Minua kyllä kiinnostaa tutkia tätä aihetta ja myös kirjoittaa siitä ja arvaan jo mitä ajat takaa. Mutta.. kun sinä kysyt ihmisen mielipidettä? Siis
tarkoitatko, että pitäisi antaa vastauksia jotka ovat ihmisen järkeilyä vai uskotko, että muillakin on Pyhä Henki, joka on avannut kirjoituksia ja ohjannut Jeesuksessa eteenpäin?
Mistä tiedät, että kyseessä on ihmisen mielipide, eikä Jumalan mielipide, jonka Jumala on jollekulle antanut?
Minä vain: en minä puhunut siitä, kuka saa koetella. Enkä minä puhunut mistään kriteereistä.
Minä ihmettelin sitä, että puhuit ihmisten mielipiteistä.
Sama tulee toisessa viestissäsi ilmi, kun puhut ihmisten tulkinnoista. Toki ihmiset voivat tulkita Raamattua miten tahtovat ja silloin syntyykin monenmoista mielipidettä.
Mutta kun Jumala avaa kirjoituksia Henkensä kautta lapsilleen, jotka lapsenmielisesti ottavat vastaan. Ei se ole tulkitsemista ja ihmisten mielipiteitä, vaan sitä, että Jumala kirkastaa Sanaansa=Raamattua. Jumala antaa ymmärrystä Raamatun kirjoituksiin. Oleto sinä kokenut sitä, kun Jumala avaa Raamatusta jotakin?
Olen kokenut kyllä.
Mutta monet tulkinnat ovat ihmisen omia, ei Jumalan antamia.
Jos kysyisin Mitä Jumala on asiasta mieltä, kuka saa koetella, niin kuka teistä kykenee ja rohkenee vastaamaan hänen nimissään?
Vastaus voisi olla, katsotaan raamatusta, Se on Jumalan sanaa, kokonansa totuus jossa hän on meille tahtonsa ilmoittanut.
Ja koska tämä on jo ihmisen tulkinta eikä Jumalan antama totuus, niin metsään menee kun sitten yritämme järkeillä lopuksi kaikkea sen mukaan.
Jakeita sieltä täältä ja hyvältä näyttää.
Jos sinä voit 100% varmuudella puhua Jumalan puolesta ja esittää kysymyksiini vastaukset jotka ovat Jumalan vastauksia, niin vastaa.
Olen edelleen sitä mieltä, että Jumala kirkastaa Jeesusta, niin kuin Jeesus sanoi.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
Toki kaikki on Isän ja mikä on Isän on Pojan.
Mutta jos kaikki ja varsinkin kaikki totuus on Isän ja se olisikin jäänyt raamatun ulkopuolelle, niin eikö siihen voi luottaa?
Ihmiselle on annettu järki, Jumalan toimesta vielä, eikö sitä saisi käyttää?
Joskus se voi olla sumea joskus kirkas, mutta se on työkalu.
Viisautta on monenlaista, matemaattista, loogista ja taivaallista jne.
Kaikkea saa käyttää, mutta kaikkilla ei voi vastata kaikkeen.
Minulle kelpaa vaikka ihmisen omasta suusta tulevat kriteerit, kunhan edes jotain perustetta tulee esille että olen kelpaamaton koettelemaan.
Kukaan teistä ei pysty raamatun mukaan vastaamaan noihin kysymyksiin ja antamaan raamatullista vastausta.
Koko koettelu on nyt kääntynyt minuun, minua tenttaillaan.
Samanlailla kysytään
minun mielipidettäni homoseksuaalisuuteen,
siis minun mielipidettäni?
Pitääkö olla raamatulla perusteltu?
Ei taas tätä vastaan ole kukaan ihmettelemässä, ainoastaan masa ei jaksa aina tuota homokortin vetämistä.
Tuntuu olevan jonkinlainen valttikortti jolla erotetaan vuohet ja lampaat.
Huomaatko kuinka se mielipide ihmetyttää minun kysymänäni, ja onkin täysin normaalia kun toinen sen kysyy?
Mielestäni raamatun mukaan homoseksuaalisuus on syntiä ja Jumala tuomitsee heidät.
Mutta minun oma mielipiteeni on tämä:
Homoseksuaalisuus ei ole normaalia luonnollista, vaikka sitä esiintyykin luonnossa.
Homoseksuaalisuus on enimmäkseen himojen halujen tyydyttämistä ja niiden seuraamista.
Poikkeuksiakin on johon ei edes raamattu vastaa.
Kahden ihmisen välistä rakkautta oli sitten miehien tai naisien välistä, en tuomitse enkä katso pahalla.
Enkä katso homoseksuaalisuutta itsessään sen suuremmaksi synniksi, kuin jos mies ja nainen tyydyttävät himonsa toisiensa kanssa, vaikka se on luonnollisempaa, niin samoin he seuraavat himojaan kuin homotkin, heillä on vain eri himon kohteet.
Näistä molemmista voi tehdä parannuksen.
Niistä ei ihminen saa kuin hetken tyydytyksen haluilleen ja nälkä lähtee syömällä vain hetkeksi.
Mutta jos syö Sanan Jumalan suusta niin tuokin nälkä kyllä lähtee.
Sanoisin, että rakastakaa, mutta älkää tehkö toisesta välinettä himojen tyydyttämiseen.