Kirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 09:02
toni, voisitko tuoda minulle sen kohdan, joka sopii Jeesuksen opetusten kanssa yhteen, jossa puhutaan hiuksista ja jonka koet olevan Jeesuksen antamaa oppia.
Ymmärrän, että täällä on tuotu Paavalin kirjoituksista asioita hiuksiin liittyen, mutta koen, että Paavali on voinut olla erehtyväinen ihan kuin kuka tahansa, joten kun tutkin asioita, pyrin katsomaan sitä, miten ne soveltuvat siihen, minkä Sanan Jeesus toi tullessaan ja ovatko ne ristiriidassa vai pitävätkö ne yhtä Jeesuksen sanojen kanssa.
Henkilökohtaisesti, Jeesus edustaa minulle totuutta ja jos jokin ei mene yksiin, en voi sitä suoralta käsin suodattaa elämääni.
Jos jossain kohden olen erehtynyt, tottakai, minulla on sillon velvollisuus se korjata.... kuitenkaan, asioita ei mielestäni voi jättää sellaiselle asteelle... "ettei tiedä miksi jokin on niin, se vaan on niin" ja ihminen jonkin vuoksi edes uskalla lähteä koettelemaan ja kyseenalaistamaan asioita. Jos ihminen ei kyseenalaista mitään, hän vain ottaa kaiken mitä joku sattuu tarjoilemaan kultalautasella eteensä.
Usko on sitä, että pystyy sisimmässään myös todentamaan ja uskomaan sen todeksi, " jos vain ottaa tietämättä, koska ei ymmärrä", se ei tule uskosta oikeastaan, koska asiaa ei pysty silloin sisäistämään.