Room 8:
16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
17 ¶ Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle-ei omasta tahdostaan, vaan alistajan-kuitenkin toivon varaan,
21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
Paavali toi esille, että itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen (täydellisyys) Paavali sanoi, että sillä mekin joilla on Jumalan armosta Hengen ensihedelmä mekin huokaamme odottaen lapseksi ottamista meidän ruumiimme lunastusta (vapautusta). Olemme jo Jumalan lapsia, mutta emme tule milloinkaan tässä armotalouskauden ajassa täydelliseksi, siksi mekin huokaamme odottaen vielä parempaa kuin se missä nyt olemme.
1 Joh 1:
8 ¶ Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Raamatun sana opettaa ettei kukaan ole synnitön ja täydellinen, eikä voi sellaiseksi tulla tässä armotalouskauden ajassa. Ei armon kautta eikä millään lailla. Raamatun sanassa on vakava varoitus, jos joku luulee olevansa ilman syntiä tai että saavuttaisi armon kautta tilan, jossa hän ei enää syntiä tekisi. Raamattu sanoo aika voimakkaasti että sellainen, joka luulee olevansa ilman syntiä tekee Jumalan valehtelijaksi ja samalla elää itse valheessa, eikä Jumalan sana ole hänessä. Tämä on vakava asia. Kannattaa hylätä kaikki opit, joissa opetetaan millä tahansa verukkeella, että joku päivä on mahdollista elää ilman syntiä tässä armotalouskauden ajassa. Jos ei sitä tee, niin silloin ihminen suistuu pitemmälle eksytykseen, sillä Jumala ei salli itseänsä pilkata (vrt. jae 10).
Me olemme velvollisia kasvamaan ja vaeltamaan uskossa Jumalan sanan totuuden mukaisesti, emmekä saa puolustella syntiä millään tavalla, mutta samalla meidän tulee ymmärtää ettei kukaan voi saavuttaa tilaa tai saada armoa elää ilman syntiä, niin ettei kertaakaan lankeaisi tässä armotalouskaudessa.