Kaatumisilmiöt tarkastelun kohteena

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Selälleen kaatuminen

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 26. Touko 2014 12:36

lonelyrider kirjoitti:Tehdään nyt lisää lillukan varsia... miksi noitavoimat eivät voi ihmisiä laittaa ikäänkuin nöyrtymään eteensä, vaan ihmiset kaatuvat selälleen... kysehän ei ole Jumalan voimasta mitä nuissa kokouksissa on, sehän on sinänsä päivänselvää... mutta miten tämä vaikuttaa ylipäätänsä valhehenkiin ja mitä merkitystä periaatteessa sillä on mihin päin valhehenki ihmisen kaataa... mitä jos ihmiset kaatuisivatkin nenälleen mutta meno olisi muuten tosi epäjärjestyksellistä? Eikö silloinkin voi heti huomata ettei kyse ole Jumalasta. Eli onko se mihin päin ihminen kaatuu loppujen lopuksi irrelevanttia ja eikö tärkeintä olisi toiminnan kokonaisuus?

Juu kyllä kokonaisuus on tärkeä ja sen tulee olla olla Raamatun mukainen.

Eli rauhassa, hyvässä järjestyksessä "kaadutaan" taikka vaivutaan Jumalan eteen ilman kirkkumista , rauhattomuutta mönkimistä ja älämölöä.

Tällöin toiminnan kokonaisuus on mielestäni Raamatun opetuksen mukaista.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 26. Touko 2014 16:38

Niin ja sitten pitää muistaa se ,mitä tapahtuu kun ihminen jossa on saastainen henki sisällä menee uskovien tilaisuuteen ja kohtaa Pyhän Hengen niin mitä sitten tapahtuu ??????????? .Se voi olla ihan todellinen tilanne ja siinä voi demonisessa tilassa oleva lennellä ja kieriä ja täristä.

Tuo kirkonmeno videossa on sellaista menoa ,että ite jätän väliin ...Kiitos kumminkin .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 26. Touko 2014 20:37

lonelyrider kirjoitti:Perun sen verran sanojani, että sillä tietenkin voi olla tässä suhteessa merkitystä, jos jollekin täytyy todentaa asiaa... että taaksepäin kaatuvat kaadetaan kumoon ikäänkuin, vastustajasta tehdään puolustuskyvytön ikäänkuin... ja eteenpäin kaatuva kaatuu nöyrtymisen eleenä... eli perun puheitani, eli merkitystä sillä on... mutta miksi ihmisten sitten on näitä asioita niin vaikea nähdä ja ymmärtää? Onko kyse siitä, että asiat ovat jostain syystä peitettyinä heille? Täälläkin tätä asiaa jankkastaan vuodesta toiseen :) Ja en nyt tätä sano alentavasti, varmaan itsekin joskus näillä palstoilla asiasta vääntänyt, vaikka asian pitäisi olla siis kirkas... niinkuin nyt minulle on(ihmeelliset ovat Herran tiet)...

On uskovia, joille nämä asiat eivät ole ihan selviä. Siksi on ihan hyvä pitää näitä esillä. Toiset eivät ehkä koskaan ole saaneet opetusta näistä asioista ja sitten on niitä, joilla todellakin näyttää olevan peite silmillä, eivät näe asioita selkeästi, koska ovat nielleet valheen ja pitävät siitä, koska se tuntuu hyvältä. Ilmeisesti monet, jotka ovat kokeneet tämmöistä kaatuilua, haluavat sitä uudelleen ja menevät myös sitä hakemaan. Monet eivät myöskään näytä ymmärtävän sitä, että jos jokin asia tuntuu hyvältä, niin se voi olla yhtä hyvin tullut pahalta. Paha osaa myös antaa hyviä kokemuksia, olipa ne lihallisia tai hengellisiä, lopputulos on lihan mielen hyvin voipaisuus. Eksyttävä paha ei tule sarvipäisen pirun näköisenä hiilihanko kädessä, vaan valkeuden enkeliltä näyttäen.

Mitä minä olen ymmärtänyt, niin sen lisäksi, että tunnetaan Sanaa huonosti ja ettei seurakunnissa aina toimi henkien tunnistamisen/arvostelun armolahja, niin on myös se ongelma, että lihallisuus ja hengellisyys sekoitetaan keskenään.
Luullaan jotakin ilmiötä, asiaa tai opetusta hyväksi ja Jumalalta tulleeksi, koska koetaan se lihan mielessä hyväksi ja luullaan, että se hyväksi kokeminen on hengellistä kokemista, vaikka kyse on lihallisen mielen kokemuksesta. Nähdäkseni juuri tämä aiheuttaa ristiriitoja puolin ja toisin ja riitojakin ja harhaantumista ja hämmennystä.
Sama koskee muitakin asioita kuin vain kaatumisilmiötä.
Samoin voidaan myös sekoittaa joku tökkiminen hengessä tökkäisyksi lihaan ja erehtyä näinkin päin, vaikka kyse olisikin hengessään kokemisesta.

Tässä kaiketi on hieman sellainen alue, mistä ei ole opetusta kauheasti ollut. Kun joku tulee sanomaan sinulle, että hei, tuo asia on väärin. Siinähän se sitten alkaa tökkimään. Helposti sitä syyttää joko ihmistä, että on joko ahdasmielinen rajoittunut tai sitten on kaikelle vastaanottavainen myrkyistä ansoihin (kaksi ääripäätä). Tai sitten se asia on jotain muuta, sillä lailla, kun on itse sen ajatellut ja oppinut ja tulkitsee itse että on "kokenut hengessään" että tuo toinen on väärä ja asia on väärä, eikä uskota, vaikka Raamatun ilmoitus olisi kaikkea muuta. Eli kun tökkii lihaan, väitetään sen olevan hengessään kokemista ja sanotaan, että vastaan sanojat ovat lihallisia.
Lihan mieli rakastaa sekä lain täyttämistä että kaiken sallivia näkökantoja. Kumpikin ruokkii lihan mieltä melkoiseksi pullukaksi.

Eli tulipa vaan mieleen näitä asioita syiksi, miksi ihmiset ei erota näitä ilmiöitä.
Jostain luin kerran, että joku syytti niitä uskovia, jotka eivät uskoneet tämän kaatumis ilmiön tulleen Jumalalta, niin että olivat ylpeitä lihallisia uskovia, koska eivät suostuneet nöyrtymään siihen, että Jumala saattaisi kaataa heidät selälleen ja laittaa nauramaan ja hytkymään.
Tällainen kannanotto on juuri lihallinen syytös ja puolustus, jota luullaan hengelliseksi tietämiseksi. Kuitenkin kun Jumala nöyryyttää ihmistä, se osuu lihan mieleen ja kun ihminen nöyrtyy Jumalan eteen, niin sitä menee polvilleen, koska tajuaa sitä omaa syntisyyttään kohdatessaan Jumalan kirkkautta ja kunnioituksesta ja Jumalan pelosta kumartuu, koska Jumala on Pyhä.
Ei mikään narri, joka hauskuuttaa ihmistä ja pyörittelee lattialla kirkumassa ja nauramassa hillittömästi.
Oikea ja aito nöyrtyminen Jumalan edessä ei siis ole hillittömyyttä, säädyttömyyttä ja rauhatonta riehumista. Siksi ihminen menee polvilleen kohdatessaan Jumalaa, ei selälleen sätkimään ja nauramaan omaa syntisyyttään ja pelastuksen lahjaa, jonka Herra Jeesus on puolestamme uhrannut.
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 26. Touko 2014 22:19

Mutta sekin asia täytyy ottaa huomioon ,että kun Jumalan Henki (joka on voimakas ) tulee ja kohtaa ihmislihan joka on erilainen olomuoto kuin Jumalalla ja kun ihminen vielä lisäksi on synnin alla niin ihmisen on joskus vaikea kestää Jumalan kosketusta ...ja taipumuksia lienee ihmisen mukaan ,kuinka se voima tuntuu ihmisessä.Väsymistä .....voimattomuutta ..joskus iloa (hallittua) ..juopumista (ollen kuin humalassa) .
Kaakatukset ja muut sätkimiset kuin horkassa on sitte jotain muuta hillitöntä menoa ja hurmoshenkisyyttä ,jolla halutaan päästä sisälle "tansseihin ",mutta se tanssittaja saattaa sitte ollakkin joku muu .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Minä vain » 26. Touko 2014 23:12

Olen samaa mieltä Mr Kerimäen kanssa, että ihmiset reagoivat varmasti eri tavoilla, eikä niistä voi päätellä jurikaan paljoa.
Ehkäpä yleisimpiä ovat voimattomuuden tunne, pienuuden tunne, häpeän tunne, syntisyyden tunne, mutta samalla armahdetun ja rakastetun tunne Jumalan edessä.
Vähän kuin olisi hyttynen, joka jää kiinni itse teossa, mutta jota ei liiskata. :roll:

Demonit ja muut saastaiset henget varmasti monesti lähtevät huutaen suurella äänellä, kuten raamatun mukaan.
Jumalan voima on niin absoluuttinen ja vastustamaton, ettei auta edes huutavan demonin täysi yritys pysyä kun Jumalan Henki käskee.
Mutta voihan demonikin olla hiljaa lähtiessään?
Eli näistä kirjoitetuista esimerkeistä ja tapahtuneista ei varmaa oppia voi rakentaa.
Esim.
Jos huutaa, on demoni.
Jos kirkuu, on hurmos.
Jos on hiljaa, on kaikki hyvin.
Kaatumis suunnat ja muut eivät tunnisteiksi, eivätkä opiksi mielestäni kelpaa.

Se on Jumalan antama Henki ja/tai armonlahja, on se sitten henkien tunnistamisen lahja tai viisaus, tieto, usko ym. minkä kautta Jumala ilmoittaa meille mitä on meneillään missäkin tilanteessa.
Se on mielestäni ainut ja varmin tapa pysyä menossa mukana.
Ihmistä pystyy huijaamaan, eksyttämään, opettamaan väärin ja ihminen on erehtyväinen, mutta Jumalan Henkeä ei huijata.
Minä vain

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 26. Touko 2014 23:37

Jos Raamatussa on kaatumissuunnat mainittu, eikä ilmoitusta eteenpäin kaatumisesta ynnä muista ilmiöistä Jumalalta tulleina, niin sitten se on niin, että ne eivät sitä ole.
Raamattu on se ehdoton auktoriteetti, josta nämä tulee tarkistaa. Myös omat ajatuksensa ja oletuksensa.
Jasmiini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Touko 2014 07:05

*
Hei haluaisin kysyä onko täällä ketään joka on kokenut Jumalan kosketuksen ja kaatunut eteenpäin Jumalan voimasta? Minä voin sanoa minun puolesta, että olen kokenut täällä kotosalla. Oletko sinä myös kokenut?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juha » 27. Touko 2014 11:32

vaisuliini kirjoitti:*
Hei haluaisin kysyä onko täällä ketään joka on kokenut Jumalan kosketuksen ja kaatunut eteenpäin Jumalan voimasta? Minä voin sanoa minun puolesta, että olen kokenut täällä kotosalla. Oletko sinä myös kokenut?

Minä en, mutta eräs läheiseni rukoili tässä jokin aika sitten erään murheensa vuoksi. Jumala vastasi hänelle, hän kuuli ihan konkreettisen äänen. Hän kuvaili ääntä pyhänkuuloiseksi ja rakkaudelliseksi ja tuntui kuin olisi itse rakkaus puhunut. Häneltä meni myös jalat alta ja hän kaatui polvilleen rukoilemaan, koska ääni oli niin pyhä.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 27. Touko 2014 13:23

Minä vain kirjoitti:
Kaatumis suunnat ja muut eivät tunnisteiksi, eivätkä opiksi mielestäni kelpaa.

Tahtoisin tiedustella miksi eivät kelpaa? Miten perustelet asian?

Miksi alla olevissa Raamatun kohdissa kaadutaan selälleen /poispäin Jumalasta taikka kaadutaa/polvistutaa/ langetaan Jumalaa kohti? Miksi ylipäätään Raamatussa on ilmoitettu kaatumisen suunta? En usko , että kaatumisen suuntaa olisi ilmoitettu ellei siinä olisi jokin sanoma tai merkitys.

Herraa vastaan kapinoivat kaatuvat selälleen:

13 Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä," niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan (jaqosh) ja vangitaan.

Kavaltaja Juudas joukkoineen kaatuu taaksepäin:

Joh 18:
1 ¶ Kuin Jesus nämät oli sanonut, meni hän ulos opetuslastensa kanssa Kedronin ojan ylitse: siellä oli yrttitarha, johon hän meni sisälle ja hänen opetuslapsensa.
2 Mutta Juudas, joka hänen petti, tiesi myös sen paikan; sillä Jesus tuli sinne usein opetuslastensa kanssa.
3 Kuin siis Juudas oli joukon kanssansa ottanut ja palveliat ylimmäisiltä papeilta ja Pharisealaisilta, tuli hän sinne lyhdyillä, tulisoitoilla ja sota-aseilla.
4 Kuin siis Jesus tiesi kaikki, mitä hänelle tapahtuman piti, niin hän läksi ja sanoi heille: ketä etsitte?
5 He vastasivat häntä: Jesusta Natsaretilaista. Sanoi Jesus heille: minä olen! Mutta Juudas, jonka hänen petti, seisoi myös heidän kanssansa.
6 Kuin siis Jesus sanoi heille: minä olen, astuivat he takaperin ja lankesivat maahan.

Oikeus työnnetään takaperin ja vetäydytään (taakseppäin, ei lähemmäsi eteenpäin) Herrasta:

Jesaja 59

12 Sillä meidän rikoksemme ovat monilukuiset sinun edessäsi, ja meidän syntimme todistavat meitä vastaan; sillä meidän rikoksemme seuraavat meitä, ja pahat tekomme me tunnemme:
13 me olemme luopuneet Herrasta ja kieltäneet hänet, vetäytyneet pois Jumalaamme seuraamasta, puhuneet sortoa ja kapinaa, kantaneet kohdussamme ja purkaneet sisimmästämme valheen sanoja.
14 Oikeus työnnetään takaperin, ja vanhurskaus seisoo kaukana, sillä totuus kompastelee torilla, suoruus ei voi sisälle tulla.

Kun taas Jumalan siunauksessa kaadutaan Jumalaa kohti:

Aabraham kaatui kasvoilleen Herran eteen

1 Moos 17:

Mooses kumartui eteenpäin rukoilemaan Jumalaa

2 Moos 34:

Mooses ja Aaron kaatuivat kasvoilleen maahan

3 Moos 9:

Esra ja kansa kumartui maahan Herran eteen

Neh 8:

Hesekiel kaatui kasvoilleen Herran eteen

Hes 3:

Daniel kaatui kasvoilleen maahan Herran eteen

Dan 10:

Opetuslapset kaatuivat maahan kasvoilleen Herran eteen

Matt 17:

Jumalan enkelit kaatuivat kasvoilleen Jumalan eteen

Ilm 7:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 27. Touko 2014 13:33

Tuossa on kyllä mikko aika ytimekkäästi asia... Herran vastustajat lennätetään ikäänkuin selälleen, Jumalan voimasta... Herra toimii näin, valhehenki voi kaataa minne suuntaan tahansa sinänsä, mutta Jumalan Henki laittaa nöyrtymään, ei ainakaan viskaa ihmisiä kumoon ja lakoon... mutta ei Jumala ainakaan Benny Hinnimäisesti lennättele ihmisiä "päin seiniä" voimanosoituksenaan... ei Jumalan tarvitse lennättää ihmisiä, todistellakseen olemassaoloaan... siksi lennätyskokoukset on itse perkeleestä, uskaltaudun näin suoraan sanomaan.. eikö luulisi sen jo avaavan silmiä kun yksi toisensa jälkeen kuuluisat pastorit jotka tekevät suuria show juttujaan, jäävät ikäänkuin kiinni valheesta, ja Jumala joutuu heidän kauttansa ikäänkuin naurunalaiseksi uskomattomille... eihän Jumala itsestään narria tekisi, vaan kyllä se on paholaisen työtä, joka yrittää Jumalan arvovaltaa särkeä.
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu