hrmn kirjoitti:Petri ja Toni, olette perustelleet oppinne sillä, että koska ette tiedä ketään uskovaa joka eläisi jatkuvasti tekemättä syntiä, niin se ei ole mahdollista. Tarkoitatteko siis, että tilanteissa joissa nämä uskovat tekevät syntiä, heillä ei olisi mahdollisuutta olla tekemättä sitä? Sillä jos sanotte, ettei se ole mahdollista, niin sitähän se tarkoittaa. Voitteko kertoa sitten, mikä esimerkiksi on sellainen tilanne jossa uskova olisi pakotettu tekemään syntiä, ja miksi? Raamatulla perustellen tietysti.
Minä olen perustellut kantani Raamatun sanalla monien kohtien kera. Raamatun sana on tässä ratkaisevin tekijä, eikä se opeta eikä anna sellaista mahdollisuutta, että voisimme tulla täydelliseksi ja sellaiseen armon tilaan ettemme enää lankeaisi tekemään syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin.
Minun perusteluni ei siis ole sellainen, että tiedä ketään synnitöntä tai armon tilassa ilman syntiä olevaa uskovaa. Se tietenkin on totta, että sellaista uskovaa tiedä, mutta perustelut ja kantani lepää Jumalan sanan todistuksen varassa.
En koe tätä keskustelua mielekkäänä, sillä tässä keskustelussa ei anneta Raamatun sanan totuudelle auktoriteettia, vaan sen sijaan se pyritään tekemään tyhjäksi kaikenlaisilla verukkeilla. Elämä tulee kovalla kädellä opettamaan ettet kykene tulemaan sellaiseen armontilaan ettet enää tekisi syntiä. Nyt olisi paikka tehdä mielenmuutos ja korjata kurssia oikeaan suuntaan eikä hukata aikaa sellaiseen, mitä tässä ajassa et voi saavuttaa.