Erota totuus valheesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Kesä 2014 13:04

lonelyrider kirjoitti:Tuosta koettelusta...ei voi koetella, jos ei ensin seuraa Mestaria itseään, vasta sen jälkeen voi koetella asioita.

Olettko miettineet, miksi on niin monenlaista oppia ja ihmisrakennelmaa yli Kristuksen lain tehty? Seuraavatko kaikkien oppien ja rakennelmien tekijät Kristusta itseään, vai hallitseeko heidän ajatuksiaan ja tekojaan, omat mielihalut, joita sitten toinen toisilleen jakelee.

Tämä alkaa mennä joiltain osaltaan semmosille linjoille etten taida kehdata ottaa enempää kantaa.Parempi kun ei sano mitään niin välttyy kahnauksilta :) Siunausta lonelyriderille <3
systeri

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 15. Kesä 2014 13:08

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 16:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 15. Kesä 2014 13:12

systeri kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Tuosta koettelusta...ei voi koetella, jos ei ensin seuraa Mestaria itseään, vasta sen jälkeen voi koetella asioita.

Olettko miettineet, miksi on niin monenlaista oppia ja ihmisrakennelmaa yli Kristuksen lain tehty? Seuraavatko kaikkien oppien ja rakennelmien tekijät Kristusta itseään, vai hallitseeko heidän ajatuksiaan ja tekojaan, omat mielihalut, joita sitten toinen toisilleen jakelee.

Tämä alkaa mennä joiltain osaltaan semmosille linjoille etten taida kehdata ottaa enempää kantaa.Parempi kun ei sano mitään niin välttyy kahnauksilta :) Siunausta lonelyriderille <3

Systeri, en minä sido sinua mitenkään sillä mitä kirjoitan... nämä ei ole sen vuoksi, että sinua sitoisin tai velvoittaisin mihinkään.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 15. Kesä 2014 13:22

Jasmiini kirjoitti:Kyllä jokaisen opettajan opetukset pitää arvioida Sanan kautta. Mutta tarkoittaako se palkkapaimen Jumalan tehtäväänsä asettamaa opettajaa vai jotain muuta?
Kyllä Jumala on asettanut opettajia ja vanhimpia neuvomaan ja opastamaan ja kyllä heitäkin tulee kuunnella, mutta ei tule seurata ihmistä, vaan Jeesusta. Systeri laittoi hyvän paikan.

Otatko lonelyraider opetusta keneltäkään opettajalta ja Sanan julistajalta, jos et, niin miksi?
Onko sulta mennyt luottamus opettajiin jostain syystä vai oletko vain kriittinen?
Onko sulla joku murhe jostain opetuksesta sydämellä, mistä on tullut taakka?

Jumala kuitenkin on antanut kullekin tehtäviä, käsittääkseni olet itse puhunut naisen tehtävästä kotona ja äitinä ja siitä, että sitä tehtävää ei kunnioiteta ja että sitä pidetään halpana.
Eikö Jumala kuitenkin ole antanut molemmat tehtävät ja vastuut?
Opettajien vastuu on kyllä suuri, se on totta.
Anteeksi, jos kysyin suoraan, mutta kunhan tässä ihmettelen.

Olen minä itsekin kriittinen ja enkä kyllä kumartele ketään ihmisiä ja tee kaikkea, mitä oikeana opetetaan, mutta kunnioitan kyllä toisten tehtäviä, jotka Jumala on antanut.

Kyllä minulla on opettaja, mutta en siis seuraa ihmisiä, kaikki tapahtuu Pyhän Hengen kautta. Saan kyllä lukea ja kuunnella tässä elämässä asioita, eikä minua sido mikään sellainen velvoite, ettenkö voisi koetella ja katsoa, mikä on mistäkin.

Ei ole taakkoja, on vapaa olo Kristuksessa, kiitos kysymästä :D

Jumala on hyvä, antaa paljon, äitiys on Jumalan suoma ihana asia, vastuuta on myös lapsissa, kyllä näin on, ohjaan heitäkin sen Jeesuksen antaman ohjeistuksen mukaan, rakkauden lain mukaan.

Toivottavasti tuo toi jotain selvyyttä, minulla ei ole katkeruutta sydämellä lainkaan, mutta kirjoitan rakkaudesta Jumalaan ja lähimmäisiin, motiivini perusteet löytyvät sieltä.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Kesä 2014 13:49

lonelyrider kirjoitti:Oletteko muuten huomanneet, mihin ja kuinka helposti ihmisen mieli lähtee viemään asiaa, poispäin Kristuksen laista. Tärkeiksi nousevatkin hiusten pituudet ja ynnä kaikki muu sellainen, joka on ihmisen omaa suorittamista, jossa ihminen ikäänkuin yrittää jollain töillä ostaa Jumalan kirkkautta, jääden siitä vaille, koska kaikkea painaa raskaat huolet.

Kenen lain alle meidän tulee taipua ja mistä se totuus lähtee, siellä on se yltäkylläinen Elämä.

Oletko sinä oikeasti itse huomannut tällaista vai onko tässä nyt mutuilua messissä? Minä en ole koskaan huomannut missään tilaisuuksissa että esimerkiksi hiusten pituudet nousisivat ohi Kristuksen lain. Tilaisuuksissa joissa minä olen käynyt on ollut pitkähiuksisia miehiä ja lyhyt hiuksisia naisia ja toisinpäin eikä kukaan ole koskaan alkanut arvostelemaan toisten pehkoa. Olen kyllä itse arvostellut omaa pehkoani joka on välillä päässyt liian pitkäksi.

Samaisissa tilaisuuksissa on myöskin kyllä keskusteltu mitä Raamattu opettaa esimerkiksi hiusten pituudesta mutta Raamatun tutkiminen esimerkiksi hiusten pituudesta ei tarkoita sitä että hiusten pituus ohittaisi Kristuksen lain.

Tässäkin ketjussa hiusten pituutta sivuttiin vain siksi että Minä vain epäili kyseisen Paavalin opetuksen olevan 'astian' ääntä. Se että asiaa tutkitaan ja todetaan että ko. asia on Jumalan sanaa ei tarkoita sitä että ko. asia nousisi ohi Kristuksen lain ja oltaisiinkin ostelemassa taivas paikkaa hyvillä töillä. Tämän halusin sanoa kun keskustelu ketjussa lähti mielestäni outoon suuntaan.

Herran Jeesuksen armoa ja rakkautta lonelyriderille ja muillekkin foorumilaisille.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 15. Kesä 2014 13:56

Onko jossain Jeesus sanonut, että tulee katsoa ensin hiusten pituuteen ennenkuin on kelvollinen Hänelle? Ihmiset tekevät oppeja, jotka asettavat velvotteita toinen toisilleen, sellaisia, joita Jeesus ei ole välttämättä kannettavaksi antanut, nämä taakat kasvavat helposti suuriksi ja painaviksi, Jeesus on jättänyt kevyen kuorman kantaa Sanassaan.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Kesä 2014 14:08

lonelyrider kirjoitti:Onko jossain Jeesus sanonut, että tulee katsoa ensin hiusten pituuteen ennenkuin on kelvollinen Hänelle? Ihmiset tekevät oppeja, jotka asettavat velvotteita toinen toisilleen, sellaisia, joita Jeesus ei ole välttämättä kannettavaksi antanut, nämä taakat kasvavat helposti suuriksi ja painaviksi, Jeesus on jättänyt kevyen kuorman kantaa Sanassaan.

Onko jossain joku foorumilla sanonut että tulee katsoa ensin hiusten pituuteen ennenkuin on kelvollinen Jeesukselle?

Se on Jeesuksen omaa oppia että miehellä tulisi olla lyhyet ja naisilla pitkät hiukset mutta eivät ne ole pelastuskysymys. Eikä Jumala todellakaan vaadi ihmiseltä jolle ei hiukset jostain syystä kasva - pitkiä hiuksia. Koko hius asia on sellainen että ihminen voi sitä kautta oppia antamaan Jumalalle kunnian ko. asiassa mutta se on kasvuprosessi. Esim monille hius asia saattaa olla vaikea siksi että tykkää juuri erinlaisesta muodista mihin Jumalan sanan kehoittaa. Uskonkasvun tarkoitus on kasvattaa ihmistä siihen suuntaan että hylkää sen mikä on maailmasta ja antaa kunnian Jumalalle myöskin asioissa jotka eivät ole pelastuskysymyksiä mutta jotka Jumala on itse säätänyt.

Raamatun opetus hiusten pituudesta ei ole meille taakaksi vaan ohjeeksi. Me voimme itse tehdä Jumalan hyvistä ohjeista itsellemme taakkoja jos emme halua uskoa ja kunnioittaa sitä minkä Jumala on meille viisaudessaan säätänyt.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Kesä 2014 14:19

lonelyrider kirjoitti:
systeri kirjoitti:

Systeri, en minä sido sinua mitenkään sillä mitä kirjoitan... nämä ei ole sen vuoksi, että sinua sitoisin tai velvoittaisin mihinkään.

Et sinä voikkaan sitoa tai velvoittaa...koska luotan että Pyhä Henki ohjaa,saatan kyllä lyödä välillä päätänikin seinään :) ...just täs ruokaa laittaessani muistui mieleen se uni jossa talo lensi ilmaan kun ei ollut perustaa.Perustan tulee olla kunnossa Jeesus Kristus niin silloin sitä pysyy "aisoissaan" kun rakentaa.Rakennusaineksia voi ottaa mistä tahansa vaikka "heikkilältä" (kuitenkin pelkästään hänen opeillaan ilman perustusta, joudutaan liian kauas ja vaikeuksiin) ... kunhan niitten tarpeellisuus on koeteltu Jumalan Sanalla ja Hengessä...tätä mulle on opetettu nyt parina viime vuonna oikein Isän kädestä ja voin ihan sanoa että rauha ja luottamus on täälläkin :)

Me kelvataan Jumalalle "tukan kanssa tai ilman" muutokset tulee jos niitä tarvitaan ajan kanssa.Ja kyllähän sitä kaikennäköistä löytyy mikä voi viedä eroon Jumalasta syömisestä juomiseen ja ulkoiseen kauneuteen. Me eletään maailmassa mutta ei meidän pitäisi elää maailmasta!
systeri

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 15. Kesä 2014 14:51

Siis missä kohtaa evankeliumeista, Jeesus sanoo, että ensin on leikattava hiukset, ennenkuin saa tulla Hänen tykönsä? Outoa oppia, en ole siitä ennen lukenutkaan, että Hän, joka on niin hyvä ja jonka tunnen, eroittelisi noin ihmisiä hiusten pituuden mukaan tai velvoittaisi ihmisiä hiuksia leikkelemään. Onko se jossain kohtaa rakkauden käskyssä, että joku ei kestä katsoa pitkähiuksisia miehiä, siksikö ne hiukset pitää leikata?
lonelyrider

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Kesä 2014 15:03

lonelyrider kirjoitti:Siis missä kohtaa evankeliumeista, Jeesus sanoo, että ensin on leikattava hiukset, ennenkuin saa tulla Hänen tykönsä? Outoa oppia, en ole siitä ennen lukenutkaan, että Hän, joka on niin hyvä ja jonka tunnen, eroittelisi noin ihmisiä hiusten pituuden mukaan tai velvoittaisi ihmisiä hiuksia leikkelemään. Onko se jossain kohtaa rakkauden käskyssä, että joku ei kestä katsoa pitkähiuksisia miehiä, siksikö ne hiukset pitää leikata?

Kuka täällä tuollaista outoa oppia julistaa että ensin on leikkattava hiukset ennenkuin saa tulla Jeesuksen tykö? Minä en ole huomannut tuollaista julistusta täällä mutta ilmeisesti sinä lonelyrider olet koska sellaisesta puhut.
toni t
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu