Kymmenykset

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kymmenykset

ViestiKirjoittaja Siivetön » 05. Elo 2014 10:33

Joel.A kirjoitti:Johtuu varmaan siitä, että en ajattele inhimillisesti vaan katson ja otan esimerkin Raamatusta miten he siellä ovat toimineet. Huomaa, tossa ruokaihme tapahtumassa yksi juttu. Ensin saarna ja sitten maallista ruokaa. Jeesus lähetti opetuslapset julistamaan evankeliumia ilman rahaa tai ruokaa. Eli ei ollut opetuslapsillakaan rahaa tai ruokaa annettavakseen nälkäisille, vaan heidän tuli turvautua ainoastaan Jumalaan.

No joo...... nyt menee jo taas niin absurdeiksi noi jutut, :D että on viisainta jättää ne omaan arvoonsa.
En nimittäin jaksa uskoa, että olisit itsekkään sellainen henkiolento, ettei sinun tarvitsisi huolehtia omista fyysisistä ja inhimillisistä tarpeistasi olenkaan. :D
Siivetön

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 05. Elo 2014 10:36

Mielenkiinnosta kysyisin Joel.A, että montako ihmistä olet voittanut tuolla omalla evankelioimistavallasi Jeesukselle. Onko monta 'kasvatettavaa' tällä hetkellä?
Isoäiti

ViestiKirjoittaja Siivetön » 05. Elo 2014 10:37

Joel.A kirjoitti:Kannattaa lukea Pekan laittamat viestit niin näet rahan antamisen kokonaisuudessaan. Voi toki 10% antaa rahoistaan, mutta tämä ei ole enää mikään laki vaan että meillä olisi sellainen sydän joka pitää koko omaisuuttaan Jumalan omana ja se omaisuus on vain meillä lainassa.

Eihän nyt ole JoelA käynyt vain niin, että kohdallasi on noussut kerskaukseksi "kokonainen Jumalalle antautuminen"? :D

Muistutaan edelleenkin tästä:
Matt. 9:13
Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Siivetön

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Elo 2014 10:39

*
Oletko sinä Joel.A kutsumukselta pastori vai vanhin tai evankelista? :) No jos saa evankelistan tehtävän niin se huolettaa ja mietityttää riittääkö seurakunnan uhrirahaa matkarahaksi evankelioinnin ohessa... se on varmaan useimman evankelistan huolenaiheena. Ja myös pastorin ja vanhimman kans... Minä en lähtisi ottamaan seurakunnasta uhrirahaa vaan omalla rahalla mieluummin voittaakseni sielut Jeesukselle :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Joel.A » 05. Elo 2014 10:45

Siivetön kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:Kannattaa lukea Pekan laittamat viestit niin näet rahan antamisen kokonaisuudessaan. Voi toki 10% antaa rahoistaan, mutta tämä ei ole enää mikään laki vaan että meillä olisi sellainen sydän joka pitää koko omaisuuttaan Jumalan omana ja se omaisuus on vain meillä lainassa.

Eihän nyt ole JoelA käynyt vain niin, että kohdallasi on noussut kerskaukseksi "kokonainen Jumalalle antautuminen"? :D

Muistutaan edelleenkin tästä:
Matt. 9:13
Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Ei, mutta tahdon kertoa kaikille uskoville ihmisille, mitä Raamattu kertoo. Raamattu kertoo mm. että meidän tulee Jeesuksen seuraajina pyrkiä antamaan kokonaa itsemme Jumalalle. Luottamaan ja turvaamaan ainoastaan Häneen eikä juurikaan aineellisiin sekä maallisiin asioihin. Tähän kaikkeen ainenkin minä pyrin.

Mitä kerskaamaan tulee, niin olkoon minun kerskauksena ainoastaan Jumala.
Joel.A

ViestiKirjoittaja Joel.A » 05. Elo 2014 10:53

vaisuliini kirjoitti:*
Oletko sinä Joel.A kutsumukselta pastori vai vanhin tai evankelista? :) No jos saa evankelistan tehtävän niin se huolettaa ja mietityttää riittääkö seurakunnan uhrirahaa matkarahaksi evankelioinnin ohessa... se on varmaan useimman evankelistan huolenaiheena. Ja myös pastorin ja vanhimman kans... Minä en lähtisi ottamaan seurakunnasta uhrirahaa vaan omalla rahalla mieluummin voittaakseni sielut Jeesukselle :D

Oli kutsumukseni mikä hyvänsä, niin tahdon kasvattaa uskoni ja luottamukseni täysin Jumalaan niin, että voisin jonakin päivänä lähteä julistamaan evankeliumia ilman aineellista tukea ja turvaa. Samalla tavalla kuin Jeesus ja apostolit menivät ja tekivät. Uskon, että ihmeiden avain lepää juuri tälläisen toiminta tavan takana.
Joel.A

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Elo 2014 10:54

*
No minä jäin miettimään mitä Raamattu tarkoittaa; 'Kun annat oikealla kädellä uhrirahaa äläkä vasen käsi tietäkö sitä'? Voisiko joku selittää tämän? :oops: :roll:

Matt. 6:3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Joel.A » 05. Elo 2014 11:01

No minä jäin miettimään mitä Raamattu tarkoittaa; 'Kun annat oikealla kädellä uhrirahaa äläkä vasen käsi tietäkö sitä'? Voisiko joku selittää tämän? :oops: :roll:

Matt. 6:3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,

Se tarkoittaa sitä, että kun jaat rahaasi niin älä kerro/ilmoita/kerskaa sitä toiselle Kristuksen ruumiin jäsenelle.
Joel.A

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Elo 2014 11:05

*
Ok. No tällä hetkellä minulla ei ole vielä seurakunta mille voisin uhrata... :oops:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Joel.A » 05. Elo 2014 11:08

Ok. No tällä hetkellä minulla ei ole vielä seurakunta mille voisin uhrata... :oops:

Jos olet uudestisyntynyt niin on sinulla, rukoilet vain johdatusta ketä voisit auttaa ;) :)
Joel.A

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu