Jasmiini kirjoitti:Musta tuntuu ettei kukaan kuuntele.
Minä näin tästä foorumista unen helmi-maaliskuun vaihteessa.
Kerroin sen Jannelle joskus maaliskuun lopulla.
En nyt kerro kaikkea, mitä unessa oli, mutta näin unessa, että foorumille tuli hevosen kokoinen musta koira, joka oli nälkäinen ja sitä olisi pitänyt ruokkia.
Meinasin unessa ottaa koiran ja tutkia mikä se on mutta livisti ja joku päästi sen jostain ovesta ja sulki oven perästään kiinni.
Olen rukoillu, että Jumala kirkastaisi mikä se oli ja missä se täällä on ja oliko uni edes Jumalalta.
Nyt se on kirkastunut ja vahvistunut ja on minusta tullut selkeästi näkyviin.
Pois se ei ole täältä minun mielestä lähtenyt.
Minä olen ollut hädissäni sen takia, koska näen mitä se täällä tekee ja pelkään, että se syö täältä ihmisiä ja puree.
Sen tarkoitus on (niin luulisin) murentaa Raamatun arvovaltaa ja viedä pohjaa terveeltä opetukselta ja tehdä tyhjäksi sen hyvän, mitä Jeesus on saanut aikaan.
Tuommoiset ei tule tekemään hävitystä.
Olen ollut hädissäni myös siksi, että en tiedä tarkalleen,
miten tällaista vastaan taistellaan.
Pelkäsin uusia sääntöjä, koska minusta tuntui että sitä koiraa vain rajoitetaan mutta ei ajeta pois.
(omia juttujakin sitten söhläsin sekaan, anteeksi siitä)
Tiedän, että tällaiselta on suu tukittava tai vastustettava pahaa hyvällä, mutta en osaa enkä tiedä tarkasti,
miten kaikkien käytännön asioiden kanssa menetellään.
Minä en edes tiedä, saako ja pitääkö ja milloin pitää edes tällaisista asoista kertoa ja julkisesti vielä.
Pyyhkikää pois tämä, jos teen nyt väärin. Sitä paitsi tämä voi pelottaa jotakuta.
Kun en ole ihan varma edes, että oliko uni Jumalalta.
Minä hätäännyn ja pelkään välillä. Kanniskelen kuormia yksikseni tietämättä aina, mitä pitää tehdä.
systeri kirjoitti:Herman kirjoitti: Ja vaikka en itse ole sitä elämää elänyt (viime aikoina, aiemmin on kyllä ollut sellaisiakin jaksoja), niin en aio tehdä omasta vaelluksestani uskonelämän standardia, vaan pitäydyn ennemmin uskossa Jumalan Sanaan.
Tarkoitiko täs että oli niitä synnittömiä jaksoja ja oliko se sitä Facebook aikaa kun sain susta sen kuvan että elät nyt synnitöntä elämää?
Jos,niin eikö täs eletty elämä todista että se ei onnistunutkaan vaikka Raamattukin sen todistais.
PetriFB kirjoitti:Minä en käytä sanaa pakotettu tekemään syntiä, vaan langeta tekemään syntiä.
hrmn:Mulle ei avaudu kyllä yhtään tuo logiikka, että lankeaminen todistaisi sen puolesta ettei ole mahdollista elää lankeamatta. Ainakin itse tiedän joka ikinen kerta kun lankean, että olisin voinut olla myös lankeamatta. Joka ikinen kerta. Se ei siis todista, ettei ole mahdollista elää lankeamatta, vaan ennemmin päinvastoin.
Ja sinullekin systeri, sama jonka olen tässä keskustelussa kirjoittanut usealle keskustelijalle useaan kertaan, että kyse ei ole onnistumisesta. Tai saavuttamisesta, tavoittelemisesta, jne. Kyse on valitsemisesta. Jos teen synnin, valitsen tehdä sen. En minä voi saavuttaa sellaista tilaa, jossa en enää tee syntiä. Voin vain hetki kerrallaan valita joko tehdä syntiä, tai olla tekemättä sitä. Vähän alkaa jo väsyttää tämän saman asian toistaminen, mutta jostain syystä ette tunnu tätä käsittävän vaikka sen kuinka rautalangasta väännän.
hrmn kirjoitti:PetriFB kirjoitti:Minä en käytä sanaa pakotettu tekemään syntiä, vaan langeta tekemään syntiä.
Tarkoitat kuitenkin sitä, jos sanot ettei uskova voi olla lankeamatta syntiin. Sillä se tarkoittaa, että jossain vaiheessa taivallusta tulee eteen tilanne, jossa uskova ei voi olla lankeamatta. Eli on pakotettu tekemään syntiä.
systeri kirjoitti:hrmn:Mulle ei avaudu kyllä yhtään tuo logiikka, että lankeaminen todistaisi sen puolesta ettei ole mahdollista elää lankeamatta. Ainakin itse tiedän joka ikinen kerta kun lankean, että olisin voinut olla myös lankeamatta. Joka ikinen kerta. Se ei siis todista, ettei ole mahdollista elää lankeamatta, vaan ennemmin päinvastoin.
Ja sinullekin systeri, sama jonka olen tässä keskustelussa kirjoittanut usealle keskustelijalle useaan kertaan, että kyse ei ole onnistumisesta. Tai saavuttamisesta, tavoittelemisesta, jne. Kyse on valitsemisesta. Jos teen synnin, valitsen tehdä sen. En minä voi saavuttaa sellaista tilaa, jossa en enää tee syntiä. Voin vain hetki kerrallaan valita joko tehdä syntiä, tai olla tekemättä sitä. Vähän alkaa jo väsyttää tämän saman asian toistaminen, mutta jostain syystä ette tunnu tätä käsittävän vaikka sen kuinka rautalangasta väännän.
Mulle ei tahdo avautua rautalangasta väännetyt solmut sitten milläänmutta kyllä nyt jo hrmn sun jutut paremmin.Mutta niinku silloin kerran ei ja nyt taas lonelyriderin kans sama juttu.Kun kysytään pystytkö sinä elää niin kuin opetat niin esim.lonelyrider vastaa...ei puhuta nyt helistä vaan siitä mitä Jeesus teki ja kuitenkin hän tankkaa sitä että täytyy pystyä elää synnitöntä elämää.Sitten kun kysytään että no pystytkö, niin vastaukseksi tulee jotain ympäripyöreätä jossa ei oo päätä ei häntää.Tämä on todella väsyttävää.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa