Tapaus Niilo Yli-Vainio, mitä mieltä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tapaus Yli-Vainio, mitä mieltä?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Heinä 2014 17:19

*
No mielestäni ei ole olemassa niitä ihmisiä jotka olisi pahoja pohjimmiltaan vaan huonot tavat turmelee ihmisen. Sama asia pätee hengelliseen ihmiseen. Kun kasvaa ulos omasta vajavaisuudesta uskonkasvua myötä, se huomaa erehtyneen. Minäkin huomasin erehtyneeni kun minulla oli väärä käsitys jonka minä hylkäsin.

No siitä Raamatusta... Toisaalta Raamattu tarjoaa loputtomat tulkinnat jotka aiheuttaa riidan ja eripuraisuuden mutta minä epäilen että Pyhä Henki avaa heille eri lailla kuin meille koska ne tulkinnat ovat niinku palapelejä jotka loksahtaa paikoilleen niin myöhemmin tai ennemmin pääsemme yhteisymmärrykseen yksimielisesti kun samalla viivalla ollaan. Raamattu on niinku taivaan aarre joka ei tunnu koskaan loppuvan. Mitäs tuumitte? :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Heli » 10. Heinä 2014 09:07

Luukas 4:33-34
Ja synagoogassa oli mies, jossa oli saastaisen riivaajan henki. Tämä huusi suurella äänellä:"Voi,mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus nasaretilainen+ oletko tullut meitä tuhoamaan?Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."
35.Niin Jeesus nuhteli häntä sanoen:"Vaikene ja lähde hänestä."Ja riivaaja viskasi hänet maahan heidän keskelleen ja lähti hänestä.Siis kyllä kokouksessa oli meteliä, ääntä ja vapinaa.
Ei tämä ole ainoa tapaus. Fariseukset, kyllä hekin jonkinlaisessa uskossa olivat, vastustivat Jeesusta. Kerran he sanoivat Jeesuksen ajaneen ulos riivaajia Belsebulin voimalla . Silloin Jeesus varoitti Pyhän Hengen pilkasta.
Kiinnitin huomioni yhteen tämän palstan kirjoitukseen , jossa Pyhän Hengen voimaa sanottiin saatanalliseksi.MINÄ VAROITAN PYHÄN HENGEN PILKASTA.
Ja johtajille Paavali varoitti:"Älköön monet ryhtykö opettajiksi. Me saamme sitä suuremman tuomion."
Se on hyvä, että te olevia ja tulevia ilmiöitä kartatte. Sellaista tilannetta ei ole näkyvissä, että tulisi toinen Ylivainio. Silloin oli vahva, ehyt seurakunta, nyt Helluntaiherätys on sisältä hajonnut.Opettajilla on kirjoitettu kirjoja, jotka eivat ole Sanan mukaisia. Puhumallakaan sitten ulkomaisista puhujista.Yksikään helluntaiseurakenta ei ole ollut kutsumassa Herzgokia tänne. Sen verran on ryhtiä vielä jäljellä.
Heli
Heli

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 10. Heinä 2014 09:43

Heli kirjoitti:Luukas 4:33-34
Ja synagoogassa oli mies, jossa oli saastaisen riivaajan henki. Tämä huusi suurella äänellä:"Voi,mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus nasaretilainen+ oletko tullut meitä tuhoamaan?Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."
35.Niin Jeesus nuhteli häntä sanoen:"Vaikene ja lähde hänestä."Ja riivaaja viskasi hänet maahan heidän keskelleen ja lähti hänestä.Siis kyllä kokouksessa oli meteliä, ääntä ja vapinaa.
Ei tämä ole ainoa tapaus. Fariseukset, kyllä hekin jonkinlaisessa uskossa olivat, vastustivat Jeesusta. Kerran he sanoivat Jeesuksen ajaneen ulos riivaajia Belsebulin voimalla . Silloin Jeesus varoitti Pyhän Hengen pilkasta.
Kiinnitin huomioni yhteen tämän palstan kirjoitukseen , jossa Pyhän Hengen voimaa sanottiin saatanalliseksi.MINÄ VAROITAN PYHÄN HENGEN PILKASTA.
Ja johtajille Paavali varoitti:"Älköön monet ryhtykö opettajiksi. Me saamme sitä suuremman tuomion."
Se on hyvä, että te olevia ja tulevia ilmiöitä kartatte. Sellaista tilannetta ei ole näkyvissä, että tulisi toinen Ylivainio. Silloin oli vahva, ehyt seurakunta, nyt Helluntaiherätys on sisältä hajonnut.Opettajilla on kirjoitettu kirjoja, jotka eivat ole Sanan mukaisia. Puhumallakaan sitten ulkomaisista puhujista.Yksikään helluntaiseurakenta ei ole ollut kutsumassa Herzgokia tänne. Sen verran on ryhtiä vielä jäljellä.
Heli

Oletko Heli nähnyt kaatumisia muiden puhujien taikka opettajien toiminnassa, kuin Niilo Ylivainion?

Pyydän sinua Heli miettimään miksi Jumala ei toimi sitten tällä tavalla aina ja joka kerta kun Jumalan voima kohtaa ihmistä?

Raamattu ilmoittaa:

Hepr. 13:8

Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

Jaak. 1:17

Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

Tämä tarkoittaa, että Hän toimii samalla tavalla Raamatun ilmoituksen mukaan aina, Hänen tykönä ei ole muutosta ja Hän on sama eilen tänään ja huomenna...

Nyt ilmeisesti Niilolla oli kaatamisen armolahja , tätä ei löydy Raamatusta. Eikä tätä voi sekoittaa parantamisen armolahjaan, sillä Raamattu ei opeta että parantamiseen kuuluisi kaatuminen, joten kyseessä on pakko olla Raamatun ylitse menevä "kaatamisen armolahja".

Eikä tätä löydy muiltakaan opettajilta/saarnaajilta /evankelistoilta. Tämä ei siis ole sääntö vaan poikkeus.

Ja ne muut jolta tämä "kaatamisen armolahja" -löytyy ovat tunnettuja eksyttäjiä Benny Hinn, Toronto liike, sekä myös Niilo Ylivainio kaatoi ihmisiä...tutki ja koettele mitä se voisi kertoa.

Nyt kerroit tässä jakeessa jotain paljastavaa:

Luukas 4:33-34

35.Niin Jeesus nuhteli häntä sanoen:"Vaikene ja lähde hänestä."Ja riivaaja viskasi hänet maahan heidän keskelleen ja lähti hänestä.

Eli tässä jakeessa on kyseessä selvä riivaajan ajamisen tilanne, eli tässä Herra Jeesus jo nuhtelee ja käskee riivaajaa, sitä seurasi eli sen jälkeen riivaaja viskaisi!

Eli siis Jumala tai Jumalan voima, vaan riivaajan saatainen voima, tämä paljastaa sen seikan, että on riivaajien tapa toimia niin että he kouristelevat ihmisiä ulosajo tilanteessa.

Ja nyt jos sanot, että kaikki jotka kaatuvat kaatuvat Jumalan voimasta on se väärin sanottu, sillä edellä todettiin, että riivaajat kaatavat ja sätkyttelevät ihmisiä, ei Jumala. Riivaajien voima toimii sillä tavalla että sätkitään ja heitetään toinen lattialle.

Tämän vuoksi en usko, että Jumalan voima kaataa ihmisiä Niilo Tlivainion tilaisuudessa vaan riivaajan valhevoima.

Vielä semmoinen huomio, että jos nyt olisi niin , että kun Jumalaa saarnataan niin silloin riivaajat voivat heittää ihmisen maahan ja sätkytellä tätä niin silloinhan näin täytyisi tapahtua JOKA KERTA, eikä siis vain joidenkin tilaisuuksissa, eikö vaan? Tuolla uskovien kesäfestareillakin kun sanaa saarnataan pitäisi olla kaiken järjen mukaan silloin mahdoton vapina ja vatkaus?

Ja nyt jos näin olisi niin silloinhan tämä olisi merkki riivaajahengestä ja se tulisi tietysti karkoittaa, että ihminen pääsee siitä vapaaksi eikä jättää maahan riivaajan sätkyteltäväksi.

Jumalan siunausta sinulle Heli !

En ole sinua vastaan, vaikka olenkin tässä asiassa erimieltä, olet arvokas ja rakas lähimmäinen. Koetellaan ja tutkitaan tätä ilmiötä Jumalan sanalla!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Heinä 2014 10:49

Heli kirjoitti:Luukas 4:33-34
Heli

Heli kirjoitti tuossa yllä olevassa lainauksessa:

"Sellaista tilannetta ei ole näkyvissä, että tulisi toinen Ylivainio"

Heli:

Jos ajatellaan Yli-Vainiota "kaatajana" niin onhan tullut moniakin "Yli-Vainioita", niin sanotusti siis, niin Suomeen kuin ympäri maailmaa joka puolella monissa maissa ihmiset uskovien kokouksissa hakevat kaatumiskokemuksia itselleen, tuo kaataminen taaksepäin kaatajien toimesta on suositumpaa kuin koskaan aikaisemmin. Ihmisten kaataminen alkoi noin 60-luvun puolivälin aikoihin ja on siis levinnyt kuin kulovalkean tavoin ihmisten keskuuteen uskovien kokouksissa. Raamattu varoittaa, että eksytys tulee voimallisesti ja niin on siis tullutkin, muun muassa siis juuri näiden kaatumiskokousten muodossakin!

Vielä lainaus Helin kirjoituksesta:

"Ja synagoogassa oli mies, jossa oli saastaisen riivaajan henki. Tämä huusi suurella äänellä:"Voi,mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus nasaretilainen+ oletko tullut meitä tuhoamaan?Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."
35.Niin Jeesus nuhteli häntä sanoen:"Vaikene ja lähde hänestä."Ja riivaaja viskasi hänet maahan heidän keskelleen ja lähti hänestä.Siis kyllä kokouksessa oli meteliä, ääntä ja vapinaa."

Eihän tuossa Raamatun kohdassa ole minkäänlaista opetusta "kaatajan armolahjasta".

Mitä siis Heli oikeastaan tarkoitit kun otit tuon Raamatun kohdan tuohon esille?

Halusitko tuolla kohdalla kenties puolustella "kaatajan armolahjaa"?

Tuossa kohdassa kerrotaan kuinka riivaaja lähti ihmisestä. Ei tuossa kohdassa ole minkäänlaista opetusta "kaatajan armolahjasta" koska Raamattu ei opeta missään kohdin niin sanotusta "kaatajan armolahjasta", joka on siis vain eksytystä joka on paisunut tähän päivään mennessä jo valtaviin mittasuhteisiin ihmisten keskuudessa uskovien kokouksissa!

Jumalan siunausta sinulle Heli ja kaikille muillekin.

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Heli » 10. Heinä 2014 19:00

En minä seuraakaan kaatumisia. Niilon elämä, teot ja puheet kestävät tutkimisen. Onhan niitä kaatajia nykyään, mutta niiden kirjat ja puheet eivät kestä tutkimista Raamatulla. Paitsi, taitaa siellä kaatua Paavo Järvisenkin kokouksissa. Hän on helluntailainen, myös hyvä evankelista. Olen ollut paljon hänen kokouksissaan, taidetaan niissä kaatua, en ole ennen ajatellut. Painotan, että myös Paavo Järvinen on ok.
Otin tuon yhden raamatunkohdan osoittaakseni, että oli siellä meteliä Jeesuksenkin kokouksissa. kun joku teistä piti ihannoi kokouksia, joissa ei ole vapinaa ym. Väitän, että kyllä Jeesuksen kokouksissa oli.
Joku oli lähettänyt henkilökohtaisen viestin. En lue niitä tällaisen jutun yhteydessä. :roll: Heli
Heli

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Heinä 2014 19:54

*
Heli mainitsi Paavo Järvisen niin minä haluaisin kertoa mitä omin silmin minä näin siellä Paavo Järvisen kokouksessa. Olin siellä joskus talvella niin kaikki mummot kaatuivat selälleen ja osa kyljelleen niin Paavo nauroi ja sanoi ääneen; kaikki mummot kaatuu. :shock: Niin minä seurasin Paavoa, hän laittoi kätensä mummon päälle ja vähän työnsi mutta mummo pysyi siinä seisomassa selkä epäsuorana ja Paavo vähän enemmän työnsi ja sit mummo kaatui selälle. Aloin epäillä eikö Paavo Järvinen ole Jumalan asialla. :(
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Heinä 2014 20:35

Heli kirjoitti:En minä seuraakaan kaatumisia. Niilon elämä, teot ja puheet kestävät tutkimisen. Onhan niitä kaatajia nykyään, mutta niiden kirjat ja puheet eivät kestä tutkimista Raamatulla. Paitsi, taitaa siellä kaatua Paavo Järvisenkin kokouksissa. Hän on helluntailainen, myös hyvä evankelista. Olen ollut paljon hänen kokouksissaan, taidetaan niissä kaatua, en ole ennen ajatellut. Painotan, että myös Paavo Järvinen on ok.
Otin tuon yhden raamatunkohdan osoittaakseni, että oli siellä meteliä Jeesuksenkin kokouksissa. kun joku teistä piti ihannoi kokouksia, joissa ei ole vapinaa ym. Väitän, että kyllä Jeesuksen kokouksissa oli.
Joku oli lähettänyt henkilökohtaisen viestin. En lue niitä tällaisen jutun yhteydessä. :roll: Heli

Kiitos vastauksestasi.

Heli, tässä ketjussa on tuotu monia asioita esiin, että Niilolla ei kaikki asiat olleet niin hyvin kuin ilmeisesti itse haluat uskoa.

Itse en menisi Paavo Järvisen johtamiin kokouksiin. Googlasin nimittäin äsken hakusanalla ”Paavo Järvinen kaataa” ja sen verran arveluttava kuva hänestä minulle jäi, että en menisi hänen kokouksiinsa.

Heli, Raamatussa ei ole ainoatakaan opetusta, että Jeesus ja apostolit olisivat asettaneet ihmiset rukousjonoihin ja sen jälkeen alkaneet kaataa heitä taaksepäin (kiinniottajien käsivarsien kautta) maahan selälleen makaamaan.

Heli, voitko antaa jotain Raamatun kohtia mistä tulee mielestäsi ilmi se (niin kuin kirjotuksessasi väität), että uskovien kokouksissa tulisi mukamas olla meteliä ja vapinaa? Ei sekoiteta nyt tähän sellaista tilannetta missä ajetaan riivajahenkeä ihmisestä ulos. Vaan ihan tavallinen Raamatun opetuksiin perustuva Herran Jeesuksen opetuslasten kokous/kokoontuminen yhteen.

Siunausta sinulle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 11. Heinä 2014 10:14

Sekin asia edelleen kannattaa pohdinnassa pitää mukana ,mitä tapahtuu kun saastainen kohtaa Pyhän ja sitten kuinka näissä ns kaatamisissa todella on tullut jopa tapa ja muotomeno eli ihmiset osaa itse mennä ja odottaa ,että heidät kaadetaan??
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja systeri » 11. Heinä 2014 11:31

Mr Kerimäki kirjoitti:Sekin asia edelleen kannattaa pohdinnassa pitää mukana ,mitä tapahtuu kun saastainen kohtaa Pyhän ja sitten kuinka näissä ns kaatamisissa todella on tullut jopa tapa ja muotomeno eli ihmiset osaa itse mennä ja odottaa ,että heidät kaadetaan??

Oli eilen just meininki kirjoittaa siitä, että paljon on osuutta kaatumisiin sillä että ihmiset odottaa itse sitä kaatumista, koska odottavat Herran kosketusta ja ehkä se "polle" voi vähän karata siinä tilantees käsistä sekä kaatajalla että kaadettavalla.Erittäin ärsyttävää on se kun puhuja kokeilee pökätä sitä odottajaa siinä "toivos" että se kaatuis.
systeri

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Heinä 2014 08:35

Miltähän tämä tapaus näytti: "Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti (Apt.4:31)." ??
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu