Siunausta, armoa ja rauhaa kaikille Jumalan lapsille tähän sapatin päivään Jumalalta meidän Isältämme ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
Kiitos Herralle!
Jukka-Pekka kirjoitti:Rauhaa kaikille Herran omille, joissa Hän Henkensä kautta asustaa!
Olen viettänyt monestakin syystä hiljaiseloa tältä foorumilta. Foorumia vastaan ei ole mitään. Keskusteluja olen seuraillut lähinnä, mutten juuri kommentoinut. Mutta syyt ovat selkään ja nyt uusinpana oikeaan olkapäähän liittyen. Näyttöpäätteellä siihenkin tulee kipua tai oikeastaan on ollut jo pitkään sekin ns. poissa pelistä. Kiertäjäkalvosimessa on todennäköisesti repeämä, mutta se varmennetaan vielä magneettikuvauksella, ettei kolmatta kertaa tarvitsisi leikata, vaan hoitaa sitä konservatiivisin keinoin. Onhan siellä vikaa jokatapauksessa ja rakeenteellistakin, joka provosoi aikaan tulehduksillisia tiloja, mitkä taas saavat aikaan kipuja ja käden väsymistä, puutumista yms.
Vetäydyin eräältä foorumilta pois. Varmaan on peiliin katsominen itselläkin. Mutta minua harmittaa suuresti se, että uskovien keskuudessa rehottava eripura, eriseuraisuus, kuppikuntaisuus jne. vie uskosta osattomia enemmän pois päin Herrasta kuin lähemmäksi. Palautettakin on tullut siitä jo aika paljon. Myös ulkopuolelle uskonsuuntien menneiden keskuudessa sitä on ja se syö pohjaa ja uskottavuutta esim. minulta. Minut liitettiin sellaisiin ryhmittymiin, joista en edes tiennyt mitään.Monesti mietin, että mitähän Herra mahtaa ajatella seurakunnastaan.
![]()
Ei ainakaan tästä foorumista tehdä mitään klikkiytynyttä ja eri "salaseuroihin" jakaantunutta keskustelufoorumia. Asioista voi turvallisesti keskustella avoimesti, eikä ketään kohtaan käytetä hengellistä väkivaltaa. Ei me voida pakottaa muottiin ketään Herran omaa. Emme toisaalta voi tinkiä Rakkaudesta Totuuteenkaan. Mutta meidän on oltava rehellisiä Herraa kohtaan, joka näkee kaiken kuitenkin ja itseämme kohtaan. Olemme eri kasvuvaiheessa olevia kristittyjä. On oltava hengellistä silmää nähdä nämä asiat. Taivaallista Viisautta saa Herralta, kun sitä pyydämme.
Parjauksen, juoruilun synti on yksi pahimmista synneistä uskovien keskuudessa. En kohdista tätä kehenkään täällä henkilökohtaisesti. Mutta itse teen parannusta aina ja sitten kirjoitan. paholainen aina iloitsee, kun saa aikaan hajaannusta uskovien keskuudessa. Keneltä se on pois? Sieluja pelastuu vähemmän. Vakava asia. Uskovien tulisi tukea toinen toistaan ja puhaltaa yhteen hiileen, niin silloin palo roihahtaa. Se onkin sellainen palo, että se loistaa pimeydessä paljon kirkkaammin kuin hajanaiset puhallukset sinne tänne. Kun olemme ehytsydämisiä kristittyjä etsien Herran Tahtoa Armon levosta käsin, niin ei meitä voi eksyttää ja loistamme kirkkaammin Valona maailmalle. Se on Herran Pyhä Tahto.
Odotan mielenkiinnolla itse, mihin suuntaan lopunajoissa asiat alkavat kehittyä. Toisaalta tiedänkin sen. Meidän on aika juurtua Kristukseen yhä syvemmälle ja oppia tuntemaan Herraamme Jeesusta yhä enemmän. On anottava yhä suurempaa ilmestystä siitä, mitä Herra on tehnyt puolestamme Ristillä. Paavali teroittaa tätä lähes käpi kirjeidensä. Niin myös Pietari aja enemmän tai vähemmän muut apostolit. Meille on annettu ilmoitus Raamatussa Jumalan Tahdosta. Meillä ei ole muuta oppikirjaa kuin Raamattu.
Kaikki, mitä siellä kirjoitetaan on totta. Ne eivät ole vain ihanteita jossain kaukaisuudessa. Ymmärrämmekö kaikki ollenkaan, miten Jumala puhuu Sanansa kautta, ei Hän höpise, vaan Hän todella puhuu ja tarkoittaa sitä, mitä sinne on kirjoitettu. Emme kaikkea ymmärrä. En minä ainakaan. Mutta kun luemme Sanaa rukouksen Hengessä, niin Herra avaa sitä sen mukaan kuin tarpeen on.
Voimme erehtyäkin. Onko meillä nöyryyttä julkisesti tulla bunkkereistamme esiin ja sanoa erehtyneemme. Minä ainakin olen erehtynyt. Ei Herra siitä vihastu, jos olen vilpitön, etsin Hänen kasvojaan ja menenkin jossain harhaan. Mutta siitä Hän ei riemastu, jos harhaan mennessäni en ojentaudu Sanan mukaan. Pelastumme yksin Armosta. Emme minkään muun kautta kuin uskomalla Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä Ristillä. Se riittää Herralle. Meillä on pelastuksen KALLIO, josta versoaa meidän muu uskonelämämme. Muistetaan AINA se, että veljiämme ja sisariamme ovat KAIKKI he, joissa Herra Henkensä kautta asuu.
Opillisiin asioihin en tässä juttutuvassa sen enempiä puutu. En ota Raamattua tähän tueksi, sillä kirjoitan Uskon ABC:tä, mikä pitäisi olla kaikille selvää. Ja tällä areenalla, toistan sen vielä, saa kysyä ja erehtyä kaikki ja olla sitä mitä on, kasvaneena sinne asti mihin on ehtinytkään hengellisesti. MUTTA, hajoittamistoimia en minä hyväksy. En minkäänlaista epärehellisyyttä tekemättä parannusta siitä. Itse pitän kaikkeni likoon täällä entistä enemmän jatkossa. Ja toimin avoimesti ja rehellisesti Herran edessä ja kaikkien Herran omien edessä.
Siunausta kaikille tähän uuteen Armon päivään. Tehdään parannusta siellä, missä Herran Henki kehoittaa![]()
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan." Amen!
Ei ainakaan tästä foorumista tehdä mitään klikkiytynyttä ja eri "salaseuroihin" jakaantunutta keskustelufoorumia. Asioista voi turvallisesti keskustella avoimesti, eikä ketään kohtaan käytetä hengellistä väkivaltaa. Ei me voida pakottaa muottiin ketään Herran omaa. Emme toisaalta voi tinkiä Rakkaudesta Totuuteenkaan. Mutta meidän on oltava rehellisiä Herraa kohtaan, joka näkee kaiken kuitenkin ja itseämme kohtaan. Olemme eri kasvuvaiheessa olevia kristittyjä. On oltava hengellistä silmää nähdä nämä asiat. Taivaallista Viisautta saa Herralta, kun sitä pyydämme.
lähtökuoppa kirjoitti:Ei ainakaan tästä foorumista tehdä mitään klikkiytynyttä ja eri "salaseuroihin" jakaantunutta keskustelufoorumia. Asioista voi turvallisesti keskustella avoimesti, eikä ketään kohtaan käytetä hengellistä väkivaltaa. Ei me voida pakottaa muottiin ketään Herran omaa. Emme toisaalta voi tinkiä Rakkaudesta Totuuteenkaan. Mutta meidän on oltava rehellisiä Herraa kohtaan, joka näkee kaiken kuitenkin ja itseämme kohtaan. Olemme eri kasvuvaiheessa olevia kristittyjä. On oltava hengellistä silmää nähdä nämä asiat. Taivaallista Viisautta saa Herralta, kun sitä pyydämme.
Amen koin kyllä jotenkin, että Lumina taisi osaksi siitä syystä loukkaantua, että hän ei joko tullut ymmärretyksi taikinakaukalosiunauksensa selityksen kera tai siitä syystä, että hänen ei annettu kasvaa asiaan, pureskella ja pohtia, vaan ikäänkuin tuputettiin sitä ainoaa oikeaa siunaustapaa. Ja itsekin myös syyllistynyt ja ehkä vieläkin syyllistyy siihen, että tuputtaa sitä itselle avautunutta totuutta toiselle, jolle se ei vielä ole avautunut. esim. kasteasioiden suhteen tuputus on kyllä hankalaa. On ihmisten siunaaminen ihanaa sydämestään, mutten usko, että kaikki heti pystyvät ojentautumaan sanan mukaan:
Matteus 21:
28Mutta miten teistä on? Miehellä oli kaksi poikaa; ja hän meni ensimmäisen luo ja sanoi: 'Poikani, mene tänään tekemään työtä minun viinitarhaani'. 29Tämä vastasi ja sanoi: 'En tahdo'; mutta jäljestäpäin hän katui ja meni. 30Niin hän meni toisen luo ja sanoi samoin. Tämä taas vastasi ja sanoi: 'Minä menen, herra', mutta ei mennytkään. 31Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen". Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.
ja Luminalle, jos näet tämän, niin sain kyllä sähköpostiin ilmoituksen saapuneesta viestistä yv:nä mutta en sitä ehtinyt lukea, kun tunnukset oli jo silloin poistettu.

pekka kirjoitti:Kiitos! Hienoa. Kauniit koirat, kiva katsella niiden iloista leikkimistä ja telmimistä. Kiva, että sulla on niille tommonen pihahäkkikin missä ne voivat oleskella. Mun tai meidän toinen koira on noin 13 ja puoli vuotias (Teddy) ja toinen on vähän yli kaksi vuotias (Ida-tyttö). Ja lisäksi Annabellalla on vielä Nelli-tyttö ja Rasmus-kissa. Kesäisin ne saavat kaikki leikkiä ja olla yhdessä aamusta iltaan Annabellan kesänviettopaikassa Bergössä. Paitsi, että Ida ei oikein tykkää kissoista kun siinä on ajokoiraa puolet. Kiitos vielä Petri hienosta videosta! Ja kaikkea hyvää teille koko perheelle ja Jumalan siunausta.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa