Kirjoittaja Mikko Murpatti » 24. Heinä 2014 09:18
Ketjussa on ollut puhetta, että pitää Niilon saarnoja myös koetella ja tämä on hyvä ja oikein, mutta kun koetellaan ihmistä niin pitää koetella kokonaisuutta, sillä sanojen kautta ihminen eksytetään. Eikö Benny Hinn myös saarnaa Jeesuksesta ja puhu Raamatusta taitavasti lauseita? Eikö myös hänen suussansa ole armoa ja rakkautta? On toki, mutta kun katsomme hänen kokonais hedelmää ja outoja manifestaatioita näemme että hedelmä on huonohko.
Matteus 7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Uskoon voi tulla vaikka satanistin antamasta traktaatista, kunhan siinä on kirjoitettuna Raamatun sanaa, sillä uskominen tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta.
Jos minä puhun jollekkin Jumalan sanaa ei hän tule uskoon millään tavalla minun ansiostani sillä usko on Jumalan lahja ja sen voi vaan Jumala antaa kunhan kuulia ottaa sen vastaan.
Minä olen vain astia jossa sana on, ikäänkuin joku laittaisi ämpäriin Raamatunlauseita ja tarjoaisi niitä ihmisille, ja jos ihminen ojentaa kätensä ämpäriin ja ottaa Raamatunlauseen omakseen ei hän tule uskoon ämpärin vuoksi vaan Raamatun sanan vuoksi.
Ef.2
1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Jumala antaa uskon kenelle haluaa , eli tätä uskoon tulemista ei mielestäni voi vielä pitää varmana merkkinä jonkun ihmisen hedelmästä.
Niilo itse omassa kirjassaan sanoo, että voima ei tykkää jos puhutaan tuomiosta taikka synnistä mitään, vaan silloin voima heikkenee ja ei vain silloin jos tuomion hengessä jyristään vaan heti jos edes vähänkin laittoi sekaan synnistä luopumista niin voima heikkeni, niin kuin jo aiemmin ketjussa tuotiin esille.
Niilo itse epäili ja kummeksui kaatumisilmiötä vanhoilla päivillään, jopa siinä mittaluokassa että joutui kokouksissaan sanomaan että älkää tulko tänne etsimään kaatumiskokemusta , vaan Jeesusta...
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***