Olen saanut bannin Uusi Suomi palstalta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Olen saanut bannin Uusi Suomi palstalta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Elo 2014 11:29

Taitaapi tässäkin ketjussa mielipiteet katsoa henkilöön?

Sain nimittäin bannin, että se siitä sananvapaudesta.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Elo 2014 13:52

*
Lonelyrider, tere tulemast tänne foorumiin! :thumbup: :hugehug:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Elo 2014 14:01

vaisuliini kirjoitti:*
Lonelyrider, tere tulemast tänne foorumiin! :thumbup: :hugehug:

Kiitos vaisuliini :)
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Janne » 01. Elo 2014 15:47

lonelyrider kirjoitti:Taitaapi tässäkin ketjussa mielipiteet katsoa henkilöön?

Ei mielipiteet katso henkilöön.
Foorumilla on selvät säännöt ja jos niitä ei noudata niin saa bannin oli sitten kyseessä kuka tahansa. Tämä on hyvin yksinkertaista eikö?

Ja jos tekee mieli kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo niin voi mennä vaikka iltalehden keskustelufoorumille kirjoittamaan. Siellä ei keskustelua rajata mitenkään mutta täällä Uskonaskel foorumilla mennään niiden sääntöjen mukaan jotka täällä on.

Enkä nyt kirjoitat tätä loukatakseni sinua vaan sanon suoraan miten asiat on. Olet mukava ja Jumalalle rakas ihminen ja sinusta on paljon iloa muille keskustelioille, joten toivon että mentäisiin niiden sääntöjen mukaan jotka täällä ovat.

Jumala sinua suuresti siunatkoon :thumbup:

Terveisin, Janne
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Elo 2014 16:03

Janne kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Taitaapi tässäkin ketjussa mielipiteet katsoa henkilöön?

Ei mielipiteet katso henkilöön.
Foorumilla on selvät säännöt ja jos niitä ei noudata niin saa bannin oli sitten kyseessä kuka tahansa. Tämä on hyvin yksinkertaista eikö?

Ja jos tekee mieli kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo niin voi mennä vaikka iltalehden keskustelufoorumille kirjoittamaan. Siellä ei keskustelua rajata mitenkään mutta täällä Uskonaskel foorumilla mennään niiden sääntöjen mukaan jotka täällä on.

Enkä nyt kirjoitat tätä loukatakseni sinua vaan sanon suoraan miten asiat on. Olet mukava ja Jumalalle rakas ihminen ja sinusta on paljon iloa muille keskustelioille, joten toivon että mentäisiin niiden sääntöjen mukaan jotka täällä ovat.

Jumala sinua suuresti siunatkoon :thumbup:

Terveisin, Janne

No, vastasin tässä juuri tähän banniasiaan. Ketjussa on ihmetelty usean keskustelijan toimesta sananvapautta, miksi aloittaja sai bannin uusi suomi palstalta. Samat säännöt varmasti kävi minullekin tällä palstalla, rikoin palstan sääntöä, jossa ei sananvapauden nimessä saa tuoda uskoaan esiin. Eikä siinä mitään, palstalla on sääntönsä, mutta säännöt on sääntöjä ja samat lainalaisuudet pätee kaikille ihmisille, jos niitä sääntöjä luodaan. Ei se ole oikeudenmukaisempaa laittaa bannia lonelyriderille, jos hän uskonsa mukaan kirjoittaa.

Tietääkseni en ole kirjoittanut mitä sylki tuo suuhun, ketään en ole haukkunut, ivannut tai pilkannut. Jos kirjoittaisin sillä tavoin, niin olisin varmasti jotain edellä mainittua tehnyt. Tykkään keskustella näistä asioista, uskontoon liittyvistä asioista, niistä ei kunnon keskustelua syntyisi iltiksen palstalla, näin koen. Joten ehkä jollain tasolla mielipiteesi, vaikka se suotakoon, ei ole oikeudenmukainen mielestäni. Vaikka toisessa kohtaa koitat lieventää asiaa sanomalla mukavaksi tai muuta, olet kuitenkin edellä antanut ymmärtää, että kirjoitan mielestäsi mitä sylki suuhun tuo, mielestäni siinä on ristiriita. Kuitenkin kun itse koen kirjoittavani siitä miten uskon.

Tottakai yritän toimia sääntöjen puitteissa, kuten keskustelun aloittaja on varmasti pyrkinyt uusi suomi palstalla kirjoittaessaan.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Janne » 01. Elo 2014 18:23

Tarkoitin tuolla "mitä sylki suuhun tuo" sitä että ei halua kirjoittaa niiden sääntöjen puitteissa jotka on. Eli en tarkoittanut sillä sitä että sinä tai kukaan muukaan yleensä täällä kirjoittelisi mitä "sylki suuhun tuo".

Ja en myöskään koittanut lievennellä mitään vaan kerroin ajatukseni sinusta joten ei tässä mielestäni ole mitään ristiriitaa. Ei minulla ole oikeastaan koskaan ollut sinun kanssasi mitään ongelmia tmv, mutta pahoittelen ja pyydän anteeksi sinulta jos onnistuin loukkaamaan sinua, ei ollut kyllä tarkoitus.

Siunaavin terveisin Janne
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Elo 2014 19:12

Janne kirjoitti:Tarkoitin tuolla "mitä sylki suuhun tuo" sitä että ei halua kirjoittaa niiden sääntöjen puitteissa jotka on. Eli en tarkoittanut sillä sitä että sinä tai kukaan muukaan yleensä täällä kirjoittelisi mitä "sylki suuhun tuo".

Ja en myöskään koittanut lievennellä mitään vaan kerroin ajatukseni sinusta joten ei tässä mielestäni ole mitään ristiriitaa. Ei minulla ole oikeastaan koskaan ollut sinun kanssasi mitään ongelmia tmv, mutta pahoittelen ja pyydän anteeksi sinulta jos onnistuin loukkaamaan sinua, ei ollut kyllä tarkoitus.

Siunaavin terveisin Janne

En tarkoitushakuisesti pyri kirjoittelemaan sääntöjen vastaisesti, jos näin ajattelet.

En koe loukkaantuneeni. Tietenkin saat anteeksi jos koet jotain tehneesi.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 01. Elo 2014 19:51

lonelyrider kirjoitti:
En tarkoitushakuisesti pyri kirjoittelemaan sääntöjen vastaisesti, jos näin ajattelet.

Mahtavaa, eli sinä siis sitoudut toimimaan palstan sääntöjen mukaan ja puitteissa ?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Elo 2014 20:18

Mikko Murpatti kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:

Mahtavaa, eli sinä siis sitoudut toimimaan palstan sääntöjen mukaan ja puitteissa ?

Jotenkin tuntuu, ettei tahdota ymmärtää, asian pointtia. Kuten jo aiemmin laittamaasi viestiin vastasin. En aio etukäteen sitoa sanojani, se on kuin ei olisi uskonnon vapautta ilmaista sanoin ja kirjoituksin, kuin diktatuurisesti rajoitettaisiin ilmaisun vapautta sanoa mihin uskoo.
Minulta odotetaan tiettyyn muottiin sopeutumista, samaan aikaan foorumille käsitykseni mukaan joku muu saisi kirjoittaa vaikka mitä 'skeidaa', kunhan ei yhdestä teidän luomasta säännöstä poikkea.

Pyrkimys on kuitenkin omalta osaltani elää sovussa lähimmäisteni kanssa.

laitoin sinulle aiemmin viestiin.... Jotenkin niin, että katsotaan mihin tämä kirjoittelu johtaa?

Onko näin hyvä?
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 01. Elo 2014 20:29

lonelyrider kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, ettei tahdota ymmärtää, asian pointtia. Kuten jo aiemmin laittamaasi viestiin vastasin. En aio etukäteen sitoa sanojani, se on kuin ei olisi uskonnon vapautta ilmaista sanoin ja kirjoituksin, kuin diktatuurisesti rajoitettaisiin ilmaisun vapautta sanoa mihin uskoo.
Minulta odotetaan tiettyyn muottiin sopeutumista, samaan aikaan foorumille käsitykseni mukaan joku muu saisi kirjoittaa vaikka mitä 'skeidaa', kunhan ei yhdestä teidän luomasta säännöstä poikkea.

Pyrkimys on kuitenkin omalta osaltani elää sovussa lähimmäisteni kanssa.

laitoin sinulle aiemmin viestiin.... Jotenkin niin, että katsotaan mihin tämä kirjoittelu johtaa?

Onko näin hyvä?

Joko sitoudut foorumin sääntöihin niin kuin kaikki muutkin kirjoittajat, tai sitten joudut etsimään semmoisen foorumin jonka säännöt sopivat sinulle. Menitpä minne tahansa keskustelufoorumille, niin joudut sitoutumaan sääntöihin.

Pyrkimys tulee olla noudattaa foorumin sääntöjä, niin kuin Janne jo aiemmin toi esille.

Se on oltava kyllä / ei -tyyppinen asia, eikä mikään katellaan jos mua huvittaa -tyyppinen asia.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu