Tapaus Niilo Yli-Vainio, mitä mieltä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tapaus Yli-Vainio, mitä mieltä?

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 05. Heinä 2014 14:14

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 03:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 05. Heinä 2014 14:30

Itkien luen tätä ketjua täällä......

Heli kirjoitti:Niilo Ylivainio julisti Jumalan Sanaa. Hän otti usein Vanhasta Testamentistakin jonkin kappaleen ja puhui siitä. Hän julisti Jeesusta Kristusta. Paljon tuli ihmisiä uskoon ja he pysyivät uskossa. Paljon ihmisiä parani. Nykyään, kun julistus monesti on kevyttä, kuuntelen myös Niilon saarnoja netistä. Ne virvoittaa aina, vaikka olen varmaan kaikki ne kuunnellut.Hänen julistuksensa oli persoonallista ja elävää.Minulle on yks lysti, kaatuuko ihmise vai ei. Minä en ole kaatunut, huojunut kyllä.

Aamu-Usva kirjoitti:Niilo Ylivainion aikaan jo käytiin debattia tästä kaatumisesta. Jossain hän kirjoitti tai sanoi, että kaatumaton voi pelastua, mutta katumaton ei. Se ainakin on totta :)

Olen nyt vähintäänkin tunnin kirjoittanut viestiä tähän ketjuun ....... poistanut ja kopioinut ..... ja taas päättänyt olla kirjoittamatta...... ajatellen......antaa olla.....Jumala näkee ja tietää.......ja taas olen kokenut, että on pakko laittaa sen minkä tiedän ja koen ja laitan nyt tämän yhden vesrion teksteistäni Aamu-Usvan ja Helin viestien rohkaisemina.

Itse luotan näihin Jumalan Sanan kohtiin:

Luuk. 11
11. Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen,
12. taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin?

Matt. 18
20. Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

Jos ihmisiä, jotka ovat koko elämänsä ja kaikkensa antaneet Jumalan käsiin, kokoontuu Jeesuksen nimessä tuhatmäärin yhteen Jumalalta apua pyytäen ja anoen, niin Jumalako antaisi ilta toisensa jälkeen saatanan riehua ja ripotella heitä miten tahtoo, vaikka on luvannut Sanassaan, että missä kaksi tahi kolme on koolla Hänen nimessään, siellä HÄN on heidän keskellään, tai kyseiset ihmiset ovat menneet rukoillen Hänen nimessään kohtaamaan Häntä, pyytäneet saada täyttyä Pyhällä Hengellä ja tulella, ym. ym. niin Jumalako vastaisi heidän rukouksiinsa antamalla heille käärmeen tai skorppionin?

Enkä valitettavasti kykene uskomaan siihenkään, että mies joka julistaa ja on lähes koko elämänsä julistanut Jeesusta Kristusta ja sanomaa pelastuksesta ja synneistä vapautumisesta ja antaa aivan kaikkensa viedäkseen hyvää sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta eteenpäin, olisikin toisessa hetkessä saatanan käsikassarana??
Jopa niin kaikkensa ....... että kokee viimeisinä vuosinaan hirvittäviä tunnontuskia siitä, että omat lapsensa ovat jääneet monessa kohden Jumalan valtakunnantyön rinnalla toiseksi.

Ja taas tulee itkua...... :(

Jumalako olisi tämän miehen ja kaikki nämä ihmiset jättänyt saatanan käsiin??
Minä en usko Jumalan toimivan tällä tavalla, joka lupaa meille Sanassaan myöskin näin:

2 Tim. 2
10. Siitä syystä minä kärsin kaikki valittujen tähden, että hekin saavuttaisivat pelastuksen, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, ynnä iankaikkisen kirkkauden.
11. Varma on tämä sana; sillä: jos olemme kuolleet yhdessä hänen kanssaan,
saamme myös hänen kanssaan elää;
12. jos kärsimme yhdessä, saamme hänen kanssaan myös hallita; jos kiellämme
hänet, on hänkin kieltävä meidät;
13. jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä
kieltää hän ei saata.

Tämän verran sanon tästä asiasta ja olen surullinen, että niin monet ottavat puolensa Niilonkin kohdalla, vaikka kaikki saamansa tieto on vain ja ainoastaan toisen käden tietoa.

Muistattehan, että Saarnaaja-kirjakin on uskosta osattoman toimittajan; Mauri Saaren kirjoittama ja myöskin sekulaaripuolen kirjapainon tuottama/painama.

En sitä meinaa, että Niilo olisi ollut pyhimys ihmisenä, ei ollenkaan, eli hän oli sitä samaa raadollisuutta mitä mekin, mutta minä en uskalla sanoa, etteikö toimintansa olisi ollut Jumalasta.

Ja kun tiedän ne taistelut heidän elämässään, mistä tämä kaikki alkoi, eli se ei tosiaankaan alkanut Australiasta, voin vain todeta, että todella tyhjäksi ihminen on tyhjennettävä, että Jumala voi täyttää ja käyttää.

Itse en uskalla luvata, että kestäisin sen kaiken ja olisin vielä senkin jälkeen valmis antamaan kaikkeni Herralle.

Koetelkaa sanani ja jos siinä on jotain pitämisen arvoista, pitäkää se ja heittäkää pois kaikki se, mikä ei ole säilyttämisen arvoista.
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 05. Heinä 2014 14:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 05. Heinä 2014 14:33

Mainitsen vielä, että Jasmiinan viestiä en ollut nähnyt ennen kuin omani latasin, joten en kommentoi hänen tekstiinsä, vaikka siltä saattaa näyttää.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 05. Heinä 2014 14:46

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 07. Heinä 2014 11:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja paa » 05. Heinä 2014 15:03

En minäkään kenenkään puolelle asetu, kunhan tutkin, mietin ja kyselen.

Hyvä kommentti Aamu-usvalta tuo, että miksi kaatumista ei voida jättää Jumalan ja ihmisen väliseksi. Että miksi pitää olla show-meininkiä. Tarkoitan yleisesti, en pelkästään Yli-Vainiota.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 05. Heinä 2014 15:41

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 07. Heinä 2014 11:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Heinä 2014 16:31

Raamatussa Jeesus ja apostolitkaan eivät opeta, mitään sellaisesta, että ihmiset tulee asettaa rukousjonoihin ja sitten ihmisten tulisi kaatua omalla vuorollaan taaksepäin kiinniottajien käsivarsille. Ja, että se taaksepäin kaatuminen olisi sitten merkki Jumalan kosketuksesta ja siunauksesta. Eli en usko, että asia olisi näin kun Raamattu ei kerro mitään sellaisesta toiminnasta, että se olisi Jumalan tahto toimia tuolla tavoin.

Minusta Niilo(kin) eksyi tuossa kohdin vääränlaiseen toimintaan ja se on todella ikävä asia se.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Siivetön » 05. Heinä 2014 19:23

Mutta mitä mieltä olet Pekka tästä mitä kirjoitin tuolla edellä?

Siivetön kirjoitti:Jos ihmisiä, jotka ovat koko elämänsä ja kaikkensa antaneet Jumalan käsiin, kokoontuu Jeesuksen nimessä tuhatmäärin yhteen Jumalalta apua pyytäen ja anoen, niin Jumalako antaisi ilta toisensa jälkeen saatanan riehua ja ripotella heitä miten tahtoo, vaikka on luvannut Sanassaan, että missä kaksi tahi kolme on koolla Hänen nimessään, siellä HÄN on heidän keskellään, tai kyseiset ihmiset ovat menneet rukoillen Hänen nimessään kohtaamaan Häntä, pyytäneet saada täyttyä Pyhällä Hengellä ja tulella, ym. ym. niin Jumalako vastaisi heidän rukouksiinsa antamalla heille käärmeen tai skorppionin?
Siivetön

ViestiKirjoittaja Juha » 05. Heinä 2014 19:24

Miksi siinä pitää kenenkään ottaa kiinni? Jos Jumala siunaa, niin tarvitseeko Jumala siinä ihmisen apua? Onko Jumala kykynemätön huolehtimaan siitä ettei uskova loukkaannu? Miksi siis parannellaan Jumalan tekoja, jos tuo ilmiö olisi Jumalasta? Vai onko kyse epäuskosta kun pelätään että Jumala muka sallisi sen että ihminen loukkaantuu?

Kaatuiluissa tapahtunutta:

Mrs. Ella Peppard died as a result of someone falling on her who had been slain in the spirit.

The ushers quickly pulled her off the stage and sat her in a pew where she cried out in pain for 20 minutes. . .

Eli suomeksi: Rouva Ella Peppard kuoli kun joku "Hengen" voimasta kaatunut kaatui hänen päällensä... Järjestysmiehet vetivät hänet nopeasti pois lavalta ja istuttivat kirkonpenkille missä hän itki kivusta 20 minuuttia...

Tuo tapaus löytyy täältä: https://www.ovrlnd.com/FalseDoctrine/sl ... pirit.html

Ja kaatuiluista hyvä kirjoitus täällä: https://www.kristitynfoorumi.fi/kaataa.htm

Uskon, että Niilo on vilpittömästi matkassa ollut, mutta jokainen voi mennä jossain harhaan. En tiedä mitä hänelle Australiassa tapahtui, mutta jotain mikä ei ollut hyvää.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Heinä 2014 21:01

Siivetön kirjoitti:Mutta mitä mieltä olet Pekka tästä mitä kirjoitin tuolla edellä?

Siivetön kirjoitti:Jos ihmisiä, jotka ovat koko elämänsä ja kaikkensa antaneet Jumalan käsiin, kokoontuu Jeesuksen nimessä tuhatmäärin yhteen Jumalalta apua pyytäen ja anoen, niin Jumalako antaisi ilta toisensa jälkeen saatanan riehua ja ripotella heitä miten tahtoo, vaikka on luvannut Sanassaan, että missä kaksi tahi kolme on koolla Hänen nimessään, siellä HÄN on heidän keskellään, tai kyseiset ihmiset ovat menneet rukoillen Hänen nimessään kohtaamaan Häntä, pyytäneet saada täyttyä Pyhällä Hengellä ja tulella, ym. ym. niin Jumalako vastaisi heidän rukouksiinsa antamalla heille käärmeen tai skorppionin?

Kiitos, Siivetön, kirjoituksestasi.

Otin tuolla edellisellä kirjoituksellani tässä ketjussa kantaa lähinnä tuohon epäraamatulliseen ilmiöön jossa siis, kuten hyvin tiedämme, ihmisiä pyydetään asettumaan rukousjonoon ja sen jälkeen he tietävät menevänsä kaadettaviksi/kaatumaan taaksepäin kukin omalla vuorollaan ja he tietävät, että kun he kaatuvat omalla vuorollaan taaksepäin niin heidän takanaan on kiinniottajat joidenka kiinniottajien käsivarsille kaadettava/kaatuva ihminen saa turvallisesti kaatua ilman, että voisi siinä tilanteessa loukkaantua.

Eli en siis ottanut tuossa kirjoituksessani mitään kantaa muuhun Niilon toimintaan mitä hänen johtamissaan joukkokokoontumisissa tapahtui. Kirjoitin siis ainoastaan, että Niilo oli tuolta osin (minkä tuossa yllä selostin) eksynyt pois Raamatun totuudesta.

Kyllä minä haluan uskoa, että noissa massatapahtumissa tapahtui ja oli myös paljon hyvää ja Jumalan siunaamaa toimintaa, kuten saarnat jne. mutta en nyt ainakaan tässä kirjoituksessani ota sen kummempaa kantaa juuri muuhun kuin tuohon minkä yllä kirjoitin.

Jumalan siunausta sinulle.

Lisäys:

Suhtaudun kaikkiin kristillisiin massatapahtumiin erittäin suurella varovaisuudella koska yleensä niissä on mukana suurella todennäköisyydellä myös kaikenlaista väärää ja eksytystä jne.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu