Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Kesä 2014 13:40

Mikko Murpatti kirjoitti:1.joh 6-9

6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Minä näen tämän niin että pimeydessä vaeltaminen josta jae 6 puhuu in sitä että ei tunnusteta syntiä synniksi ja väitetään olevamme jo synnittömiä.

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Silloin emme vaella totuudessa ja valossa vaan pimeydessä, sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja tekevät vieläkin.

Eli kun tunnustamme syntimme ja vetoamme Herra Jeesuksen sovitukseen vaellamme valossa, sillä tuomme syntimme Herran eteen valoon emmekä peittele niitä.

Pelastus ei ole mikään on / off kytkin että heti kun teet yhdenkin synnin olet Off -asennossa ja joudut kadotukseen.

Raamattu ilmoittaa, että uudestisyntynyt kristitty on Jumalan lapsi. Tätä asemaamme (Jumalan lapsi) ei tietenkään oteta heti pois jos lapsi käyttäytyy tuhmasti ja pahoin, vaan silloin lasta opetetaan oikeaan.

Jos meillä on oma lapsi ja hän käyttäytyy kurittomasti , niin vaikka emme sillähetkellä hänen käytöstään hyväksy ja voimme hänelle vaikka suutahtaa, niin koko tämän ajan hän on silti rakas lapsemme.

Ok mutta eräs nainen ja Wilkersonin poika opetti eri tavalla... minun pitäisi itse ottaa selvää Raamatusta onko asia tällainen "on / off" -kytkin... Mutta kaikki synnit eivät ole erimittaisia. Kaikki synnit ovat syntejä, piste. Jumala ei mittaa onko se synti iso vai pieni. Se on Jumalalle synti, pisteenä. Ja myös Raamatun mukaan Jumala ei katso henkilöön tuomitessaan oikeudenmukaisesti ja vanhurskaasti. :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 18. Kesä 2014 15:01

Tuossa aiemmin Jasmiini kertoi yhden hyvin tärkeän asian ,jonka luulen vaivanneen muinaisista ajoista lähtien eli Ihmisiä on Tuomittu kirkon ja vanhemmiston taholta ja rivikristittyjen taholta ns pinnallisesti ja jopa julmasti vaikka moni on saattanut olla hyvinkin vaikeassa vaiheessa ja Taistelussa ja kovassa sellaisessa ja sitten se toivonkipinä on saatettu sammuttaa kristittyjen taholta tulleella kovalla ja raskaalla tuomiolla ja tuo raukka poloinen taistelujensa keskellä on lyöty .
Pitäisi olla pitkää pinnaa asioissa kuten Jeesuksella elikkä ei tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä vaan tutustutaan ja tunnistetaan ja autetaan ihmistä Rakkaudellisesti.Sitten jos ihminen on kuin räyhähenki ja on seurakunnan jäsen niin se on sitte eri asia ja siitäkin on neuvot UT puolella kuten tiedämme.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Kesä 2014 17:06

*
Jos uskova sydämessään tiesi sen synniksi mutta silti tekee sen, se on se, josta minä tänään puhuin. Tiedän niitä uskovia, jotka ovat kyvyttömiä vastustamaan syntiä ja Jumala silti nostaa heidät taas kun he lankesi syntiin. Sitä asiasta en tänään tullut puhumaan. Olen pahoillani että asia taisi olla väärinkäsitetty...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Kesä 2014 08:53

*
Toinen juttu myös jäi askarruttamaan. Minä käännyin ja kysyin neuvoa toiselta uskovalta siitä samasta jutusta. Hän sanoi minulle että hän ei ole uskova. Käyttäydy näin että hän ei olisi uskova. :shock: Se tuntui ristiriitaiselta koska se uskova joka tekee syntiä, puhuu edelleen uskon asioista, Raamatusta ja hengellisistä asioista ja käyttäytyy että hän on edelleen uskova. Minä myös törmäsin samankaltaisiin uskoviin jotka sanoivat samoin minulle että 'ole niinku hän ei olisi uskova'. :shock: :roll:

Voita eksyneen ja synnissä tekevän uskovan takaisin Jumalalle, se pelastuu. Mutta ne törmäämäni uskovat sanoivat asiaa toisinpäin eli 'ole niinkuin hän ei olisi uskova'. En ole löytänyt Raamatusta sellaista kohtaa. Vain ne laittamat kohdat kehottaa voittamaan hänet takaisin, rakkaus paljolti peittää synnin. Häntä tulee armahtaa ja temmata takaisin uskontielle, varroen ettei itse syyllistyisi syntiin esim. rakkaudettomuuteen. Jos joku näkee jonkun tekevän synnin, eikä tee mitään ja menee pois, se syyllistyykin rakkaudettomuuteen - läiminlyömällä lähimmäisenrakkautta.

Matt. 18:14 Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.

2Piet. 3:9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

Jaak. 5:19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

Matt. 18:15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla.'
17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.

18 Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.

Juud. 1:22 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
23 toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.
24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Kesä 2014 08:57

*
Avioliitto on Jumalan lahja ja pyhä asia. Olen kuullut paljon uskovilta siitä aiheesta. Mutta kuinka nykyään asian laita on?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Kesä 2014 09:09

*
Pimentyminen alkaa näkyä uskovien keskellä ja puhuminen tuntui niinku seinälle. Uskovat eivät ottaneet korviin mitään. Mitä tehtäisiin sille pimentymiselle että saisi sen pois omasta uskonelämästä? Minä teen rukoillen ihan varmuuden vuoksi jokapäivä parannuksenteon etten pimentyisi uskossani... Väärentämätön Jumalan Sana puhdistaa meitä, joten lukekaamme Raamattua tutkivin mielin ja rukoillen. :)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Kesä 2014 10:50

vaisuliini kirjoitti:*
Avioliitto on Jumalan lahja ja pyhä asia. Olen kuullut paljon uskovilta siitä aiheesta. Mutta kuinka nykyään asian laita on?

On vieläkin , vaikka saatana on tehnyt sen halventamisesta ja rikkomisesta arkista ja tuttua ja totuttua.

Se ei kuitenkaan muuta Jumalan asennetta avioliittoon eikä pitäisi muuttaa meidänkään.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Kesä 2014 10:54

vaisuliini kirjoitti:*
Toinen juttu myös jäi askarruttamaan. Minä käännyin ja kysyin neuvoa toiselta uskovalta siitä samasta jutusta. Hän sanoi minulle että hän ei ole uskova. Käyttäydy näin että hän ei olisi uskova. :shock: Se tuntui ristiriitaiselta koska se uskova joka tekee syntiä, puhuu edelleen uskon asioista, Raamatusta ja hengellisistä asioista ja käyttäytyy että hän on edelleen uskova. Minä myös törmäsin samankaltaisiin uskoviin jotka sanoivat samoin minulle että 'ole niinku hän ei olisi uskova'. :shock: :roll:

Voita eksyneen ja synnissä tekevän uskovan takaisin Jumalalle, se pelastuu. Mutta ne törmäämäni uskovat sanoivat asiaa toisinpäin eli 'ole niinkuin hän ei olisi uskova'. En ole löytänyt Raamatusta sellaista kohtaa. Vain ne laittamat kohdat kehottaa voittamaan hänet takaisin, rakkaus paljolti peittää synnin. Häntä tulee armahtaa ja temmata takaisin uskontielle, varroen ettei itse syyllistyisi syntiin esim. rakkaudettomuuteen. Jos joku näkee jonkun tekevän synnin, eikä tee mitään ja menee pois, se syyllistyykin rakkaudettomuuteen - läiminlyömällä lähimmäisenrakkautta.

Matt. 18:14 Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.

2Piet. 3:9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

Jaak. 5:19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

Matt. 18:15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla.'
17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.

18 Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.

Juud. 1:22 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
23 toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.
24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,

Aamen tähän.

On Jumalan tahdonmukaista ja Raamatullista suositella eksyneelle Raamatun totuutta. Jumala iloitsee suuresti kaikista jotka palaavat harhapoluiltaan parannukseen nöyrtyneenä odottavan Isän syliin, joka iloitsee suuresti !

Luuk 15 kertoo miten Herra suhtautuu:

20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'.
22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Kesä 2014 11:11

*
Ok kiitos Mikko! :)
Anteeksi tuhannesti, minulla olisi vielä kysyttävää mutta ei se liity enää tähän samaan juttuun. Anteeksi, minä aiheutan päänvaivoja teille koska se jäi askarruttamaan kans. :)

Ymmärsin että uskovien yhteys eli seurakunta on erittäin tärkeää tähän viimeiseen aikaan jossa me elämme koska se pitää rakkauden kylmentymisen kaukana sydämestä. Samoin Jumalan väärentämätön Sana pitää sen kaukana jos lukee tutkivin mielin ja rukoillen. Mutta jos ei ole mahdollista pitää seurakuntayhteyden syystä, sen yksin Jumala tietää. Se jää pois tärkeältä listalta. Säilyykö kuitenkin sydämessä rakkautta eikä kylmentyisi? Anteeksi tällainen vaikea kysymys mutta se usein jäi mietityttämään.

Minä tutkin jo Raamattua tärkeään listaan liittyviä kohtia. Niitä on viisi, jotka pitävät rakkauden kylmentymisen kaukana sydämestä ja varjelevat uskovan sydäntä kylmentymiseltä.
1) Jumalan väärentämätön sana
2) Jumalan Sanassa pysyminen
3) Totuudelle kuuliaisuus johtaa vilpittömään veljesrakkauteen
4) Puhtaalla sydämellämme rakastamme toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta
5) Uskovien yhteydenpito/ yhteinen kokoontuminen (seurakunta)

Jos se viides kohta jää pois tärkeältä listalta, säilyykö sydämessä rakkautta ja varjeltuu kylmentymiseltä? :oops:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Kesä 2014 12:25

*
Eikö ole ihanaa että kohdat Raamatusta alkoi puhutella? :) Minä äsken koin miten ne puhutteli minua ikään kuin Jumala olisi puhunut minulle. Minä sain heti ajatuksella sellaiseksi aiheeksi ja tällainen olisi vaikka "uskova vääryyden verholla kompastuu omaan opetukseen koska katsoo henkilöön opettaessaan ja Jumala vihaa sitä, joka verhoaa vaatteensa väärydellä, sanoo Herra Sebaot. :shock: :?
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu