lonelyrider kirjoitti:
Lähdetään siis tutkimaan jälleen uudestaan tätä asiaa ja minulle ei riitä yksistään se, että Paavali sanoo, sellainen perustelu on hatara, se pitää osoittaa yksi yhteen sopivaksi Jeesuksen antaman opetuksen kanssa. Kiitos
Eikä tarvitse. Niille jotka uskoo Raamatun sanaan ja uskovat, että Paavali opettaa Herra Jeesusen ilmoittamaa oppia pitävät tätä täysin perusteltuna.
Ei ole olemassa mitään Paavalin oppia ja Jeesuksen oppia vaan ne molemmat ovat sitä ihan samaa oppia, alkuperä on sama Jumala. Raamatusta selviää Jumalan tahto , joka on kerrottu eri palvelioiden ylöskirjoittamana.
Moosekselle Jumala ilmoitti mitä tulee tehdä, Daavidille Jumala ilmoitti mitä tulee tehdä, Salomolle Jumala ilmoitti mitä tulee tehdä, profeetoille Jumala ilmoitti mitä tulee tehdä, Matteukselle, Johannekselle ja myös Paavalille Jumala ilmoitti ja kertoi mitä tulee tehdä, samaa Raamatun oppia ja Jumalan tahtoa ja ilmoitusta kaikki vanhasta testamentista uuteen.
Millä tavalla on eriasia se , että Jumala saneli ilmestyksessä Moosekselle laintaulut ja asetukset , kuin se että Jumala ilmestyksessä saneli Paavalille ? Molemmissa tapauksissa on kyseessä henkilökohtainen ilmestyksen kautta annettu tieto.
Jesaja 43
1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.
5 Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat:
6 Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi,
7 avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta.
8 Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.
9 Katso, entiset ovat toteen käyneet, ja uusia minä ilmoitan; ennenkuin ne puhkeavat taimelle, annan minä teidän ne kuulla.
Näin sanoo Herra: uusia minä ilmoitan ja on ilmoittanutkin.