Erota totuus valheesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Kesä 2014 15:08

lonelyrider kirjoitti:Kuka tuli Sanaksi keskellemme? Ketä meidän tulee siis seurata? Paavaliako teidän mielestä pitää siis lähteä seuraamaan?

Room. 1:1

Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
.........................
1. Paavali, Jesuksen Kristuksen palvelia, kutsuttu apostoliksi, eroitettu Jumalan evankeliumiin, (Biblia)

Jumalan siunausta sinulle Lonelyrider.

Tässä muutama lainaus PP:n kirjoituksesta joka kyllä kannattaa lukea ihan kokonaankin:

https://www.kotipetripaavola.com/Seurak ... nassa.html

"Apostolinen opetus

Uskoon tulleet myös pysyivät apostolien opetuksissa, joka tarkoittaa, että he pysyivät Raamatun eli Jumalan sanan opetuksessa. Jumalan seurakunnan ainoa uskon elämän ja opin lähde on Raamattu. Pyhä Henki avaa seurakunnalle Raamatun sanaa, Joh 16:13.

Liian monet ihmisten tekemät "tunnustuskirjat" ohjaavat ja sitovat monia uskovia ihmisten uskonnollisten puolueiden perinnäissääntöjen ikeiden alle. Raamattu on ainoa Jumalan sanan ilmoitus, joten pyydä Jumalaa sieltä avaamaan sinulle Hänen sanansa aarteita."

….................................................

"Todellinen uskovien yhteys on Jeesuksen uudestisynnyttämien uskovien välistä ykseyttä, joka perustuu apostoliseen opetukseen (Jumalan sana) ja uskovien ykseyteen ja leivän murtamiseen ja rukoukseen, Apt 2:41,42. Tämä ykseys on sitten Jeesuksen Kristuksen tahto seurakuntaansa nähden. Yksi seurakunta, jossa keskinäinen rakkaus vaikuttaa."

.................................................

"Raamattu opettaa, että todellinen Jumalan lasten tuntomerkki on keskinäinen rakkaus. Onko meillä todellista Jumalan rakkautta, joka näkyy keskinäisenä rakkautena ja ykseytenä Jumalan kansan keskellä?"

Ps. 119:160

Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
.......................
160. Sinun sanas on alusta totuus ollut: kaikki sinun vanhurskautes oikeudet pysyvät ijankaikkisesti. Biblia.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Kesä 2014 15:35

Uskon itse ehdottomasti myös Paavalin kirjeiden olevan Pyhän Hengen jakamaa sanomaa. Mutta yleisesti ottaen Raamatun kutsuminen Jumalan Sanaksi ei ole välttämättä kovin raamatullista. Raamatussa Jeesusta kutsutaan Jumalan Sanaksi ja Hän on toki enemmän kuin vain se mitä Raamattuun on kirjoitettu.. Raamattu ei esimerkiksi ole elävä ja voimallinen (Hebr.4:12-13), mutta Jeesus on.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Joel.A » 12. Kesä 2014 17:02

Lonelyrider, oletan, että tunnet hyvin evankeliumit ja Jeesuksen sanat, niin haluaisin esittää kysymyksen.

Miksi Jeesus vetosi monissa tapauksissa kirjoituksiin ja profeettoihin vaikka hän oli itse Jumalan sanaksi tullut?
Joel.A

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Kesä 2014 17:20

Koska ne kertoivat Hänestä itsestään. Hän halusi aikalaisilleen tuoda esiin sen, mitä kirjoituksissa on kerrottu Hänestä ja mitä Hän edusti ja mikä Hänen tulonsa syy oli.

Tottakai kirjoituksista(vt, profeetat) voi hakea todisteita, mutta jos tahtoo opetuslapsen tavoin seurata Häntä, täytyy uskoa se, miksi Hänet lähetettiin. Tuomaan Sana maanpäälle, jotta ne jotka uskovat Häneen, on elämä.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Kesä 2014 17:44

Joka tapauksessa... olin tuossa jo aiemmin kirjoittamassa, että toivotan hyvää kesää kaikille rakkaille ystäville. Pahoittelen, jos jotain vastaan olen loukannut sanoin tai teoin. Peace and Love, Forever <3
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Joel.A » 12. Kesä 2014 18:20

lonelyrider kirjoitti:Koska ne kertoivat Hänestä itsestään. Hän halusi aikalaisilleen tuoda esiin sen, mitä kirjoituksissa on kerrottu Hänestä ja mitä Hän edusti ja mikä Hänen tulonsa syy oli.

Tottakai kirjoituksista(vt, profeetat) voi hakea todisteita, mutta jos tahtoo opetuslapsen tavoin seurata Häntä, täytyy uskoa se, miksi Hänet lähetettiin. Tuomaan Sana maanpäälle, jotta ne jotka uskovat Häneen, on elämä.

Mitä, kun Jeesus sanoi ihmisille tekemään niinkuin Mooses oli säätänyt?

Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset. Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee. (Matteus 23:1-3 KINB38)

Niin hän ojensi kätensä, kosketti häntä ja sanoi: "Minä tahdon; puhdistu". Ja kohta hän puhdistui pitalistaan. Ja Jeesus sanoi hänelle: "Katso, ettet puhu tästä kenellekään; vaan mene ja näytä itsesi papille, ja uhraa lahja, jonka Mooses on säätänyt, todistukseksi heille". (Matteus 8:3, 4 KINB38)

Eli Jeesus edellytti ennen ristintyötänsä tekemään niinkuin Mooses oli puhunu ja opettanut. Niin siis mitä eroa on Mooseksella tai Paavalilla? Jos kerran Mooses oli saanut Jumalalta ohjeet annettavakseen kansalalle niin, miks ei sitten Paavali?
Joel.A

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 13. Kesä 2014 10:29

Olen tässä huomannut, että ihminen usein näkee itsensä opetuslapsen osassa, kun sitä vastoin ihmisen pitäisi huomata olevansa parannetun osassa. Ihminen helposti kokoaa mahdottomia kuormia kantaakseen, velvollisuuksia, tapoja, tottumuksia, säännöstöjä.

Jeesus antoi keveän kuorman, Hän toi elämän. Ihmisen ei tarvise palata Mooseksen lain alle, vaan elää elämää Jeesuksessa Kristuksessa.

Toinen ihminen myös helposti kokoaa raskaita taakkoja toinen toiselleen, on sääntöjä, tietoa taitoa... ja kaiken sen alle jää se ydinasia, rakkaus toinen toistamme kohtaan. Jumala ei oikeastaan taida välittää kuinka taitaviksi olemme tulleet kirjoitusten tutkimisessa, Hän haluaisi että meillä puhdas ja eheä sydän Hänen edessään ja että olemme valmiita palvelemaan toinen toistamme.

Myönnän, että sydämeni on ollut kylmä ja kova ihmisten hädän keskellä, useinkin se on etsinyt omaa etuaan, tavoitellut mahdottomia, etsinyt tietä onneen, näkemättä, että se on tässä ja nyt, TÄYTETTY. Jeesus on täyttänyt lain viimeistä piirtoa myöten.

Näin näen totuuden, joka on Jeesus itse, Hän on täyttänyt lain puolestamme, siinä on totuus. Hän ei ole raskaita taakkoja jättänyt, me ihmiset keräämme niitä itsellemme ja toinen toisillemme ja sitten ihmettelemme miksi näkökykymme on sumea ja miksi elämä takkuaa ja sydän on rauhaton. Jeesus on jättänyt keveän sydämen, Hänhän sanoo, että Hän on elävä vesi ja Hänen kuormansa keveä kantaa.

Jeesus on jättänyt meille lakinsa ja se toden totta löytyy evankeliumeista, oikeastaan muuta ei tarvita, että löytää Lähteen joka pulppuaa kirkasta vettä, liika tieto usein vain paisuttaa ja kaiken tutkiminen vie pois ja etäännyttää Hänen tuntemisestaan. Ei Jeesus sanonut, että kun tulette tarpeeksi oppineiksi väärästä, opitte ymmärtämään vääryyden tiet, vain totuus voi paljastaa kaiken sen, muuta ei tarvita.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 13. Kesä 2014 11:21

Jeesus ymmärtääkseni ,,,erottautui tuolla lauseella niistä fariseus porukoista ja kuten teksteistä huomaamme Hän ei kumonnut mitään ,mutta oli Hengessä eri mieltä fariseusten kanssa ,koska Hän näki heidän ulkokultaisuutensa ja mihin oli tultu sieltä Mooseksen ajoista.
Mooses eli ja palveli Jumalaa kaikesta sydämmestään ja eli kokonaan itsensä Herralle.Papit yms ulkokultaiset ,joista Jeesus puhui olivat tehneet "täyskäännöksen siinä mitä olisi heidän kuulunut tehdä/olla.Suorastaan "näyttelivät uskoa.

Paavalin teksteissä on se ihmisen maku ja hänen menneisyytensä maku.Siitä saa kyllä lukemalla ihan selvän kuvan.
Jeesus pahui asiat hyvin selvästi ja upeasti ja sanojen merkityksestä ei jäänyt selitettävää paitsi ne ,jotka Hän puhui verhoillusti.Tarkoituksella.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja toni t » 14. Kesä 2014 11:31

Aamu-Usva kirjoitti:Uskon itse ehdottomasti myös Paavalin kirjeiden olevan Pyhän Hengen jakamaa sanomaa. Mutta yleisesti ottaen Raamatun kutsuminen Jumalan Sanaksi ei ole välttämättä kovin raamatullista. Raamatussa Jeesusta kutsutaan Jumalan Sanaksi ja Hän on toki enemmän kuin vain se mitä Raamattuun on kirjoitettu.. Raamattu ei esimerkiksi ole elävä ja voimallinen (Hebr.4:12-13), mutta Jeesus on.

Johannes kutsuu Jeesusta Sanaksi siksi että Hänen sanan kautta on kaikki tehty. Isä on informaation alkuperä ja Jeesus tämän tiedon Sanansaattaja. Jeesus on niin biologisen informaation Sanansaattaja kuin Jumalallisen informaation Sanansaattaja ja tämän vuoksi Johannes kutsuu Jeesusta Sanaksi. Jeesus on Luojamme joka meille antoi sanansa ohjeeksi, neuvoksi ja laiksi miten tulee elää.

1.Pie.1:10 Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,
1:11 ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta.
1:12 Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.

Raamatun kirjoittaneissa profeetoissa oli Kristuksen Henki joka profeetoille ilmoitti mitä heidän tulee kirjoittaa. Raamatun kirjoittaneet profeetat eivät siis kirjoittaneet omia aivoituksiaan vaan Kristuksen ilmoituksen. Näin heidän kirjoituksensa ei ole heidän vaan Kristuksen sanaa samoiten kun Pomonsa sanelun kirjoittaneen sihteerin kirjoitus ei ole sihteerin sanaa vaan Pomon. Koko Raamattu on Jumalan sanaa koska se on kirjoitettu Kristuksen Hengessä ja siksi Raamattu kuvaa Jeesusta myös Sanaksi - sillä Hän on Isän sanan Sanansaattaja.

Jumalan sana on elävä ja voimallinen siksi että Jumala toimii sanansa kautta. Jumala antaa ihmisille uskon Hänen sanansa kuulemisen kautta ja siksi Jumalan sana on elävä ja voimallinen - Jumalan sanan kuulemisen kautta meillä on pääsy iankaikkiseen elämään.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja toni t » 14. Kesä 2014 11:39

lonelyrider kirjoitti:Kuka tuli Sanaksi keskellemme? Ketä meidän tulee siis seurata? Paavaliako teidän mielestä pitää siis lähteä seuraamaan?

Gal.1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

1.Kor.11:1 Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.

Gal.2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

Kun Paavali kehoitti seuraamaan häntä niin hän kehotti seuraamaan Kristusta sillä Paavalin julistama evankeliumi ei ollut hänen vaan Kristuksen sanaa. Paavali sanoi ettei hän enään elä vaan Kristus elää hänessä. Näin Paavalin Raamatussa antamat teot ja opetukset joita hän kehoittaa seuraamaan eivät ole Paavalin vaan Kristuksen tekoja ja opetuksia.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu