Lilli kirjoitti:Aivina kirjoitti:
Hei, Lilli!
Jos tuo Jesaja 22 luku on Owuorin säkkipukuihin pukeuttamisen perusta, niin kannattanee miettiä Jes.22:14 jae huolella.
Kysymykseni toki kuuluu, riittääkö Jeesuksen sovitustyö Golgatalla parannuksen tekemisen perustaksi? Mitä ulkoisia toimenpiteitä kaikkiaan tarvitaan?
Mietin kysymystä itselleni, tulenko puhtaaksi synnistä ulkoisilla kehon toimenpiteillä, kuten säkkipuvulla ja tuhkassa kierimisellä?
En ole asiaan niin hyvin perehtynyt, mutta käsitykseni mukaan Owuor ei käskenyt pukeutua säkkipukuun eikä perustellut tuolla jakeella. Ihmiset katuivat syntejään ja sen merkiksi itse pukeutuivat säkkipukuun. Se tuskin kenenkään mielestä on pelastuksen edellytys. Jos joku katuu pahoja tekojaan ja itkee sen vuoksi, sanotaanko, että Owuor käski häntä itkemään? Miksiköhän Vanhassa Testamentissakin pukeuduttiin säkkipukuun, vaikka se ei sinänsä pelasta?
Joona 3:5, 8
Niin Niiniven miehet uskoivat Jumalaan, kuuluttivat paaston ja pukeutuivat säkkeihin, niin suuret kuin pienet.
Verhoutukoot ihmiset ja eläimet säkkeihin, huutakoot väkevästi Jumalaa ja kääntykööt itsekukin pois pahalta tieltänsä sekä väkivallasta, mikä heidän käsiänsä tahraa.
Jos haluaa kaiken kääntää niin päin kuin itse haluaa, näkee kaiken negatiivisessa valossa kyseisen henkilön kohdalla. Turha siis mitään kommentoida, kun joku sen kääntää nurin päin. Sekin, että muslimi kääntyy kristinuskoon ja sissit tuovat laittomia aseitaan ja kääntyvät Jeesuksen ristin juurelle selitetään tällä palstalla, että väärin kääntyi, silmänlumetta, tms.
Tahdon tuoda sen esille Lilli että minulla ei ole yhtikäs mitään sinua vastaan ja olen iloinen , että tykkäät täällä kanssamme jutustella ja ottaa kantaa. Olet minulle tärkeä ja arvostettu lähimmäinen ja vaikka olemme joistakin asioista esimerkiksi Owourista erimieltä ei se arvoasi muuta eikä saa minua vihaamaan sinua.
Aika näyttää ja Jumala varmistaa Owourin todellisen karvan ajallaan ja sillä sitten mennään eteenpäin, minulla on tässä asiassa epäilevä mieli ja sinä taas uskot Owourin olevan Herrasta mutta silti meitä yhdistäköön usko Herraan Jeesukseen ja Jumalan sanaan Raamattuun ja se riittää minulle.
Pyydän siis ettet väsyisi ja turhautuisi vaikka erimieltä tässä asiassa ollaankin vaan jatketaan asiasta keskustelua sellaisella asenteella , että asiat riitelee mutta me emme
Filippiläiskirje 3
15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!