Voiko uskova elää synnittömästi?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja hrmn » 29. Kesä 2014 20:03

pekka kirjoitti:
hrmn kirjoitti:
pekka kirjoitti:En pysty ymmärtämään oiekin kunnolla sinua Herman mitä oikeastaan loppujen lopuksi tarkoitat. Sanoit aikaisemmin, että et ole mielestäsi opettaja ja nyt kirjoitat noin kun lainauksessa on ("tehtäväkseni on annettu opettaa") eli oletkin ikään kuin voideltu opettaja. Hyvin ristiriitaisia ovat nuo sinun kommenttisi.

En ole missään vaiheessa sanonut, että en ole opettaja. Vaan sanoin, että en ollut täällä sanonut olevani opettaja, kun väitit minun niin sanoneen. Kehoitan lukemaan tarkemmin mitä toiset oikeastaan kirjoittavat.

Näin vastasit alunperin kun kysyin sinulta oletko mielestäsi opettaja, lainaus:

"En ole kovin paljon miettinyt asiaa, olen vaan tehnyt sitä mitä olen sydämelleni saanut. Muut saakoon arvioida mikä olen"

Mielestäni et sano tuossa olevasi opettaja niin kuin nyt sanot siis olevasi.

Ja sitten kirjoitit äsken, lainaus:

"en ollut täällä sanonut olevani opettaja"

Et ollutkaan mutta nyt siis sanot olevasi (ikään kuin) voideltu opettaja.

Tuossa oli muitakin sotkuja mutta en nyt viitsi niihin enää mennä.

Mutta lopputulema on siis, että olet mielestäsi Jumalan valitsema/voitelema opettaja? Vaikka aluksi vaikutti siltä että et ole mielestäsi sitä.

Siunausta sulle Herman.

Alunperin vastasin siihen, kun väitit minun sanoneeni olevani opettaja, enkä ollut sellaista sanonut. Pointtini kaikessa oli, että on turhaa miettiä mikä minä olen, kun tässä ei keskustella minusta vaan otsikon aiheesta.
hrmn

ViestiKirjoittaja hrmn » 29. Kesä 2014 20:06

Jasmiini kirjoitti:Minä sanoin tuosta opettamisesta, koska Herman sanoi, että siitä tuntuu, että sen opetuksia yritetään saada epäraamatulliseen valoon.

Minä vastasin, että ilmeisesti sanot olevasi opettaja, koska päättelin niin, koska se sanoi, että hänen opetuksensa.

Minäkin voin kertoa, mitä raamatussa sanotaan ja kaikki muutkin uskovat voi kertoa. Mutta en minäkään sano että minun opetukseni.
kai tästä ristiriitoja tulee ja ihmetystä.

Olet ehkä oikeassa, että jos toinen puhuu opetuksista, voi rivien välistä tulkita että hän on opettaja. Mutta sillä ei mielestäni ole kovin suurta merkitystä tässä kontekstissa, kun ainakin minulle tällaisten palstojen tarkoitus on vain vaihtaa ajatuksia asioista, eikä ole tarpeellista tai hyödyllistä katsoa henkilöön ja siihen mitä toiset ovat.
hrmn

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Kesä 2014 20:16

hrmn kirjoitti:"Alunperin vastasin siihen, kun väitit minun sanoneeni olevani opettaja, enkä ollut sellaista sanonut. Pointtini kaikessa oli, että on turhaa miettiä mikä minä olen, kun tässä ei keskustella minusta vaan otsikon aiheesta.

Herman, minusta tuo meidän keskustelu siitä oletko mielestäsi opettaja vai etkö ole ollut turhaa koska nythän selvisi, että olet Jumalan voitelema opettaja, siis omien sanojesi mukaan olen ainakin ymmärtänyt nyt näin, et ole ainakaan sitä kieltänytkään.

Mutta jos joku on Jumalan voitelema opettaja niin sitten tietysti voitaisiin kysyä miksi opetukset ovat hyvin sekavia jne. tärkeissä kohdin ?

Mitä Herman tähän itse osaisit vastata? Nyt ollaan sitten Herman otsikon aiheessa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja hrmn » 29. Kesä 2014 20:20

pekka kirjoitti:Herman, minusta tuo meidän keskustelu siitä oletko mielestäsi opettaja vai etkö ole ollut turhaa koska nythän selvisi, että olet Jumalan voitelema opettaja, siis omien sanojesi mukaan olen ainakin ymmärtänyt nyt näin, et ole ainakaan sitä kieltänytkään.

Mutta jos joku on Jumalan voitelema opettaja niin sitten tietysti voitaisiin kysyä miksi opetukset ovat hyvin sekavia jne. tärkeissä kohdin ?

Mitä Herman tähän itse osaisit vastata? Nyt ollaan sitten Herman otsikon aiheessa.

Olen myös saanut joiltain palautetta, että opetukseni on heidän mielestään hyvin selkeää ja ymmärrettävää. Mielipiteitä on monia, ja kaikille ei vaan avaudu samalla tavalla kuin toisille.

Vielä tuosta kysymyksestä olenko opettaja, mielestäni sen olisi voinut hoitaa yksityisviestillä, eikä sekoittaa henk.kohtaisia asioita tähän julkiseen keskusteluun joka koskee ihan eri aihetta.
hrmn

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 29. Kesä 2014 20:27

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 13:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Kesä 2014 20:32

hrmn kirjoitti:
pekka kirjoitti:Herman, minusta tuo meidän keskustelu siitä oletko mielestäsi opettaja vai etkö ole ollut turhaa koska nythän selvisi, että olet Jumalan voitelema opettaja, siis omien sanojesi mukaan olen ainakin ymmärtänyt nyt näin, et ole ainakaan sitä kieltänytkään.

Olen myös saanut joiltain palautetta, että opetukseni on heidän mielestään hyvin selkeää ja ymmärrettävää. Mielipiteitä on monia, ja kaikille ei vaan avaudu samalla tavalla kuin toisille.

Vielä tuosta kysymyksestä olenko opettaja, mielestäni sen olisi voinut hoitaa yksityisviestillä, eikä sekoittaa henk.kohtaisia asioita tähän julkiseen keskusteluun joka koskee ihan eri aihetta.

Joo, mutta mun mielestä se ei ollut niin salainen tai arkaluontoinen asia joka olisi pitänyt kysyä aivan välttämättä yksityisesti. Sen takia, että juuri sinä opetat (sinä siis itse käytät tuota opettaa-sanaa) julkisesti tosi paljon nyt foorumilla ja opetus on sekavaa (niin sanottuun synnittömyysoppiin liittyen) niin halusin kysyä julkisesti, oletko mielestäsi opettaja (Jumalan voitelema) vai etkö ole.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja hrmn » 29. Kesä 2014 20:35

pekka kirjoitti:Joo, mutta mun mielestä se ei ollut niin salainen tai arkaluontoinen asia joka olisi pitänyt kysyä aivan välttämättä yksityisesti. Sen takia, että juuri sinä opetat (sinä siis itse käytät tuota opettaa-sanaa) julkisesti tosi paljon nyt foorumilla ja opetus on sekavaa (niin sanottuun synnittömyysoppiin liittyen) niin halusin kysyä julkisesti, oletko mielestäsi opettaja vai etkö ole.

Ei siksi yksityisesti, että se olisi salaista tai arkaluontoista, vaan siksi että näitä keskusteluja saattaa lukea monet ihmiset jotka ovat kiinnostuneita keskustelun aiheesta, mutta ei välttämättä kirjoittajista henkilökohtaisesti. Ainakin minua ärsyttää jos keskusteluissa aletaan puhumaan toisistaan. Siksi olisi mielestäni parempi kysyä kaikki askarruttavat henkilökohtaiset asiat yksityisesti.
hrmn

ViestiKirjoittaja Masa » 29. Kesä 2014 20:40

pekka kirjoitti:Herman kirjoitti, lainaus:

"Alunperin vastasin siihen, kun väitit minun sanoneeni olevani opettaja, enkä ollut sellaista sanonut. Pointtini kaikessa oli, että on turhaa miettiä mikä minä olen, kun tässä ei keskustella minusta vaan otsikon aiheesta.

Herman, minusta tuo meidän keskustelu siitä oletko mielestäsi opettaja vai etkö ole ollut turhaa koska nythän selvisi, että olet Jumalan voitelema opettaja, siis omien sanojesi mukaan olen ainakin ymmärtänyt nyt näin, et ole ainakaan sitä kieltänytkään.

Pekka ihan yksinkertainen kysymys,

Luet Raamattua ja jonkin kohdanRaamatusta kyseinen kohta aukeaa sinulle täysin.
Tämän jälkeen kirjoitat tai kerrot sinulle avautuneen kohdan toiselle uskovalle tai uskoville.
Joten kysymys kuuluu oletko opettaja vai et? - Ja mitä teet jos tiedät saanesi asian Jumalalta tiedät asian olevan tosi.
Mutta vaikka saamasi on tosi, et kuitenkaan voi jakaa sitä koska et ole opettaja - tosin sanoen kirjoituksestasi saan sellaisen käsityksen ettei kukaan muu voi jakaa mitää ellei ole Jumalan voitelema opettaja.

Eikö tuollainen ajattelu olisi Raamatun vastaista?

Toinen seikka, Se että joku ei ymmärrä mitä toinen kirjoittaa ei tarkoita sitä että asia olisi epätosi.
Hyvin usein kun jollekulle avautuu Raamatusta jokin kohta ja se tuodaan esimerkiksi tänne foorumille, tahtoo tulla "hengellinen nokkapoikka" kun vastaanottaja ei kykene ymmärrätämään toisen tuomaa sanaa.

Onko sitten Herman opettaja tai minua ei kiinnosta, eikä se saa olla mikään argumentti sille ettei voi ottaa toiselta sanaa vastaan.
Jos suljemme korvamme ja silmämme sekä sydämemme kaikilta muilta kuin opettajilta, olemme juuri niitä jotka eroittelee ihmiset eli ihmisenpalvojia.
Opettajakin voi olla jollekulle palvontakohde eli epäjumala.
Viimeksi muokannut Masa päivämäärä 29. Kesä 2014 21:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Masa

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Kesä 2014 20:43

hrmn kirjoitti:
pekka kirjoitti:Joo, mutta mun mielestä se ei ollut niin salainen tai arkaluontoinen asia joka olisi pitänyt kysyä aivan välttämättä yksityisesti. Sen takia, että juuri sinä opetat (sinä siis itse käytät tuota opettaa-sanaa) julkisesti tosi paljon nyt foorumilla ja opetus on sekavaa (niin sanottuun synnittömyysoppiin liittyen) niin halusin kysyä julkisesti, oletko mielestäsi opettaja vai etkö ole.

Ei siksi yksityisesti, että se olisi salaista tai arkaluontoista, vaan siksi että näitä keskusteluja saattaa lukea monet ihmiset jotka ovat kiinnostuneita keskustelun aiheesta, mutta ei välttämättä kirjoittajista henkilökohtaisesti. Ainakin minua ärsyttää jos keskusteluissa aletaan puhumaan toisistaan. Siksi olisi mielestäni parempi kysyä kaikki askarruttavat henkilökohtaiset asiat yksityisesti.

Ok, Herman. Mutta tuota rajaa mikä on niin henkilökohtainen asia ettei sitä voi julkisesti käsitellä ei ole aina helppoa tietää.

Kuten nyt oletko mielestäsi opettaja vai etkö ole, minusta tuo ei vain vaikuttanut niin salaiselta/henkilökohtaiselta, että sen takia sen sitten sinulta kysyin ja sinä vastasit.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja hrmn » 29. Kesä 2014 20:49

pekka kirjoitti:Ok, Herman. Mutta tuota rajaa mikä on niin henkilökohtainen asia ettei sitä voi julkisesti käsitellä ei ole aina helppoa tietää.

Kuten nyt oletko mielestäsi opettaja vai etkö ole, minusta tuo ei vain vaikuttanut niin salaiselta/henkilökohtaiselta, että sen takia sen sitten sinulta kysyin ja sinä vastasit.

Pointtini ei ollut, etteikö henkilöön kohdistuvia asioita voisi käsitellä julkisesti, jos sille on tarve ja jos se sopii kaikille osapuolille. Vaan tarkoitin että sitä ei mielestäni tarvitse tehdä keskustelussa joka koskee jotain ihan muuta aihetta kuin kirjoittajia. Jos on ihan pakko käsitellä julkisesti johonkin kirjoittajaan kohdistuvaa asiaa, voi mielestäni siitä avata oman keskustelun. Mutta useimmiten varmaan yksityisviesti riittää.
hrmn

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu