Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Heinä 2014 18:55

*
Aamu-Usva tarkoitatko varmaan kerrostaloja? Aika modernimaisia ja korkeita ne ovat. Minä en ole niitä ihmisiä jotka asuvat ja viihtyvät siellä. En ole myös suurkaupunkilainen tyyppi enkä voi kuvitella asuvani kerrostalossa. Minä katsoin jo youtubeja Israelista niin katsoessani ahdistuin... Minä en voi esimerkiksi mennä modernimaiseen seurakuntaan. :oops: Eikö siellä ole kaunis maaseutu...? Missä ei ole torakoita? :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Heinä 2014 19:58

Muutin Israelissa ensimmäisenä silloisen miesystävä äidin kotiin, joka oli moderni kerrostaloasunto Haikara Karmel-vuorella. Se oli ihana paikka. Läheltä meni portaat vuoren rinnettä alas meren rantaan. Sinne aina suuntasin koiran kanssa. Mutta sieltä muutimme omaan taloon maaseudulle pohjoiseen Ramat HaGolaniin yhteen Moshaviin. Sieltä ei ollut pitkä matka Genesaretin järven rantaan ja maisemat olivat upeat. Pidän myös Tiberiaksesta, joka oli lähin kaupunki. Lisäksi asuin jonkun aikaa etelämpänä Bnei Ziyonissa. Sitten vielä uudelleen lähdin Israeliin keskelle ei mitään vuohifarmille töihin ja siellä muuten riitti kirppuja...
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja paa » 12. Heinä 2014 21:02

Minä voisin asua Israelissa. Tosin helppo sanoa kun en edes ole käynyt siellä koskaan :roll:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja paa » 12. Heinä 2014 21:02

Aamu-Usva, kauanko asuit kaiken kaikkiaan Israelissa?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Heinä 2014 21:38

Asuin siellä noin kolme vuotta, mutta siitä on jo aikaa, että voihan olla, että aika on kullannut muistot :D Menin ensin lukion toisen ja kolmannen luokan väliseksi kesäksi kibbutsille. Sieltä sitten israelilainen mies seurasi perässäni Suomeen ja heti viimeisten kirjoitusten jälkeen muutimme yhdessä Israeliin. Olin siis tuolloin 19-vuotias :) Enkä ollut uskossa... :(
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Heinä 2014 23:03

*
Ok kuulostaa hyvältä se maaseudun juttu mutta oletko joskus nähnyt seurakuntaa siellä maaseudulla? Millainen seurakunta on?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Heinä 2014 09:57

*
Onko siellä Israelissa siis jokaisella asunnolla sellainen suojapaikka johon paeta kuten tuon videopätkän mukaan hienolla talolla on suojapaikka... Ja sen mukaan 15s aikaa suojautua. :shock: :(

https://www.youtube.com/watch?v=BQX0ajyRjb8
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Heinä 2014 13:46

En tainnut Israelissa asuessani koskaan tavata ketään uskovaa... Tai kibbutsilla oli yksi norjalainen nuori mies, joka luki aina Raamattua. Yritin lähinnä silloin saada häntä mukaan baariin, koska ajattelin, että hänellä on tylsää yksin .
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Heinä 2014 09:53

*
Ok. Minä olen vielä ihan ihmeissäni että arabimaan ihmiset ja terroristit uskovat vahvasti ja sokeasti koraaniin ja niihen opetuksiin joiden mukaan itsensä tappamalla saa paljon vaimoja taivaasta heh. Kuinka lapsellista höpötystä se on johon he naiivisti ja sinisilmäisesti uskovat. Tuntuu että ruuvi olisi löysällä että menee heti uskomaan ja pommin herkästi. Ja jopa Aku Ankkaan... Mikä naurettavaa ja lapsellista tää on!!! He eivät älynnyt tutkia onko koraanin asiat totta vai ei. :roll: Semmoinen jaksaa ihmetyttää minua... :roll: Käsittämätöntä!

Image
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Heinä 2014 17:29

Täytyy muistaa, että meidänkin uskoamme moni ihminen pitää lapsellisena ja naiivina... Ja sen pohjalta meidän pitää puhua kuitenkin aina kunnioittavaan sävyyn toisten uskosta ja uskomuksista. Ihmiset ovat kuitenkin väärässäkin uskossaan vilpittömiä. Ja jos joku uskoo todella johonkin, niin ei auta nauraa hänen uskolleen.
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu