Seurakunnasta asiaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Seurakunnasta asiaa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 01. Elo 2014 09:05

Oma mielipiteeni ja uskoni asiasta tällähetkellä on, että Raamattu ilmoittaa, että Jumala lisää henkilön Jeesuksen seurakuntaan (ruumiiseen).

Nykyään tämä seurakuntaruumis kokoontuu eritavoilla, toiset kirkoissa tai yhteisissä rakennuksissa, toiset kotona solumaisesti.

Oma uskoni on, että Jumalan tahto on, että uskovat kokoontuvat yhteen rakentumaan yhteisestä uskosta ja rakentamaan toisia Jumalalta saamillaan lahjoilla.

Nyt kun seurakunta on hajaannuksen tilassa ja kaikki omien muurien takana niin olisi hyvä jos löytää jonkin raittiin seurakuntayhteyden, olkoonpa sitten yhteistilassa taikka kotona, pääasia on että siellä saa ja voi kokea rakentumista yhteisestä uskosta.

Jumala on tuleva vetämään kaikki omansa pois pieniin kotiseurakunta soluihin kunhan aikaa kuluu. Kokoajan kuulen ja näen kuinka näitä syntyy enemmän ja enemmän ja Jumala tätä toimintaa tekee. Olkoon kukin juuri siellä mihin Herra käskee menemään, sillä viimeistään tulevissa uskovien vainoissa ei voida enää kokoontua julkisesti, siihen mennessä kun näin käy, on Herra jo perustanut tuhansia soluja ympäri Suomenmaata joihin Hän omansa johdattaa.

Koen, että ne jotka näissä soluissa tällähetkellä kokoontuvat tekevät "pioneerityötä" eli perustavat soluja tulevaisuutta varten.

Jos jollakin on tänäpäivänä hyvä ja siunaava sekä raitis seurakuntayhteys yhteiskäyttötilassa, niin kiitä Herraa ja kokoonnu siellä iloiten ja ole hyvällä mielellä ja kiitollinen, en näe siinä mitään pahaa, ja uskon että kun Herran aikataulu on kypsä myös näissä yhteiskäyttötiloissa kokoontuvat rupeavat jossakin vaiheessa perustamaan seurakuntalaistensa kanssa soluja, kun ei enää uskovat saa julkisesti kokoontua. Herra toimii tänäpäivänä ja siunaa myös yhteiskäyttötilassa kokoontuvia suurempia seurakuntia, sillä sielläkin yksi tai kaksi on kokoontunut Jeesuksen nimessä ja siellä Herra on heidän keskellänsä.

Sen vielä lisään, että mielestäni on parempi olla jopa ilman seurakuntayhteyttä kuin väkisin olla eksyneessä ja henkistä väkivaltaa harjoittavassa paikallisseurakunnassa, olkoon solu taikka julkinen tila.

Meidän ei tarvitse viedä soluseurakunta asiaa ihmisvoimalla eteenpäin, sillä Herra on tämän asian voima, ja Herran tahto tapahtuu kaikessa.

Tämä vain oma lusikkani sopassa, ja ei ole pakko olla samaa mieltä asiasta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Siivetön » 01. Elo 2014 09:29

Näinhän se on ja tähän solujen rakentamiseenhan tähdätään nähdäkseni jo lähes kaikissa seurakunnissa ja toisaalta...... onhan oikeastaan aina ollut ainakin niissä seurakunnissa, joissa itse olen elämäni aikan ollut, tuollaista toimintaa, joskin eri nimikkeillä, eli ovat olleet aikanaan mm. rukouspiirien nimikkeillä ja omalla paikkakunnallani ne toimivat edelleenkin mm. lähetysillat nimikkeellä, eli eri kylillä omat rukouspiirinsä kodeissa.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 01. Elo 2014 09:58

Kyllä Kyllä..Asiaa ja asiaa .Se mikä on hyvä ja oikein ,että se ohjaus tulee Taivaan Isältä.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Siivetön » 01. Elo 2014 10:05

Oli pakko tulla vielä antamaan modellemme Mikko Murpatille tunnustusta siitä, että hänellä on todellinen kyky tuoda asiat ilmi rakentavasti!

Tuli mieleeni Ilmestysmajan rakentaminen :D kun siinä yhteydessä puhuttaan taidollisista
rakentajista.

Jumala siunatkoon ja antakoon Sinulle voimaa jatkaa samaan malliin!
Siivetön

ViestiKirjoittaja paa » 01. Elo 2014 10:30

Siivetön kirjoitti:Oli pakko tulla vielä antamaan modellemme Mikko Murpatille tunnustusta siitä, että hänellä on todellinen kyky tuoda asiat ilmi rakentavasti!

Tuli mieleeni Ilmestysmajan rakentaminen :D kun siinä yhteydessä puhuttaan taidollisista
rakentajista.

Siis minä olen ajatellut ihan samaa asiaa myös jo pidemmän aikaa.
Luulenpa vielä että Jumalalla on sormensa pelissä tässäkin asiassa :clap:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Elo 2014 10:41

*
No en ole perillä siitä solun jutusta vielä mutta olen kuullut ennen että solu on myös siitä että Kristuksen armossa ja tuntemisessa kasvaa ja rakentuu. Mikon kanssa olen kyllä samaa mieltä. :thumbup: Kun meidän usko perustuu yksin Jumalan Sanaan missä me kokoonnutaan vaikka kirkossa. Perinnäissääntöihin ja sakramenttioppiin meidän usko ei tartte perustua.

Esimerkki; en ole tavannut yhtäkään kohtaa jossa kirkon tai seurakunnan nimessä tulisi järjestää hääseremoniaa tai suorittaa häävihkimisen. Kyllä Raamattu puhuu hääseremoniasta mutta vain ulkopuolella... Kun Ihmisen Poika tulee maan päälle; löytäneekö Hän uskoa maan päältä, se tarkoittaa että meidän usko tulisi yksin perustua Jumalan Sanaan missään muodossa jokos kirkossa tai seurakunnassa vaikkapa kahvilassa tai saunassa :D Kun yhteisestä uskosta me rakennumme Jeesuksen kunniaksi ja Jeesus meille kirkastuu ja Hänen kautta kirkastamme myös. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Elo 2014 10:45

*
Mitä tulee kymmenysten antamiseen, se kyllä perustuu Sanan opetukseen. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 01. Elo 2014 10:58

Siivetön kirjoitti:Oli pakko tulla vielä antamaan modellemme Mikko Murpatille tunnustusta siitä, että hänellä on todellinen kyky tuoda asiat ilmi rakentavasti!

rakentajista.

Kiitos Herralle palautteesta ja rohkaisusta :angel:

Totuushan on, että kun Herra taidollisesti muovaa savenvalajana, niin jopa tämmöisestä rikkinäisestä astiasta tulee ehyempi.

Kiitos ja kunnia Herralle, tahdon myös tuoda esille että kaikki kirjoittajat täälä ovat jollain tavalla siunanneet ja tuoneet todella viisaita ja hyviä Raamatun viisauksia esille ja näin omalta osaltaan rakentaneet toisia.

Eli Herra toimii täälä niin että etenkin te kirjoittajat tuotte Herralta elävää sanaa meille kaikille, ja kiitos Herralle siitäkin! Olen paljon oppinut Herran teistä kun luen teidän toisten uskovien kommentteja.

Käyttäköön Herra väkevästi meitä rakentamaan toisiamme!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Siivetön » 01. Elo 2014 11:47

paa kirjoitti:

rakentajista.

Siis minä olen ajatellut ihan samaa asiaa myös jo pidemmän aikaa.
Luulenpa vielä että Jumalalla on sormensa pelissä tässäkin asiassa :clap:

Jes!

Minullakin kävi mielessäni jotain "muutakin", mutta sitten tuli stop merkki eteen ja ajatus, että anna Herran johdattaa :silent: (ts. Pidä suus kiinni! :D ) ja ole vain vahvasti rukouksin mukana, joten nyt yritän visusti pitää "turpani" tukossa ja rukoilla, että Herra laittaa huulilleni ja näppeihini vartijan. :D :thumbup:

Miten ihanaa onkaan Jumalan seurakunnan hengen yhteys, joka ei todellakaan pysy karsinoissa sen mukaan, mitä me ihmiset rajaamme ja rakentelemme. :clap:
Siivetön

ViestiKirjoittaja JHK » 01. Elo 2014 20:13

Raamatullisesta kotiseurakuntamallista ei ole tullut vielä vastaan parempaa kirjaa/kokonaisesitystä kuin Watchman Nee:n "Paikalliset seurakunnat" ja "apostolinen lähetystyö". Suosittelen :)
JHK

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu