Tapaus Niilo Yli-Vainio, mitä mieltä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tapaus Yli-Vainio, mitä mieltä?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 06. Heinä 2014 12:17

pekka kirjoitti:Niin, olisiko sitten silläkin tavalla, että jotkut ihmiset eivät mene etsimään Herraa Jeesusta noihin kokouksiin vaan menevät epäuskosta (ei uskovaisia) käsin hakemaan vain ikään kuin itsekkäästi apua vaivoihinsa mutta eivät siis halua esim. nöyrtyä ensin pyytämään Jumalalta anteeksi tekemiään syntejä todellisen sydämen uskon kautta Herraan Jeesukseen jne.? Kyllä kait noissa massatapahtumissa on kaikenlaisia ihmisiä liikkeellä, mitkä ovatkaan heidän motiivinsa ja tarkoitusperänsä, sen vain Jumala tietää.

Aivan varmasti on näin.

Ja aika usein Niilo kysyikin ihmiseltä, jota ei tuntenut ja joka tuli vain sairauksiensa vuoksi esille , että oletko jo ottanut vastaan Jeesuksen Kristuksen pelastajanasi.

Tiedän sellaisiakin, jotka menivät vain kokeilemaan, miten heidän käy ja millainen kokemus se on ja monen kohdalla ei tapahtunut mitään, mutta tiedän myöskin sellaisen tapauksen, jossa henkilö meni tuolla mielellä esille ja Jumala koskettikin häntä erittäin voimakkaasti ja hän on edelleen uskossa 30v. jälkeen.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 06. Heinä 2014 12:19

En tiedäkään, enkä ole sellaista väittänytkään?

Voin toki korjata asian, jos olen noin jossain sanonut?

Minusta on itsestään selvää, että joukossa on monenlaista ja olen mielestäni sitäkin tuonut esille?

Edit: Tämä siis vastauksena tähän Pekan viestiin:

pekka kirjoitti:Niin, olisiko sitten silläkin tavalla, että jotkut ihmiset eivät mene etsimään Herraa Jeesusta noihin kokouksiin vaan menevät epäuskosta (ei uskovaisia) käsin hakemaan vain ikään kuin itsekkäästi apua vaivoihinsa mutta eivät siis halua esim. nöyrtyä ensin pyytämään Jumalalta anteeksi tekemiään syntejä todellisen sydämen uskon kautta Herraan Jeesukseen jne.? Kyllä kait noissa massatapahtumissa on kaikenlaisia ihmisiä liikkeellä, mitkä ovatkaan heidän motiivinsa ja tarkoitusperänsä, sen vain Jumala tietää.
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 06. Heinä 2014 12:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 06. Heinä 2014 12:22

Mikko Murpatti kirjoitti:Minä tulkitsen niin, että Raamattu opettaa että kun on kyseessä Jumalan tuomio tai epäkunnioituksen osoitus, karkoitus jne on suunta taakseppäin. Poispäin Jumalasta.

Minä uskon, että tämä liittyy Raamatun sanontaan "olla Herran kasvojen edessä" taikka "Karkoitettu pois Herran kasvojen edestä". Koskaan ei ole poistiivinen asia jos joku on karkoitettu poispäin Herran kasvojen edestä.

Miksi ylipäätään Raamatussa on ilmoitettu kaatumisen suunta? En usko , että kaatumisen suuntaa olisi ilmoitettu ellei siinä olisi jokin sanoma tai merkitys.

Minusta Raamatussa on selkeä kaava: Kun joku tekee hyvin saa hän olla Jumalan kasvojen edessä ja lähellä Jumalaa, kun joku tekee huonosti tai pahoin hänet karkoitetaan pois Jumalan kasvojen edestä poispäin, kauemmaksi Jumalasta. Siksi kaatuminen/meneminen /karkoitus/poistuminen/ ei ole koskaan positiivinen ja haluttu asia Raamatussa, ja siksi en usko, että Jumala siunauksena tai positiivisena merkkinä kaataa ketään poispäin itsestään.

2. Kun. 13:23

Mutta Herra oli heille laupias, armahti heitä ja kääntyi heidän puoleensa liiton tähden, jonka hän oli tehnyt Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa. Sillä hän ei tahtonut tuhota heitä, eikä hän ollut vielä heittänyt heitä pois kasvojensa edestä.

2. Kun. 17:20

Niin Herra hylkäsi koko Israelin heimon, nöyryytti heitä ja antoi heidät ryöstäjien käsiin ja heitti viimein heidät pois kasvojensa edestä.

Herraa vastaan kapinoivat kaatuvat selälleen, Herra karkoittaa pois (ei luoksensa ja kohti) :

13 Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä," niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan (jaqosh) ja vangitaan.

Herra karkoittaa pois (ei luoksensa) langenneen ihmisen Edenistä:

1. Moos. 3:24

Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.

Herra karkoittaa Kainin pois kasvojensa edestä:

13 Ja Kain sanoi Herralle: "Syyllisyyteni on suurempi, kuin että sen kantaa voisin.
14 Katso, sinä karkoitat minut nyt pois vainiolta, ja minun täytyy lymytä sinun kasvojesi edestä ja olla kulkija ja pakolainen maan päällä; ja kuka ikinä minut kohtaa, se tappaa minut."
15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Sentähden, kuka ikinä tappaa Kainin, hänelle se pitää seitsenkertaisesti kostettaman". Ja Herra pani Kainiin merkin, ettei kukaan, joka hänet kohtaisi, tappaisi häntä.
16 Niin Kain poistui Herran kasvojen edestä ja asettui asumaan Noodin maahan, itään päin Eedenistä.

Kavaltaja Juudas joukkoineen kaatuu taaksepäin:

Joh 18:
1 ¶ Kuin Jesus nämät oli sanonut, meni hän ulos opetuslastensa kanssa Kedronin ojan ylitse: siellä oli yrttitarha, johon hän meni sisälle ja hänen opetuslapsensa.
2 Mutta Juudas, joka hänen petti, tiesi myös sen paikan; sillä Jesus tuli sinne usein opetuslastensa kanssa.
3 Kuin siis Juudas oli joukon kanssansa ottanut ja palveliat ylimmäisiltä papeilta ja Pharisealaisilta, tuli hän sinne lyhdyillä, tulisoitoilla ja sota-aseilla.
4 Kuin siis Jesus tiesi kaikki, mitä hänelle tapahtuman piti, niin hän läksi ja sanoi heille: ketä etsitte?
5 He vastasivat häntä: Jesusta Natsaretilaista. Sanoi Jesus heille: minä olen! Mutta Juudas, jonka hänen petti, seisoi myös heidän kanssansa.
6 Kuin siis Jesus sanoi heille: minä olen, astuivat he takaperin ja lankesivat maahan.

Oikeus työnnetään takaperin ja vetäydytään (taakseppäin, ei lähemmäsi eteenpäin) Herrasta:

Jesaja 59

12 Sillä meidän rikoksemme ovat monilukuiset sinun edessäsi, ja meidän syntimme todistavat meitä vastaan; sillä meidän rikoksemme seuraavat meitä, ja pahat tekomme me tunnemme:
13 me olemme luopuneet Herrasta ja kieltäneet hänet, vetäytyneet pois Jumalaamme seuraamasta, puhuneet sortoa ja kapinaa, kantaneet kohdussamme ja purkaneet sisimmästämme valheen sanoja.
14 Oikeus työnnetään takaperin, ja vanhurskaus seisoo kaukana, sillä totuus kompastelee torilla, suoruus ei voi sisälle tulla.

Kun taas Jumalan siunauksessa kaadutaan Jumalaa kohti, Jumalan kasvojen eteen, Hänen luoksensa :

Aabraham kaatui kasvoilleen Herran eteen:

1 Moos 17:

Mooses kumartui eteenpäin rukoilemaan Jumalaa

2 Moos 34:

Mooses ja Aaron kaatuivat kasvoilleen maahan

3 Moos 9:

Esra ja kansa kumartui maahan Herran eteen

Neh 8:

Hesekiel kaatui kasvoilleen Herran eteen

Hes 3:

Daniel kaatui kasvoilleen maahan Herran eteen

Dan 10:

Opetuslapset kaatuivat maahan kasvoilleen Herran eteen

Matt 17:

Jumalan enkelit kaatuivat kasvoilleen Jumalan eteen

Mutta eikö noissa tämänpäivän tapauksissa ihmiset nimenomaan ole kasvot taivasta ja Jumalaa kohden?

Jos he olisivat langenneet kummartaen eteenpäin, hehän olisivat silloin kumartaneet Niiloa ja langenneet hänen jalkojensa juureen?
Siivetön

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Heinä 2014 12:30

Siivetön kirjoitti:En tiedäkään, enkä ole sellaista väittänytkään?

Voin toki korjata asian, jos olen noin jossain sanonut?

Minusta on itsestään selvää, että joukossa on monenlaista ja olen mielestäni sitäkin tuonut esille?

Kiitos , tämä kirjoituksesi oli ilmeisesti minulle tarkoitettu.

Okei, minä taas käsitin sinun kirjoituksesi hiukan väärin vuorostani, olen pahoillani.

Mutta asia lienee nyt selvitetty mitä kumpikin loppujen lopuksi tarkoitimme ja saanemme jatkaa taas puhtaalta pöydältä tämän "Tapaus Yli-Vainio"-käsittelyä joka aiheuttaa hiukan mielipide-eroja joissain kohdin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja paa » 06. Heinä 2014 12:49

Siivetön kirjoitti:
pekka kirjoitti:Olisiko niin, että joukossa tyhmyys tiivistyy?

Minusta Pekka tämä oli hieman sopimaton ilmaisu varsinkin modelta tällaiseen keskusteluun?

Minä taas ymmärrän tuon Pekan ilmaisun.
Sillähän tarkoitetaan sitä, että yleensä mitä enemmän ihmisiä, sen enemmän mahdollisia typeryyksiä keksitään ja toteutetaan ja porukan mukana on helpompi olla enemmistön kanssa samaa mieltä ja mennä mukana vaan.
En kuitenkaan tarkoita että uskovat olisivat mitään typeryksiä, vaan että ihmisjoukossa on ns. voimaa, oli se sitten typeryyttä tai vaikkapa näitä kaatumisia. Porukassa on helppo tehdä niin kuin muutkin ja ehkä on jopa painetta tehdä samalla tavalla.
Ihminen on vähän laumasielu.

Omalta kohdaltani voin kertoa esimerkin, kuinka olin Pirkko Jalovaaran kokouksessa joskus ja ensin ei kaatunut kukaan. Sitten kaatui yksi ja kohta toinenkin. Hetken päästä koko rivi alttarilla olleita ihmisiä kellahti kumoon, minä muun muassa, ja en tosiaan tuntenut mitään Pyhää Henkeä vaan päin vastoin, olin tosi ahdistunut ja kaaduin vaan, koska Pirkko tönäisi tosi lujaa ja takana oli jo kädet ottamassa vastaan ja jotenkin en kehdannut jäädä sinne seisomaan, kun muu sakki lakoaa ympäriltä. Uskon, että moni näistä kaatumisista tuossa kokoontumisessa oli vastaavanlaisia.
Oli kyllä pari tapausta, jotka lysähtivät alttarikaidetta vasten, eli kaatuivat eteenpäin, niin kuin ihmiset noissa Mikon tuomissa Raamatun kohdissa tekivät. Olivatko kenties Jumalasta.
Jos Pyhä Henki kaatoi kasvoilleen nämä pari ihmistä, miksi muuten kokous oli kauhea: ihmiset konttasivat alttarilla, nauroivat kuin mielipuolet ja päästivät kummallisia ääniä.
Itselläni "kaatumiseni" jälkeen äärettömän huono olo, mummot vetivät penkkiin istumaan ja ihmettelivät kun olin ihan valkoinen naamasta.
Sitten sain paniikkihäiriön ja istuin oksentamassa kirkon ulkoportailla.
Se ei tosiaankaan ollut Jumalasta.

Uskon, että nuo eteenpäinkaatumiset kuitenkin ovat Jumalasta, koska Raamatussa ihmisille niin tapahtuu.
Mutta tuossa kokouksessa, jossa olin, niin miksi Pyhä Henki olisi vaikuttanut pariin ihmiseen ja muuten siellä ihmiset käyttäytyivät kuin mielipuolet.
Minä suhtaudun hyvin skeptisesti noihin taaksepäinkaatumisiin.
Eteenpäinkaatumisesta tulee sekin mieleen, että ennen varsinkin kumarrettiin ylhäisten ja kuninkaiden yms. edessä, niin eikö sitten Jumalan ;) Haluttiin osoittaa kunniaa ja myönnettiin oma alempiarvoisuus kumarrettavan edessä.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Siivetön » 06. Heinä 2014 12:58

Kysyisin vielä tästä Raam.kohdasta Mikolta, että oletko sitä mieltä, että tässä puhutaan fyysisestä poisheittämisestä?

Mutta Herra oli heille laupias, armahti heitä ja kääntyi heidän puoleensa liiton tähden, jonka hän oli tehnyt Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa. Sillä hän ei tahtonut tuhota heitä, eikä hän ollut vielä heittänyt heitä pois kasvojensa edestä.

Niin Herra hylkäsi koko Israelin heimon, nöyryytti heitä ja antoi heidät ryöstäjien käsiin ja heitti viimein heidät pois kasvojensa edestä.

Minusta noissa puhutaan samasta asiasta, kuin tässäkin kohdassa:

Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.

Eli ei näillä ole mitään tekemistä fyysisten kaatumisten kanssa.

Ja tämäkään ei millään tavoin liity esirukousessa tapahtuvaan kaatumiseen:

13 Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä," niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan (jaqosh) ja vangitaan.

Eli nähdäkseni ei missään kohtaa Raamattu ilmoita, että esirukoustilanteessa selälleen kaatuminen olisi merkki kirouksesta ja tuossa on kuvaus Herran vihollisen tuhoutumisesta, eikä esirukoustilanteessa tapahtuvasta kaatumissuunnasta.

Eikä tämäkään seur. kohta puhu fyysisestä kaatumisesta esirukouksen yhteydessä, eikä kaatumisesta ollenkaan, vaan meidän on VT lukiessamme otettava huomioon, että noissa puhutaan siitä, kun Jumala sallii ihmisen paatua, eli heittää hänet pois armonsa alta, eli armostaan.

13 Ja Kain sanoi Herralle: "Syyllisyyteni on suurempi, kuin että sen kantaa voisin.
14 Katso, sinä karkoitat minut nyt pois vainiolta, ja minun täytyy lymytä sinun kasvojesi edestä ja olla kulkija ja pakolainen maan päällä; ja kuka ikinä minut kohtaa, se tappaa minut."
15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Sentähden, kuka ikinä tappaa Kainin, hänelle se pitää seitsenkertaisesti kostettaman". Ja Herra pani Kainiin merkin, ettei kukaan, joka hänet kohtaisi, tappaisi häntä.
16 Niin Kain poistui Herran kasvojen edestä ja asettui asumaan Noodin maahan, itään päin Eedenistä.

Tämä ei puhu mitään taaksepäin kaatumisesta, vaan siitä että he perääntyivät ja lankesivat maahan.

Joh 18:
1 ¶ Kuin Jesus nämät oli sanonut, meni hän ulos opetuslastensa kanssa Kedronin ojan ylitse: siellä oli yrttitarha, johon hän meni sisälle ja hänen opetuslapsensa.
2 Mutta Juudas, joka hänen petti, tiesi myös sen paikan; sillä Jesus tuli sinne usein opetuslastensa kanssa.
3 Kuin siis Juudas oli joukon kanssansa ottanut ja palveliat ylimmäisiltä papeilta ja Pharisealaisilta, tuli hän sinne lyhdyillä, tulisoitoilla ja sota-aseilla.
4 Kuin siis Jesus tiesi kaikki, mitä hänelle tapahtuman piti, niin hän läksi ja sanoi heille: ketä etsitte?
5 He vastasivat häntä: Jesusta Natsaretilaista. Sanoi Jesus heille: minä olen! Mutta Juudas, jonka hänen petti, seisoi myös heidän kanssansa.
6 Kuin siis Jesus sanoi heille: minä olen, astuivat he takaperin ja lankesivat maahan.

Tämän kohdan kehoitan Sinua nyt lukemaan kokonaisuudessaan uudestaan, sillä tässähän puhutaan siitä, miten ne jotka eivät kunnioita Jumala, työntävät oikeuden takaperin, eli pois ja vanhurskauskin pysyy heistä kaukana, eli ei mitään tekemistä esirukoiltaessa kaatumisen kanssa, kuten ei näillä muillakaan, eikä myöskään Jumalan kirouksesta, vaan siitä miten jumalaton ihminen toimii oikeuden kanssa ja siksi vanhurskaus pysyy heistä kaukana.

Edit. Tämä jäi pois tästä välistä:
Jesaja 59
12 Sillä meidän rikoksemme ovat monilukuiset sinun edessäsi, ja meidän syntimme todistavat meitä vastaan; sillä meidän rikoksemme seuraavat meitä, ja pahat tekomme me tunnemme:
13 me olemme luopuneet Herrasta ja kieltäneet hänet, vetäytyneet pois Jumalaamme seuraamasta, puhuneet sortoa ja kapinaa, kantaneet kohdussamme ja purkaneet sisimmästämme valheen sanoja.
14 Oikeus työnnetään takaperin, ja vanhurskaus seisoo kaukana, sillä totuus kompastelee torilla, suoruus ei voi sisälle tulla.

Mitä taas tulee noihin seuraaviin kohtiin, otathan huomioon, että niissä Herra ilmestyi heille ja oli heidän edessään?!

Jos taas Niilon rukoillessa ihmiset olisivat kaatuneet kasvoilleen hänen eteensä ja kumartaneet häntä, olisi se silloin ollut mielestäsi Jumalan eteen lankeamista???
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 06. Heinä 2014 13:04, muokattu yhteensä 2 kertaa
Siivetön

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Heinä 2014 12:58

Paa kirjoitti, lainaus:

"Minä taas ymmärrän tuon Pekan ilmaisun.
Sillähän tarkoitetaan sitä, että yleensä mitä enemmän ihmisiä, sen enemmän mahdollisia typeryyksiä keksitään ja toteutetaan ja porukan mukana on helpompi olla enemmistön kanssa samaa mieltä ja mennä mukana vaan.
En kuitenkaan tarkoita että uskovat olisivat mitään typeryksiä, vaan että ihmisjoukossa on ns. voimaa, oli se sitten typeryyttä tai vaikkapa näitä kaatumisia. Porukassa on helppo tehdä niin kuin muutkin ja ehkä on jopa painetta tehdä samalla tavalla.
Ihminen on vähän laumasielu."

Kiitos sulle kirjoituksestasi. Kyllä, juuri tuota tarkoitin. Porukassa mennään hyvinkin helposti muiden mukana.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja paa » 06. Heinä 2014 13:03

Siivetön kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:Minä tulkitsen niin, että Raamattu opettaa että kun on kyseessä Jumalan tuomio tai epäkunnioituksen osoitus, karkoitus jne on suunta taakseppäin. Poispäin Jumalasta.

Minä uskon, että tämä liittyy Raamatun sanontaan "olla Herran kasvojen edessä" taikka "Karkoitettu pois Herran kasvojen edestä". Koskaan ei ole poistiivinen asia jos joku on karkoitettu poispäin Herran kasvojen edestä.

Miksi ylipäätään Raamatussa on ilmoitettu kaatumisen suunta? En usko , että kaatumisen suuntaa olisi ilmoitettu ellei siinä olisi jokin sanoma tai merkitys.

Minusta Raamatussa on selkeä kaava: Kun joku tekee hyvin saa hän olla Jumalan kasvojen edessä ja lähellä Jumalaa, kun joku tekee huonosti tai pahoin hänet karkoitetaan pois Jumalan kasvojen edestä poispäin, kauemmaksi Jumalasta. Siksi kaatuminen/meneminen /karkoitus/poistuminen/ ei ole koskaan positiivinen ja haluttu asia Raamatussa, ja siksi en usko, että Jumala siunauksena tai positiivisena merkkinä kaataa ketään poispäin itsestään.

Herraa vastaan kapinoivat kaatuvat selälleen, Herra karkoittaa pois (ei luoksensa ja kohti) :

Herra karkoittaa pois (ei luoksensa) langenneen ihmisen Edenistä:

Kavaltaja Juudas joukkoineen kaatuu taaksepäin:

Joh 18:

Oikeus työnnetään takaperin ja vetäydytään (taakseppäin, ei lähemmäsi eteenpäin) Herrasta:

Jesaja 59

Kun taas Jumalan siunauksessa kaadutaan Jumalaa kohti, Jumalan kasvojen eteen, Hänen luoksensa :

Aabraham kaatui kasvoilleen Herran eteen:

1 Moos 17:

Mooses kumartui eteenpäin rukoilemaan Jumalaa

2 Moos 34:

Mooses ja Aaron kaatuivat kasvoilleen maahan

3 Moos 9:

Esra ja kansa kumartui maahan Herran eteen

Neh 8:

Hesekiel kaatui kasvoilleen Herran eteen

Hes 3:

Daniel kaatui kasvoilleen maahan Herran eteen

Dan 10:

Opetuslapset kaatuivat maahan kasvoilleen Herran eteen

Matt 17:

Jumalan enkelit kaatuivat kasvoilleen Jumalan eteen

Mutta eikö noissa tämänpäivän tapauksissa ihmiset nimenomaan ole kasvot taivasta ja Jumalaa kohden?

Jos he olisivat langenneet kummartaen eteenpäin, hehän olisivat silloin kumartaneet Niiloa ja langenneet hänen jalkojensa juureen?

Minä taas näen niin, että eteenpäin kaatuessaan ihminen on kasvot maassa ja kumartaa Herransa edessä kunnioittaen Häntä. Kumartaminenhan tarkoittaa myös paitsi sitä kunnioittamista, myös nöyrtymistä ja kiitoksen osoittamista. Kai sitä vieläkin kumarrellaan joillekin kuninkaille ja muille tässä maailmassa.
Siksi minusta ihan oikein tuo eteenpäinkaatuminen.
Ja totta kai se oikein on, kun Raamattu niin sanoo.
Siksi mietin, miksi nykypäivänä tehtäisiin eri tavalla.
Sana on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.
Niin ja ei siinä Niiloa tosiaan kumarreta, vaan Jumalaa.
Tästä oli varmaan Niilokin samaa mieltä.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja paa » 06. Heinä 2014 13:12

Olen kuunnellut Niilon puhetta ja osui vaan korvaan sellainen, kun hän toteaa jossain puheessa, että ihmiset "vaipuivat lattialle Jumalan edessä".
Kuulostaa enemmän eteenpäinkaatumiselta tämä vaipuminen.
Siten ihan raamatulliselta.
paa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Heinä 2014 14:03

Siivetön kirjoitti:Kysyisin vielä tästä Raam.kohdasta Mikolta, että oletko sitä mieltä, että tässä puhutaan fyysisestä poisheittämisestä?

Ei en sitä tarkoittanut, vaan halusin tuoda esille suuntaa. Eli noilla kohdilla kun karkoitettiin/sysättin pois/ pois Herran kasvojenedesä toin vain esille että niissä tavallaan "liike" on poispäin Jumalasta. Ja tulkintani mukaan tällä on hengellistä merkitystä.

Uskon kyllä, että jos Jumala koskettaa ihmistä hän voi langeta polvilleen ja Jumalaa kohti. Mielestäni tämä on ihan Raamatullista, ja tulee esille Raamatusta että Jumalan Pyhyyden ilmestyksen edessä ihmiset menevät voimattomiksi ja menevät/kaatuvat/lankeavat polvilleen/rähmälleen jne Herran eteen.

Saatana on aina jäljitellyt Jumalan voimaa ja tekoja tekemällä oman versionsa niistä hämätäkseen ja eksyttääkseen Jumalan omia ja tykkää uskotella, että se mikä on saatanasta olisikin Jumalasta.

Tuon vielä esille mikä ero näillä on mielestäni:

Jos Jumalan edessä langetaan kasvoilleen/polvilleen jne. Tämä tapahtuu hyvässä järjestyksessä ja hallitusti, ei tarvita kiinniottajia.

1,kor 14

33 sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,

Kun taas asialla on saatana:

On holtitonta kirkumista raajojen nykimistä ja tärinää, karjahtelua levitoimista ilmassa jne.

Ihmettelen edelleen sitä seikkaa, että jos kyseessä olisi Jumalan antama ihme ja merkki ja vahvistus , niin silloin tätä pitäisi kiistatta tapahtua myös muiden uskovien tilaisuuksissa, ja tämän pitäisi olla Raamatussa selkeästi mainittu asia, näin ei kuitenkaan ole, vaan tätä tapahtuu vain tiettyjen ihmisten tilaisuuksissa...

En jaksa uskoa että olis mitään kaatamisen armolahjaa ja se selittäisi miksi vain jonkun puhujan tilaisuudessa näin tapahtuu.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu