Seurakunnasta asiaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Katolinen kirkko musta messu ja lapsiuhrit

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Heinä 2014 10:35

vaisuliini kirjoitti:*
Pakko kirjoittaa nyt koska se tuli mieleen äsken...

Kun Ihmisen Poika tulee maan päälle, löytäneekö Hän uskoa maan päältä, sanoo Raamattu. Se tarkoittaa että meidän tulee uskoa vain yksin Hänen Sanaan ja Hänen Sanan opetuksiin.

Aamen! Nimenomaan näin!

Kaikenlainen Hänen Sanansa ja opetustensa muuttaminen tai pehmittäminen ja säveltäminen ihmisen lihalle paremmin sopivaksi, vaikka se tehtäisiin empatiasta tai ns. rakkauden nimissä, on vastoin tuota totuutta, minkä juuri toit esille.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Heinä 2014 10:44

Ei ole mitään merkitystä minkä kunnan rajaviivojen sisällä käyt seurakunnan kokouksessa, eikä ole väliä vaikka et aina käy samassakaan seurakunnassa, sillä kaikkialla missä on uudestisyntyneitä Herra Jeesuksen opetuslapsia kokoontuu ja toimii sama Pyhä Henki.

Esim:

Efeson seurakunnan kokouksiin saattoi tulla kuntarajojen ylitse ihmisiä kokouksiin, eikä nämä eri kunnasta tai maa-alueelta tulevat rikkoneet Herraa vastaan mitenkään.

Myös Efesosta saattoi mennä joku toinen vaikkapa Tyyraan seurakuntaan, eikä tämäkään rikkonut. Sillä sama Pyhä Henki vaikuttaa molemmilla paikkakunnilla.

Paikallisseurakunta sana on ihmisen omaa kekintöä, Raamattu taas puhuu seurakunnasta joka kokoontuu missä kokoontuukaan monissa eri paikoissa, ja ihminen puhuu paikallisseurakunnasta ja on lisännyt tämän sanan ja käsitteen Raamattuun.

Sillä Efesossa, Taiwanissa, Tampereella ja Lötjölässä toimii ihan sama Pyhä Henki.

Itsekkin ajelen kokoukseen monen kunnan läpi joskus olen toisella paikkakunnalla joskus taas toisella, enkä riko mitään Jumalan säätämystä vastaan.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Heinä 2014 11:01

Oletko Sinäkin Mikko sitä mieltä, ettei uskovalla tarvitse olla omaa hengellistä kotia?

Muistaakseni Jeremia puhuu...olisiko 29 luvussa ja sen alkujakeissa 6-7, että tulee harrastaa sen paikkakunnan parasta mihin Jumala on asettanut?

En sitä sano, etteikö Jumala Sanan kuulossa voisi käydä muillakin paikkakunnilla, mutta koska Johanneksen ilmestyksessäkin annetaan erilainen sanoma eri seurakunnille, minusta se puhuu hyvin yksinkertaisesti ja selkeästi siitä, että oli eri paikkakuntien seurakuntia, joissa oli vallalle päässyt erilaisia on, mutta myöskin Jumalan mielenmukaisuutta.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Heinä 2014 11:07

Tässä:

Jeremia 29
JEREMIA 29
1. Nämä ovat sen kirjeen sanat, jonka profeetta Jeremia lähetti
Jerusalemista pakkosiirtolaisten vanhimmille, mikä heitä vielä oli jäljellä, papeille ja profeetoille sekä kaikelle kansalle, jotka Nebukadnessar oli siirtänyt Jerusalemista pois Baabeliin,
2. sen jälkeen kuin kuningas Jekonja ja kuninkaan äiti, hoviherrat, Juudan ja Jerusalemin ruhtinaat sekä sepät ja lukkosepät olivat lähteneet Jerusalemista.
3. Hän lähetti kirjeen Elasan, Saafanin pojan, ja Gemarjan, Hilkian pojan, mukana, jotka Sidkia, Juudan kuningas, lähetti Nebukadnessarin, Baabelin kuninkaan, tykö Baabeliin; se kuului näin:
4. "Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala, kaikille pakkosiirtolaisille, jotka minä olen siirtänyt Jerusalemista pois Baabeliin:
5. Rakentakaa taloja ja asukaa niissä, istuttakaa puutarhoja ja syökää niiden hedelmiä.
6. Ottakaa itsellenne vaimoja ja siittäkää poikia ja tyttäriä; ottakaa pojillenne vaimoja ja naittakaa tyttärenne, että he synnyttäisivät poikia ja tyttäriä. Lisääntykää siellä älkääkä vähentykö.
7. Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne.
8. Sillä näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Älkää antako profeettainne, joita on keskuudessanne, ja tietäjäinne pettää itseänne, älkääkä totelko unianne, joita te uneksutte.
9. Sillä valhetta he ennustavat teille minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, sanoo Herra.
10. Sillä näin sanoo Herra: Vasta kun ne seitsemänkymmentä Baabelin vuotta ovat täyttyneet, minä katson teidän puoleenne ja panen täytäntöön teitä kohtaan hyvän lupaukseni ja palautan teidät tähän paikkaan.
11. Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
12. Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä.
13. Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne.
14. Ja niin minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra, ja minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikista kansoista ja kaikista paikoista, joihin olen teidät karkoittanut, sanoo Herra, ja palautan teidät tähän paikkaan, josta minä siirsin teidät pois.
15. Jos te sanotte: 'Herra on herättänyt meille profeettoja Baabelissa',
16. niin sanoo Herra näin kuninkaasta, joka istuu Daavidin valtaistuimella, ja kaikesta kansasta, joka asuu tässä kaupungissa, teidän veljistänne, joiden ei täytynyt lähteä teidän kanssanne pakkosiirtolaisuuteen:
17. Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, minä lähetän heidän sekaansa miekan, nälän ja ruton ja teen heidät inhottaviksi kuin viikunat, jotka ovat niin huonoja, ettei niitä voi syödä.
18. Ja minä ajan heitä takaa miekalla, nälällä ja rutolla ja teen heidät kauhuksi kaikille valtakunnille maan päällä, kiroukseksi ja kauhistukseksi, ivan vihellykseksi ja häväistykseksi kaikkien kansojen keskuudessa, mihin minä heidät karkoitan,
19. sentähden etteivät he kuulleet minun sanojani, sanoo Herra, kun minä lähetin heidän tykönsä palvelijoitani, profeettoja, varhaisesta alkaen. Te ette ole kuulleet, sanoo Herra.
20. Mutta kuulkaa te Herran sana, kaikki te pakkosiirtolaiset, jotka minä olen lähettänyt Jerusalemista Baabeliin.

Joka ymmärtää tämän Jeremian kirjan syvällisen hengellisen sanoman, ymmärtää myöskin sen, että me elämme nyt täällä muukalaisuuden ja pakkosiirtolaisuuden aikakaudessa ja eräänä päivänä saamme kaikki olla yhtä, jokainen uudestisyntynyt Jumalan lapsi, mutta nyt meillä tulee olla majatalot, johon johdatamme vihollisen rikkirepimät ja haavoitetut ihmiset saamaan apua ja hoitoa ja Hän on luvannut; "Palatessani maksan!"
Siivetön

ViestiKirjoittaja PetriFB » 28. Heinä 2014 11:20

Minulla on kovasti kaikenlaisia kiireitä, mutta tuon jotakin lyhyesti esille. Raamatun sana opettaa yhdestä Jumalan seurakunnasta, joka on maailmanlaajuisesti sekä paikkakunnallisesti yksi. Raamatun opettama paikallisseurakunta tarkoittaa sitä että paikkakunnalla tulisi olla yksi Jumalan seurakunta, jota paikalliset paimenet johtavat, tietenkin Herra Jeesus Ylipaimenena on sen johdossa, mutta myös paimenet tarvitaan.

Tämä tarkoittaa sitä, että seurakunta ei saisi hajaantua eri nimisiin kirkkokuntiin tai herätysliikkeisiin. Uskon että Herra Jeesus ennallistaa seurakuntaansa alkuseurakunnan kaltaiseen tilaan. Lainaan tähän edelleen erästä kirjoitukseni tekstiä:

Room 15:5 Mutta kärsivällisyyden ja lohdutuksen Jumala suokoon teille, että olisitte yksimieliset keskenänne, Kristuksen Jeesuksen mielen mukaan,

1 Kor 2:16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

Tänä päivänä uskovien keskuudessa on erilaisia leirejä, jossa toiset sanovat, että uskovan tulee ajatella heprealaisen ajattelutavan mukaan ja toiset painottavat kreikkalaista ajattelutapaa, joka nousee pääosin katolisen kirkon teologian perustukselta.

Raamatun sanan opetuksen mukaan kummatkin edellä olevat ajattelutavat ovat vääriä, sillä Raamattu opettaa meitä ajattelemaan Messias, Herran Jeesuksen mielen mukaan, eli Jumala mielen mukaan. Uuden Liiton uskovan ajattelutavan tulisi perustua Jumalan mielen mukaiseen ajattelutapaan. Jumala ilmestyi Israelin kansalle ilmoittaen sanansa hepreankielellä, siksi että Israelin kansa hepreankielen kautta oppisi ajattelemaan Jumalan mielen ja tahdon mukaisesti. Jumalan kansan, eli Uuden Liiton uskovien on unohdettava kinat heprealaisesta ja kreikkalaisesta ajattelutavasta ja keskityttävä ajattelemaan Messias, Herran Jeesuksen mielen mukaan, koska vain sillä tavalla uskovan ihmisen elämässä voi toteutua Jumalan kuvan kaltaisuus.

Raamatullinen seurakunnan ennalleenasettaminen on tärkeä asia, sillä Jumalan tahto ja asetus on, että seurakunta olisi yksi Jumalan sanan järjestyksen mukaisesti. Jumalan tahto on puhdistaa seurakuntansa uskonnollisista perinnäissäännöistä ja kaikista vääristä opeista sekä johdattaa seurakunta pois hajaannuksen tilasta todelliseen Raamatulliseen seurakunnan ykseyteen.

Tänä päivänä on myös olemassa ryhmiä, jotka ovat antaneet itselleen nimen Jumalan seurakunta. Meidän on ymmärrettävä ettei pelkkä nimi ole tae siitä että olisi kyse Raamatullisesta seurakunnan ennalleen asettamisesta. Elämän ja uskon tulee ojentautua Raamatun opetuksen mukaisesti, joka on tae siitä, että kyseessä on seurakunnan ennallistaminen. Suomessakin on epäterveitä ryhmittymiä, jotka käyttävät itsestään nimitystä Jumalan seurakunta, vaikka kyseessä on jonkun ihmisen tai ryhmän oma väärä näkemys Jumalan seurakunnasta. Jos olet törmännyt tällaisiin ryhmiin ja pettynyt, niin muista se että on olemassa oikeaa ja Raamatullista seurakunnan ennalleen asettamista. Et hylkää oikean rahan käyttöä, vaikka maailmassa on väärää rahaa liikkeellä, siksi älä hylkää Jumalan totuutta sen tähden jos joku tai jotkut vääristelevät totuutta. Hylätessäsi Jumalan tahdon ja totuuden joudut Jumalan edessä niskurin ja kapinallisen asemaan, josta on tehtävä parannus.

Jotkut uskovat sanovat ettei alkuseurakuntakaan ollut täydellinen, sillä siellä esiintyi syntejä ja eripuraa. Tällaisen lausunnon kautta he hylkäävät Jumalan asetuksen ykseydestä tyytyen hajaannuksen tilaan. Jumalan asetus seurakunnan ykseydestä on täydellinen, siitäkin huolimatta että yksikään uskova ei ole eikä tule täydelliseksi tässä ajassa. Alkuseurakunta ei takertunut omaan vajavaisuuteensa, vaan siitä huolimatta he kokoontuivat ja rakentuivat yhteen ykseyden perustalle.

Alkuseurakunta puuttui synteihin ja eripuraan ohjaten uskovat tekemään parannusta näistä synneistä. Esimerkiksi alkuseurakunnassa esiintyi haureutta ja eripuraa joissakin seurakunnissa, mutta se ei rikkonut seurakunnan ykseyttä, koska seurakunta puuttui synteihin ohjaten ihmiset parannuksen paikalle. Alkuseurakunnassa esiintynyt vajavaisuus ei estänyt heitä elämästä seurakunnan ykseydestä käsin, koska Jumala voima, rakkaus ja totuus piti heidät oikeassa suunnassa sekä ohjasi heitä parannuksen paikalle silloin kun siihen oli aihetta. Mekään emme saa takertua omiin vajavaisuuksiimme, vaan meilläkin tulisi olla sama asenne kuin alkuseurakunnalla oli.

Monet sanovat, että emme voi päästä takaisin alkuseurakunnan kaltaiseen tilaan ja siksi meidän täytyy tyytyä elämään hajaannuksen tilassa. Jotkut sanovat, että ehkä lopunajan vaino saa uskovat tulemaan yhteen. Edellä olevat ajatukset ja toteamukset ovat epäraamatullisia ja vastoin Jumalan tahtoa.

Isä Jumala, Herra Jeesus, Jumalan sana ja Pyhä Henki ovat samoja ja yhtä voimakkaita tänä päivänä kuin alkuseurakunnan aikana. Siten on täysin selvää, että meillä on sama mahdollisuus ojentautua uskossa kuin oli alkuseurakunnallakin. Raamattu opettaa, että Jumalan rakkauden Pyhässä Hengessä tulee yhdistää seurakunta yhdeksi, ei vainot. Jos seurakunnan yhteys ja ykseys ei perustu Pyhän Hengen vaikuttamaan rakkauteen, vaan yhteys syntyy olosuhteiden pakottamana vainojen tähden, niin sellainen uskon yhteys ei ole Raamatullista uskon yhteyttä, sillä Raamatullinen uskon yhteys ja ykseys perustuu Pyhän Hengen vaikuttamaan rakkauteen.

Joh 17:
17 ¶ Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20 ¶ Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Herra Jeesus ilmaisi Jumalan kiistattoman ja luovuttamattoman tahdon Johanneksen evankeliumin 17 luvussa koskien seurakunnan yhteyttä ja ykseyttä. Herran Jeesuksen mukaan seurakunnan ykseyden peruspilarit ovat pyhitys, totuus, kirkkaus ja keskinäinen rakkaus. Herra Jeesus opetti, että uskovien tulee olla yksi (alkutekstin mukaan yksi), niin kuin Isä ja Hän ovat yksi. Isällä ja Jeesuksella ei ollut erilaisia oppeja, eivätkä he toimineet erilaisen lipun ja tunnustuksen alla, vaan he olivat yksi rakkaudessa, opetuksessa ja totuudessa. Herra Jeesus opettaa, että jos uskovat ovat pyhitetyt totuudessa, elävät kirkastaen Jumalaa, rakastavat toisiaan ja ovat yksi niin kuin Isä ja Jeesus yksi ovat, uskoen Jeesukseen niin kuin Raamattu opettaa, niin maailman ihmiset tulevat uskomaan Herraan Jeesukseen. Siitä seuraa myös uskossa ojentautuminen alkuseurakunnan järjestyksen mukaisesti. Maksamme uskovina kallista hintaa ollessamme hajaannuksen tilassa, sillä sen hintana on monien ihmisten pelastumattomuus. Voi kunpa sydämessämme nöyrtyisimme ja etsisimme koko sydämestämme Jumalan tahtoa, myös seurakunnan ennallistamisessa ykseyden tilaan, sillä siihen liittyy Herran Jeesuksen lupaus sielujen pelastumisesta.

Herra Jeesus opetti, että seurakunnan tulisi olla täydellisesti yksi (Joh 17:23). Ykseyden täydellisyys ei tarkoita uskovien olevan täydellisiä, koska sitä he eivät ole, eivätkä saavuta sitä tässä ajassa. Seurakunnan ykseyden täydellisyys tarkoittaa seurakunnan järjestäytymistä sellaiseen uskon järjestykseen, joka tekee seurakunnan järjestäytymisen täydelliseksi, vaikka uskovat eivät olekaan täydellisiä. Tämä on Herran Jeesuksen opetus seurakunnasta ja siihen liittyvästä täydellisyydestä. Toivon mukaan ymmärrät tämän asian syvimmän olemuksen, sillä kyse ei ole täydellisestä seurakunnasta, jossa ei olisi puutteita, vaan siitä että seurakunta kaikkine vajavuuksineen ojentautuisi seurakuntana ykseyden tilaan, sillä Herra Jeesus opetti ykseyden olevan täydellisyyttä.

Koska seurakunta elää hajaannuksessa eikä ole järjestäytynyt ykseyden tilaan, ollen yksi, niin kuin on Jumalan tahto, niin se tarkoittaa silloin, että ykseyden peruspilareissa on ongelmia. Herran Jeesuksen opetuksen mukaan Johanneksen evankeliumin 17 luvussa seurakunnan ykseyden peruspilarit ovat pyhitys, totuus, kirkkaus ja keskinäinen rakkaus, joka on Pyhän Hengen voimavaikutus uskovien sydämessä. Koska seurakunta on hajaannuksen tilassa, niin se tarkoittaa ongelmia pyhityksen, totuuden, kirkkauden ja keskinäisen rakkauden alueella.

Meidän jokaisen Herran Jeesuksen opetuslapsen tulisi tutkia omaa sydäntämme, että olenko halunnut kasvaa pyhityksessä, totuudessa, kirkkaudessa ja keskinäisessä rakkaudessa, siten että seurakunnan ykseys voisi olla askeleen lähempänä ja toteutua omassa elämässäni. Kyse ei ole siitä, että menet ensin tutkimaan naapurin sydäntä, vaan omaa sydäntäsi, koska silloin kun oma sydämesi on oikeassa suunnassa suhteessa seurakunnan ykseyteen ja Jumalan tahtoon, niin silloin opit tuomaan esille totuuden seurakunnan ykseydestä muita kunnioittaen ja rakastaen. Mitä voimme tehdä sen eteen, että Jumalan tahto ja Herran Jeesuksen opetus seurakunnan ykseydestä voisi toteutua? Ensimmäinen asia on toivoa sen toteutumista ja rukoilla asian puolesta. Sen jälkeen voi alkaa ottamaan uskon askeleita ykseyden suuntaan sen mukaisesti missä kasvuvaiheessa on ja kuinka vähän tai paljon ymmärtää seurakunnan ykseydestä. Jumala ohjaa ja johdattaa jokaista uskovaa, joka suostuu uskomaan Jumalan tahdon ja asetuksen seurakunnan ykseydestä. Jumala johdattaa sinua oikea-aikaisesti tekemään päätöksiä ja ratkaisuja siihen suuntaan, että seurakunnan ykseys alkaisi toteutumaan sinun elämässäsi.

Jokainen uudestisyntynyt uskova erilaisten kirkkokuntien, herätysliikkeiden ja niiden ulkopuolella olevien ryhmien sisällä kuuluu oikeaan Jumalan seurakuntaan, mutta me elämme uskovina hajaannuksen tilassa, emme sellaisessa yhteydessä seurakuntana, josta Raamattu opettaa. Täten myös jokainen uudestisyntynyt uskova on oikea uskova, vaikka emme vielä olekaan järjestäytynyt seurakuntana alkuperäisen Raamatun järjestyksen mukaisesti. Raamatun sanan opetuksen mukaan meidän uskovien tulee kaikessa nöyryydessä pitää toista uskovaa itseämme parempana. Jos uskomme edellä olevan Raamatun opetuksen, niin emme aliarvosta ketään uskovaa, eikä kukaan voi nousta kenenkään yläpuolelle. Tämä opetus mahdollistaa myös sen että Raamatullinen seurakunta järjestys voisi toteutua seurakunnan keskellä.

Rukoukseni on että me uskovat nöyrtyisimme rakastamaan ja kunnioittamaan Jumalan tahtoa ja asetusta seurakunnan ykseydestä. Toivon ja rukoilen, että jokainen Herran Jeesuksen opetuslapsi etsisi tässä asiassa Jumalan tahtoa sen mukaisesti mihin saakka olemme Jumalan armosta itse kukin saaneet kasvaa uskon tiellä. Jumala tulee profetiallisen sanansa mukaisesti ennallistamaan seurakuntansa sen alkuperäiseen tilaan huolimatta siitä, vaikka jotkut uskovat vastustavat sitä. Toivon ja rukoilen, että sinä ja minä nöyrtyisimme Jumalan edessä etsimään ja toteuttamaan Jumalan tahtoa seurakunnan ennallistamiseksi.

https://www.kotipetripaavola.com/seurak ... minen.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Heinä 2014 11:23

Siivetön kirjoitti:Oletko Sinäkin Mikko sitä mieltä, ettei uskovalla tarvitse olla omaa hengellistä kotia?

Muistaakseni Jeremia puhuu...olisiko 29 luvussa ja sen alkujakeissa 6-7, että tulee harrastaa sen paikkakunnan parasta mihin Jumala on asettanut?

En sitä sano, etteikö Jumala Sanan kuulossa voisi käydä muillakin paikkakunnilla, mutta koska Johanneksen ilmestyksessäkin annetaan erilainen sanoma eri seurakunnille, minusta se puhuu hyvin yksinkertaisesti ja selkeästi siitä, että oli eri paikkakuntien seurakuntia, joissa oli vallalle päässyt erilaisia on, mutta myöskin Jumalan mielenmukaisuutta.

Ei ole pakko olla hengellistä kotia.

Älä käsitä väärin, seurakuntayhteys on tärkeä ja arvokas asia jota tulee etsiä ja kunnoittaa. Seurakunnan välityksellä Jumala voi antaa paljon hyvää, sillä siellä kokoontuu paljon astioita joista virvoittava vesi voi valua sinullekkin antaen ja jakaen Herralta tulevia asioita.

Kuitenkin tämä ei ole mielestäni asia mikä on pelastuskysymys, pakko taikka ehto. Jumalalla on astioita jonka kautta jakaa siunauksia ympäri maailman, ja olen sitä mieltä että jos jossain on vain eksyneitä ja lihallisia seurakuntia, jotka levittävät turmiollisia harhaoppeja silloin on parempi olla ilman seurakuntayhteyttä kun väkisin tuppaantua eksytettäväksi paikallisseurakuntaan.

Eli silläehdolla, että opetus on pääpiirteittäin raitista ja hyvää, ei kenenkään etu ole mennä ehdoin tahdoin eksytettäväksi.

Onhan maailmassa paljon esimerkiksi vankeja selleissään, kipeitä vankina sairasvuoteissaan, paniikkikohtauksista kärsiviä, yksinäisyydessä (esim.tundralla) asuvia, liikuntakyvyttömiä jne uskovia olemassa, jotka eivät käy seurakunnassa, ja he ovat Jumalan rakkaita omia ilman seurakuntayhteyttäkin.

Vielä yhteenveto:

Raitis seurakuntayhteys on suuri siunaus ja voimavara joka on viisasta ottaa vastaan Jumalalta kiitoksen kanssa ja riemulla, siellä pääsee rakentumaan ja rakentamaan Pyhän Hengen yhteydessä.

Harhaoppinen taikka lihallinen seurakuntayhteys on viisasta kiertää kaukaa, ettei itsekin tule osalliseksi tästä saastutuksesta, ja rukoilla Herralta raitista seurakuntaa ja etsiä semmoista mahdollisuuksien ja voimien mukaan.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Heinä 2014 11:35

Mikko Murpatti kirjoitti:Onhan maailmassa paljon esimerkiksi vankeja selleissään, kipeitä vankina sairasvuoteissaan, paniikkikohtauksista kärsiviä, yksinäisyydessä (esim.tundralla) asuvia, liikuntakyvyttömiä jne uskovia olemassa, jotka eivät käy seurakunnassa, ja he ovat Jumalan rakkaita omia ilman seurakuntayhteyttäkin.

Minulla olisi kysyttävää. He vailla seurakuntayhteyttä kasvavat uskossa kuitenkin...? Ja Jumala pitää huolen heistä ja myös heidän uskonkasvusta? Kuinka Kristuksen rakkausateria kun raamatullinen seurakunta ei vielä löytynyt...? Itse ymmärsin että Kristuksen rakkausateria on erittäin tärkeää ja mietin pää puhki jos kerran vuoden riittää kun pitää ajaa kauempaan paikkaan jossa olisi raamatullinen seurakunta niin pääsisi ehtoolliskokoukseen kans...

Ef. 4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 28. Heinä 2014 11:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Heinä 2014 11:42

*
Herran Jeesuksen mukaan seurakunnan ykseyden peruspilarit ovat pyhitys, totuus, kirkkaus ja keskinäinen rakkaus.
:thumbup: Amen!!!

1Kor. 6:20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.

1Kor. 7:23 Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Heinä 2014 11:57

Olen kanssasi Mikko täysin samaa mieltä!

Ja voin todeta, että Jumala on pitänyt todella hyvää huolta minustakin sinä aikana, kun olen joutunut olemaan pois seurakuntayhteydestä ja olen ollut itse sen asian puolestapuhuja, että usko Jeesukseen ei lopu siihen, että elämän olosuhteet ajavat ns. erämaahan, mutta tuon ei tulisi olla niin sanotusti "normaal end", kuten pohojalaaset sanoovat. :D

Eli meidän ei tule kuitenkaan luoda oppia yksittäisten tapausten pohjalta, sillä yksi tärkeä tekijä on mm. tuo Vaisuliini esille ottama rakkauden- / yhteysateria.

Mieluiten nautin sen oman hengellisen perheeni jäsenten kesken.
Haluan kuulua tuohon perheeseen ja haluan elä apostolien opetuksen mukaisesti: "..he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa."
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Heinä 2014 12:09

Kysymys Petrille:

Oletko siis sitä mieltä, että koska ei ole yhtä yhteistä seurakuntaa joka paikkakunnalla, silloin ei tule kuulua mihinkään seurakuntaan??

Vai oletko sitä mieltä, että paikkakunnilla on olemassa vain yksi oikea Raamatullinen seurakunta, mutta kerrotko mikä se sitten on??

En oikein pääse käsitykseen siitä, mitä tarkoitat noilla teksteilläsi, kehoitatko ihmisiä olemaan ilman seurakuntayhteyttä siksi, että ei ole tuollaista yhtä oikeaa seurakuntaa, vai mitä tarkoitat??
Siivetön

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu