Olen saanut bannin Uusi Suomi palstalta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Olen saanut bannin Uusi Suomi palstalta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Elo 2014 20:36

No eipä täällä keltään muulta keskustelijalta vaadita etukäteen vakuuksia mitä kirjoittaa tai on kirjoittamatta.

Enkä ole mentaliteetilla, joka on huvitusasteista. En vain tahdo etukäteen sitoa sanojani.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Elo 2014 20:47

Tässäkään asiassa minua ei kohdella tasavertaisesti muihin keskustelijoihin nähden. Minun pitää etukäteen vakuutuksia tehdä, ennen kuin olen todella tervetullut. Kovasti viestissäsi mikko tervetulleeksi toivotit, nyt jo alkaa toinen ääni olla kellossa vai?

Aika ristiriitaista:(
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Janne » 01. Elo 2014 20:48

Minulta odotetaan tiettyyn muottiin sopeutumista, samaan aikaan foorumille käsitykseni mukaan joku muu saisi kirjoittaa vaikka mitä 'skeidaa', kunhan ei yhdestä teidän luomasta säännöstä poikkea.

Säännöt ovat kaikille samat ja niiden puitteissa täällä kirjoitellaan tai ollaan kirjoittamatta. Ei täällä kellään ole erivapauksia kirjoitella tuota mainitsemaasi "eritettä"

Minusta se riittää että pyrkii noudattamaan foorumin sääntöjä ja ei tahallisesti uhmaa niitä. Näillä mennään ja minusta ei pitäisi olla ylitsepääsemätön rasti :thumbup:

Siunaavin terveisin, Janne
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Elo 2014 20:51

Jeesus sanoo ettei tulisi vannoa etukäteen, koen henkilökohtaisesti ettei tulisi vakuutella myöskään kovin edeltäkäsin. Tämän minun sydämeni sanoo...
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Elo 2014 20:52

Janne kirjoitti:
Minulta odotetaan tiettyyn muottiin sopeutumista, samaan aikaan foorumille käsitykseni mukaan joku muu saisi kirjoittaa vaikka mitä 'skeidaa', kunhan ei yhdestä teidän luomasta säännöstä poikkea.

Säännöt ovat kaikille samat ja niiden puitteissa täällä kirjoitellaan tai ollaan kirjoittamatta. Ei täällä kellään ole erivapauksia kirjoitella tuota mainitsemaasi "eritettä"

Minusta se riittää että pyrkii noudattamaan foorumin sääntöjä ja ei tahallisesti uhmaa niitä. Näillä mennään ja minusta ei pitäisi olla ylitsepääsemätön rasti :thumbup:

Siunaavin terveisin, Janne

OK.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 02. Elo 2014 01:12

lonelyrider kirjoitti:Tässäkään asiassa minua ei kohdella tasavertaisesti muihin keskustelijoihin nähden. Minun pitää etukäteen vakuutuksia tehdä, ennen kuin olen todella tervetullut. Kovasti viestissäsi mikko tervetulleeksi toivotit, nyt jo alkaa toinen ääni olla kellossa vai?

Toivotin sinut yksityisviestillä tervetulleeksi keskustelemaan, ja mainitsin viestissä että sitä asiaa mistä sait porttikiellon et saa täällä jatkaa mihin vastasit:

"Aika siis näyttää, miten keskustelut etenee."

Tässä vaiheessa alkoi äänikellossa muuttumaan, että saman päivänä kun porttikieltosi poistuu voimasta alat nikottelemaan ja saivartelemaan foorumin sääntöjen noudattamisesta.

Sinua kohdellaan täysin tasavertaisesti semmoisten keskustelijoiden kanssa jotka ovat saaneet porttikiellon, heiltäkin tullaan kysymään jos heidän porttikielto poistetaan, että suostuvatko he noudattamaan foorumin sääntöjä, ei siinä ole mitään eriarvoista.

Täytyyhän meidän tietää ettei sama asia toistu uudestaan, toivoisin sinulta rakentavampaa asennetta tässä asiassa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Elo 2014 08:29

Mikko Murpatti kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Tässäkään asiassa minua ei kohdella tasavertaisesti muihin keskustelijoihin nähden. Minun pitää etukäteen vakuutuksia tehdä, ennen kuin olen todella tervetullut. Kovasti viestissäsi mikko tervetulleeksi toivotit, nyt jo alkaa toinen ääni olla kellossa vai?

Toivotin sinut yksityisviestillä tervetulleeksi keskustelemaan, ja mainitsin viestissä että sitä asiaa mistä sait porttikiellon et saa täällä jatkaa mihin vastasit:

Tässä vaiheessa alkoi äänikellossa muuttumaan, että saman päivänä kun porttikieltosi poistuu voimasta alat nikottelemaan ja saivartelemaan foorumin sääntöjen noudattamisesta.

Sinua kohdellaan täysin tasavertaisesti semmoisten keskustelijoiden kanssa jotka ovat saaneet porttikiellon, heiltäkin tullaan kysymään jos heidän porttikielto poistetaan, että suostuvatko he noudattamaan foorumin sääntöjä, ei siinä ole mitään eriarvoista.

Täytyyhän meidän tietää ettei sama asia toistu uudestaan, toivoisin sinulta rakentavampaa asennetta tässä asiassa.

No, sinä näet noin asian, että tahdon vain nikotella ja saivarrella foorumin sääntöjen kanssa.

Henkilökohtaisesti minulle tämä asia merkitsee enemmän. En esim. tiedä etukäteen miten keskustelut etenee, joten on parempi etten lupaile mitään, jos käykin niin, etten voi pitää lupaustani. Siis huom, koen, että tämä on oman sisimpäni turvaksi ja hyvinvoinniksi, etten lupailisi asioita, jos joudun ristiriitaan sen kanssa, että koenkin, että on ilmaistava suoraan vakaumukseni.

Silti tahtoisin kirjoittaa palstallenne, jos se vaan on mahdollista teidän puoleltanne?
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 02. Elo 2014 09:36

lonelyrider kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:

No, sinä näet noin asian, että tahdon vain nikotella ja saivarrella foorumin sääntöjen kanssa.

Henkilökohtaisesti minulle tämä asia merkitsee enemmän. En esim. tiedä etukäteen miten keskustelut etenee, joten on parempi etten lupaile mitään, jos käykin niin, etten voi pitää lupaustani. Siis huom, koen, että tämä on oman sisimpäni turvaksi ja hyvinvoinniksi, etten lupailisi asioita, jos joudun ristiriitaan sen kanssa, että koenkin, että on ilmaistava suoraan vakaumukseni.

Silti tahtoisin kirjoittaa palstallenne, jos se vaan on mahdollista teidän puoleltanne?

Onpas surullinen tilanne.

Nyt jos sanomme, että se on ihan ok, että et suostu sopimaan meidän kanssamme, että noudatat foorumin sääntöjä vaan, jos ne ovat sinun kanssasi ristiriidassa niin silloin rikot niitä...

Nyt seuraava henkilö, jonka banni puretaan ja ollaan ottamassa takaisin keskustelemaan sanoo tietysti saman ja haluaa saman erityisoikeuden olla sitoutumatta foorumin sääntöihin, koska lonelyriderinkään ei tarvinnut niihin sitoutua.

Aina kun on yksi poikkeus siihen voidaan vedota tulevaisuudessa. Eli seuraavaksi kun puramme jonkun porttikiellon, jos haluaisimme kohdella häntä samanarvoisesti sinun kanssa, pitää meidän tuoda esille ja sanoa että ei sinun tarvitse sitoutua foorumin sääntöihin, niitä tulee noudattaa vain silloin jos ne eivät ole sinun kanssasi ristiriidassa.

Raamattu kertoo kuinka uskovat sopivat yhdessä asioita, ja yhteiset sopimukset ovatkin välttämättömiä monessa tilanteessa.

- Työpaikalla sovit ja lupaat esimiehellesi hoitaa tietyt velvoitteet tietystä korvauksesta.
- Ajaessasi autoa sovit että noudatat liikenne sääntöjä.
- Avioliiton solmimimisessa sovitaan asioita
- Kalareissulla sovitaan aikataulusta ja tapaamispaikasta
- foorumilla taas sovitaan yhteisistä säännöistä
- jalkapalloottelussa sovitaan yhteisistä säännöistä

Niin kuin huomaat ei yhteiset sopimukset ole millään tavalla Raamatun vastaisia, vaan välttämättömiä että asiat toimivat.

Käännänkin asian toiseen näkökulmaan:

Tahtoisin, että voisit kirjoittaa palstalla, jos sääntöjen noudattaminen on vaan mahdollista sinun puoleltasi.

Omasta puolestani olen valmis nöyrtymään ja tulemaan vastaan siihen pisteeseen, että senkus kirjoittelet, ja jos jatkat kirjoittamista oletan, koska haluan uskoa sinusta vain hyvää ja parasta että kunnioitat foorumin kaikille yhteisiä pelisääntöjä kun täällä kirjoitat.

Jään tähän uskoon sinusta, että jos jatkat kirjoittamista teet sen mikä on oikein ja kunnioitat palstan sääntöjä omalta puoleltasi.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Elo 2014 10:39

Lainaus viestistäsi, kun ei voi jatkaa kovin montaa lainausta peräkkäin:
"Onpas surullinen tilanne.

Nyt jos sanomme, että se on ihan ok, että et suostu sopimaan meidän kanssamme, että noudatat foorumin sääntöjä vaan, jos ne ovat sinun kanssasi ristiriidassa niin silloin rikot niitä...

Nyt seuraava henkilö, jonka banni puretaan ja ollaan ottamassa takaisin keskustelemaan sanoo tietysti saman ja haluaa saman erityisoikeuden olla sitoutumatta foorumin sääntöihin, koska lonelyriderinkään ei tarvinnut niihin sitoutua.

Aina kun on yksi poikkeus siihen voidaan vedota tulevaisuudessa. Eli seuraavaksi kun puramme jonkun porttikiellon, jos haluaisimme kohdella häntä samanarvoisesti sinun kanssa, pitää meidän tuoda esille ja sanoa että ei sinun tarvitse sitoutua foorumin sääntöihin, niitä tulee noudattaa vain silloin jos ne eivät ole sinun kanssasi ristiriidassa.

Raamattu kertoo kuinka uskovat sopivat yhdessä asioita, ja yhteiset sopimukset ovatkin välttämättömiä monessa tilanteessa.

- Työpaikalla sovit ja lupaat esimiehellesi hoitaa tietyt velvoitteet tietystä korvauksesta.
- Ajaessasi autoa sovit että noudatat liikenne sääntöjä.
- Avioliiton solmimimisessa sovitaan asioita
- Kalareissulla sovitaan aikataulusta ja tapaamispaikasta
- foorumilla taas sovitaan yhteisistä säännöistä
- jalkapalloottelussa sovitaan yhteisistä säännöistä

Niin kuin huomaat ei yhteiset sopimukset ole millään tavalla Raamatun vastaisia, vaan välttämättömiä että asiat toimivat.

Käännänkin asian toiseen näkökulmaan:

Tahtoisin, että voisit kirjoittaa palstalla, jos sääntöjen noudattaminen on vaan mahdollista sinun puoleltasi.

Omasta puolestani olen valmis nöyrtymään ja tulemaan vastaan siihen pisteeseen, että senkus kirjoittelet, ja jos jatkat kirjoittamista oletan, koska haluan uskoa sinusta vain hyvää ja parasta että kunnioitat foorumin kaikille yhteisiä pelisääntöjä kun täällä kirjoitat.

Jään tähän uskoon sinusta, että jos jatkat kirjoittamista teet sen mikä on oikein ja kunnioitat palstan sääntöjä omalta puoleltasi."

No surullista on sekin, että jollain tasolla pyrit sitomaan uskoni, sisimpäni, ajatukseni; itseesi. Koska tuon viestisi mukaan, minun pitää koko ajan toimia oletuksesi mukaan, jossa määrität minulle etukäteen, kuinka oletat minun toimivan hyvässä uskossasi. Olet sitonut valmiiksi paketiksi ikäänkuin käytösohjeet, joissa nyt oletat, että mietin jokaisen kirjoituksen kohdalla "mikko murpatin" hyvää uskoa ja ajatusta siitä mikä on "oiken tai väärin".

Tuntuu, että ikäänkuin laitettaisiin tahallisesti tai tahattomasti, toisen eteen asioita, jolla halutaan loppuviimein sitoa toisen ihmisen toimintatapoja ennalta. Ei siis kelpaa se?, että jäätäisiin katsomaan miten asiat lähtee etenemään, ilman etukäteissitoomusta, johon ilmeisesti tahdotaan vakuutus puoleltani, jota en voi antaa, koska siihen suostuminen olisi minun sisimmässäni, uskoni kieltämistä jollain tasolla, enkä voi tehdä sitä.

En lähde siis "allekirjoittamaan" sääntöjä, jotka sotivat uskoani vastaan. Kuitenkin haluaisitte ilmeisesti, että tässä vakuuttaisin ja "allekirjoittaisin" säännön, joka sotii uskoni kanssa? Tällä kerralla sidottuna mikon hyvään uskoon ja ajatukseen?
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 02. Elo 2014 11:54

On kyseessä foorumin säännöt ja uskomukset ei Murpatin säännöt ja muskomukset. Nämä ovat ylläpitäjien kanssa yhdessä mietitty ja sovittu.

Ne ovat kaikille samat.
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu