En tiedä saiko tästä kukaan selvää mitä ajan takaa?
Hansu kirjoitti:Opetuksessa, että uskovina olisimme synnittömiä on yksi ongelma, jos asia todellisuudessa olisi näin, että voisimme elää täällä maailmanajassa synnittöminä, voisimme esim. huoletta varastaa ja todeta, "koska olemme synnittömiä voimme tehdä lähes mitä vaan" ja synnittömyys säilyisi meissä. Niinkuin tiedämme, Jeesus ei kumonnut kymmentä käskyä. Jos uudesti syntyneinä uskovina olisimme synnittömiä niin Jeesus olisi kumonnut käskyt, eikä Hän olisi kehoittanut noudattamaan niitä.
En tiedä saiko tästä kukaan selvää mitä ajan takaa?
hrmn2 kirjoitti:Siivetön kirjoitti:Juu, outo veto oli Hermanilta ja tuli väkisinkin tunnelma, että eikö osannut vastata kysymyksiin ja siksi pakeni?
Olen tässä pitkässä viestiketjussa vastannut jokaiseen minulle esitettyyn kysymykseen (ainakin koittanut, niitä oli jossain vaiheessa niin paljon että on joku saattanut mennä ohikin). Pariin päivään ei mitään uusia kysymyksiä enää tullut, joten en ymmärrä mihin kysymyksiin olen mielestäsi jättänyt vastaamatta. Kehoitan jättämään tuollaiset mutuilut sikseen, ettei syyllisty väärän todistuksen antamiseen.
hrmn2 kirjoitti:Toni, miksi sinua niin kovin kiinnostaa se mitä minä teen? Tarkoitushan tässä ei ole keskustella minusta, vaan siitä mitä Raamattu tästä aiheesta opettaa, eikä siihen vaikuta millään tavalla mitä minä teen tai olen tekemättä.
hrmn2 kirjoitti:Mikko Murpatti kirjoitti:Mitenkäs Herman koet semmoisen asian, että kasvaako uskova kohti Jumalan kuvan kaltaisuutta?
Ja kun/jos tätä kasvua tulee niin auttaako se uskovaa taistelemaan ja vastustamaan syntejä entistä paremmin niin että pikkuhiljaa kun pyhitystä ja kasvua kohti Jumalankuvan kaltaisuutta tapahtuu niin samalla se auttaa taistelemaan synnin kiusauksia vastaan, ja näin uskova lankeaa harvemmin?
Kyllä uskovan on tarkoitus alati muuttua Jumalan kaltaiseksi. Se tapahtuu tavalla josta kerrotaan tässä:
... te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan. (Kol.3:9-10)
Lihavoitu kohta tarkoittaa, että kun saamme enemmän tietoa Jumalasta ja Hänen tahdostaan, uudistumme ja muutumme sen tiedon saannin kautta enemmän Jumalan kuvan kaltaiseksi. Tietysti pelkkä tiedon saaminen ei hyödytä, jos emme myös ole kuuliaisia, eli Raamatun sanoin "ei vaan sanan kuulijoita vaan myös sen tekijöitä". Kun alamme elämään sen tiedon mukaan mitä me Jumalasta saamme, niin muutumme Hänen kaltaisekseen. Eikö ole selkeää
Samasta asiasta puhutaan Tiituksen jakeissa 2:11-12, jonka KJV kääntää näin (alkutekstille uskollisemmin):
For the grace of God that bringeth salvation hath appeared to all men,
Teaching us that, denying ungodliness and worldly lusts, we should live soberly, righteously, and godly, in this present world (Tiit 2:11-12)
Lihavoitu kohta on suomalaisissa käännetty "kasvattaa meitä...", mutta alkukielen sana joka on käännetty "kasvattaa" tarkoittaa enemmänkin opettamista ja kurittamista. Eli Jumala antaa meille opetusta, jonka kautta voimme hyljätä jumalattomuuden ja maailmalliset himot, ja elää raittiisti, oikeamielisesti ja jumalisesti.
Raamattu missään opeta, että olemme uskoontulon alussa huonoja vastustamaan syntiä, ja kasvamme siinä paremmaksi. Alussa meillä ei vielä vain ole niin paljon tietoa Jumalasta ja Hänen tahdostaan, mutta sitä mukaa kun saamme tietoa ja elämme saamaamme tietoa totellen, kasvamme ja saamme yhä enemmän tietoa ja muutumme alati enemmän Jumalan kaltaiseksi.
lonelyrider kirjoitti:Ja kun puhutaan synnittömyydestä, niin käsite monilla ontuu, eikä nähdä kokonaisuutta. Tietenkin, jotta voi saada Vapautuksen, tulee olla jotain josta vapautetaan. Ja kun on vapautettu, se on tehty täydellisesti, ei vajaasti.
Synnin orjuudesta on valmistettu tie ja poispääsy. Jeesuksen sovitustyö on täydellinen, ei vajaa, ihminen ei siis jää synninorjuuden alaisuuteen vapautuksen jälkeen, vaan saa alkaa elää vapauden lain mukaista elämää. Sen minkä Jeesus pesee puhtaaksi, on puhdas. Valkea vaate ei voi olla tahrainen. Jonka Jeesus vapauttaa, se on vapaa.
Mikko Murpatti kirjoitti:Herman mielestäni uskoo, että sen kuin pumppaat itsestäsi uskoa ja otat sen! Uskot vaan, niin se on sitten siinä BADA-BING! Pumppaa pumppaa, ota riski!
Minä uskon että emme voi ottaa mitään ellei taivaasta meille sitä ensin anneta. Me emme voi itsestämme pumnpata uskoa ja luottamusta vaan me kasvamme Jumalan armosta ja aikataululla kaikkeen.
Joh. 3:27
Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
Siivetön kirjoitti:Enhän ole todistanut mitään Sinusta, vaan kerroin vain itsestäni, minkälaisen tunnelman/vaikutelman tekosi sai minussa aikaan, joten käviköhän nyt niin, että mistä toista tuomitset, siihen itsesi syypääksi huomaat?![]()
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa