PetriFB kirjoitti:Kuten sanoin niin perusteluni on Raamatun sana ja eletty elämä sitten todistaa sen sinulle mitä Raamattu opettaa, jos et muuten usko ja voi olla ettet sittenkään usko.
Tiedän jo sen, että kykenen tekemään syntiä. Eli en tarvitse siihen enempää todisteita. Mutta se, että kykenen tekemään syntiä, ei todista mitään puolesta tai vastaan siihen asiaan, onko mahdollista olla tekemättä syntiä.
PetriFB kirjoitti:Olen lukenut kirjoituksiasi ja olen sitä mieltä Raamatun sanan todistuksen valossa ettei uskova ihminen pysty valitsemaan tilaa olla ja elää ilman syntiä tässä ajassa.
Tiedän mitä mieltä olet, koska olet useaan otteeseen sen minulle kertonut. Mutta epäilen että et ole lukenut kirjoituksiani, koska sinulla on käsitys että yrittäisin saavuttaa jotain tilaa tai että siinä olisi mielestäni kyse kykenemisestä.
Petri, voitko vielä vastata tähän kysymykseeni jonka ohitit:
Petri ja Toni, olette perustelleet oppinne sillä, että koska ette tiedä ketään uskovaa joka eläisi jatkuvasti tekemättä syntiä, niin se ei ole mahdollista. Tarkoitatteko siis, että tilanteissa joissa nämä uskovat tekevät syntiä, heillä ei olisi mahdollisuutta olla tekemättä sitä? Sillä jos sanotte, ettei se ole mahdollista, niin sitähän se tarkoittaa. Voitteko kertoa sitten, mikä esimerkiksi on sellainen tilanne jossa uskova olisi pakotettu tekemään syntiä, ja miksi? Raamatulla perustellen tietysti.