjamin sekä Israelin valtio eli 10 kadoksissa olevaa Israelin heimoa) vastaan sotivat maat, jotka ovat Maagog, Goog, Roos, Mesek, Persia, Etiopia, Puut, Goomer, Toogarma, Tuubal...

Venäjä on tässä näytelmässä suurimmassa osassa. Missään muussa maassa ei ole Hesekielin kuvaamaa Googin paljojen pakanakansojen määrää..
Maagog, Goog, Roos (Rus l. Russia), Mesek (Mescher, Meschera, nyk. Moskova), Persia (Iran, Irak), Etiopia (?), Puut (Pohjoinen Afrikka), Goomer (Turkki ?), Toogarma (Syyria, Libanon ?), Tuubal (Bulgaarit)...
paa

ViestiKirjoittaja Janne » 07. Elo 2014 10:36

paa kirjoitti:Lisää spekulointia aiheesta:

* käydään uskontojen välillä (pääasiallisesti Israel + tukijat (kristinusko) vs. Islam)
Sitä ennen tiettyjen maapallon alueiden täytyy muuttua muslimienemmistöiseksi. Raamattu mainitsee Jumalan kansaa
(Israel = Juudan valtio eli Juutalaiset eli Juuda ja Benjamin sekä Israelin valtio eli 10 kadoksissa olevaa Israelin heimoa) vastaan sotivat maat, jotka ovat Maagog, Goog, Roos, Mesek, Persia, Etiopia, Puut, Goomer, Toogarma, Tuubal...

Venäjä on tässä näytelmässä suurimmassa osassa. Missään muussa maassa ei ole Hesekielin kuvaamaa Googin paljojen pakanakansojen määrää..
Maagog, Goog, Roos (Rus l. Russia), Mesek (Mescher, Meschera, nyk. Moskova), Persia (Iran, Irak), Etiopia (?), Puut (Pohjoinen Afrikka), Goomer (Turkki ?), Toogarma (Syyria, Libanon ?), Tuubal (Bulgaarit)...

Entäs Kiina? Kiinan armeija on maailman suurin 2,8 miljoonalla sotilaalla ja heillä on reilusti yli 280 000 000 miljoonaa asepalvelukseen kelpaavaa asevelvollista. Tuo joukko kun lähtee vyörymään niin oksat pois :thumbdown:
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Elo 2014 10:57

Janne kirjoitti:
paa kirjoitti:Lisää spekulointia aiheesta:

Entäs Kiina? Kiinan armeija on maailman suurin 2,8 miljoonalla sotilaalla ja heillä on reilusti yli 280 000 000 miljoonaa asepalvelukseen kelpaavaa asevelvollista. Tuo joukko kun lähtee vyörymään niin oksat pois :thumbdown:

Ilm. 9:

13 Ja kuudes enkeli puhalsi pasunaan; niin minä kuulin äänen tulevan kultaisen alttarin neljästä sarvesta, Jumalan edestä,

14 ja se sanoi kuudennelle enkelille, jolla oli pasuna: "Päästä ne neljä enkeliä, jotka ovat sidottuina suuren Eufrat-virran varrella".

15 Silloin päästettiin ne neljä enkeliä, jotka hetkelleen, päivälleen, kuukaudelleen ja vuodelleen olivat valmiina tappamaan kolmannen osan ihmisistä.

16 Ja ratsuväen joukkojen luku oli kaksikymmentä tuhatta kertaa kymmenen tuhatta; minä kuulin niiden luvun.

Näin on, Kiinasta (ja sen liittolaiset idässä) tulee vyörymään vielä 200 000 000 miljoonan vahvuinen sotajoukko kohti Israelia ja kysymyksessä on Harmagedonin suurtaistelu josta siis kertoo tuo ilm. 9. luku ja se kertoo myös tuon joukkojen määrän ja ilm. 16 kertoo myös samasta asiasta eli auringon noususta tulevien kuninkaiden sotajoukoista. Ja sotajoukkojen jotka siis tuolta idästä tulevat tulee taistelijoita yhteensä 200 miljoonaa sotilasta...

Ilm. 16:

12. Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.

13. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.

14. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.

15. - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -

16. Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja PetriFB » 08. Elo 2014 23:39

Kävimme tänään taas uimassa Rafun kanssa. Valokuvia sekä Rafun raportti paikan päältä:

https://www.kotipetripaavola.com/rafukoira4.html

https://www.kotipetripaavola.com/rafukoira5.html

Hyvää yötä Jeesus myötä kaikille.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu