toni t kirjoitti:lonelyrider kirjoitti:Kuka tuli Sanaksi keskellemme? Ketä meidän tulee siis seurata? Paavaliako teidän mielestä pitää siis lähteä seuraamaan?
Gal.1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
1.Kor.11:1 Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.
Gal.2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
Kun Paavali kehoitti seuraamaan häntä niin hän kehotti seuraamaan Kristusta sillä Paavalin julistama evankeliumi ei ollut hänen vaan Kristuksen sanaa. Paavali sanoi ettei hän enään elä vaan Kristus elää hänessä. Näin Paavalin Raamatussa antamat teot ja opetukset joita hän kehoittaa seuraamaan eivät ole Paavalin vaan Kristuksen tekoja ja opetuksia.
No... koetko, että Paavalilta vietiin kaikki inhimillisyys ja toimi ikäänkuin automaattikirjoittajana, kun hän on kirjoittanut nämä kyseiset lauseet teksteihinsä, tämä tuohon toiseen ketjuun myös kysymyksenä kun kerran isot kirjaimet ja pisteet ratkaisevat kaiken laadun ja on mittaamassa uskon määrää sydämessä.
Tässä myös vastaus siihen, miksi pitäisi keskittyä Jeesuksen opetuksiin, eikä tukeutua pelkästään Paavalin opetuksiin.