Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Kesä 2014 08:23

Sitten vielä laitan tästä, jos joku vielä ihmettelee asiaa.. kahta herraa ei voi asua samassa talossa, synti on vieras herra, jonka kahleista Jeesus tuli vapauttamaan. Jeesuksen Kristuksen Pyhä Henki ei voi asua siellä, missä ihminen on synnin kahleissa vielä kiinni. Jos jokin kirjoitus raamatusta kertoo toista, se kertoo siitä, että Kristusta ei ole kirkastettu niille, joille kirjeet on suunnattu, Hän ei ole tullut täydelliseksi heissä.

Eksytyksen salakavala juoni on siinä, että saadaan ihmiset uskomaan siihen, että vieras herra voi elää samassa talossa Pojan kanssa... mutta heille, jotka eivät ota vastaan TOTUUTTA, Kristus sanoo, en tunne teitä... ei vaikka, olisi sanonut Hänen nimissään Herra Herra, ajanut ulos riivaajia ja tehnyt monta voimallista tekoa. Vain se, joka tekee taivaallisen Isän tahdon, se on kelvollinen taivastenvaltakuntaan.

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."

28 Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
29 sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.

Jeesus on Sana, ei koko raamattu. Kun luetaan raamattua, niin, että sitä pidetään Jumalan sanana, eksytään, koska ei ole näkökykyä ymmärtää jo lähtökohtaa, kaikki koetellaan Jumalan Sanan kautta, tämän Sanan Jumala lähetti keskellemme, jotta voisi tulla tuntemaan Totuuden. Jos Häntä ei usko, ei voi totuutta tuntea, eikä ole Hänessä.

Jeesus ei voi olla omien sanojensa kanssa koskaan ristiriidassa, se on täysin mahdotonta.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja systeri » 25. Kesä 2014 10:22

Kuules lonelyrideri ihan "mutulla" tässä nyt heitän että musta tuntuu että tässä puhutaan nyt just niistä jotka lupaa Jeesuksen nimessä jotain jota Jumala ei ole luvannut ja siellä talossa asuu silloin kaks herraa.Täytyy tehdä Taivaallisen Isän tahto..ei jonkun muun tahtoa.
Me voidaan uskoa koko Raamatun Sana todeksi ja kilvoitella kunnes päästään siihen täydellisyyteen jolloin saapuu Hän joka tuleva on :)
Musta tuntuu myös että ma sanon sulle nyt vain.. Onnea valitsemallasi tiellä...olen kuitenkin lomalla ja tutkin asioita kun on hetki aikaa hengähtää...siunausta :)
systeri

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Kesä 2014 11:02

Laitoin Mikko sulle sähköpostia foorumin kautta. Tuliko se perille?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Kesä 2014 11:16

Johanneksen (kirjoitti Johanneksen evankeliumin) ilmestyskirjassa Herra Jeesus puhuttelee useita seurakuntiaan.

Tämä on kirjoitettu Herra jeesusksen kuoleman jälkeen eli uusi liitto on ollut jo voimassa kun Herra Jeesus antoi tämän tiedon.

Halki kirjeen saame huomata, kuinka Herra Jeesus nuhtelee monia seurakuntia heidän synneistään.

Synnit ovat raskaita ja kovia, mitä siellä on tehty.

On sallittu väärän profeetan saastuttaa seurakunta väärällä opilla, on ollut Nikoliittain tekoja, syöty epäjumalille uhrattua lihaa, hengellistä haureutta, lihallista haureutta oltu penseitä oltu kylmiä, luovuttu ensirakkaudesta Herraan Jeesukseen...

Pitkä lista kovaa syntiä.

Herra Jeesus ei kuitenkaan sano heille " Olette synnittömiä olen jo sovittanut kaiken syntinne", vaan Herra Jeesus sanoo: Tehkää parannus synneistänne, niin annan anteeksi!

Voit itse tarkistaa Johanneksen ilmestyksestä sitten kokonaisuudessaan alle laittamani kohdat, ja tarkistaa asiayhteyden.

Joh ilm.3

1 "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.
3 Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.

11 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'
12 Ja Pergamon seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on se kaksiteräinen, terävä miekka:
13 Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä saatanan valtaistuin on; ja sinä pidät minun nimestäni kiinni etkä ole kieltänyt minun uskoani niinäkään päivinä, jolloin Antipas, minun todistajani, minun uskolliseni, tapettiin teidän luonanne, siellä, missä saatana asuu.
14 Mutta minulla on vähän sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka pitävät kiinni Bileamin opista, hänen, joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen, että söisivät epäjumalille uhrattua ja haureutta harjoittaisivat.
15 Niin on myös sinulla niitä, jotka samoin pitävät kiinni nikolaiittain opista.
16 Tee siis parannus
; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.

18 Ja Tyatiran seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Jumalan Poika, jolla on silmät niinkuin tulen liekki ja jonka jalat ovat niinkuin kiiltävä vaski:
19 Minä tiedän sinun tekosi ja rakkautesi ja uskosi ja palveluksesi ja kärsivällisyytesi ja että sinun viimeiset tekosi ovat useammat kuin ensimmäiset.
20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen,
jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
24 Mutta teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille, jotka ette ole tulleet tuntemaan, niinkuin ne sanovat, saatanan syvyyksiä, minä sanon: en minä pane teidän päällenne muuta kuormaa;
25 pitäkää vain, mitä teillä on, siihen asti kuin minä tulen.

Niin kuin näemme Herra Jeesuksen seurakunnissa (kaikissa) on harjoitettu jos jonkinlaista raskasta syntiä! Mutta Herra Jeesus ei sano " Ne jotka on ihan silleen oikeesti uskossa eivät tee syntiä" eikä sano minun seurakunnat, joita itse seurakunniksi kutsun eivät voi tehdä syntiä koska ovat minussa, vaan Herra Jeesus sanoo: Tehkää parannus niin saatte syntinne anteeksi!

Sama Johannes kirjoitti Johanneksen evankeliumin. Hän tunsi Herra Jeesuksen ja eli tämän kanssaan.Jos ilmestyskirjan sisältö kiistetään voidaan myös kiistää Johanneksen evankeliumi.

Pyydän, että kun kerkinet asialla ei ole kiire, niin otat kantaa ja selittäisit minulle miksi Herra jeesuksen seurakunnissa oli tehty syntiä ja miksi sitä oli tehty pitkään ja raskaasti, ja kuitenkin Herra Jeesus ei sano etteivät he voi syntiä tehdä ja ovat synnittömiä. Herra Jeesus päinvastoin nuhtelee synneistä ja kehoittaa parannukseen.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Kesä 2014 11:30

pekka kirjoitti:Laitoin Mikko sulle sähköpostia foorumin kautta. Tuliko se perille?

Tuli, perille.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Kesä 2014 11:41

Pyrin vastaamaan kun kerkeän... voi mennä jonkin aikaa tosiaan, ihan perheen takia. Haluan kuitenkin paneutua kunnolla lukemaan johanneksen ilmestystä ja käsitellä asiaa rauhassa.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja PetriFB » 25. Kesä 2014 11:54

Lonelyrider:

1 Joh 1:
8 ¶ Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

1 Joh 2:
1 ¶ Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

Montako kertaa Jeesus on sovittanut heidän syntinsä, josta Johannes puhuu?

Koska et toistuvista pyynnöistä huolimatta vastaa tähän kysymykseen, niin vastaan siihen itse. Herra Jeesus on sovittanut heidän syntinsä vain yhden ainoan kerran, kertakaikkisesti, pysyvästi ja iankaikkisesti. Tämä tarkoittaa sitä että Herra Jeesus sovitti heidän syntinsä, jotka he tekivät jumalattomina synnin orjuudessa sekä ne synnit, joihin he lankeavat uskovina. Syntien sovitukseen kuuluu parannuksen tekeminen.

Jaakobin kirjeen sanoma on ihan selvä, että se on kirjoitettu uskoville, jotka olivat uskossa Herraan Jeesukseen. Kirjeestä tulee selkeästi esille etteivät uskovat ole vielä tässä ajassa täydellisiä. Heillä oli totuuden Henki oppaanaan. Totuuden Henki opastaa ja auttaa meitä kuolemaan synneille. Tämä on myös Pyhän Hengen tehtävä silloin kun uskova on langennut syntiin.

Gal 2:
11 ¶ Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
12 Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
13 ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?

Lue koko Galatalaiskirje. Raamattu tuo myös sen esille, että Pietarikin lankesi ulkokultaisuuden (tekopyhyys) syntiin. Huomaa, että Pietari oli tässä kohden voideltu apostoli.

Fil 3:
20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.

Tämä kohta on sinulle tuo esiin jo monta kertaa, mutta toin sen vielä esille, koska sekin opettaa ettei kukaan meistä voi olla vielä täydellinen, sillä olemme vielä tässä ajassa alennustilassa, vaikka Pyhä Henki asuu meissä. Näitä Raamatun kohtia voisi laittaa loputtomiin, mutta nämä kyllä riittävät.

Nyt haluan avoimen rehellisesti kirjoittaa sinulle sinun parhaaksesi sanoja, joihin et mielisty, mutta ne on tuotava esille. Olet eksynyt harhaopetukseen, joka voi suistaa ihmisen kadotukseen, koska niin pitkään kun ihminen uskoo olevansa synnitön, niin hän tallaa ja polkee Jeesuksen sovitusverta ylpeyden synnin ja muiden syntiensä kautta, koska ei tuo niitä Jeesuksen veren puhdistettaviksi.

Niin pitkään kun olet tällä harhapolun tiellä, niin emme tule pääsemään yhteisymmärrykseen, koska toinen henki johdattaa sinua petoksen tiellä. Siksi tämä on niin pitkään loputon ja jatkuva erimielisyys aivan uskon perusteista, ennen kuin näet olevasi harhautunut pois totuudesta. Kirjoitan näin suoraan sinulle koska olet rakas sisareni Herrassa ja vasta alussa tällä harhapolulla, eli et ole vielä mennyt niin pitkälle ettet voisi sieltä tulla takaisin Raamatulliseen uskon kasvuun.

Tutki tarkasti ilmestyskirjaa sekä tutki ja puntaroi sydämessäsi mitä Mikko veli kirjoitti sinulle koskien ilmestyskirjaa. Se on erittäin tärkeätä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Kesä 2014 12:40

Niin, sen verran vain, että en minäkään toivo kellekään mitään pahaa mutta eihän asiat hyvin ole jos katalia harhaoppeja puolustellaan kaiken aikaa, täällä foorumilla tai missä tahansa muuallakin, tuleehan siitä vaan ikäviä väittelyjä ja kinaamista jne.

Ja se, että joku ei usko Raamatun sanan olevan kokonaan totuus niin kuinka tällaisen ihmisen kanssa sitten voi asioista keskustella niin, että vältyttäisiin jatkuvilta kiistoilta ja väittelyiltä. Loputon suo siitä vain tulee kun toinen uskoo Raamatun sanaan ja toinen esimerkiksi henkilökohtaisen ”henkioppaansa” ääneen ja jättää Raamatun ilmoituksen toissijaiseksi.

Taivaan Isä, anna meille syntimme anteeksi tänäkin päivänä ja johdata meitä vaelluksellamme ja anna meille voimaa vastustaa moninaisia kiusauksia ettemme rikkoisi sinun tahtoasi vastaan, Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen nimessä, amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja PetriFB » 25. Kesä 2014 13:17

Apt 19:
8 ¶ Ja hän meni synagoogaan, ja kolmen kuukauden ajan hän puhui heidän kanssansa rohkeasti ja vakuuttavasti Jumalan valtakunnasta.
9 Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa.

Raamatussa on ohjeita ja esimerkkejä, joita on hyvä seurata. Apostoli Paavali erotti opetuslapset pois niistä ihmisistä, jotka olivat paaduttaneet itsensä, eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä. Miksi hän erotti opetuslapset heistä pois? Siksi ettei synnin kapina ja harhat olisi pesiytyneet opetuslasten sydämiin. Paavali näki tietyn rajan tulleen täyteen ja ei ollut enää muuta vaihtoehtoa kuin erottaa opetuslapset pois sellaisista yhteyksistä ja ihmisistä, jotka puhuivat pahaa Herran tiestä.

Synnittömyysopin vallassa oleva ihminen puhuu pahaa Herran tiestä kumoamalla totuuden sanan sekä ylpeyden syntinsä kautta hän jatkuvasti tallaa ja polkee Jeesuksen sovitusverta, siksi Raamatun opetuksen mukaan hän elää valheessa, eikä Jumalan sanan totuus ole hänessä. Minusta on ihan selvää, että ihminen joka vuosia on elänyt tässä harhassa pyrkien sitä levittämään sinne missä hän on tulee poistaa uskovien keskuudesta, ettei kukaan saastuisi tästä kavalasta harhaopista. Jos emme näin tekisi, niin joutuisimme itse tuomiolle, sillä sana sanoo:

1 Kor 5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

Jos uskova on jossakin kohden eksynyt tai väärässä, niin se ei automaattisesti johda siihen, että hänet pitää poistaa keskuudesta.

Paavali toi esille asioita ja syntejä, jotka oikeuttavat keskuudesta poistamiseen:

Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. 1 Kor 4:20.

Ihminen joka uskoo synnittömyysoppiin on epäjumalanpalvelija sekä pilkkaaja, koska hän ylpeyden syntinsä kautta tallaa ja polkee jatkuvasti Jeesuksen sovitusverta. Ei ole oikein, että tällainen henkilö saa ihan vapaasti saastuttaa uskovien sydämiä ylpeyden synnin kanssa. Tällainen henkilö tuo myös mukanaan jatkuvan riidan ja toran sinne missä hän on. En kuitenkaan kannata kerrasta poikki poistamista, vaan ihmiselle tulee antaa mahdollisuus muuttumiseen ja jos se ei auta, niin silloin tulee toimia, niin kuin Paavali opettaa. Foorumilla on siten toimittu ihan oikein kun hänet poistettiin.

Raamatun opetuksen mukaan myös häntä tulee rakastaa lähimmäisenä, mutta lähimmäisen rakkauteen kuuluu myös rajojen asettaminen, niin kuin Raamattu opettaa. Lähimmäisen rakkaus ei hyväksy syntiä, eikä tue syntiä. Oppi joka opettaa, että uskova voi saavuttaa synnittömän tilan (täydellinen ihminen) on syntiä Jumalan edessä, koska se on valhetta. Emme siis hylkää häntä sydämestämme, vaan rukoilemme ja toivomme hänelle halua parannukseen ja mielenmuutokseen.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Kesä 2014 16:02

Mikko Murpatti kirjoitti:Johanneksen (kirjoitti Johanneksen evankeliumin) ilmestyskirjassa Herra Jeesus puhuttelee useita seurakuntiaan.

Tämä on kirjoitettu Herra jeesusksen kuoleman jälkeen eli uusi liitto on ollut jo voimassa kun Herra Jeesus antoi tämän tiedon.

Halki kirjeen saame huomata, kuinka Herra Jeesus nuhtelee monia seurakuntia heidän synneistään.

Synnit ovat raskaita ja kovia, mitä siellä on tehty.

On sallittu väärän profeetan saastuttaa seurakunta väärällä opilla, on ollut Nikoliittain tekoja, syöty epäjumalille uhrattua lihaa, hengellistä haureutta, lihallista haureutta oltu penseitä oltu kylmiä, luovuttu ensirakkaudesta Herraan Jeesukseen...

Pitkä lista kovaa syntiä.

Herra Jeesus ei kuitenkaan sano heille " Olette synnittömiä olen jo sovittanut kaiken syntinne", vaan Herra Jeesus sanoo: Tehkää parannus synneistänne, niin annan anteeksi!

Voit itse tarkistaa Johanneksen ilmestyksestä sitten kokonaisuudessaan alle laittamani kohdat, ja tarkistaa asiayhteyden.

Joh ilm.3

1 "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.
3 Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.

11 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'
12 Ja Pergamon seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on se kaksiteräinen, terävä miekka:
13 Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä saatanan valtaistuin on; ja sinä pidät minun nimestäni kiinni etkä ole kieltänyt minun uskoani niinäkään päivinä, jolloin Antipas, minun todistajani, minun uskolliseni, tapettiin teidän luonanne, siellä, missä saatana asuu.
14 Mutta minulla on vähän sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka pitävät kiinni Bileamin opista, hänen, joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen, että söisivät epäjumalille uhrattua ja haureutta harjoittaisivat.
15 Niin on myös sinulla niitä, jotka samoin pitävät kiinni nikolaiittain opista.
16 Tee siis parannus
; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.

18 Ja Tyatiran seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Jumalan Poika, jolla on silmät niinkuin tulen liekki ja jonka jalat ovat niinkuin kiiltävä vaski:
19 Minä tiedän sinun tekosi ja rakkautesi ja uskosi ja palveluksesi ja kärsivällisyytesi ja että sinun viimeiset tekosi ovat useammat kuin ensimmäiset.
20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen,
jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
24 Mutta teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille, jotka ette ole tulleet tuntemaan, niinkuin ne sanovat, saatanan syvyyksiä, minä sanon: en minä pane teidän päällenne muuta kuormaa;
25 pitäkää vain, mitä teillä on, siihen asti kuin minä tulen.

Niin kuin näemme Herra Jeesuksen seurakunnissa (kaikissa) on harjoitettu jos jonkinlaista raskasta syntiä! Mutta Herra Jeesus ei sano " Ne jotka on ihan silleen oikeesti uskossa eivät tee syntiä" eikä sano minun seurakunnat, joita itse seurakunniksi kutsun eivät voi tehdä syntiä koska ovat minussa, vaan Herra Jeesus sanoo: Tehkää parannus niin saatte syntinne anteeksi!

Sama Johannes kirjoitti Johanneksen evankeliumin. Hän tunsi Herra Jeesuksen ja eli tämän kanssaan.Jos ilmestyskirjan sisältö kiistetään voidaan myös kiistää Johanneksen evankeliumi.

Pyydän, että kun kerkinet asialla ei ole kiire, niin otat kantaa ja selittäisit minulle miksi Herra jeesuksen seurakunnissa oli tehty syntiä ja miksi sitä oli tehty pitkään ja raskaasti, ja kuitenkin Herra Jeesus ei sano etteivät he voi syntiä tehdä ja ovat synnittömiä. Herra Jeesus päinvastoin nuhtelee synneistä ja kehoittaa parannukseen.

näin tämä avautui minulle:

Mutta jälleen kerran tahtoisin huomauttaa...
Ensimmäiset kolme jaetta on luvusta kolme. Sitten tämän jälkeen hyppäätte, lukuun 2 ja sieltä jakeisiin 12 eteenpäin. Taas on jätetty jakeita pois ja jatkuu jakeesta 18 ja tämän päätette jakeeseen 25. Näiden tutkiminen antamienne jakeiden pohjalta on hankalaa, kun ilmestyskin on pätkitty osiin, eikä tuotu kokonaisena ja siis pätkät pomppivat sieltä täältä tuotuna irrallisia jakeita ja sitten jätetään todella merkittävät jakeet tahallisestiko vai miksi? huomiotta.

Kyseessä on todella seurakuntia. Kysehän on seurakunnista, ei siitä, mihin yksittäinen ihminen on päässyt matkalla Herran tuntemisessa.

Esim. heti kolmosluvun neljäs jae sanoo
"4 Kuitenkin on sinulla Sardeessa muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset.
5 Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
6 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"

Kakkosluvun seitsemästoistajae sanoo "Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'". Eli taas, jälleen koen, että tässä on sama lupaus, hieman eri tavalla tuotuna vain esiin.

Vielä Tyrian seurakunnan loppujakeet:
"26 Ja joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita,
27 ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään-niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain-
28 ja minä annan hänelle kointähden.
29 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'""

En todellakaan siis väitä, että seurakunnat olisivat olleet täydellisiä, mutta se on eri asia kuin olla täydellinen Kristuksessa Jeesuksessa. Kun opetuslapset lähtivät julistamaan evankeliumia, ilmeisen nopealla vauhdilla syntyi uusia seurakuntia. Kreikkaan efesokseen, itä-aasiaan jne. kaikki seurakunnissa eivät olleet kelvollisia Herran palvelukseen, vaikka olivat ottaneet sanan siemenen. Eli eksytys kulki nähdäkseni jo tuolloin koko ajan rinnalla, todellisen Kristuksen tuntemisen kanssa. Kaikki sanan ottaneet, eivät olleet kelvollisia palvelemaan Herraa vanhurskaudessa. Käsittääkseni johanneksen ilmestys on kirjoitettu joskus ensimmäisen vuosisadan lopun tai toisen vuosisadan alun tienoilla.

Jos tutkitte Jeesuksen Sanoja, niin eihän Kristus Jeesus hyväksy epäjumalainpalvelusta ja vieraita oppeja, myös ilmestyskirjassa kerrotaan, mikä kauhea loppu sillä on oleva. Parannuksen mahdollisuus on tietenkin vielä silloin, kun ei ole tullut täydelliseksi Kristuksen tuntemisessa, koska ihminen elää todellisesti tällöin vielä synninlainmukaan, ei Kristuksen tuntemisen kautta.
Viimeksi muokannut lonelyrider päivämäärä 25. Kesä 2014 17:02, muokattu yhteensä 4 kertaa
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu