Erota totuus valheesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 10:03

Sitä en tiedä miksi Paavali on kokenut hiusasian tärkeäksi tai on nostanut esiin, mutta jos Paavalin motiivit olisivat olleet aiheuttamatta pahennusta, tällöinhän se ei saisi myöskään silloin sitoa niin, että hiusasia olisi Jeesuksen antamaa opetusta eli oikeastihan se tarkoittaisi silloin sitä, että Jeesus on antanut vapauden tässäkin, täydellisen vapauden, silloinhan ei saa myöskään alkaa väittämään, että ne hiukset todellisuudessa ratkaisee mitään kun olemme Jumalan edessä.

Kun lähdetään tekemään jostain jonkin tyyppistä sitovaa faktaa ohi Jeesuksen antaman armon ja totuuden, niin se on yksi asia joka vie ihmistä poispäin vapaudesta ja tällöin siitä tulee ihmisen opetusta toinen toisilleen.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Kesä 2014 11:16

Minä ymmärrän tuon ”hiusasian” sillä tavalla, että miehellä tulee olla lyhyet hiukset ja naisella pitkät eli selvästi pitemmät kuin miehellä, eikö Sanassa niin sanota?

Mutta jos esim. vanhuuden tai sairauden jne. takia naisella ei ole mahdollisuuksia pitkiin hiuksiin niin eihän se tee tietenkään Sanan opetusta tyhjäksi. Silloinhan se on vain ikään kuin pakon sanelema asia ja hiusten pituuteen liittyvä opetus ei kosketa silloin niitä naisia joilla ei ole mahdollisuutta kasvattaa pitkiä hiuksia.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 11:38

pekka kirjoitti:Minä ymmärrän tuon ”hiusasian” sillä tavalla, että miehellä tulee olla lyhyet hiukset ja naisella pitkät eli selvästi pitemmät kuin miehellä, eikö Sanassa niin sanota?

Mutta jos esim. vanhuuden tai sairauden jne. takia naisella ei ole mahdollisuuksia pitkiin hiuksiin niin eihän se tee tietenkään Sanan opetusta tyhjäksi. Silloinhan se on vain ikään kuin pakon sanelema asia ja hiusten pituuteen liittyvä opetus ei kosketa silloin niitä naisia joilla ei ole mahdollisuutta kasvattaa pitkiä hiuksia.

Voisitko Pekka ystävällisesti tuoda sen kohdan, jossa Sana sanoo näin. Esitä perustelut sille, miksi miehen hiukset tulee olla lyhyemmät kuin naisella, esitä perustelut, ei asioita voi vaan sanoa, että kanonisoidussa kirjassa sanotaan näin, vaan myös pitää tuoda yksi yhteen sen kanssa, mitä Jeesus, itse Jumalan Sana opettaa ja miten se voidaan synkrenisoida yksi yhteen Hänen antamansa opetuksen kanssa.

Lähdetään siis tutkimaan jälleen uudestaan tätä asiaa ja minulle ei riitä yksistään se, että Paavali sanoo, sellainen perustelu on hatara, se pitää osoittaa yksi yhteen sopivaksi Jeesuksen antaman opetuksen kanssa. Kiitos :)
lonelyrider

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Kesä 2014 11:49

lonelyrider kirjoitti:
pekka kirjoitti:Minä ymmärrän tuon ”hiusasian” sillä tavalla, että miehellä tulee olla lyhyet hiukset ja naisella pitkät eli selvästi pitemmät kuin miehellä, eikö Sanassa niin sanota?

Voisitko Pekka ystävällisesti tuoda sen kohdan, jossa Sana sanoo näin. Esitä perustelut sille, miksi miehen hiukset tulee olla lyhyemmät kuin naisella, esitä perustelut, ei asioita voi vaan sanoa, että kanonisoidussa kirjassa sanotaan näin, vaan myös pitää tuoda yksi yhteen sen kanssa, mitä Jeesus, itse Jumalan Sana opettaa ja miten se voidaan synkrenisoida yksi yhteen Hänen antamansa opetuksen kanssa.

Lähdetään siis tutkimaan jälleen uudestaan tätä asiaa ja minulle ei riitä yksistään se, että Paavali sanoo, sellainen perustelu on hatara, se pitää osoittaa yksi yhteen sopivaksi Jeesuksen antaman opetuksen kanssa. Kiitos :)

Kiitos sulle Lonelyrider ja Jumalan siunausta sulle ja perheellesi.

Minä uskon, että koko Raamattu on totuus ja Jumalan ilmoitus meille jota meidän tulee noudattaa ja eikö tuo hiusasia tuossa alle laittamassani Raamatun kohdassa sanota niin kuin edellisessä viestissäni yritin kertoa:

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 11:

1. Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.

2. Minä kiitän teitä, että minua kaikessa muistatte ja noudatatte minun opetuksiani, niinkuin minä ne teille olen antanut.

3. Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

4. Jokainen mies, joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä, häpäisee päänsä.

5. Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä, sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu.

6. Sillä jos vaimo ei verhoa päätään, leikkauttakoon hiuksensakin; mutta koska on häpeäksi vaimolle, että hän leikkauttaa tai ajattaa hiuksensa, niin verhotkoon itsensä.

7. Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.

8. Sillä mies ei ole alkuisin vaimosta, vaan vaimo miehestä;

9. eikä miestä luotu vaimoa varten, vaan vaimo miestä varten.

10. Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien tähden.

11. Herrassa ei kuitenkaan ole vaimoa ilman miestä eikä miestä ilman vaimoa.

12. Sillä samoin kuin vaimo on alkuisin miehestä, samoin myös mies on vaimon kautta; mutta kaikki on Jumalasta.

13. Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?

14. Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;

15. ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi? Sillä ovathan hiukset annetut hänelle hunnuksi.

16. Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, että meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnilla.

17. Mutta tätä käskiessäni en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi, vaan pahemmiksi.

18. Sillä ensiksikin olen kuullut, että kun kokoonnutte seurakunnankokoukseen, teillä on riitaisuuksia keskenänne, ja osittain sen uskonkin.

19. Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin, että kävisi ilmi, ketkä teistä kestävät koetuksen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 12:03

Näen korinttolaiskirjeessä jonka toit, monta asiaa, jotka eivät sovi yksi yhteen sen kanssa, mikä on esim. Jumalan luomistyön tulos.

Esim. "14. Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;"

Jokaiselle ihmiselle kasvaa luonnostaan hiukset ja ne kasvavat ja kasvavat, jos niitä ei leikata. Miten luonto opettaa sen, että on häpeä luomistyö, sillä sitähän myös hiukset ovat, osa luomistyön tulosta?

Jumala loi ihmisen Jumalan kuvaksi, näin kirjoitukset käsittääkseni opettaa. Mieheksi ja naiseksi, Hän on luonut heidät, sanoo kirjoitukset.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Kesä 2014 12:08

lonelyrider kirjoitti:Näen korinttolaiskirjeessä jonka toit, monta asiaa, jotka eivät sovi yksi yhteen sen kanssa, mikä on esim. Jumalan luomistyön tulos.

Esim. "14. Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;"

Jokaiselle ihmiselle kasvaa luonnostaan hiukset ja ne kasvavat ja kasvavat, jos niitä ei leikata. Miten luonto opettaa sen, että on häpeä luomistyö, sillä sitähän myös hiukset ovat, osa luomistyön tulosta?

Jumala loi ihmisen Jumalan kuvaksi, näin kirjoitukset käsittääkseni opettaa. Mieheksi ja naiseksi, Hän on luonut heidät, sanoo kirjoitukset.

Kiitos sulle kirjoituksestasi.

En näe tuossa minkäänlaista ongelmaa mitä tulee miehen hiusten pituuteen eli, että miehen on pidettävä hiuksensa lyhyenä Jumalan sanan opetuksen mukaan, koska mies voi leikata hiuksensa lyhyeksi tai jos ei itse siihen pysty niin sitten leikkauttaa jolla kulla hiuksensa lyhyeksi.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 12:14

pekka kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Näen korinttolaiskirjeessä jonka toit, monta asiaa, jotka eivät sovi yksi yhteen sen kanssa, mikä on esim. Jumalan luomistyön tulos.

Kiitos sulle kirjoituksestasi.

En näe tuossa minkäänlaista ongelmaa mitä tulee miehen hiusten pituuteen eli, että miehen on pidettävä hiuksensa lyhyenä Jumalan sanan opetuksen mukaan, koska mies voi leikata hiuksensa lyhyeksi tai jos ei itse siihen pysty niin sitten leikkauttaa jolla kulla hiuksensa lyhyeksi.

Sitä, että luonto ei sellaista ole missään opettanut, että miehen hiukset tulee olla lyhyemmät kuin naisen, mutta jos sitä ei halua nähdä ja tunnustaa, niin ei se minun käsissäni ole, en näe että Sana eli Jeesus opettaisi niin, että luonto näin opettaisi olemassaolollaan, että hiustenleikkuu sisältyisi luonnonlakeihin millään tavoin.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Kesä 2014 12:18

Kiitos sulle Lonelyrider viestistäsi.

Olen jo selittänyt niin kuin tuon "hiusasian" ymmärrän eikä minulla ainakaan just nyt ole siihen mitään lisättävää.

Ja vänkäämistä haluan välttää minäkin...

Siunausta sulle ja muillekin.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 12:24

Asia selvä Pekka, mutta antamasi vastaus ei vakuuttanut kuitenkaan, koska et osannut antaa perusteita asiaan, joita kaipasin... ja en minä vänkäämään aio ruveta, mutta perustellut vastaukset pitää antaa, jos jotain esittää totena.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Kesä 2014 12:32

lonelyrider kirjoitti:Asia selvä Pekka, mutta antamasi vastaus ei vakuuttanut kuitenkaan, koska et osannut antaa perusteita asiaan, joita kaipasin... ja en minä vänkäämään aio ruveta, mutta perustellut vastaukset pitää antaa, jos jotain esittää totena.

Kiitos sulle.

Ok. Toin mielipiteeni asiasta esille mutta jokaisen omaksi tehtäväksi jää se minkä ymmärryksen asiasta (Raamatun sanasta/opetukset) saa mitä Jumalan sana opettaa, vaikka nyt tässä hiusasiassa.

Mutta eihän meidän tarvi yksin sitä ymmärrystä hankkia (eikä siitä mitään tulisikaan). Kiitos Herralle, että Hän on meitä luvannut auttaa kun nöyrästi apua Häneltä pyydämme, asioissa kuin asioissa.

pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu