Kirjoittaja Mikko Murpatti » 26. Touko 2014 12:08
Liittyen P.Pn kirjoitukseen ja pahoin pelkään TLDR -ilmiötä laitan tähän asioita joita pidin huomionarvoisena:
Raamattu kertoo miten Jumala toimii ja vaikuttaa
Joku voi ajatella, että ei sillä ole väliä kaatuuko ihminen taaksepäin vai eteenpäin, jos Jumala koskettaa. Raamatun mukaan sillä on kuitenkin väliä, sillä silloin kun Jumala koskettaa, siunaa ja ihminen kaatuu, niin Raamatun mukaan ihminen kaatui eteenpäin.
Toivon ettet sivuuta tätä asiaa, vaan tutkisit Raamatusta sitä mitä tapahtui ja miten ihmiset kaatuivat kun Jumala kosketti heitä. Tämä on todella tärkeätä, sillä vain Raamatusta voit tietää sen miten Jumala toimii. Jos jotakin ilmiötä ei löydy Raamatusta, jonka väitetään olevan Jumalan teko, niin kuinka voimme olla varmoja, että se on Jumalan teko? Emme mitenkään. Raamattuun on kirjoitettu yksinkohtaisen tarkasti Jumalan sanan opetus sekä Jumalan Hengen toiminta. Siksi meidän tulisi uskoa ja toimia kuten Raamattu opettaa, koska Pyhä Henkikään ei toimi vastoin Jumalan sanan opetusta.
Yksi suurin valheista on sellainen opetus, jossa sanotaan, että kaikki mitä Jumala tekee ei löydy Raamatusta, sillä se mitä Raamatusta ei löydy täytyy elää Pyhän Hengen toiminnan kautta, sillä Pyhä Henki näyttää kaiken mitä Jumala tekee. Edellä olevan valheen hyväksyminen on synnyttänyt monta harhaoppia sekä antanut tilaa valheenhengille jäljitellä ja matkia Pyhän Hengen toimintaa.
Herraa vastaan kapinoivat kaatuvat selälleen
13 Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä," niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan (jaqosh) ja vangitaan.
Kavaltaja Juudas joukkoineen kaatuu taaksepäin
Joh 18:
1 ¶ Kuin Jesus nämät oli sanonut, meni hän ulos opetuslastensa kanssa Kedronin ojan ylitse: siellä oli yrttitarha, johon hän meni sisälle ja hänen opetuslapsensa.
2 Mutta Juudas, joka hänen petti, tiesi myös sen paikan; sillä Jesus tuli sinne usein opetuslastensa kanssa.
3 Kuin siis Juudas oli joukon kanssansa ottanut ja palveliat ylimmäisiltä papeilta ja Pharisealaisilta, tuli hän sinne lyhdyillä, tulisoitoilla ja sota-aseilla.
4 Kuin siis Jesus tiesi kaikki, mitä hänelle tapahtuman piti, niin hän läksi ja sanoi heille: ketä etsitte?
5 He vastasivat häntä: Jesusta Natsaretilaista. Sanoi Jesus heille: minä olen! Mutta Juudas, jonka hänen petti, seisoi myös heidän kanssansa.
6 Kuin siis Jesus sanoi heille: minä olen, astuivat he takaperin ja lankesivat maahan.
Kun taas Jumalan siunauksessa kaadutaan Jumalaa kohti:
Aabraham kaatui kasvoilleen Herran eteen
1 Moos 17:
Mooses kumartui eteenpäin rukoilemaan Jumalaa
2 Moos 34:
Mooses ja Aaron kaatuivat kasvoilleen maahan
3 Moos 9:
Esra ja kansa kumartui maahan Herran eteen
Neh 8:
Hesekiel kaatui kasvoilleen Herran eteen
Hes 3:
Daniel kaatui kasvoilleen maahan Herran eteen
Dan 10:
Opetuslapset kaatuivat maahan kasvoilleen Herran eteen
Matt 17:
Jumalan enkelit kaatuivat kasvoilleen Jumalan eteen
Ilm 7:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***