Ilmestyskirja on toteutumassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja tanu » 08. Heinä 2014 22:29

Mikko Murpatti kirjoitti:
tanu kirjoitti:Paavi Franciscus sanoo henkilökohtaisen suhteen Jeesukseen olevan vaarallista!

https://nokialainen.blogspot.fi/2014/07 ... aisen.html

No huh huh aika rankaksi mennyt ja suoraviivaiseksi touhut.

Juuri pariviikkoa sitten katsoin alla olevan videon , josta ilmenee että paavi on julistanut SODAN, jokaiselle fundamentaliselle kristitylle ja leimaa heitä kaiken pahan aluksi ja juureksi.

Paavi kutsui islamin, juutalaisuuden ja kristittyjen (itsensä) edustajat ekumeeniseen kokoukseen vatikaaniin jossa rukoiltiin kaikkien 3 uskon rukouksilla ja hierottiin ekumeniaaa.

Eli fundamentalisuuden kimppuun käydään käyttäen sanaa josta on tehty sanahirviö, vaikka sen tarkoitus on ihan toinen kun mitä tänä päivänä ymmärretään.

Jokainen joka uskoo Raamatun olevan Jumalan erehtymätöntä sanaa ja uskoo Herra Jeesuksen fyysiseen toiseen tulemiseen kirkkauddesta Raamatun mukaan on siis fundamentalisti. Tunnen näitä monta :D.

(pahoittelen video on englanniksi)

https://www.youtube.com/watch?v=QfQ33qO ... zms0I1ByWw

Näin tämäkin Raamatun profetia on alkamassa täyttyä.

(Ilm.13) 1. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.
2. Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.
4. Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"
5. Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.
6. Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
7. Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot. 8. Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
9. Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.
10. Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.
11. Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.
12. Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
13. Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
14. Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

Ainahan tuo kat.kirkko ja paavi on ollut sodassa oikeita kristittyjä vastaan.
Nyt paavi vaan sanoo sen suoraan.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja paa » 12. Heinä 2014 14:37

Sopisikohan tähän ketjuun sen erään kansanedustajan tapaus, joka itse sai aikanaan lapsen 14-vuotiaana 34-vuotiaan miehen kanssa, ja kuittaa asian siten, että he ovat kuitenkin onnellisia ja lapsiakin on useampi. Siis nyt Suomessakin on kansanedustaja, joka selvästi hyväksyy lapsen ja aikuisen välisen seksisuhteen. Laittomuus vaan lisääntyy ja mitä kansanedustaja edellä, niin miksei tavalliset pulliaiset sitten perässä.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Juha » 12. Heinä 2014 14:50

paa kirjoitti:Sopisikohan tähän ketjuun sen erään kansanedustajan tapaus, joka itse sai aikanaan lapsen 14-vuotiaana 34-vuotiaan miehen kanssa, ja kuittaa asian siten, että he ovat kuitenkin onnellisia ja lapsiakin on useampi. Siis nyt Suomessakin on kansanedustaja, joka selvästi hyväksyy lapsen ja aikuisen välisen seksisuhteen. Laittomuus vaan lisääntyy ja mitä kansanedustaja edellä, niin miksei tavalliset pulliaiset sitten perässä.

Mistä iästä mielestäsi alkaa aikuisuus? Sellainen jännä näkökulma tähän, että juutalaisuudessa uskonnollinen täysi-ikäisyys alkaa tytöillä 12-vuotiaana ja pojilla 13-vuotiaana. Silloin myös on lupa aikaisintaan solmia avioliitto.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Bar_mitsva
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Heinä 2014 15:32

On kyllä ehdottomasti sairasta, jos joku yli 30-vuotias mies pystyy ajattelemaan 12- tai 14-vuotiasta pikkutyttöä potentiaalisena seksikumppanina :( !!! Sen asian sairautta ei poista se, että jotkut uskonnot tällaisen hyväksyvät. Israelissa ei huolimatta Juhan kommentista ole lupaa mennä naimisiin lasten kanssa, vaikka se onkin maailman ainoa juutalaisvaltio. Bar- ja bat-mitzvasta ei ala aikuisuus, vaan se on vähän niin kuin rippikoulu luterilaisilla. En itse missään tapauksessa voi pitää 14-vuotiaita poikia aikuisina :lol: . Nyt 36-vuotiaana pidän myös 2-kymppisiä miehiä lapsina vielä. Alle 30-vuotiasta en voisi millään miehekseni kuvitella. Sitten taas toiseen suuntaan on myös sairasta jos kumppanikseen haluaa jonkun omien vanhempiensa ikäisen!
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja paa » 12. Heinä 2014 21:32

Aikuisuus voisi alkaa vaikka 18-vuotiaana, niin kuin Suomen laki sanoo, koska joku ikähän on rajaksi vedettävä. Vaikka 14- ja 18-vuotiaan välillä on vain neljä vuotta eroa, on kehitys aikamoinen noiden vuosien aikana. Voisihan aikuisuus alkaa vaikka 19-vuotiaana. Tai 20-vuotiaana. Mutta pointti on se, että 18- ja 20-vuotiaan välillä ei kummoista eroa ole, jos vertaat vaikka 14- ja 18-vuotiasta.

Kyllä jossain on menty metsään, jos 3-kymppinen katselee nuoria tyttöjä ja päätyy seksisuhteeseen lapsen kanssa. Koska sitähän 14-vuotias on, lapsi vasta, vaikka kuinka yrittäisi olla kuten aikuiset.

Lasten hyväksikäyttö on väärin, vaikka sitä jotkut uskonnot selittelisivät suut ja silmät täyteen surkeilla argumenteillaan. Selitelköön sitten Jumalan edessä aikanaan. Ymmärrän Juhan näkökulman, mutta kaikki lapsiin (ja eläimiin) kohdistuvat törkeydet nostattaa täällä verenpaineen pilviin :x
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja paa » 12. Heinä 2014 21:38

Aamu-Usvan kommenttiin vielä: minäkin pidän parikymppisiä miehiä, jos en lapsina, niin ainakin tosi nuorina vielä, vaikka itsekin vielä lukeudun alle kolmekymppisten sakkiin ;) Samanikäisen kanssa en voisi olla, mutta eipä tarvikaan, kun oma aviomies on 33-vuotias.
paa

ViestiKirjoittaja Juha » 13. Heinä 2014 02:31

Aamu-Usva kirjoitti:Israelissa ei huolimatta Juhan kommentista ole lupaa mennä naimisiin lasten kanssa, vaikka se onkin maailman ainoa juutalaisvaltio. Bar- ja bat-mitzvasta ei ala aikuisuus, vaan se on vähän niin kuin rippikoulu luterilaisilla.

Aijaa, kumma juttu sitten kun Wikipediassa lukee näin:

Juutalaisen lain mukaan hän on myös teoriassa riittävän vanha solmimaan avioliiton.
:o

En itse missään tapauksessa voi pitää 14-vuotiaita poikia aikuisina :lol: . Nyt 36-vuotiaana pidän myös 2-kymppisiä miehiä lapsina vielä. Alle 30-vuotiasta en voisi millään miehekseni kuvitella. Sitten taas toiseen suuntaan on myös sairasta jos kumppanikseen haluaa jonkun omien vanhempiensa ikäisen!

Se olisi mielenkiintoista tietää, mistä iästä tarkalleen ottaen Jumalan silmissä alkaa ihmisen täysi-ikäisyys. Jumalahan sen määrittelee. Myönnän, että munkin mielestä tuntuu "sairaalta" että mulla olis vaikka vaimo joka on 80-kymppinen :D tosin, ei siinä olisi Jumalan silmissä moraalisesti mitään väärää? Eihän Raamattu tietääkseni sano ikäeroista avioliitossa mitään.

Niin, ja itse olen 20v... parin päivän päästä 21.
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 13. Heinä 2014 04:16, muokattu yhteensä 6 kertaa
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Juha » 13. Heinä 2014 03:01

paa kirjoitti:Lasten hyväksikäyttö on väärin, vaikka sitä jotkut uskonnot selittelisivät suut ja silmät täyteen surkeilla argumenteillaan. Selitelköön sitten Jumalan edessä aikanaan. Ymmärrän Juhan näkökulman, mutta kaikki lapsiin (ja eläimiin) kohdistuvat törkeydet nostattaa täällä verenpaineen pilviin :x

"Profeetta Muhammed oli 52-vuotias ja Aisha 9-vuotias, kun he solmivat avioliiton ja täydellistivät sen seksuaalisesti."

https://www.answering-islam.org/suomi/h ... iamet.html

Niin nostattaa minullakin verenpaineet silmiin.
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Heinä 2014 11:45

Juha kirjoitti, lainaus:

"Niin, ja itse olen 20v... parin päivän päästä 21."

Tulisitko ompelimoon tiistaina 16 aikoihin? Juotais kupponen kahvia ja syötäis vähän tuoretta pullaa kun täytät 21 v.

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja paa » 13. Heinä 2014 11:57

Tuoretta pullaa ompelimossa? Kuulostaa ihan mun paikalta :!: :)
paa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu