Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Kesä 2014 11:49

*
Joo Pekka. Tuli mieleen Eeva. Ennen hyvän- ja pahantiedon puun hedelmän syömistä ja maistamista Eeva oli autuaallisen tiedoton. Mutta maistettuaan heräsi ja sai tietää. Niin samalla tavalla minun silmät heräsivät ja sain tietää mitä en aiemmin tiennyt. En tiennyt olevani stressaantunut vaikka en kyllä kokenut yhtään olevani stressaantunut. Olo oli mahtavaa ja olin täysin rentoutunut, juuri se koukutti minut jo heti vaikka en humaltunut mitään. Vaarallista ja salakavalaa!!!

1Moos. 3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan."
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 27. Kesä 2014 12:55

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 16:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 27. Kesä 2014 14:13

Jasmiini kirjoitti:
Mr Kerimäki kirjoitti:Oma näkemykseni on ,että pitäis elää niin ,että kirkastais Herraa aina ,mitä tekeepi ,mutta jos lipsahtaa vaikka häissä ottamaan pari lasia ns liikaa niin ..ei siitä pidä kompastuskiveä itselle tehdä ja loppuelämää säkkipäällä kulkea .Mutta silti ajatuksena se hyvä kulkeminen .
Sillä raittiutta Raamatussa peräänkuulutetaan ja sellainen jatkuva päissään oleminen ei kuulu tietenkään kristitylle .VT puolella kyllä oli ainakin jollain miehellä prosentteja viinissä ku "uni tuli .Oma näkemys on kylläkin niin ,jotta kyllä siellä prosentteja on ollu viinissä ennenaikaan myös.Monesti se viini saattoi olla vatsalle parempaa kuin pilaantuneet vedet kun hygienia ei kenties ollut ennenaikaan kovin tuttu sana.

Samaa mieltä, mutta ei minun mielestä häissäkään saa uskova humaltua, kun ei se kuitenkaan ole Jeesuksen kirkastamista. Mutta kokemattomalle alkoholinkäyttäjälle voi sattua vahinko, kun ei tiedä, mikä määrä alkoholia humalluttaa. Onko sitten vastaukseksi ehdoton ei alkoholille, en tiedä, kun sitä Raamatussakin lääkkeeksi käytetään.

Paavali käski Timoteuksen käyttämään vähän viiniä vatsavaivoihinsa, joten lääkkeeksi sai ottaa, mutta ei humaltua tuossakaan sais.
Jossain ketjussa joku mietti tätä, olisko ollut systeri, joka kyseli, että auttaako viini ruuansulatukseen. Muistin tuossa, että ulkomaillahan
on tapana ottaa ennen ruokaa aperitiivi, joka on joku pieni alkoholinaukku. Ilmeisesti he uskovat, että se auttaa ruuansulatusta. Lieneekö sitten tilkka alkoholia aiheuttaa jonkun tilan elimistössä, että se alkaa polttaa alkoholia ja tekemään töitä tehokkaammin myös ruuansulatuksen kanssa, en tiedä. Jotain tällaista vois aavistella.

Johonkin kohtaan on osattava raja laittaa. Jotkut uskovat juovat saunasiidereitä tai kaljoja. Onko se oikein?

Uskoisin olevan kysymyksessä sen, että viinillä on bakteereja tappava ja puhdistava vaikutus, kuten etanolilla?

Ja kun luemme esim. tapaus samarialaisen Raamatusta, niin siinähän puhutaan siitä, miten ensiksi haava puhdistettiin viinillä, sen jälkeen voideltiin öljyllä ja sitten sidottiin ja nostettiin juhdan selkään ja vietiin majataloon.

Joka on ihana kuvas (tosin viestiketjuun kuulumaton) siitä, miten Jeesuksen veri puhdistaa, Pyhän Hengen öljy voitelee ja kun haava on sidottu, eli peitetty, on ne heitetty merten syyvyyksiin, eikä niitä enää katsella, muistella, kaivella ja sitten kuljettaminen majataloon, eli seurakuntaan paranemaan.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 27. Kesä 2014 14:19

Olipa kauniisti kerrottu Siivetön. Aamen tuohon.
Jasmiini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Kesä 2014 14:39

*
Minä kysyn teiltä voiko stressi olla "piilossa" meiltä siis tietämättämme?
Minun keho osaa ilmoittaa minulle milloin olen ihan poikki. Mutta joskus
en osaa kuunnella kehoani. Joskus olin yliväsynyt niin en pystynyt nukkumaan
ollenkaan. Minun piti vain huilata ja odottaa kunnes sain vähän voimaa ja
siten voin nukkua. Onko kelläkään samaa kokemusta?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Kesä 2014 16:58

vaisuliini kirjoitti:*
Joo Pekka. Tuli mieleen Eeva. Ennen hyvän- ja pahantiedon puun hedelmän syömistä ja maistamista Eeva oli autuaallisen tiedoton. Mutta maistettuaan heräsi ja sai tietää. Niin samalla tavalla minun silmät heräsivät ja sain tietää mitä en aiemmin tiennyt. En tiennyt olevani stressaantunut vaikka en kyllä kokenut yhtään olevani stressaantunut. Olo oli mahtavaa ja olin täysin rentoutunut, juuri se koukutti minut jo heti vaikka en humaltunut mitään. Vaarallista ja salakavalaa!!!

1Moos. 3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan."

Sen jälkeen minulla kävi mieli että joisin mutta en halunnut enkä juonut koska muistan vielä miltä se tuntui. Olo oli vapaa ja mahtavaa, olin täysin rentoutunut. Toivottavasti se menee ohi eikä minulla mieli tekisi enää. Kyllä se on salakavala koukku niinkuin huume.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 27. Kesä 2014 17:49

siivetön ...juuri näin aattelen ,että bakteerien kannalta saattoi viini olla parempaa kuin sen aikaiset vedet kaivoissa .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 27. Kesä 2014 20:50

Tästä stressin ja sairauden yhteydestä tuli mieleen, että mulla on tällä hetkellä selätettävänä kirja 'Sairaus täynnä merkityksiä - Kokemukset ja merkitykset fyysisen sairauden aiheuttajina'. Ihan mielenkiintoinen opus vaikkakin hieman ärsyttävä :D
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Kesä 2014 10:22

vaisuliini kirjoitti:*
Minä kysyn teiltä voiko stressi olla "piilossa" meiltä siis tietämättämme?
Minun keho osaa ilmoittaa minulle milloin olen ihan poikki. Mutta joskus
en osaa kuunnella kehoani. Joskus olin yliväsynyt niin en pystynyt nukkumaan
ollenkaan. Minun piti vain huilata ja odottaa kunnes sain vähän voimaa ja
siten voin nukkua. Onko kelläkään samaa kokemusta?

Kyllä ihminen voi kärsiä tiedostamattaan stressistä.

Jos ihmisellä on esim. hyvin vahva psyyke, joka kestää ja kestää, saattaa
stressi viimein puhjeta ulos jonkin fyysisen sairauden kautta.

Itse olen ollut tuollaisessa tilanteessa ja ainakin lääkärit selittivät asian noin.

Kaikkein hullunkurisinta olis se, että mitä enempi kroppani alkoi ilmoitella
jaksamattomuuttaan, sitä enempi lisäsin vauhtia ja pidin itseäni laiskana,
kun voimani eivät meinanneet riittä kaikkeen siihen, mihin olisin halunnut
niiden riittävän.

En osannut kunnella kehoani ja kunnioittaa sitä, vaan rimani oli niin
korkealla, että jahka olen tehnyt kaiken niin valmiiksi, että mikään
kohta ei enää huuda tekijää, niin sitten saan huilata ja ottaa rennosti.

Siinäpä sitä sitten olikin kovaa koulua ja opettelemista, kun oli vuoteen
omana ja monikin välttämätön paikka huusi tekijää, mutta fysiikka ei pelittänyt.

Sen jälkeen vasta pystyin hyväksymään, ettei se työ taida tekemällä loppua. :D
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Kesä 2014 10:44

Aamu-Usva kirjoitti:Tästä stressin ja sairauden yhteydestä tuli mieleen, että mulla on tällä hetkellä selätettävänä kirja 'Sairaus täynnä merkityksiä - Kokemukset ja merkitykset fyysisen sairauden aiheuttajina'. Ihan mielenkiintoinen opus vaikkakin hieman ärsyttävä :D

Luin täältä kyseisestä kirjasta ja olisi varmasti mielenkiintoista luettavaa.

https://www.pt-kustannus.fi/kirjat-broom.html

Näissä tällaisissa teoksissa on kuitenkin mielestäni hyvä muistaa se,
että niissä usein painotetaan ehkä liikaakin eräänlaista mielen manipulaatiota,
jota uskova ihminen ei voi hyväksyä ja jossa on olemassa omat vaaransakin.

Mutta sitä en missään mielessä kiistä, etteikö ihminen olisi niin kokonaisvaltainen
paketti psyykettä/mieltä ja fysiikkaa/kehoa, etteikö kaikki vaikuttaisi kaikkeen.
Siivetön

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu