Voiko uskova elää synnittömästi?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Heinä 2014 14:00

Siivetön kirjoitti:Jopa pelottavalta, sillä tuskin meistä monikaan uskaltaa ottaa Jeesuksen paikka ja asettaa Hänen sanansa oman itsemme takuumieheksi. En minä ainakaan.

Minusta jopa niin pelottavaa ja vaarallista, etten halua tuohon tämän enempää sotkeutua, muuta kuin rukoilla, että Herra anna hänelle anteeksi, sillä hän ei ehkä ymmärrä ja tiedä, mitä tekee.

En ole ottanut Hänen paikkaansa, sinä väität tai koet niin.

Tiedän kehen ja ketä uskon, ei minun tarvitse epäillä Hyvän Paimenen ääntä.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Siivetön » 01. Heinä 2014 14:08

lonelyrider kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:Jopa pelottavalta, sillä tuskin meistä monikaan uskaltaa ottaa Jeesuksen paikka ja asettaa Hänen sanansa oman itsemme takuumieheksi. En minä ainakaan.

Minusta jopa niin pelottavaa ja vaarallista, etten halua tuohon tämän enempää sotkeutua, muuta kuin rukoilla, että Herra anna hänelle anteeksi, sillä hän ei ehkä ymmärrä ja tiedä, mitä tekee.

Kyllä Sinä käytit Hänen sanojaan oman inhimillisen itsesi vakuudeksi.

Puhuit minästäsi, eli itsestäsi ja toistit itsesi vakuudeksi Jeesuksen sanat itsestään.

Mutta kuten jo sanoin, en halua jatkaa, sillä en halua että provosoisin Sinua enempää moiseen.
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 01. Heinä 2014 14:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Heinä 2014 14:08

Kun esim. Jasmiini sinä kirjoitat uskomuksiasi siitä tuoden jakeita eri kohdista raamattua, millä tavoin se eroaa tästä?

Se eroaa ainoastaan sillä, että sinä tuot ihmisjärjen mukaisia päätelmiä.

Olen kertonut sen, minkä Poika tekee, kuten Sanassaan on luvannut. En ole siitä ottanut mitään kunniaa itselleni.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Heinä 2014 14:15

Siivetön kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:

Kyllä Sinä käytit Hänen sanojaan oman inhimillisen itsesi vakuudeksi.

Puhuit minästäsi, eli itsestäsi ja toistit itsesi vakuudeksi Jeesuksen sanat itsestään.

Mutta kuten jo sanoin, en halua jatkaa, sillä en halua provosoida Sinua enempää moiseen.

Olen koko ajan sanonut, että tulee uskoa Pojan Sanaa, ei siksi mitä Hän minulle on tehnyt. Jokainen, joka uskoo Häneen, näkee sen, mikä johdattaa Hänen luokseen. En ole missään vaiheessa sanonut olevani Jeesus, en ole.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Heinä 2014 14:20

Tottakai se minkä Hän Sanassaan on luvannut, on todeksi tullut elämässäni. Mutta, jos sinä uskot Pojan tuomaa Sanaa(luet siis sieltä raamatusta ja uskot kaiken todeksi), näet silloin, että sen mitä olen sanonut, en ole tuonut sitä "omissa nimissäni", vaan Hän on kaiken tehnyt osakseni, koska tällöin näet, että Hän on tehnyt saman sinun osaksesi.

En minä nimittäin itseeni ole käskenyt uskomaan, en mitään teorioita ole luonut, vain "käskenyt" uskomaan Sanaa, joka on Jeesus Kristus.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 01. Heinä 2014 14:37

Rakas lonelyrider ....Mikä on sinussa aiheuttanut tuon kiivauden ja poltteen ,joka ei laannu..Huoli jostain ihmisestä ?? Elämän ongelmat ?? Minulla ei ole tietoa ,mutta jos sanoisin ja kysyisin ,että jotai tapahtui reilu kk saattaa olla lähemmäs 2 niin sinuun iski jokin joka on tuntunut tekevän sinusta erilaisen kuin se lonelyrider joka me täällä on tunnettu ...sellainen cool tyyppi joka on rennosti kertonut asioita ja hyvin.
Tämä ei siis ollut loukkaukseksi tarkoitettu vaan ihan rakentavalle pohjalle tarkoitettuna.

Mitä minuun tulee niin joskus välillä tulee niitä huonoja päiviä ,että kaikki tuntuu menevän metsään ja sitärataa ja silloin ei ole mikään ihme vaikka kahvikin läikkyy juodessa leualle ja rinnuksille ja kun lähtee ottamaan paperia nii ekaks potkaisee varpaansa pöydänjalkaa ja sitten se päivä alkaa ollakki jo täys .Silloin huomaan ,että en esim kirjoita mitään ku tiedän ,että ei sieltä sormista mitään järkevää tule ku se stressitaso on karannu käsistä .Siis näin yleisesti kaikille ..kannattaa istahtaa jakkaralle välillä ja vetää henkeä ja rauhoittua ja tehdä vaikka jotain sellaista joka saa stressin poistumaan ja ottaa vaikka päiväunet tai pidemmät yöunet jos mahdollista .Siis tämä kaikella Rakkaudella kerrottuna .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Heinä 2014 15:04

Tänään tajusin yhdistää nuoralla(kävelijä).. turvaverkko.Sanat jotka on vilahdellu muistaakseni tässä ketjussa.Onko se joku tämän päivän "trendiusko(nto)"? Kuka pysyy kauiten :) Mä taidan pysytellä vaan täällä maankamaralla :P
systeri

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 01. Heinä 2014 15:26

systeri kirjoitti:Tänään tajusin yhdistää nuoralla(kävelijä).. turvaverkko.Sanat jotka on vilahdellu muistaakseni tässä ketjussa.Onko se joku tämän päivän "trendiusko(nto)"? Kuka pysyy kauiten :) Mä taidan pysytellä vaan täällä maankamaralla :P

Se onkin turvallisin tie !
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Siivetön » 01. Heinä 2014 15:39

Mutta eikö ole valtava ylistyksen ja kiitoksen aihe sekin, että on Jumalan armosta päässyt Jumalan lasten vapauteen, eikä tarvitse enää kulkea kuin nuorallakävelijä, peljäten ja vapisten.

Armon oikeanlainen käsittäminen ja ymmärtäminenkin saattaa olla vaikeaa, varsinkin meille suomalaisille, jotka olemme kasvaneet tulemaan omillamme toimeen.

Ja toinen äärilaita on sitten ne, jotka vetävät armovaatteen kaiken saastan päälle.

Kunpa Jumala antaisi silmävoidetta nähdä aina oikean tien, sillä niin helposti meistä voi kuka tahansa livetä väärälle polulle ja se ensimmäinen askel on yleensä hyvin huomaamaton, mutta se jo kääntää katseemme pois Kristuksesta.
Siivetön

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Heinä 2014 15:57

Mr Kerimäki kirjoitti:Rakas lonelyrider ....Mikä on sinussa aiheuttanut tuon kiivauden ja poltteen ,joka ei laannu..Huoli jostain ihmisestä ?? Elämän ongelmat ?? Minulla ei ole tietoa ,mutta jos sanoisin ja kysyisin ,että jotai tapahtui reilu kk saattaa olla lähemmäs 2 niin sinuun iski jokin joka on tuntunut tekevän sinusta erilaisen kuin se lonelyrider joka me täällä on tunnettu ...sellainen cool tyyppi joka on rennosti kertonut asioita ja hyvin.
Tämä ei siis ollut loukkaukseksi tarkoitettu vaan ihan rakentavalle pohjalle tarkoitettuna.

Mitä minuun tulee niin joskus välillä tulee niitä huonoja päiviä ,että kaikki tuntuu menevän metsään ja sitärataa ja silloin ei ole mikään ihme vaikka kahvikin läikkyy juodessa leualle ja rinnuksille ja kun lähtee ottamaan paperia nii ekaks potkaisee varpaansa pöydänjalkaa ja sitten se päivä alkaa ollakki jo täys .Silloin huomaan ,että en esim kirjoita mitään ku tiedän ,että ei sieltä sormista mitään järkevää tule ku se stressitaso on karannu käsistä .Siis näin yleisesti kaikille ..kannattaa istahtaa jakkaralle välillä ja vetää henkeä ja rauhoittua ja tehdä vaikka jotain sellaista joka saa stressin poistumaan ja ottaa vaikka päiväunet tai pidemmät yöunet jos mahdollista .Siis tämä kaikella Rakkaudella kerrottuna .

Kiitos mr kerimäki huolenpidosta. Päivät ovat olleet hyviä, Jumalan huomassa. Viime yönä heräsin aamuyöstä mm. ihmettelemään Jumalan ihmeellistä luomistyötä, aamuaurinko paistoi ulkona kauniisti, oli ihana levätä siinä ja katsella. Taisin jotain kirjoittaa palstallekin siinä samalla. Hyvin silti nukutuksi olen saanut, sekin on Jumalan hyvässä huomassa ollut.

Kyllä tässä on ollut ihmettelemistä Jumalan suurten töiden edessä, on saanut kokea ihmeellistä huolenpitoa ja turvaa.

Nykyään todella tunnen, että olo on rento ja rauhallinen, toisin oli ennen, mutta onneksi se on taakse jäänyttä, Elän elämää tässä ja nyt hetkessä.

Nuorallakävelyä tämä ei ole, koen kyllä, että olen Kristuskalliolla todella turvallisella pohjalla.

Täällä on tänäänkin ihana kesäpäivä, että piti käydä äskettäin grillailemassa, puutarhakeinussa istuskelemassa. Huonoja päiviä ei ole, koska Jumalan huomassa, kaikki päivät ovat hyviä, Hän on hyvä Isä, ei Hän huonoja päiviä anna, ihminen itse voi tehdä päivistään huonoja, jos niitä sellaisia on.
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu