Siivetön kirjoitti:Samoin koen tuon liittyvän juurikin ristin häpeään ja kun ajattelemme sitä matkaa, minkä Jeesus kulkia ristiään kantaen ja mitä siihen liittyi, se mielestäni antaa kuvaa siitä, mitä ristin tie on meidän itse kunkin kohdalla ja mitä kyseiset Raam.kohdat tarkoittavat.
En kykene murtumatta edes ajattelemaan Jeesuksen matkaa kohden Golgataa ristiään kantaen ja kaikki vain siksi, että meillä olisi pääsy Isän luokse.
Omasta itsestäni voin sanoa, että olen ollut kovin huono ristin kantaja.
Kun minua on lyöty ja syljette, on lihani päässyt kuiskaamaan, että odotahan vain, kun omalle kohdallesi.... tai käteni on jopa noussut ja puristunut nyrkkiin..... ja puhunut omaa karua kieltään ainakin kuvainnollisesti.....yms.
Mutta että olla vaiti kuin karitsa keritsijänsä edessä, eikä suutaankaan avata..... vaan kaantaa häväistystä harteillaan ja jopa syyttömänä..... NIIN.....kovin heikkoa se taitaa olla tämä meidän ristin kantamisemme ja tämänkö jälkeen vielä voisimme kuvitella, ettemme tarvitsisi paaaaaaljon paljon Jumalan armoa senkin jälkeen, kun olemme jo omakseen tulleet ja suuri sukulunastajamme on meidät lapsikseen ottanut?
Minä ainakin tarvitsen, vaikka tahto minullakin on seurata Jeesusta Hänen esimerkkiään noudattaen.
vaisuliini kirjoitti:*
Voisiko joku tarkentaa mitä pari kohtaa tarkoittaa ja miten uskonelämän käytännössä tapahtuu? Voiko synti olla syynä niissä asioissa?
Matt. 10:38 Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, ei ole minulle kelvollinen.
Luuk. 14:27 Ja joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, ei voi olla minun opetuslapseni. RK
Aamu-Usva kirjoitti:Tähän aiheeseen liittyen tulee vielä yksi tärkeä Raamatun paikka mieleen: "Miksi ette ennemmin salli tehdä vääryyttä itsellenne? Miksi ette ennemmin anna riistää omaanne (1.Kor.6:7)?"
Siivetön kirjoitti:Tarkoitatko Vaisuliini sitä, että nöyryys on se risti, mitä meidän tulee kantaa?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa