systeri kirjoitti:Onko nämä perättömiä...oonko saanut näin väärän kuvan,ei ihme sitten ettei avaudu??
Jos ei avaudu niin ei avaudu, mutta väärän todistuksen antaminen, on isompi juttu se.
systeri kirjoitti:Onko nämä perättömiä...oonko saanut näin väärän kuvan,ei ihme sitten ettei avaudu??
systeri kirjoitti:Missä annoin väärän todistuksen?? ..jos annoin väärän todistuksen niin pyydän anteeksi.Sille en voi mitään jos oot antanu tämmösen kuvan!
Jasmiini kirjoitti:Musta tuntuu ettei kukaan kuuntele.
Minä näin tästä foorumista unen helmi-maaliskuun vaihteessa.
Kerroin sen Jannelle joskus maaliskuun lopulla.
En nyt kerro kaikkea, mitä unessa oli, mutta näin unessa, että foorumille tuli hevosen kokoinen musta koira, joka oli nälkäinen ja sitä olisi pitänyt ruokkia.
Meinasin unessa ottaa koiran ja tutkia mikä se on mutta livisti ja joku päästi sen jostain ovesta ja sulki oven perästään kiinni.
Olen rukoillu, että Jumala kirkastaisi mikä se oli ja missä se täällä on ja oliko uni edes Jumalalta.
Nyt se on kirkastunut ja vahvistunut ja on minusta tullut selkeästi näkyviin.
Pois se ei ole täältä minun mielestä lähtenyt.
Minä olen ollut hädissäni sen takia, koska näen mitä se täällä tekee ja pelkään, että se syö täältä ihmisiä ja puree.
Sen tarkoitus on (niin luulisin) murentaa Raamatun arvovaltaa ja viedä pohjaa terveeltä opetukselta ja tehdä tyhjäksi sen hyvän, mitä Jeesus on saanut aikaan.
Tuommoiset ei tule tekemään hävitystä.
Olen ollut hädissäni myös siksi, että en tiedä tarkalleen,
miten tällaista vastaan taistellaan.
Pelkäsin uusia sääntöjä, koska minusta tuntui että sitä koiraa vain rajoitetaan mutta ei ajeta pois.
(omia juttujakin sitten söhläsin sekaan, anteeksi siitä)
Tiedän, että tällaiselta on suu tukittava tai vastustettava pahaa hyvällä, mutta en osaa enkä tiedä tarkasti,
miten kaikkien käytännön asioiden kanssa menetellään.
Minä en edes tiedä, saako ja pitääkö ja milloin pitää edes tällaisista asoista kertoa ja julkisesti vielä.
Pyyhkikää pois tämä, jos teen nyt väärin. Sitä paitsi tämä voi pelottaa jotakuta.
Kun en ole ihan varma edes, että oliko uni Jumalalta.
Minä hätäännyn ja pelkään välillä. Kanniskelen kuormia yksikseni tietämättä aina, mitä pitää tehdä.
Joel.A kirjoitti:Hrmn, olisiko millään mahdollista saada sinulta ihan selvä opetus tästä aiheesta, joko julkisesti tai sitten yksityisviestillä? En tahdo millään päästä perille siitä, mitenkä todella ajattelet asiasta.

Olen koittanut monin eri tavoin selittää, miten Raamattu opettaa Jumalan antavan meille armostansa, ansaitsemattomana lahjana, kaiken voiman mitä Hänen seuraamisessa tarvitaan. Meiltä itseltämme ei vaadita mitään, ei edes yrittämistä. Synnistä vapautuminen on meille käsittämätön etuoikeus ja lahja valita elää vapaana synnistä, ja siihen meille on avattu mahdollisuus Jeesuksen täytetyn työn kautta. Meidän itsemme tulee ainoastaan tehdä valinta, kaikki muu voima ja kyvykkyys tulee Jumalalta. Valinnan tekeminen elämän ja kuoleman välillä tuskin on kenellekään liian raskas taakka.
Turvaamalla Jumalaan voitamme aina![]()
Uskova voi langeta syntiin vain, jos hän ei valvo eikä vastusta kiusauksia Hengen voimassa.
Eli joka hetki kun kiusaus tulee, Jumala on jo edeltä valmistanut siitä pääsyn, niin että joka hetki voimme paeta kiusauksia ja elää vapaana synnin vallasta. Mutta elääkseen tällaista elämää, täytyy ymmärtää synnin ja armon olemus vähän syvemmin ja laajemmin kuin vain yksittäisten tekojen tasolla.
Uskova voi tehdä syntiä ainoastaan astumalla ulos armon talosta.
Synti on rikkomus Jumalaa kohtaan. Siksi yksikin pieni synti riittää, se erottaa ihmisen Jumalasta ihan samalla tavalla kuin monet suuret synnit. Siksi kun Jumala osoittaa ihmiselle hänen syntinsä, vaikka se olisikin vain yksi pieni synti, voi sen kokea kauhistuttavalla tavalla, sillä sen myötä ihminen ansaitsee helvetin tulen iankaikkisesti.
Minä voin tässä avoimesti tunnustaa, etten ole elänyt tekemättä syntiä, vaan olen joka päivä tehnyt syntiä.
Jeesus osti synnin orjat vapaaksi verellänsä, niin että ne jotka uskovat Häneen ovat nyt Hänen omaisuuttaan eivätkä enää ole synnin orjia. Tietysti se vaatii kuuliaisuutta uudelle omistajalle, Jeesukselle, sillä muutoin olemme taas synnin orjia. Mutta siis tässä lyhyesti kerrottuna raamatullinen perusta ajatukselle. Ja vaikka en itse ole sitä elämää elänyt (viime aikoina, aiemmin on kyllä ollut sellaisiakin jaksoja), niin en aio tehdä omasta vaelluksestani uskonelämän standardia, vaan pitäydyn ennemmin uskossa Jumalan Sanaan.
Sitähän tässä koko ajan olen koittanut sanoa, että minä pystyn siihen (elämään synnittömästi) ja apostolit ja kuka tahansa pystyy siihen.
Ainakin itse tiedän joka ikinen kerta kun lankean, että olisin voinut olla myös lankeamatta. Joka ikinen kerta.
Mutta totuus on, että jos teen syntiä, teen sitä koska valitsen tehdä sitä, vaikka joka tilanteessa olisin kyennyt valitsemaan myös toisin.
Olen itse monesti ollut sellaisessa suossa. Ja sen kautta olen tullut ymmärtämään sen mistä aiemmin kirjoitin, että se johtuu siitä että itse asiassa rakastan sitä syntiä ja tahdon tehdä sitä. Enhän minä muuten sitä tekisi. En esimerkiksi ole koskaan hakannut päätäni seinään toistuvasti. Mutta silti olen tehnyt toistuvasti syntiä, vaikka olen tiennyt sen olevan vielä vahingollisempaa. Se johtuu siitä, että olen rakastanut synnin tekemistä. Vasta kun olen kohdannut ja tunnustanut tämän, olen päässyt sellaiselle paikalle, jossa en enää yritä olla tekemättä näitä syntejä. Se on sellainen ihmeellinen levon ja rauhan paikka, jota sanotaan ristin juureksi. Siinä vaan totean, että Herra sinä tiedät että rakastan näitä syntejäni, enkä edes tahtoisi niistä luopua. Ja tunnustanut samalla myös synniksi sen, että olen esittänyt ikäänkuin olisin tahtonut luopua niistä. Tämä on todellista lihan kuolemista. Ennen sitä on kaikki taisteleminen oikeastaan vain lihallista rimpuilua. Mutta kun kohtaa ja tunnustaa totuuden omasta itsestään syvimpään ja salatuimpaan saakka, niin olen ainakin itse kokenut kuinka ihmeellisesti Jumalan siinä hetkessä kohtaa. Ja siitä kun lähtee eteenpäin, huomaa että sitä on tapahtunut ihmeellistä muutosta. On kuin synti olisi paljastettu kaikesta koreudestaan, niin että siihen ei enää koe samanlaista vetoa. Sama synti josta aiemmin nautti niin paljon, ettei sitä monesti pystynyt vastustamaan, tuntuu yhtäkkiä vähemmän houkuttelevalta kuin pään hakkaaminen seinään. Totuus on tehnyt meidät vapaaksi.
Jos olemme saaneet osaksemme tuon armon, meidän ei todellakaan kannata pelata elämän suurinta uhkapeliä tekemällä uudestaan syntiä! Ihmiset voivat katsoa sormien lävitse syntejämme, koska he eivät itse halua valvoa niin vakavasti eivätkä he sen myötä voi opettaa muitakaan tekemään niin, mutta Jumala ei kuuntele verukkeita. Hän on maksanut kuolemallaan koko syntivelkasi kärsimällä puolestasi tuskallisen rangaistuksen, ja Hän ilmoittaa sinulle mitä sinun on nyt tehtävä. Jos suhtaudut siihen välinpitämättömästi, poljet jalkoihisi Hänen Poikansa kallisarvoisen veren. Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää (Gal.6:7)
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa