Olen saanut bannin Uusi Suomi palstalta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Olen saanut bannin Uusi Suomi palstalta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 04. Elo 2014 23:30

systeri kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:En ketään ole ohjaamassa itseni luokse, vaan Jeesuksen luokse. Jeesus on kertonut lähettävänsä Puolustajan, Totuuden Hengen niille, jotka uskovat Hänen tuomaansa sanaan

Niin,no harvemmin niistä nyt jutellaan uskosta osattomille mutta ihan keskustelua uskonsisarusten kesken,mun mielestä se on rikkautta tutkia niitten "oikeellisuutta" ja sitä että voisivatko olla Totuuden Hengestä:)

Tulee uskoa Jeesuksen sanoja, ei tutkia erilaisia tulkintoja, joita on tässä maailmassa pilvin pimein. Tämän maailman uskonnollisuus pitää sisällään niin monenlaista tulkintaa ja niin monenlaista "oikeassa olevaa" lahkoa ja lohkoa, että kaikki ne eivät ole oikeassa, eihän?. Ja mistä tiedät, onko sinun tulkintasi sen oikeampi kuin toisenkaan, joka hyvässä uskossaan johonkin toisenlaiseen uskoo? Kaikki väärät tulkinnat, vievät poispäin totuudesta.

Yksi on johon voi luottaa ja se on se Sana, jonka Jumala on lähettänyt ja johon tulee uskoa. Jeesuksen sanat eivät jätä epäselviksi, mistä kaikki on lähtöisin... kaikki Hänen sanansa on totuudesta lähtöisin.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 04. Elo 2014 23:40

Jaa, minulle koko raamattu on Jeesuksen sanoja, jotka on kirjoitettu erityisessä Pyhän Hengen voimassa, Jeesuksen itsensä valitsemien apostolien kautta.
Isoäiti

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Elo 2014 23:42

Lonelyrider:Tulee uskoa Jeesuksen sanoja, ei tutkia erilaisia tulkintoja, joita on tässä maailmassa pilvin pimein. Tämän maailman uskonnollisuus pitää sisällään niin monenlaista tulkintaa ja niin monenlaista "oikeassa olevaa" lahkoa ja lohkoa, että kaikki ne eivät ole oikeassa, eihän?. Ja mistä tiedät, onko sinun tulkintasi sen oikeampi kuin toisenkaan, joka hyvässä uskossaan johonkin toisenlaiseen uskoo? Kaikki väärät tulkinnat, vievät poispäin totuudesta.

Yksi on johon voi luottaa ja se on se Sana, jonka Jumala on lähettänyt ja johon tulee uskoa. Jeesuksen sanat eivät jätä epäselviksi, mistä kaikki on lähtöisin... kaikki Hänen sanansa on totuudesta lähtöisin.

Väitinkö että tulkintani ts. sanotaanko nyt vaikka ilmestystietoni olis oikeampi kuin toisen ja puhuinko lahkoista ja uskonnollisuuksista?? Miksi tuo asenne??
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Elo 2014 09:10

Muutama paikka jotka oon kokenu voimakkaasti omalla kohdallani.

Jeesuksen vertaus pellosta ,vehnästä ja lusteesta.Siitä on jo vuosia kun luin tätä paikkaa Raamatusta ja koin voimakkaasti että tämä tarkoittaa myös ihmissydäntä vaikka Raamatussa mainitaan "maailma".Vihamies tuli ja kylvi ihmisen "nukkuessa" oman lusteensa sydämen maaperään, mutta sitäkään ei saisi toinen ihminen repiä väkivalloin sieltä pois ettei lähtisi hyvä kylvökin ,koska Jumala antaa kasvun,kasvattaa ja "repii" kutakin tavallaan ja ajallaan.Voisko olla näin??

Toinen asia

Luin kahtena peräkkäisenä aamuna Raamattua ja molempina aamuina nämä kaksi paikkaa koin samalla tavalla voimakkaasti, että ne on tapahtunu mulle.

Ekana aamuna Joh 2 se kun Jeesus ajaa rahanvaihtajat ym:t pois temppelistä ja toisena aamuna Ap teot 28 se kun Paavali istuu nuotiolla josta nousee kyykäärme kuumuuden tähden,yrittää purra Paavalia mutta käärme ei voinut vahingoittaa häntä.

Mietin että nämä liittyy jotenkin toisiinsa ja tajusin että kun Jeesus saa ajaa "rahanvaihtajat ja kyyhkysenmyyjät" pois meidän Hengen temppeleistä, niin me saadaan voimaa vastustaa vihollista, ihan samalla tavalla kuin Paavali tuolla rannalla.

Ja kolmas ilmestys...näin ihan konkreettisesti kokouksessa ehtoollispöydän reunalla rahat, pöydän ääreen ilmestyi iso käsi joka otti ne rahat kouraansa.Sivussa oli uhrihaavi suu ammollaan mutta niitä rahoja ei laitettu sinne vaan ne jäi käteen.Kyllä tuotakin jouduin miettiä ja kysellä Herralta että mitä tarkoitti.

Mitä ajattelet tälläisistä henkilökohtaisista kokemuksista.Työnnetäänkö ne pois vai onko tarkoitettu muillekkin jaettavaksi ja tutkittavaksi.
systeri

ViestiKirjoittaja Siivetön » 05. Elo 2014 09:31

Edit, koska ketjun aihealueeseen kuulumatonta tekstiä.
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 05. Elo 2014 15:05, muokattu yhteensä 2 kertaa
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 05. Elo 2014 09:58

Edit, koska ketjun aihealueeseen kuulumatonta tekstiä.
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 05. Elo 2014 15:05, muokattu yhteensä 2 kertaa
Siivetön

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 05. Elo 2014 12:23

Koitetaan pysyä ketjun aiheessa ja avata tarpeen mukaan uusia ketjuja niin ei mene ihan sekaisin kaikki , kiitos!

Tässä ketjussa puhutaan banneista ja siihen liittyvistä asioista.

:thumbup:

-Ylläpito
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja toni t » 07. Loka 2015 23:23

Sain myös bannin uuden suomen puheenvuoroon 28.9.2015. Syyksi ilmoittivat että varoitustilini on täynnä (kolme varoitusta). En tosin ole saanut sähköpostiini niistä muutakuin tämän viimeisen jonka seurauksena kirjoitusoikeuteni poistettiin. Kun kysyin tarkennusta banniin niin vastaukseksi sain ainoastaan linkin keskusteluohjeista. Kun kysyin uudestaan että mitä ohjetta olin tarkasti rikkonut jotta voisin korjata virheeni niin vastausta ei enään tullut. Banni on kuulemma määräaikainen mutta kun kysyin milloin määräaikaisuus loppuu ei vastausta tullut. Johtopäätökseni on että he eivät enään halua minun kirjoittavan sinne.

Vajaa viisi vuotta sain sinne kirjoittaa - kiitos siitä Herralle. Alustana uuden suomen puheenvuoro oli mainio sillä siellä on paljon lukijoita ja sinne kirjoittaa maamme silmäätekeviä. Siten siellä kirjoitukset saavat hyvin näkyvyyttä ja jopa korkea-arvoiset poliitikot saattavat lukea niitä jne.. Suosittelen Jeesuksen opetuslapsia perustamaan sinne blogeja jossa asioita katsotaan kristillisen arvomaailman kautta. Tänä aikana on todella tärkeää pitää kristillisiä näkökantoja esillä jotta ne jotka eivät vielä tunne Jeesusta kiinnostuisivat kuulemaan Hänen sanaansa joka pelastaa ne jotka pelastusta ikävöitsevät - :thumbup:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Leea » 08. Loka 2015 11:07

toni t kirjoitti:Sain myös bannin uuden suomen puheenvuoroon 28.9.2015. Syyksi ilmoittivat että varoitustilini on täynnä (kolme varoitusta). En tosin ole saanut sähköpostiini niistä muutakuin tämän viimeisen jonka seurauksena kirjoitusoikeuteni poistettiin. Kun kysyin tarkennusta banniin niin vastaukseksi sain ainoastaan linkin keskusteluohjeista. Kun kysyin uudestaan että mitä ohjetta olin tarkasti rikkonut jotta voisin korjata virheeni niin vastausta ei enään tullut. Banni on kuulemma määräaikainen mutta kun kysyin milloin määräaikaisuus loppuu ei vastausta tullut. Johtopäätökseni on että he eivät enään halua minun kirjoittavan sinne.

Ikävää :(. Nyt alkaa netissäkin näkymään tämä sananvapauden rajoittaminen. Tulevaisuudessa kristityt eivät varmasti saa kovinkaan vapaasti kertoa uskostaan myöskään nettimaailmassa. Vielä kun meillä on mahdollisuus niin olisi hyvä käyttää somea rohkeasti, on se sitten facebook, twitter, blogit tai foorumit.
Leea

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 08. Loka 2015 11:45

Niin toimintatavat.... laitan tähän erään asian, kun tämä bannikeskustelu on ylösnostettu tässä.
Yli vuosi sitten tapahtui jotain, johon koen olleeni myös osasyyllinen senhetkisten toimintapojeni kautta.

Eräs kirjoittaja sai bannin keskustelualueelta ja hänen sananvapautensa sai porttikiellon myöskin tältä foorumilta/keskustelualueelta... taisi saada kaksikin kirjoittajaa loppuviimein silloin pysyvän bannin, toinen oli ollut pidemmän aikaa palstalla ja toinen tuli vasta palstalle.

Usein näemme sen, mitä haluamme nähdä ja miten itsellemme käy tilanteissa, mutta emme kohtaa toisia samassa tilanteessa.
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu