lepopäivä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: lepopäivä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 18. Elo 2012 21:53

Aamen. Jeesus sanoo: "Tulkaa minun tyköni te työtä tekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon." Hänen luonaan saamme aina levätä, vaikka maallisesti ajatellen tekisimmekin paljon työtä.
Aamu-Usva

Mitä sapattina "pitää" tehdä?

ViestiKirjoittaja paa » 18. Heinä 2014 10:34

Miten sapattia vietetään? Joo, ei saa tehdä töitä, mutta mitä muuta? Ollaan? Rukoillaan ja luetaan Raamattua? Teen edeltä mainittuja muinakin päivinä, miten sapatti sitten eroaa muista päivistä? Miten ihminen pyhittää lepopäivän? Miten sinä vietät sapattia? Konkreettisia esimerkkejä kaipaan, koska tällä hetkellä sapatti on minulle päivä muiden joukossa, mutta ei kai sen niin pitäisi olla?
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 16. Maalis 2017 16:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ketju yhdistetty
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

Re: Mitä sapattina "pitää" tehdä?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 18. Heinä 2014 12:53

Voi tehdä hyvää toisille, taikka ihan vaan levätä kiitollisena sapatin päivän levosta.

Jotain Jumalan mielenmukaisia asioitahan tuolloin voisi olla hyvä tehdä, jos kokee että haluaa oikein tehdä jotain.

Kuitenkin olisi hyvä muistaa, ettei sapatti ole rasittava uskonnollinen rituaali taikka suoritus, vaan Jumalan lahja ja levon päivä!

Kuulin kerran tarinan miehestä joka makasi aina sapattina sängyssä eikä tehnyt mitään :D.

Makasi vaan siellä eikä poistunut mihinkään, ei voi kukaan sanoa ettei olisi ollut sapatin levossa hän!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja paa » 18. Heinä 2014 14:47

Mutta en tajua miten sapatti "erotetaan Jumalalle muista päivistä".
Tiedän ettei mitään rituaaleja pidä tehdä tms mutta olisinkin halunnut kuulla miten muut uskovat viettävät sapattia.
Sapattihan kuitenkin kuuluu Uuden Liiton ihmisillekin.
Ehkä sitten voisi otta tavoitteeksi tehdä hyviä tekoja.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja pekka » 18. Heinä 2014 14:59

paa kirjoitti:Mutta en tajua miten sapatti "erotetaan Jumalalle muista päivistä".
Tiedän ettei mitään rituaaleja pidä tehdä tms mutta olisinkin halunnut kuulla miten muut uskovat viettävät sapattia.
Sapattihan kuitenkin kuuluu Uuden Liiton ihmisillekin.
Ehkä sitten voisi otta tavoitteeksi tehdä hyviä tekoja.

Jaak. 1:27

Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.

........................................

27. Se on Isälle ja Jumalalle puhdas ja saastatoin jumalanpalvelus: oppia orpoja ja leskiä heidän murheessansa, ja itsensä saatatoinna maailmassa pitää. Biblia.

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja paa » 18. Heinä 2014 15:45

Kiitos.

Maailman saasteilta itsensä varjeleminen voi joskus olla haastavaa. Maailma on niin ovela, että jos saastetta ei tule ovista ja ikkunoista, niin aina se löytää jostain pienen raon josta pyrkiä sisälle. Kuten postiluukun :D
paa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 18. Heinä 2014 15:52

paa...tuo on tärkeää ja erittäin tärkeä asia ,kuinka ....Maailma niin salakavalan helposti antaa sitä omaansa uskovalle ja eritoten juuri uskovalle sillä kuka olikaan Maailman johtaja.
Tuo sapatti niin edellä olikin jo mainintaa ja itse ymmärrän myös ,että se hiljentyminen ja rauhoittuminen tai olisiko keskittyminen Jumalaan myös .Tosin aina ei itselläkää tule sitä tehtyä ku tää maallinen myllerrys on joskus päällä .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 18. Heinä 2014 22:53

Aina parempi juosta auttamassa apua tarvitsevia kuin maata paikoillaan :D
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Heinä 2014 22:26

*
Minä haluaisin kysyä koska minulla omaatuntoa vielä kolkuttaa. Raamattu sanoo; 'älkää sinun perhe tee töitä sapattina' mutta minun mieheni tekee kaikki lauantait autoprojektin kanssa. Se on hikistä hommaa. Teenkö minä syntiä? :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juha » 19. Heinä 2014 23:08

vaisuliini kirjoitti:*
Minä haluaisin kysyä koska minulla omaatuntoa vielä kolkuttaa. Raamattu sanoo; 'älkää sinun perhe tee töitä sapattina' mutta minun mieheni tekee kaikki lauantait autoprojektin kanssa. Se on hikistä hommaa. Teenkö minä syntiä? :oops:

Ethän sä sun miehes tekoja pysty kontrolloimaan ja uskon että on kyse siitä että mitä itse tekee ja laittaa perheensä tekemään. Eihän sinun miehesi tekemät valinnat ole sinun syysi.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu