Olen saanut bannin Uusi Suomi palstalta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Olen saanut bannin Uusi Suomi palstalta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Elo 2014 12:50

Mikko Murpatti kirjoitti:On kyseessä foorumin säännöt ja uskomukset ei Murpatin säännöt ja muskomukset. Nämä ovat ylläpitäjien kanssa yhdessä mietitty ja sovittu.

Ne ovat kaikille samat.

Edellisessä viestissäsi koin kuin olisit yrittänyt sitoa toimintani foorumissa itseesi ja siihen mitä etukäteen odotat minulta ja mikä on sinun mielestäsi "oikein toimia".

Yksi vaihtoehto tietenkin on, antaa minulle samantien kokonaan elinikäinen banni palstaltanne, vaikka en ole sääntöjänne tietääkseni edes vielä rikkonut millään tavoin kirjoituksilla, muuta kuin sisäisen sydämen uskoni vuoksi ja sen vuoksi että puolustan oikeutta sanoa ja kirjoittaa, omantunnon ja sydämenuskoni mukaan, ilman että etukäteen rajoitetaan ja sidotaan toisen ihmisen mukaiseen uskoon, minulle se on osa uskonnonvapautta.

Jos siis ei kelpaa se, että katsellaan mihin kirjoittelu johtaa? Ja ilmeisesti se ei kelpaa?
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 02. Elo 2014 14:19

Odotan, että kaikki kolme ylläpitäjää on paikalla (Pekka on mökkeilemässä ilman konetta) ja keskustelemme yhdessä mikä on oikea tapa toimia tässä tilanteessa.

Ja teemme sitten yhdessä päätöksen asiassa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Siivetön » 02. Elo 2014 14:24

No voi hyvänen aika sentään Lonelyrider, miten et ymmärrä, että ei Sinulla ole mitään oikeutta rikkoa yksityisen henkilön perustaman foorumin sääntöjä, ei edes uskonnonvapauslain nojalla tai omantunnonkaan vapauden nojalla?

Olet tullut tänne foorumille vapaaehtoisesti ja jo siinä vaiheessa sitoutunut noudattamaan foorumin ylläpidon asettamia sääntöjä kun rekkauduit tänne ja nyt vaadit itsellesi joitain eri oikeuksia?

Eikö tulisi olla juurikin uskovalle ihmiselle aivan ykkösasia kunnioittaa toisen ihmisen omalle "omaisuudelleen" asettamia rajoja?

Jos Sinulla on sellaista sanottavaa, minkä sanomiseen ei löydy valmiiksi kustannettuja sivustoja, niin silloin Sinun täyty kustantaa ne itse itsellesi.

Et mitenkään voi vaatia jotain maksamaan siitä, että saat esittää täällä sellaisia näkemyksiä, jotka ovat vastoin kustantajan omaatuntoa.

Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, että jos joku ostaa itselleen pellon ja haluaa kasvattaa siinä oikeaksi näkemäänsä viljaa ja joku toinen tulee sinne kylvöpussinsa kanssa ja vaatii saada kylvä sekaan ihan mitä itse haluaa, vaikkapa pellon omistajan mielestä rikkakasveja, niin tuskin sinäkään sellaista hyväksyisit??

Tämä tilanne on aivan eri asia, kuin se että jokin lehti rahastaa sillä, että siellä on ns. ilmaisia blogi-kirjoittajia, mutta kun blogisti sanokin oman mielipiteensä yleisestä asiasta, josta ollaan puolta ja vastaan jopa eduskuntatasolla, silloin laitetaankin kyseinen kirjoittaja "banniin".
Siivetön

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Elo 2014 14:55

Siivetön kirjoitti:No voi hyvänen aika sentään Lonelyrider, miten et ymmärrä, että ei Sinulla ole mitään oikeutta rikkoa yksityisen henkilön perustaman foorumin sääntöjä, ei edes uskonnonvapauslain nojalla tai omantunnonkaan vapauden nojalla?

Olet tullut tänne foorumille vapaaehtoisesti ja jo siinä vaiheessa sitoutunut noudattamaan foorumin ylläpidon asettamia sääntöjä kun rekkauduit tänne ja nyt vaadit itsellesi joitain eri oikeuksia?

Eikö tulisi olla juurikin uskovalle ihmiselle aivan ykkösasia kunnioittaa toisen ihmisen omalle "omaisuudelleen" asettamia rajoja?

Jos Sinulla on sellaista sanottavaa, minkä sanomiseen ei löydy valmiiksi kustannettuja sivustoja, niin silloin Sinun täyty kustantaa ne itse itsellesi.

Et mitenkään voi vaatia jotain maksamaan siitä, että saat esittää täällä sellaisia näkemyksiä, jotka ovat vastoin kustantajan omaatuntoa.

Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, että jos joku ostaa itselleen pellon ja haluaa kasvattaa siinä oikeaksi näkemäänsä viljaa ja joku toinen tulee sinne kylvöpussinsa kanssa ja vaatii saada kylvä sekaan ihan mitä itse haluaa, vaikkapa pellon omistajan mielestä rikkakasveja, niin tuskin sinäkään sellaista hyväksyisit??

Tämä tilanne on aivan eri asia, kuin se että jokin lehti rahastaa sillä, että siellä on ns. ilmaisia blogi-kirjoittajia, mutta kun blogisti sanokin oman mielipiteensä yleisestä asiasta, josta ollaan puolta ja vastaan jopa eduskuntatasolla, silloin laitetaankin kyseinen kirjoittaja "banniin".

En ymmärrä tuota kustannuskysymystä, käsittääkseni tämä on ilmaisalusta, jolla foorumi toimii.

Koen että Isälläni on pelto, jossa en ole lustetta Hänelle. Vaikka joku haluaisi ehkä niin nähdä? kun tuo vertaus nyt tänne tuotiin. Jos toimisitte Isän tahdon mukaan, ettekö antaisi kokemanne lusteen kasvaa yhdessä viljan kanssa? Miksi lähimmäisenä olen kirjoituksien kanssa niin vaarallinen, jotta minut on karkotettava, enkä saa olla luonanne, vaikka näin kovasti olen pyrkimässä kirjoittelemaan kanssanne?
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Siivetön » 02. Elo 2014 15:10

lonelyrider kirjoitti:En ymmärrä tuota kustannuskysymystä, käsittääkseni tämä on ilmaisalusta, jolla foorumi toimii.

Koen että Isälläni on pelto, jossa en ole lustetta Hänelle, vaikka joku haluaisi ehkä niin nähdä? kun tuo vertaus nyt tänne tuotiin. Jos toimisitte Isän tahdon mukaan, ettekö antaisi kokemanne lusteen kasvaa yhdessä viljan kanssa? Miksi lähimmäisenä olen kirjoituksien kanssa niin vaarallinen, jotta minut on karkotettava, enkä saa olla luonanne, vaikka näin kovasti olen pyrkimässä kirjoittelemaan kanssanne?

En puhunut mitään lusteesta, enkä viitannut kyseiseen Raam.kohtaan, vaan tuo tuli vain omasta ajattelusta tuollainen vertaus mieleeni ja otathan huomioon vielä senkin, että en kuulu myöskään ylläpitoon, joten ethän vaadi heiltä mitään tai syytä heitä mitenkään tämän minun kommentini perusteella.

Enkä ole myöskään väittänyt, että olisit lustetta Taivaallisen Isän pellolla, vaan puhuin yleisesti siitä, että kun joku jotain hankkii johonkin käyttöön, ei silloin ole oikein vaatia saada toimia hänen alueellaan siten, kuin itse haluaa.

Kukaan ei ole ajamassa Sinua hyvä Lonelyrider minnekkään, en ainakaan minä, vaan yritin vain avata silmäsi näkemään, mitä on kysymys.

Ylläpito saattaa olla antamastani näkemyksestä täysin eri mieltä, joten se on vain ja ainoastaan minun näkemykseni Sinun "kolleeganasi", sillä olen ihan samassa "asemassa" täällä, kuin Sinäkin ja siitä "asemasta" käsin myös kommentini esitin, sillä en kykene nyt millään ymmärtämään tuota asennettasi?
Siivetön

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Elo 2014 15:37

Siivetön kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:En ymmärrä tuota kustannuskysymystä, käsittääkseni tämä on ilmaisalusta, jolla foorumi toimii.

Koen että Isälläni on pelto, jossa en ole lustetta Hänelle, vaikka joku haluaisi ehkä niin nähdä? kun tuo vertaus nyt tänne tuotiin. Jos toimisitte Isän tahdon mukaan, ettekö antaisi kokemanne lusteen kasvaa yhdessä viljan kanssa? Miksi lähimmäisenä olen kirjoituksien kanssa niin vaarallinen, jotta minut on karkotettava, enkä saa olla luonanne, vaikka näin kovasti olen pyrkimässä kirjoittelemaan kanssanne?

En puhunut mitään lusteesta, enkä viitannut kyseiseen Raam.kohtaan, vaan tuo tuli vain omasta ajattelusta tuollainen vertaus mieleeni ja otathan huomioon vielä senkin, että en kuulu myöskään ylläpitoon, joten ethän vaadi heiltä mitään tai syytä heitä mitenkään tämän minun kommentini perusteella.

Enkä ole myöskään väittänyt, että olisit lustetta Taivaallisen Isän pellolla, vaan puhuin yleisesti siitä, että kun joku jotain hankkii johonkin käyttöön, ei silloin ole oikein vaatia saada toimia hänen alueellaan siten, kuin itse haluaa.

Kukaan ei ole ajamassa Sinua hyvä Lonelyrider minnekkään, en ainakaan minä, vaan yritin vain avata silmäsi näkemään, mitä on kysymys.

Ylläpito saattaa olla antamastani näkemyksestä täysin eri mieltä, joten se on vain ja ainoastaan minun näkemykseni Sinun "kolleeganasi", sillä olen ihan samassa "asemassa" täällä, kuin Sinäkin ja siitä "asemasta" käsin myös kommentini esitin, sillä en kykene nyt millään ymmärtämään tuota asennettasi?

No, jos sinä et kykene ymmärtämään, niin ei se tarkoita, että se miten ajattelen, olisi jotenkin väärää tai minua pitäisi ohjata hyväksymään sinun näkökantasi asiasta.

Ja kun tuodaan, viljavertausta... ja lajikkeet ovat vääriä, niin eikö se jollain tapaa ole raja-aitojen tekemistä, toisten uskovien kanssa?

toki raja-aitoja tehdään tässä maailmassa uskonsuuntien ja uskontojen kesken, ja tämäkään foorumi ei ole poikkeus muiden joukossa,
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Siivetön » 02. Elo 2014 15:59

Oli miten oli, meidän jokaisen on kaikesta huolimatta kunnioitettava kunkin foorumin ylläpitoa ja sitä vain yritin tuoda Sinulle esille ja ihmettelin, miksi Sinun on niin kovin vaikea tällaista itsestäänselvyyttä hyväksyä?

Mutta koska keskustelumme ei näytä olevan kovinkaan rakentavaa ja hedelmällistä, ainakaan hyvää ja makeaa hedelmää tuottavaa, niin kiitän Sinua vastauksistasi ja poistun takavasemalle.

Kaikkea hyvää Sinulle ja kiitos kaikesta siitä hyvästä, mitä olen kauttasi saanut!
Siivetön

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 02. Elo 2014 18:01

:wtf: :silent:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 03:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Elo 2014 18:36

Jasmiini kirjoitti:Välikommentti, menee ohi aiheen vähän, sori.

Matt. 13: 25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

Tämä kohta Raamatussa lusteesta ei tarkoita seurakuntaa vaan maailmaa.
Maailmassa kasvamme lusteen kanssa, eli niiden kanssa, jotka eivät usko, mutta seurakuntaan ei sovi antaa tulla lusteen kylväjää, joka siis tarkoittaa vihollista eikä
seurakuntaan kuulu luste, joka on viholliset lapset, koska he eivät ole Jeesuksen omia. Näin olen tämän kohdan ymmärtänyt.

Näin sivuhuomautuksena, kun luin tuon kohdan matteuksessa, niin... mielestäni vertauksessa kerrotaan pellon olevan maailma, ei lusteet. Vertauksessa puhutaan vanhurskaista nisuna ja luste on ne jotka tekevät laittomuutta.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 02. Elo 2014 19:43

:shock:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 03:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu