Jasmiini kirjoitti:No joo.. kyllä mä tiedän, että ollaan erilaisia työkaluja. Mutta jos evoluutioon uskova ateisti tulee vastaan, niin mä voin sanoo sille sitten ilman omantunnon tuskia, että sori, mä en pyöritä näitä pultteja, koska oon ruuvari, mutta jos kiinnostaa, niin mees kysyyn tolta jakoavaimelta, koska se pyörittää pulttia? Sit mä voin kävellä pois ja pitää Jeesuksen omanani, koska osaan vaan ruuvata 'risti'päisiä ruuveja.
Juuri tällaiseen tieteisuskoiseen naturalismiin oppilaita useimmiten darvinismin opetuksen yhteydessä velvoitetaan sitoutumaan ainoana mahdollisena ja hyväksyttävänä tieteenfilosofisena ja myös metodologisena vaihtoehtona.
Eikö tällaisesta sekulaarin humanismin pakkosyötöstä luonnontieteen varjolla tulisi myös olla vakavasti huolissaan, oppilaiden ja opettajien perus- ja ihmisoikeuksien nimessä?
https://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukse ... _vastaisia
Aamu-Usva kirjoitti:En minäkään usko että kukaan sillä pelastuu, vaikka kuinka hyvin joitain juttuja argumentoitaisiin ja ne olisivat hyvinkin järkeenkäypiä. Jumala on tehnyt koko evankeliumin ja pelastussanoman hullutukseksi maailman silmissä.
2. Pietarin kirje 3
3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
Markus 10
13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Luukas 4
5 Ja perkele vei hänet korkealle vuorelle ja näytti hänelle yhdessä tuokiossa kaikki maailman valtakunnat
6 ja sanoi hänelle: "Sinulle minä annan kaiken tämän valtapiirin ja sen loiston, sillä minun haltuuni se on annettu, ja minä annan sen, kenelle tahdon.
7 Jos sinä siis kumarrut minun eteeni, niin tämä kaikki on oleva sinun."
Aamu-Usva kirjoitti:Evoluutioon uskova ateisti ei tule uskomaan mihinkään muuhun kuin evoluutioon, kunnes hän Jumalan armosta uudestisyntyy ylhäältä. Sen takia kannattaisi jättää väliin kinastelut evoluutiosta ja kertoa ihmisille Jeesuksesta ja syntien sovituksesta. Sitä evankeliumia, joka ei ole pelkkiä sanoja, vaan täynnä Jumalan voimaa.
Minusta ei ole mitään hienoa siinä, että joku uskova osaa todella hyvin puolustaa evoluution vastaista oppia. Mutta se on arvokas taito osata kääntää keskustelut Jeesukseen!
Aamu-Usva kirjoitti:Evoluutioon uskova ateisti ei tule uskomaan mihinkään muuhun kuin evoluutioon, kunnes hän Jumalan armosta uudestisyntyy ylhäältä. Sen takia kannattaisi jättää väliin kinastelut evoluutiosta ja kertoa ihmisille Jeesuksesta ja syntien sovituksesta. Sitä evankeliumia, joka ei ole pelkkiä sanoja, vaan täynnä Jumalan voimaa.
Minusta ei ole mitään hienoa siinä, että joku uskova osaa todella hyvin puolustaa evoluution vastaista oppia. Mutta se on arvokas taito osata kääntää keskustelut Jeesukseen!
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa